een heel verhaal , probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen;
4,5 week geleden heb ik mijn Iphone 3G op het internet gezet omdat ik over ging op de blackberry.
Erbij gezet dat alles erbij zat ( behalve de oordopjes) , nog altijd super heeft gewerkt, accu gewoon nog goed is maar dat ik hem wel tijdje geleden heb gejailbreaked.
Na een paar boden had ik een persoon die 125 euro had geboden en een mailtje gestuurd dat ik akkoord ging.
Doordat ik op het moment niet thuis was maar bij iemand anders was ver van haar vandaan hadden we afgesproken dat ik de telefoon via rembours gingen opsturen... ( wel naar haar werkadres omdat ze hem anders niet kon ontvangen )
Zo gezegd zo gedaan..
De telefoon de volgende dag afgeleverd , track en trace code naar haar toe gestuurd en geregeld dacht ik.
De volgende dag mailtje van haar gekregen dat ze hem had ontvangen. Ik blij, zij blij dacht ik .
Dit was voor korte duur. 5 dagen later kreeg ik ineens een mailtje dat ze de telefoon niet van een vergrendeling af kreeg enhij vroeg om een ontgrendelingscode. Ik keek hier raar van op omdat ik de telefoon helemaam heb gereset voordat ik hem opstuurde dus alle slotjes waren ervan af. heb de telefoon daarna zelfs nog een dagje gebruikt en deed het gewoon nog prima! Had er nog nooit problemen mee gehad dus waarom nu dan wel?
Ik een mailtje terug gestuurd met dat de code misschien wel 0042 zou kunnen zijn, dit omdat het mijn code was van ontgrendeling.
Helaas was dit het niet en dit liet ze ook goed blijken .. Haar mailtjes werden per keer steeds onaardiger en richting het bedreigen toe. Ze vertelde mij dat haar oom wel bij de politie werkten en hij niet houd van zulke dingen , en noem maar op. Ik terug gestuurd dat ik niet begrijp waarom zij pas na 5 dagen het pakketje pas open maakt en dus ik er niet veel van geloofden. zij kon mij daar weer vertellen dat het een cadeautje was en daarom pas zolaat had open gemaakt. Ook vertelde ze dat ik maar heel snel het geld moest terug boeken etc etc. Op een gegeven moment liep het met de mailtjes zo de spuitgaten uit dat ik gewoon uiteindelijk niet meer gereageerd hebt. Hierna heb ik niks meer gehoord tot vandaag..
nu dus 2,5 week later op het laatste mailtje krijg ik weer een berichtje met dat ik een poedersuiker ben en dat die telefoon helemaal vern**** was door mij en dat ik dat wist. Ook dat de oplader ook nog was ontploft. En dat dit de laatste kans was om het geld terug te storten en als ik dit niet doe een kogel door mijn kop kan verwachten.. geen grap zegt ze.
Ik laat me niet snel op de kast jagen door mensen, maar dit vind ik toch net iets té.
Ik heb de telefoon 100 % goed werkend op gestuurd dus ik kan er ook met me pet niet bij..
ik houd er helemaal niet van als mensen bedrogen worden met kopen via internet maar ook nog is dat de koper de verkoper bedreigt?
Ik heb er nog nooit van gehoord ...
Stiekem zit ik er wel mee en twijfel of ik morgen langs de politie zal gaan.. Doet de politie hier iets mee , of niet?
ik heb alle mailtjes nog .. Maar hoe kan ik nou in hemelsnaam bewijzen dat ik die telefoon goedwerkend hebt opgestuurd? zij kan ook niet bewijzen dat de telefoon stuk is opgestuurd maar toch..
hoop op een reactie!
En bedankt en respect voor het verhaal te lezen!