Help spinnen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:22


mlc

Berichten: 1127
Geregistreerd: 01-07-10

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:25

Oh bah, een nestje. Ik zou 10 spuitbussen leeg spuiten en dan nog mijn kamer niet in durven. Misschien moet ik maar in een pastic bubbel gaan leven :Y)

kaat21
Berichten: 744
Geregistreerd: 13-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:25

Brrr krijg er de rillingen van... Stomme beesten -O-

Saaams

Berichten: 13291
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:27

Spin in welke maat dan ook.. ze zijn eng!

Ik had er een aantal dagen terug 1 op mn kamer. Proberen te vangen maar was te snel, kon hem die avond niet meer vinden. Heb mooi op de bank geslapen :+ Volgende ochtend hele kamer schoongemaakt en spin gevonden :D

Ik hoorde gister op NOS jeugdjournaal dat in elk huis minstens 1500 spinnen zitten. *iewh*

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:28

Oh bah die foto! Zo zien ze er bij mij thuis ook uit.

Ik heb ze ook in ons huis. We wonen vlak bij de polder...
Ze zijn inderdaad altijd met zijn 2en en gaan echt wel dood ikn de stofzuiger als je er maar wat achteraan doet (kleine steentjes of iets).
Verder zuigt vriendlief ze voor me op en doet daarna een prop ik de stofzuiger en zet hem neer met de slang omhoog. Ik zit gillen en lijkbleek op de bank.

Nu we een hor hebben valt het alles mee en zie ik ze niet zo vaak meer. Mocht ik er overigens nog 1 zien...ik heb het idee dat ze steeds groter worden!

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:28

iehl

als je die verdelg rotzooi sprayed moet je daarna wel ffe je kamer laten luchten hoor.
die van HG die ik heb stinkt ook ontiegelijk, in die lucht wil je echt niet slapen.
volgens mij moet je wel eerst t oppervlak schoonmaken wat je sprayed, maar dat doe ik met mn raamkozijn ook niet.
nog steeds elke ochtend (en als ik snachts wakker word doe ik ook een plafond-inspectie) denk ik: fieuw, weer een nacht met het raam open overleefd.
maar 1x een spin binnen en dat raam blijft voor eeuwig hermetisch gesloten.
(wat wel lichtelijk problematisch is aangezien van 11-19 uur de zon VOL op mn kamertje schijnt).

vrees trouwens dat ik ook een nestje heb ontdekt in de woonkamer.
een spin heeft daar zo'n typisch web gemaakt in een hoekje, zo'n web wat ik al wel eens heb gezien met een soort van eitjes erin.
maar deze heeft een hele tunnel erin gemaakt, echt freaky.
maar vanavond komt mn huisgenootje weer thuis, ze heeft al beloofd dat zij m weg zal halen.

Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:29

Ik ben voor mijn vakantiejob al 2 nachten om 4u 's morgens moeten opstaan. Gisteren zat er zo'n kanjer in de wc, vandaag in de keuken. Hoe vroeg het ook was, ik was wakker. :') Echt vreselijk die huisspinnen... En ons kat pakt ze helaas ook niet.

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:31

Ik heb nog geen groot web oid kunnen ontdekken, en heb alle meubels versleept en erachter schoongemaakt en gespoten.
Ben bang dat het ergens in een gat in de muur zit :(

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:34

Heel slim, ik zit op wiki te kijken over die spin en uiteraard voel ik van alles nu :')

Maar!!!!!!

De mens komt relatief vaak in aanraking met huisspinnen, en zal uit angst geneigd zijn de spin te doden. De spin is echter ongevaarlijk:
Ze vallen alleen aan als ze worden uitgedaagd of in het nauw gedreven;
Hun cheliceren (gifkaken) zijn niet gebouwd om mensen mee aan te vallen en zullen in de regel de huid niet doorboren;
Als de cheliceren toch de huid doorboren, is de kans 1 op 2 dat er geen gif wordt geïnjecteerd
Als er toch een gifinjectie plaatsvindt is de resulterende bult weliswaar groot, maar niet zeer pijnlijk en bovendien ongevaarlijk. De bult slinkt binnen enkele dagen.
De beet van de zeer makkelijk met de huisspin te verwarren veldtrechterspin (Tegenaria agrestis) is echter aanzienlijk giftiger en pijnlijker. Dit dier zou ook een agressievere aard hebben, hoewel meldingen hiervan alleen in de Verenigde Staten zijn gedaan, in Europa is nooit melding gemaakt van een beet.

