Onderzoek Rijkleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anky01

Onderzoek Rijkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 10:49

Hallo allemaal!

Ik ben net nieuwe op jullie forum. Ik ben Anky, 28 jaar, woon in Amsterdam en kan niet zonder mijn paard.
Ik heb gemerkt dat de rijkleding die in de winkel hangt niet aan mijn wensen voldoet. Of ik vind de kleding veel te duur of het zit niet lekker en zweet gigantisch. Daarom heb ik besloten om met een vriendin die in de textielindustrie zit een nieuwe lijn te starten.
Daarbij heb ik jullie hulp nodig! Om een zo goed mogelijke collectie neer te zetten zijn wij heel benieuwd naar jullie wensen en verbeteringen.
Het zou super zijn als jullie een paar minuutjes de tijd willen nemen om de enquête in onderstaande link in te vullen.

http://www.thesistools.com/web/?id=291182

Groetjes Anky

capopjekop

Re: Onderzoek Rijkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:52

Ik wilde hem invullen, maar er staat geen western en mennen bij, dus helaas.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:08

ingevuld :)

Anky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 11:16

Capopjekop we hebben de disciplines toegevoegd zodat u alsnog de enquete in kunt vullen (fijn dat u ons erop gewezen heeft dat deze er niet bij stonden)

Anne_mieke88 bedankt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:38

Ik denk dat er best ruimte is voor nog een kledinglijn die de kwaliteit van bijvoorbeeld Pikeur en Kentucky zou combineren met een goedkopere prijs. Let wel op, dat mensen tegenwoordig voor "setjes" gaan en dus de kleding de jullie gaan maken moet combineren met de kleuren dekjes die in dat seizoen mode zijn.
Voor wat betreft de enquete vind ik dat je er nog meer informatie uit zou moeten kunnen halen.
Je hebt bijvoorbeeld mensen die zowel dressuren als springen dus bij de disciplines zou je er op zijn minst een paar moeten kunnen aankruisen.
Verder vind ik de "open" vragen in het algemeen te open, zodat de antwoorden die je krijgt heel lang zullen worden:
Beter zou zijn te vragen: wat vind je belangrijk aan een rijbroek? en dan een aantal keuzeopties waarbij je er meerdere kan aankruizen in volgorde van belangrijkheid, zoals
- kwaliteit van de stof (slijtvast, blijft er mooi uitzien)
- waterafstotend
- draagcomfort
- luxe details
- prijs
- etc.
Het zelfde met bovenkleding.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:46

Ik heb nooit officieel gestart dus kan de eerste vraag al niet invullen...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:49

Ook ik kan hem niet goed invullen. Heb meerdere disciplines. En er staat "rennen" tussen in het lijstje.
Ook mijn gewicht staat er niet bij.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:53

Ik loop bij de eerste vraag al vast :+ Die gaat uit van alleen 'dressuur' dus als je iets anders hebt gedaan als dressuur kan dat niet. Ook als je iets meer hebt gedaan dan alleen dressuur kan je dat niet kwijt in de enquête (niet elke ruiter doet 1 discipline).

De trainingsvragen vind ik ook wat raar, daar kan je ook niet in kwijt wat je doet. Schofthoogte paard? wat heeft dat met kleding ruiter te maken? En als je meerdere paarden rijdt?

Enquete dus niet ingevuld.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:04

hoogst gereden klasse... Gewoon Z, zonder 1 of 2... dus kan hem ook niet invullen...

En heb meerdere paarden... -O-

Misschien een idee om mensen te vragen om hem voor 1 paard/pony in te vullen.... :)*

Anky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 13:19

Beste HTM,
Lijkt ons een goed idee om het voor 1 paard te doen! We zullen vragen naar het hoogst gereden paard.

Voor iedereen die hem al ingevuld heeft, super bedankt! We hebben echt iets aan jullie commentaar.

Groetjes, Anky

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:28

kwaliteit kost geld, of het nu uit de lengte of de breedte komt.
Je ziet het ook terug bij de eerste goedkopere merken dat wanneer ze meer voor kwaliteit gaan de prijzen ook omhoog gaan. Andersom zie je het ook bij de gemiddeld duurdere merken dat de instapkleding wel goedkoper is maar er bezuinigd is op een ander vlak.
Helaas hebben de goedkopere merken vaak geen lengte of breedte maten.

Zeker wil een ieder voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. maar je ziet het vroeg of laat terug.

ik heb de enquete ook ingevuld :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:27

Alane schreef:
kwaliteit kost geld, of het nu uit de lengte of de breedte komt.
Je ziet het ook terug bij de eerste goedkopere merken dat wanneer ze meer voor kwaliteit gaan de prijzen ook omhoog gaan. Andersom zie je het ook bij de gemiddeld duurdere merken dat de instapkleding wel goedkoper is maar er bezuinigd is op een ander vlak.
Helaas hebben de goedkopere merken vaak geen lengte of breedte maten.

