Help spinnen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 12:01

Jaaa daar had ik er gisteren dus 3 van!
En maandag had ik er ook al 1, dus ze komen idd met zn 2en :P

meganx

Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:12

vrijdag is de dag dat het een jaar geleden was dat ik voor de 1e keer ging babysitten,
kinderen lagen netjes te slapen. Ik tv aan het kijken, krijpt er zo'een groot zwart geval op het kussen naast mij. Snel een kussen gepakt en dood gemaakt. Moeder gebeld. Die een huis verdere woont.
ouders van kinderen gebeld, en die kwamen naar huis.

het is gelukkig dat we vrijdag naar de floriada gaan, want ze vroeg of ik nog eens wou babysitten.
even afgezegd !

dat die spinnnen gunstig zijn à la, maar daarvoor moeten ze niet in huis komen wonen }:)

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:31

Ik heb 1 spin bij mijn raam gehad die ik lekker een tijd heb laten zitten. Hij/zij had het web op een hele gunstige plek zitten en ving meer vliegen dan dat er op de vliegenvanger kwamen te zitten. Spinnetje groeide ook goed _O-
Maar verder is het maar goed voor de mensen met spinnenangst dat ze niet door mijn tuin heen hoeven te lopen, er zitten knap wat webben met flinke spinnen er in :D

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:37

Bah: spinnen! Maar ik ben wel wat dapperder geworden sinds ik mijn paard heb!
Ik vind het nog steeds vies om ze met mijn handen te moeten aanraken! Dus meestal blaas ik ernaar of gooi ik er iets naartoe in de hoop dat ze dood gaan. Als ze niet al te hoog zitten trap ik ze met mijn voeten naar beneden en plet ze dan onder m'n schoen: dat ziet er vast heel charmant uit. :')
Binnen ben ik ze nog niet tegen gekomen *even afkloppen* maar op stal zitten ze zitten op alle hekken! Moet eerst altijd even goed kijken of er zo'n engerd zit, voordat ik het hek open maak.
Ook als ik ze verwijder: zitten er de volgende dag weer 10 nieuwe!

Volgens de krant is er sprake van een plaag. Stond een heel vrouw-onvriendelijk stukje in het AD (Groene Hart) vanmorgen over iemand die ze professioneel verwijdert. Quote van die meneer in dat artikel:
Citaat:
"Maar maak vooral de vrouwen maar eens wijs dat die angst nergens op slaat, zij krijgen die angst met de geboorte mee. Maar als je verstandelijk beredeneert, is er niks aan de hand - maar ik ben oud genoeg om te weten dat vrouwen en verstandelijk redeneren niet altijd samen gaan."

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:43

De spinnen die ik op foto's tegenkom in dit topic zijn volgens mij ook echte huisspinnen, deze kan je terugzetten maar rennen zo weer terug in je huis. :))

Bij mij lijkt het elk jaar te zijn dat die beesten precies op het moment komen dat ik alleen thuis ben, zo ook dit jaar. Helaas heb ik er toen maar 1tje vermoord en ben dus super bang dat die andere ineens tevoorschijn komt. :=
Maar, het is toch zo dat de mannetjes op zoek gaan naar de vrouwtjes? Ik hoopte dus echt dat ik het vrouwtje had gedood en de mannetjes nog niet op zoektocht waren gegaan. :+

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 12:51

Ben nu bezig met verdelgen en kwam er weer een tegen, heb echt super hard gegild :')
Ik durf hier denk ik echt niet meer naar toe na het weekend :o

jannetta1986
Berichten: 269
Geregistreerd: 28-08-10
Woonplaats: Hattem

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:17

@undefined Aghh ik denk dat er een heuse plaag is.die grote zijn er ineens op zoveel plekken en bij jou in huis is het wel heel erg hoor
ik heb gewoon de kriebels van dit topic1 maar ben blij dat ik mee praat en lees.
er zitten fijne tips tussen zoals verdelg spray enzo. die van de stofzuiger durf ik niet dan ben ik al te dicht in de buurt van dat monster!! brrr

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:23

Bah, het stikt er nu echt van!! Ik heb alles potdicht zitten dus binnen komt helemaal niks gelukkig, maar in de gallerij en voor de voordeur is het niet leuk meer. Gelukig hebben we een enorm goede verdelger waarbij de spinnen na 5 minuten weg of niet meer in leven zijn... misschien niet zo diervriendelijk maar mijn eigen huis niet meer in en/of uit durven is nou ook net niks :+

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:24

Spinnen kunnen volgens mij gewoon uit je stofzuiger kruipen hoor.

