Cursus tegen spinnenfobie?

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Marit

Cursus tegen spinnenfobie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 13:59

Ik heb die beesten altijd al vreselijk gevonden, maar mijn angst word alleen maar erger. Ik heb een keer mijn leven geriskeerd door uit de auto te stappen omdat er een spin formaat tarantula mijn kant op kwam, we reden op de snelweg. Godzijdank kent mijn vader me goed genoeg door zodra ik gilde als een malle naar de vluchtstrook te sturen maar ik vrees dat ik er hoe dan ook uit was gesprongen. Dit is natuurlijk niet iets wat me nog een keer moet overkomen :+
Maar nu was ik vorige week op vakantie in Amerika en daar hebben ze dus échte vogelspinnen in het wild. Ik was dus al de hele week wat zenuwachtig en mijn broertje liet me een boek zien waarop een speelgoed vogelspin op de voorkant zat. Hij wilde hem in mijn gezicht duwen en ik was zó bang want ik kon niet weg, ik heb huilend gevraagd of hij hem astjeblieft weg wilde doen. Toen de halve winkel me aankeek omdat ik aan het huilen was om een nép spin vond ik dat het inderdaad wel erg ver ging. Dus nu speel ik met het idee om naar zo'n cursus te gaan die je van je fobie af kunt helpen.

Nu is het probleem, dat alleen de gedachte eraan alleen al me weer bang maakt. Want een cursus betekend geconfronteerd worden met mijn angst. En als ik iets niet wil is het dat wel :')
Dus voor ik stappen ga ondernemen wilde ik eerst vragen of andere bokkers hier ervaringen mee hebben en hoe zoiets in zijn werk gaat.

Ik maak me namelijk een beetje zorgen om hoe dat straks verder moet als ik alleen woon, en ik wil mezelf ook niet doodrijden vanwege een spin, maar ik heb het echt niet meer onder controle. :')

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:08

oef, i know what you mean... Buiten heb ik er gelukkig bijna geen last van, in Amerika liepen er inderdaad vogelspinnen vlak voor mijn voeten :') lekker harig enzo. Maar dat gaat nog.... liep ook alleen maar op slippers

Eenmaal in mijn kamer.... Ik heb letterlijk slapeloze nachten gehad omdat er allemaal spinnen door mijn kamer krioelde, ik zat in het enige kamertje waar spinnen zaten. Echt, soms telde ik er 4 op 1 muur en ik krijg dan ook een paniek aanval. Ik heb op een gegeven moment de vliegenmepper mee genomen en telkens alles geprobeerd dood te meppen, maar ik vind het echt dood eng...

saskiakefie

Re: Cursus tegen spinnenfobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:12

Hier ook herkenbaar, ik kan sinds kort spinnen met een stofzuiger opzuigen :D Dus ben daar wel trots op. Natuurlijk wel met de lange stang eraan maar toch.
Ik lees even mee zo'n cursus zou ook niet slecht voor mij zijn.. Ik heb al een aantal keren gehad dat ik huilend aan mn moeders bed gesmeekt heb of ze de spin op mn kamer wil weghalen (toen ik het met stofzuiger nog niet durfde). :=

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

www.konijnentrainen.nl

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:20

Ik lees ook mee, ik wil over een tijd naar Australië maar al die spinnen houden me dus echt tegen.. Lopen er echt vogelspinnen in Amerika? :oo Mijn god.. ik ga al huilen van het idee :')

Warning: High level of sarcasm.

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:21

tarantula's heb je in amerika :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:23

Tja he vogelspinnen ben ik dan weer niet bang voor... XD

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

www.konijnentrainen.nl

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:24

Hier nog iemand met een spinnenfobie. :=
Ik werk bij de groenteman en daar zitten ook regelmatige spinnen in de dozen.. Laatst liep er een joekel van een spin op mijn collega.. ik heb staan gillen, niet normaal.. :+

Carrera - L1+3
Mind, use your power. Spirit, use your wings..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:25

lifaya schreef:
tarantula's heb je in amerika :j

Dolle pret! :+

Al ben ik daar minder bang voor dan de huisspin, omdat ze een stuk trager zijn...

