Voor een ieder die al depressief wordt bij de gedachte aan de koude winterdagen. Heb jij ook een hekel aan de winter? Tientallen centimeters sneeuw, koude voeten, koude handen... En wat te denken van de korte dagen en donkere avonden?
Spui hier je ongenoegen! *duikt zelf weer terug naar het Het "Ik hou van winter/kerst-topic" *
Ik vond het de afgelopen 2 jaren toch wel iets meer dan een paar centimbers sneeuw voor meer dan een paar dagen. Laat het maar weer zo snel mogelijk lente zijn.
Winter sucks. Bigtime. Ik had het liefst dit weekeinde met m'n winterslaap begonnen. De gedachte aan dit jaar met kerst op de Antillen zitten maakt echter wel wat goed
tones
Geplaatst: 17-09-12 07:29
De min 20, en de hele hal vol bevroren waterbakken ben ik nog niet echt vergeten.... Maar een klein beetje vorst met overdag een zonnetje vind ik heerlijk.
doezel2
Geplaatst: 17-09-12 07:30
Kerst vind ik wel leuk. Maar winter nee te koud te nat nee doe mij maar' paar dagen herfst en heel veek dageb lente /zomer
Anoniem
Geplaatst: 17-09-12 07:38
Mooie winterdagen (lichte vorst, eventueel sneeuw, zonnetje) vind ik heerlijk. Maar alle donkere, miezerige dagen sla ik liever over en Kerst en al die andere 'feest'dagen al helemaal. Ik heb nu al moeite met opstaan en beduidend minder energie dan een paar weken geleden. Hopen maar dat mijn daglichtlamp me er weer een beetje doorheen sleept.
Samiyah
Geplaatst: 17-09-12 08:14
Ah, super dat er ook een topic is voor mensen die er niet van houden. Ik ben er 1 van.. heb echt een gruwelijke hekel aan kou. En mensen zeggen dan: voor kou kan je jezelf goed aankleden, voor hitte niet. Eeehm, zelfs als ik een dikke winterjas aan heb, een sjaal, een muts en dikke handschoenen heb ik het nog ijskoud op de fiets.
En heb ook elk jaar weer last van een winterdepressie door tekort aan licht.. nee, niet fijn winter
vikki
Geplaatst: 17-09-12 08:24
Herfst en winter zouden wat mij betreft allebei vervangen mogen worden door een rondje extra lente en zomer, ik heb er een bloedhekel aan. Opstaan in het donker is niet mijn ding, fietsen / 'scooteren' in het donker is niet mijn ding, kou, regen, wind, sneeuw en ijs... totaal NIET mijn ding. In de sneeuw kan ik niet op de fiets of scooter naar het werk of naar Eclipse en ben ik letterlijk uren extra kwijt per dag. De paarden kunnen niet lekker het land op, ik krijg mijn interne batterijtje echt niet opgeladen in de winter dus ik ben moe en chagerijnig. Ik ben erg mijn best aan het doen om een pluspuntje te bedenken voro mezelf, maar het wil niet lukken.
Idd kerst is wel gezellig maar ik haat de kou, gladde wegen en donkere korte dagen!
Warboel
Geplaatst: 17-09-12 09:01
Sinds 3 jaar geleden onze schuur afgebrand (aangestoken) is op kerstochtend heb ik het niet meer zo op kerst En ik zit op 2 uur reizen op school.. Dus ik ga in het donker weg van huis en de terugweg begint meestal ook al in het donker. Dus weinig daglicht.. En daar wordt je moe en chaggo van
Ik heb helemaal niks met kerst/nieuwjaar, ben een echte koukleum, haat sneeuw en regen en bah nee, alleen lente/zomer is voor mij prima
Shona_
Geplaatst: 17-09-12 09:20
Kerst is nog wel leuk.. maar de rest?! Ik ben een koukleum, vind het maar niks om op te staan als het donker is, vind het vervelend dat het 's avonds al zo vroeg donker is, vind gladde wegen doodseng en loop daarom in de winter meer dan dat ik fiets/auto rij (das dan wel weer goed om de kerstkilo's er af te laten vliegen ) enz.