Hoewel er eerder staat dat de beet van zo'n spin pijnlijk kan zijn :')

Hoewel de beet van de huisspin pijnlijk kan zijn, zijn de dieren zelden agressief.

En het allerbeste nieuws:

De huisspin is solitair

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:41

Ik weet ook wel dat die beesten je niks doen, maar ik vind ze toch doodeng hoor :')

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:42

:')

Er staat helaas alleen niet bij hoeveel km/h ze gaan. Want die krengen kunnen me snel zijn.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:44

pff ik haat spinnen en ben dus ooit een keer gebeten door zo'n huisspin.
Beest zat ik een bakje waar ik met mijn hand in moest.
Trauma's heb ik er van en ga echt hyperventileren als ik spin zie.
Zelf foto's krijg ik drukkende pijn op de borst.

Was een jaar of 10 geleden dat ik de kat aan het aaien was in mijn pyjama.
Ik voelde de hele tijd wat kriebelen en toen ik keen zat er zo'n grote zwarte harige jongen in.
Ik heb mezelf nog nooit zo snel uitgekleed.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:53

Anthea schreef:
er zitten er waarschijnlijk ook nog een paar in je bed :j


:')

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:55

ow die spinnen ieuw bah gadver ik heb echt medelijden met je! ik zou de kamer niet eens meer in durven zeg wat een joekels!!!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:55

Heel fijn, die spinnenfoto's.. hihi, nu slaap ik ook niet.
mijn oma vertelde zojuist dat spinnen meestal in een stelletje komen.
Dus altijd samen.. Vind je er een, ga op zoek naar de ander. Succes!

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 15:01

Ik heb er nu 5 weggezogen, dus er is er nog 1? :')

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:12

Als ik er 5 had was ik gaan verhuizen. Ik ga al huilen van het idee :+ Als ik ergens bang voor ben is het voor spinnen.. Had er vorige week nog eentje op mijn muur, mijn vader wilde hem vangen maar toen viel ie op bed :oo En rennen dat ie deed! Vieze beesten zijn het gewoon.. een kruisspin is lang niet zo ranzig.

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:15


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:27

Undefined schreef:
Welke verdelger heb jij?
Ik heb nu gewoon die van de kruidvat gebruikt, heb een kamer van 19m2 en die spuitbus is helemaal leeg :+
Ik ga zo weg voor het weekend maar weet nu al dat ik er maandag niet meer in durf.. Denk dat ik serieus weer met een bus verdelger aankom :')

De vriendin van mijn vader maakt dit goedje zelf, het is een mengsel van een anti-insectenmiddel voor in stallen, wat ze er verder bij gooit weet ik niet maar echt legaal zal het niet wezen :+
Je bent wel voor een hele lang tijd echt van alle spinnen af! Zal eens informeren bij dr wat het precies is :)

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 15:41

Als ze het voor me wil maken en opsturen wil ik wel betalen :')

jannetta1986
Berichten: 269
Geregistreerd: 28-08-10
Woonplaats: Hattem

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:59

ik wil die verdelger dan ook wel natuurlijk tegen betaling.
Maar die vriendin van je kan er een handeltje in beginnen!!!

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:07

Ik vind die enorme spinnen ook eng! Echt verschrikkelijk.. Ik wil op kamers gaan in januari/februari. Denk dat ik maar zwarte of rode muren moet nemen, zie je de bloed vlekken van die beesten niet. Ik sla ze altijd met een vliegenmepper dood. Dan zien ze je niet aankomen :')

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:36


mlc

Berichten: 1127
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:38

Ik gebruik een elektrische vliegenmepper voor de kleintjes, werkt goed en zonder vlekken op de muur. Bij die huisspinnen kom ik alleen echt niet in de buurt! Die moet iedereen om mij heen altijd weghalen (en ik ben pas rustig als de spin dood is). Mensen snappen niet hoe ik bang kan zijn voor zo'n 'klein' spinnetje en zonder angst met paarden om ga die véél groter zijn.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:58

jannetta1986 schreef:
ik wil die verdelger dan ook wel natuurlijk tegen betaling.
Maar die vriendin van je kan er een handeltje in beginnen!!!

Ik geloof nooit dat het legaal is dus een handeltje zal niet handig zijn haha :+

Ik heb gisteravond gespoten en er is geen spin meer te bekennen *\o/*
Zodra ik weet wat het is dan horen jullie het, dan kunnen jullie het zelf maken :j