Zeker wil een ieder voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. maar je ziet het vroeg of laat terug.

ik heb de enquete ook ingevuld :D

Natuurlijk kost kwaliteit geld. Maar in het geval van sommige merken wel heel veel en dat kan best wat minder. Tussen heel duur en voor een dubbeltje op de eerste rang kan best nog een collectie. :D :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:29

Ik mis recreatie :)
Want dat is een hele grote doelgroep namelijk.

Anky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 14:42

Direct er bij gezet! :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:46

Weet niet wat de springklassen zijn... Kom uit belgie daar wordt het enkel in hoogtes uitgedrukt... Kan iemand mij vertellen wat met welke hoogte overeen komt?

Anky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 14:49

Hallo Heleennn
Hieronder staat een indicatie van de hoogte van de hindernissen per klasse:
B = max. 1,00 meter.
L = 1,10 meter.
M = 1,20 meter.
Z = 1,30 meter.
ZZ = 1,35 meter.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:50

Bedankt :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:18

Babootje schreef:
Natuurlijk kost kwaliteit geld. Maar in het geval van sommige merken wel heel veel en dat kan best wat minder. Tussen heel duur en voor een dubbeltje op de eerste rang kan best nog een collectie. :D :D

wat is heel duur?
ik vind 20 euro voor flut kwaliteit heel duur. van die pyamastoffen broeken bijv. die steeds wijder worden als je ze aan hebt. Of die met leren zit, die goed aan je zadel blijven plakken maar waarin je heen weer schuift omdat de stof zo rekbaar is.

Ik wilde daar eigenlijk nooit echt aan, duurdere broeken tot mijn dochter dus lengtematen nodig had. En dan kom je al uit bij de betere merken als pikeur, eurostar etc.
En dan zie je ook dat het verschil in prijs tussen de B en C merken toch echt kwaliteit verschil is, als in levensduur en mooi blijven. En natuurlijk pasvorm en het behouden van (pas) vorm.
Toen mijn dochter nog in de groei zat keek ik wel meer naar de prijs van een rijbroek, en vele broeken hebben een 2e leven gekregen. Dan nu ze uitgegroeid is.

Hetzelfde met dekjes. Beetje standaard qua kleuren, natuurtinten voornamelijk en ze gaan jaren mee. Kosten dan in aanschaf iets meer, maar als ik dan kijk dat ze een dekje heeft dat toenertijd 60 euro heeft gekost en inmiddels 10 jaar oud is, er nog uitziet als nieuw. Dan praat ik over 6 euro per jaar.
De economic dekjes van bekende merken die zijn na 3 X wassen en 4 gebruiken al in een staat alsof je er mee op een bermbom bent gereden. En die kosten een euro of 20. Dat is dan een behoorlijke afschrijving :j

maar goed volgens mij is dit een beetje off-topic. Maar ben wel benieuwd waarmee men op de markt komt.

Anky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 22:22

We hebben al heel erg veel ingevulde enquêtes terug gekregen. Heel erg bedankt daarvoor!
Voor de gene die de enquête nog niet hebben ingevuld.. grijp je kans! Je kunt nu al je ideeën kwijt over rijkleding en de verbeteringen hiervan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:58

pikeur is ook wel mijn favo merk. eurostar minder (pilt erg). Maar ik heb geen 200 meer over voor een broek. Ik vindde HH fasion line steeds beter worden. laatst voor mijn dochter een dblauw setje gekocht en het blijft vooralsnog mooi.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:12

Welke eurostar heb je dan?
Dat pillen hebben de broeken van mijn dochter niet.
200 euro geef ik niet uit voor een broek.
En de HH heeft geen lengte maten... Mondoni ook niet.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:16

Ik mis bij duur training 20 tot 30 minuten, ik rijd mijn jonge merrie vaak nooit langer dan een halfuur

en bedoel je met rennen de rensport? je kan het beter formuleren als draf- en rensport

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:32

Je mist de wedstrijdklassen voor de western. Dat is overigens niet zo simpel als het lijkt omdat elke western organisatie zijn eigen systeem hanteert.. Je zou kunnen overwegen om aan deze vraag toe te voegen een categorie 'western' en dan door ieder vrij de details in te vullen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:55

RUI-->STW

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:06

Hoe gaat het met de voorbereidingen? Weten jullie al op welke doelgroep jullie je gaan richten?

Misschien interessant voor jullie is het artikel over Equirex. Dit jaar is er namelijk een nieuw merk gelanceerd, genaamd Equirex. Het merk richt zich op het leveren van duurzame kleding; een echte nichemarkt. In het artikel wordt ook verteld welke stappen zij heeft genomen, van idee tot eindproduct zeg maar.