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:26

trager? sommige kunnen ook springen....

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:27

Niet :oo Zit ik me hier helemaal stoer te maken..

Ik vond deze zelfs al schattig...

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:28

O ik krijg alweer kippenvel als ik dit lees. Ook ik ben ontzettend bang voor spinnen, eigenlijk wil ik die angst niet overwinnen want dat betekent ermee geconfronteerd worden. Maar toch word ik er ook gek van, ik raak compleet in paniek..
Als er weers eens een spin over de vloer loopt sta ik huilend op de tafel en die nacht slaap ik dan gewoon niet... word er gek van.
Waarom vind ik ze eigenlijk eng? Ik ben niet bang dat ze me wat doen maar toch vind ik ze eng , waarom snap ik niet?

Verafony-- B+5 L1+11 L2+10
Orchid's Axel -- B+11 L1+1

Dyslexie

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:30

Het schijnt dat mensen ze eng vinden omdat ze, van alle dieren, het minst op de mens zelf lijken ;) (acht poten)

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:36

Ik begon ze eng te vinden toen ik jong was toen ik eens een dikke spin van dichtbij ging bekijken... en dan zijn al die ogen behoorlijk traumatiserend...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:53

Een vriendin heeft ook de cursus gedaan, die kon al niet eens naar een plaatje van een spin kijken. Het is haar heel goed bevallen, begonnen met plaatjes kijken, en dan een kleine spin in een bak bekijken, vasthouden, en dat uiteindelijk tot formaat huisspin. Die heeft ze een hele tijd in een potje in de kamer gehad en nu is ze er aardig overheen. :j

Ik moet zeggen dat ik er zelf ook aardig panisch voor ben, maar het blijft bij mij beperkt tot de grote spinnen.

Ik zou het dus zeker overwegen, succes! :)

No other woman will ever catch my eye
You're for keeps
No matter what life throws at us
Together we'll get by

:+:

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 15:13

Eddy_Rocks schreef:
Ik lees ook mee, ik wil over een tijd naar Australië maar al die spinnen houden me dus echt tegen.. Lopen er echt vogelspinnen in Amerika? :oo Mijn god.. ik ga al huilen van het idee :')

Ik wist niet dat je ze in Amerika had tot ik overal boeken erover tegen kwam en ze op van die bordjes 'wildlife' stonden :+ Godzijdank niets gezien hoor, maar toch het idee dat ze er wel waren..
Heb jij ze echt gezien Renee? Ik denk dat ik serieus het eerste vliegtuig terug had genomen als ze op mijn kamer zaten :') Dat trek ik echt niet.

MarrieLeen schreef:
Een vriendin heeft ook de cursus gedaan, die kon al niet eens naar een plaatje van een spin kijken. Het is haar heel goed bevallen, begonnen met plaatjes kijken, en dan een kleine spin in een bak bekijken, vasthouden, en dat uiteindelijk tot formaat huisspin. Die heeft ze een hele tijd in een potje in de kamer gehad en nu is ze er aardig overheen. :j

Ik moet zeggen dat ik er zelf ook aardig panisch voor ben, maar het blijft bij mij beperkt tot de grote spinnen.

Ik zou het dus zeker overwegen, succes! :)

Maar dat is inderdaad wat ik eng vind, dat je geconfronteerd word. Dat ik die plaatjes móet kijken, ik wil er juist zo min mogelijk mee te maken hebben. Dat is echt een soort knop die ik om moet gaan zetten maar ik ben zo bang dat ik daar in m'n eentje ben en dan ineens douwt ze een spin onder mijn neus ofzo :+ Ik vertrouw het gewoon niet.

