Geen eetbare dieren in dieren speciaalzaak.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Geen eetbare dieren in dieren speciaalzaak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 00:15

Bron het ommetje.

Tot nader order heeft de burgemeester van Vlieland een noodverordening ingesteld op het eiland. Op grond van artikel 176 van de Gemeentewet kan de burgemeester hierbij sneller beslissingen nemen ten aanzien van het handhaven van de openbare orde en het voorkomen van excessen. Aanleiding voor deze noodverordening is nogal bizar:
Recent werd bekend dat een leegkomend winkelpand opnieuw is verhuurd. De verhuurder wil hier een dierenspeciaalzaak annex eco-voedings-centrum beginnen. Bij overlegging van de plannen bleek dat de uitbater eigenlijk van zins was om alleen eetbare dieren te verkopen en dat er reeds een contract was gesloten met een nabij gelegen delicatessenzaak gerund door een vakslager. Burgemeester Haan wil geen dierenspeciaalzaak toestaan vanwege het feit dat iedereen zomaar elk dier kan aanschaffen zonder een verklaring van goede intenties en de intenties van de dierenhandelaar worden sinds het bekend worden van het contract met de slager ernstig in twijfel getrokken. Volgens burgemeester Haan moet iedereen die een huisdier wil verwerven eigenlijk kunnen aantonen dat hij of zij weet welke verzorging het dier nodig heeft en niet welke saus erbij dient te worden opgediend. Artikel 176 maakt het nu mogelijk om de handelaar in kwestie tot persona non grata te verklaren en uit te wijzen naar elders. Ook biedt dit artikel een handvat aan het verbieden van de verkoop van levende have en kan de burgemeester de wet omzeilen die het toestaat dat in gevangenschap gefokte dieren vrij verhandelbaar zijn.

Anoniem

Re: Geen eetbare dieren in dieren speciaalzaak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 01:07

Gatverderre, die man is een beetje raar in zijn hoofd 8)7
Ik moet er niet aan denken... een dier kopen om hem op te eten. Noem mij maar hypocriet maar mijn vlees groeit gewoon bij de slager en supermarkt in de vitrine. Ik eet niet iets dat ik levend heb gezien.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 01:13

Anoniem schreef:
Noem mij maar hypocriet maar mijn vlees groeit gewoon bij de slager en supermarkt in de vitrine. Ik eet niet iets dat ik levend heb gezien.

Da's inderdaad behoorlijk hypocriet. :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 01:15

Anoniem schreef:
Gatverderre, die man is een beetje raar in zijn hoofd 8)7
Ik moet er niet aan denken... een dier kopen om hem op te eten. Noem mij maar hypocriet maar mijn vlees groeit gewoon bij de slager en supermarkt in de vitrine. Ik eet niet iets dat ik levend heb gezien.

Sja,,,met mosselen oesters en kreeften doe je dat ook he`
Dus waarom niet met een kip,of konijn?
Je weet in ieder geval zeker dat het vers is....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 01:17

Wat is er mis met het uitzoeken van je eigen stukje vlees? Dat veel mensen het diertje zo zielig vinden dat ze onmiddelijk vegetariër worden?

Voor mij hangt dit ook van de echte opzet af, maar kleinvee mag je ook zelf slachten, nu doet een ervaren slager dit en gebeurt het in 1 keer goed en hygiënisch. Thuis is dat nog maar de vraag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:20

Mmmm, ik wil het Ommetje nu niet direct een betrouwbare nieuwsbron noemen :D leuk gevonden maar ook met een flinke schep (zee) zout erbij is er niks van waar :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:47

Tsja, of je stukje nou bij de slager haalt of zelf slacht of wat dan ook?
Blijft toch hetzelfde allemaal, mits het maar netjes en pijnloos gebeurd.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:45

ik eet graag vlees van een dier wat ik gekend hebt, ben er zeker van dat dat dier een fijn leven heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:01

Tsja als ik Haan zou heten van mijn achternaam zou ik ook maatregelen nemen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:01

Hier even de bron van het bericht: http://www.hetommetje.nl. Dat dit artikel onder de noemer "nonsens nieuws" valt zegt imo genoeg ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:28

NM --> KH