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 13:25

Welke verdelger heb jij?
Ik heb nu gewoon die van de kruidvat gebruikt, heb een kamer van 19m2 en die spuitbus is helemaal leeg :+
Ik ga zo weg voor het weekend maar weet nu al dat ik er maandag niet meer in durf.. Denk dat ik serieus weer met een bus verdelger aankom :')

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:28

Ik wil helemaal niet lezen dat er een plaag is :=
Ik heb nog geen grote engerds gezien, alleen wat langpoters en een enkele huisspin die voor m'n computer naar beneden kwam. Ik ben de hele dag niet bij m'n computer in de buurt geweest :')

Wij hebben beneden een deur die je met een haak open kunt zetten. Dat doe ik elke dag zodat ik makkelijk met m'n fiets naar buiten kan. Gister zag ik ineens allerlei poten achter het anker van de haak vandaan komen. Zat er een megaspin zich lekker daar achter te verschuilen :oo Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat ik die haak dus niet gebruik totdat ie weg is :') Vandaag zat ie er trouwens nog steeds, vies kreng!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:33

Die krengen zitten idd overal en ik vind dat het nu al wemelt van de spinnen %) brrrr

Zo had ik een keer dat ik met mn moeder op het land bezig was,de auto stond op een landweg geparkeerd.
Na het werk stapten we dus in,ik doe mn gordel om en trek vervolgens de zonneklep omlaag!

EN WAT DENK JE????? :wow: :wow: :wow:
Valt daar even zo'n enorme zwarte joekel van een spin uit en land dus in wilde paniek op mn schoot(ik had een korte!!!broek aan!!! |( )
Auto lag bijna uitelkaar := ,spin ook toen ik klaar was met trappelen :D want eruit springen ging geneens vanwege de gordel. :roll:

Ohhhh echt daar heb ik nog lang over nagedroomd hoor pffffffff horror. #)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:37

Whaaaa, wat een horrorverhaal :oo _O-

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:42

Spinnen zijn echt lelijk en zooooooooo vreselijk IEUWWWWWWW :r :=

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:43

ooh spinnen.. een plaag, nou inderdaad! het huis van mn ouders zit echt helemaal vol (en dat nu ze net op vakantie zijn en ik daar in t weekend alleen ben :S ) !! echt horror!

hier in adam heb ik ook zo'n anti kruipende beesten spray van HG.
werkte op mn vorige kamer heel goed (dat lag een beetje achteraf en achter mn kamer lag een stilstaand slootje --> veel muggen --> veeeeeel dikke spinnen). Toen t zo erg was geworden dat ik savonds als ik terug kwam van mn studie oid niet eens meer de gang (niet overdekt en een waar spinnen paradijs blijkbaar) over durfde en regelmatig een kwartier voor mn voordeur stond te beven omdat er weer zo'n monster op zat, toen heb ik die spray gekocht. de volgende dag (overdag waren ze niet te zien) met een veger alle webben van de deur en in de nabije gang geveegd, van die spray overal opgedaan en daarna was ik ong 2 maanden van de spinnen af!
hier op mn nieuwe kamer durf ik mn raam ook alleen open te zetten als ik zeker weet dat de kozijnen goed gesprayed zijn.. heb godzijdank nog geen spin gezien hier in mn kamer. (en ik heb hier een hoogslaper dus ik vrees voor de dag dat er een monster op t plafond boven mn bed zit)

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:44

Ik had het laatst ook, zoon dikke vette grote zwarte huisspin, zit op mijn bed, ik leef op zolden en ineens zie ik vanuit mijn ooghoek een zwart ding langs me muur omlaag gaan, ik kijk goed en schrik me helemaal het lazerus , heb het hele huis bij elkaar gegild,

En me vader wou hem niet weg halen, en nu heb ik zoon vriend die er zelf ook als de dood voor is, die durfde nieteens me kamer in haha zat ik met een spin vlakbij mijn hoofdend, en toen ie verdwenen was heb ik amper geslapen brrrr

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:44

Sypol_Rawr schreef:
Hier hetzelfde, ik zat op de wc, wil een nieuwe rol pakken, kruipt er een spin achtervandaan, IK MOEST ZO HARD HUILEN HE. Ik rilde helemaal en hebt zo lang gejankt. :')
Eergister zat er een op de muur, nog zon dikke. BLEGH. Ik was binnen 3 seconden het huis uit.