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:15

Ja, ik was de paarden water aan het geven in de paddock en toen liep er zo'n dik harig bruin ding voor mijn voeten. Meteen de waterstraal erop gespoten en dat ding sprong weg :') Maar je wil niet weten wat voor insecten ik daar allemaal heb gezien :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 15:23

Holy moly, ik weet niet wat ik zou doen :+ Maar echt een échte vogelspin, zo'n ding van de tv? :') Dat je bent gebleven :')

Loopt er nog meer rond dan? Ik heb eigenlijk alleen maar dikke motten en sprinkhanen gezien maar verder helemaal niet zo veel insecten eigenlijk godzijdank.

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:25

een echte tarantula :j

heeeel veel sprinkhanen, rare grote blauwe steekbeesten, bijtende vliegen (duizenden!) en veel te veel :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 15:27

Oh god, wat vreselijk. Ik was trouwens ook in Death Valley en ik stierf zowat van de hitte, en toen zei een vrouw; 'Er is één plek ter wereld waar het nog erger is dan hier. En dat is in Kansas'. Dus gelukkig ben ik niet gegaan want 1. Ik blijk niet tegen hitte te kunnen, en 2. ik wist niet dat er echt tarantula's rondliepen :=

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:28

hahahahaha ja het was idd best heet in Kansas :))

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:32

Fotos kijken vind ik ookal eng.

Dyslexie

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:35

Spinnen jasses, en ik zie ze toch heel vaak aangezien ik dagelijks op diverse bedrijven met paarden werk en bij mijn eigen ook dus ik kom ze tegen.
1 ding weet ik, ik ga dus nooit naar amerika als ik dit zo zie.
Bedankt voor de tip.
Ik ga wel mee op zon cursus:p

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 15:38

_Priscilla schreef:
Fotos kijken vind ik ookal eng.

Ja ik ook, maar als ik weet dat het komt durf ik wel. Dan doe ik het rustig. Maar als iemand ánders met een foto aankomt dan kan ik echt met tranen in mijn ogen smeken of ze weg willen kan want ik wil zelf de controle hebben.

justin4ever schreef:
Spinnen jasses, en ik zie ze toch heel vaak aangezien ik dagelijks op diverse bedrijven met paarden werk en bij mijn eigen ook dus ik kom ze tegen.
1 ding weet ik, ik ga dus nooit naar amerika als ik dit zo zie.
Bedankt voor de tip.
Ik ga wel mee op zon cursus:p

Haha nou, ik ben de hele westkust af geweest en een stuk binnenland gedaan en niets gezien hoor :D Je moet je echt niet laten weerhouden om te reizen door die snertbeesten, ookal doe ik dat zelf wel een beetje. Maar Kansas is natuurlijk ook wel écht binnenland, dus dat betekend niet dat ze overal zitten in Amerika :)

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:46

Ik heb dat idd ook. Zelf naar een foto kijken dan kan je rustig doen waneer je er klaar voor bent en weghalen als het niet gaat. Maar als iemand anders het doet word ik gek.

Het is eigenlijk absurd dat die k*t beestjes je zo bang maken.

Dyslexie

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 15:53

Ja dat is ook zo, ze doen amper wat maar ik vind ze gewoon zó eng. Gewoon werkelijk alles aan ze vind ik eng. Ondertussen kan ik het wel hebben als er een spin ergens in een hoekje in m'n kamer zit, dat zijn van die kleine langpootjes. Als ze gewoon stil zitten ver weg gaat dat goed, dan denk ik er gewoon niet aan en ga ik slapen, anders ben ik elke avond bezig. Maar ik durf niet in de buurt te komen en ook niet weg te halen. Zelfs opzuigen durf ik niet want dan gaat hij onder mijn handen door :')
Mijn ouders worden gek van me omdat ik ze op de idiootste tijden wakker maak voor een spin.