Genoeg geklaag dus van mij !!
Het liefst vlieg ik gewoon naar een ver land om lekker te overwinteren !
Mi_Amore
Geplaatst: 17-09-12 09:22
Kerst vind ik nog wel leuk, -20°, zeulen met bakken water, ijs breken, paarden zien schaatsen, mest wegkappen ipv scheppen, ik weet wel wat leukers te doen hoor
Ik heb niet zo zeer een hekel aan de winter, kou vind ik prima en sneeuw vind ik leuk in hoeverre we hier sneeuw hebben maar die regen.. Ik vind de winter inprinciepe wel leuk, het is altijd gezellig op stal, met zijn alle thee drinken enzo en ook buiten de paarden vind ik de winter wel altijd 'knus'. Kaarsjes aan enzo.
Yontheke
Geplaatst: 17-09-12 09:43
Ik ben wel fan van Kerstmis, lekker kerstboom versieren, alles gezellig. Maar dat winterse mag er van mij wel af. Altijd donker, ijskoud, de bak vriest aan, mest vriest aan waardoor je de weide niet proper kan houden. Bij -20°C 3 x per dag naar de paarden met wat warm water om de waterbakken te ontdooien en nieuw water te geven, hooi geven. 2 broeken, 3 truien en een jas moeten aandoen omdat je anders uit je vel bibbert. Met sneeuw, alles vies, nat, glad, dan nog lekker vorst erbij en het is helemaal klaar.
Mij valt het ook wel op dat de meeste mensen die bij hun paarden alles zelf moeten doen, vooral in dit topic zitten.
Shirley
Geplaatst: 17-09-12 09:52
Kou, regen, wind, vorst, hagel, winteronweer, sneeuw, ijzel, harde oostenwind .... kom maar op
Maar ik HAAT die zogenaamde gezellige "feestdagen"
En ja, ik heb ook alles ( 24 persoontjes ) lekker aan huis, dus 24 uur per dag, 365 dagen per jaar dienst !
Amanda__
Geplaatst: 17-09-12 09:54
kou maakt mij niet veel uit,ijs en sneeuw ook niet. Kerst heeft wel iets gezellig. maar die korte dagen, in het donker naar de paarden, blij als het weekend is en je ze in het daglicht kan bekijken, en dan vooral die regen, die eeuwige verschrikkelijke smerige regen...
tones
Geplaatst: 17-09-12 09:57
Ja idd, die vieze drekzooi waar je dan met je kruiwagen doorheen moet ploeteren. Het is dan net Ter Land, Ter Zee en in de Lucht; Trek m door de drek.
Muronia
Geplaatst: 17-09-12 09:57
Hey wat leuk, ik was het andere topic al tegengekomen en ik dacht: bah!
Maar hier moet ik dus zijn !!
Ik heb echt een hekel aan kou, sneeuw, ijzel, ijs, schaatsen, elfstedentocht-koorts, korte dagen, lange nachten, 's ochtends je bed niet uit kunnen komen, bevroren tenen en vingers!
Dus... ik ga straks lekker een winterslaap houden en maak mij in april maar weer wakker!
Claudia1993_
Geplaatst: 17-09-12 10:01
Ik heb ook een hekel aan de winter en heb niks met de feestdagen... schaatsen vind ik ook niks. En die Elfstedentocht waar ze het elk jaar over hebben kan me gestolen worden. Moet er niet aan dingen om een koude winter te hebben met sneeuw en gladheid. Vorig jaar viel het gelukkig wel mee maar zie er altijd gigantisch tegenop.
Nann__
Geplaatst: 17-09-12 10:03
Yontheke schreef:
Mij valt het ook wel op dat de meeste mensen die bij hun paarden alles zelf moeten doen, vooral in dit topic zitten.
Ik hoef niks te doen op mijn paard na maar ook ik ben geen winter fan.