Hahaha je lijkt mij wel.

Vreselijk

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:47

Ohh mehn nu komen allerlei ieuwwww :r gebeurtenissen weer boven bij me zoals tijdens een buitenritje in het begin van de herfst.
Reed over een zandweggetje die tussen bomen door ging,ik niks in de gaten tot ik "plok" tegen mn voorhoofd voelde! :?
Had ik weer een close encaunter met een vette gore kruisspin :wow: ,zo ene met zo'n enorme dikke zak aan. %)

Dan moet je toch gewoon huilen! |( :=

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 13:51

Bah ik krijg echt kippenvel van die verhalen.
Zit nu veilig in de trein naar huis, mijn moeder zei dat ze daar nog geen spinnen had gezien *\o/*
Ik ga denk ik ook maar even de verdelger van HG halen, maandag nog een keer de hele kamer door.
Weet niet of het nog wel gezond is om daar te slapen :=

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:52

Ik rende door een poortje met een aquarium van een vriendin (ja..) en ik rende zo midden in een web, en voelde dat dikke beest voor op mijn hoofd zitten. Ik heb gegilt, om me heengeslagen en toen ik dat beest levenloos op de grond zag zitten realiseerde ik me dat ik het aqaurium nog netjes vast had :D

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:06

Nee ik had er een in de auto (op de snelweg) precies boven m'n schoot....en ja je raad het al mr. kruisspin wilde een emergency lijntje maken want de auto hobbelde en met gevaar voor eigen leven liet meneer zich een stukje zakken.
Nou ik probeerde rustig te blijven maar ik kon geen kant op.... naast ik ook nog eens lichtelijk claustrofobisch ben, ben ik ook nog als de dood voor spinnen!
Tja mijn angst gevoel overheerste aan alle kanten op dat moment en ik krijste en jankte alles bij elkaar! Vervolgens werd ik vierkant uitgelachen door m'n vriend _-:( (achter het stuur) en nog kennis (die achterin veilig zat) nou toen ging het van kwaad tot erger -:(- (ik werd niet serieus genomen dus dat hielp me ook niet echt) pas toen ik m'n gordel afdeed en half naar achter kroop ging me vriend met de auto aan de kant....tja wat mensen op de weg van me dachten geen idee interesseerde me ook geen bal maar ik sprong die auto uit en rende een meter of 3 weg om mezelf te bedaren ik heb nog nooit het idee gehad dat mijn hard het niet meer aan kon maar toen pffff.....tjeezus hee :n dat nooit meer!!!!!!

tja spinnen zijn nou eenmaal eng en ik snap heel goed dat je geen oog meer hebt dichtgedaan zou ik ook niet kunnen gelukkig heb ik nu 2 katten die actief spinnen eten en verder probeer ik m'n angst onder ogen te komen en zo de engheid er een beetje af te halen want ik zal ze m'n hele leven tegenkomen!

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:09

Nou ik moet zeggen als ik er gewoon eentje was tegengekomen dan had ik het nog niet zo erg gevonden.
Maar ik had in het begin van de week al 1 van het gordijn gehaald, kom ik thuis zitten er nog twee naast elkaar. Loop ik verder weeeer 1 op het gordijn, werd echt gek :')
En toen ik de hele kamer gesprayed had met dat spul kroop er bijna 1 over mijn hand, heb echt alles bij elkaar gegild.
Stofzuiger staat ook weer buiten en ga zo even huisgenootjes waarschuwen :+

_Blacky_

Berichten: 2328
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:12

pfff wat ben ik blij als ik dit allemaal lees dat is nog nooit!!!
een spin op mijn kamer heb gehad.
en ik woon hier al 20 jaar ofzo :D

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:13

dan moet ik zeggen dat ik zo'n gewoon dikbuikig kruisspinnetje helemaal niet eng vind. Vind ze wel grappig. Maar zo'n grote huisspin daar krijg ik echt de kriebels van. Gatver!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:16

Amaris schreef:
dan moet ik zeggen dat ik zo'n gewoon dikbuikig kruisspinnetje helemaal niet eng vind. Vind ze wel grappig. Maar zo'n grote huisspin daar krijg ik echt de kriebels van. Gatver!



al helemaal als je vriendlief uit zwaait bij het raam je omdraait en dan hangt ie met z'n lange poten precies voor je hoofd, binnen no time stond ik achter in de tuin te gillen!