Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:59

Zoals het weer nu is vind ik prima, kan ik tenminste nog wat doen :)

Boven de 25 graden als het ook nog amper waait, ben ik echt niet happy :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-08-12 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:59

Ik krijg spontaan zin in Kerstmis :+

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:01

Ik ben een echt zomermens, ik wordt altikd zo chagerijnig ban de winter :')
Ik heb het eigenlijk nooit echt koud. Dus de kou maakt me niet zo veel uit, maar de gladheid.. Bah!
Ik kan exht NIET fietsen met gladheid, dan donder ik :')
En als ik naar binmen ga waar het warm is, heb ik het ook meteen warm... Dus dan branden mn handen gewoon. Net als dat je onder de douche stapt. Dus juist in de winter heb ik verkoelimg nodig :')

Mayling27

Berichten: 1925
Geregistreerd: 11-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:01

Dat zeg ik Goof... Ik kan ook niet tegen de winter hahaha...

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:03

Ik heb toch liever de lekkere lange zomerdagen, al mag de temperatuur wel wat minder hoor :')

Maar moet zeggen dat ik altijd al weer zin heb in Kerstmis _O- de sfeer, de gezelligheid!
Lekker na het rijden binnen zitten ingepakt en met een lekkere kop warme choco of capuccino :9

Alleen het word weer zo snel donker dan -O- En dat betekend ook voor mij vaak moe zijn en 's ochtends amper mijn bed uit kunnen komen :o

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:05

hmm.. Winter vind ik alleen leuk in de vakantie, als je niet het huis uit hoeft..
Want naar school gaan met sneeuw en weinig licht en zo vind ik vreselijk.
Vooral als je 's ochtends vertrekt in het donker en zodra je weer buiten komt het alweer schemert. brrrr..

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:09

Je mag een wintertje bij mij meemaken.

ik heb geen verwarming, alleen een kachel die zodra het vriest het huisje niet warm kan krijgen.
ik heb alleen koud water uit de kraan
ik heb genoeg diertjes uit het bos die warmte komen zoeken

zodra je uit bed stapt, stap je in dezelfde temperatuur als buiten. dus ook als het vriest.

dus ik duim voor een milde winter.

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:10

Pelryo schreef:
Je mag een wintertje bij mij meemaken.

ik heb geen verwarming, alleen een kachel die zodra het vriest het huisje niet warm kan krijgen.
ik heb alleen koud water uit de kraan
ik heb genoeg diertjes uit het bos die warmte komen zoeken

zodra je uit bed stapt, stap je in dezelfde temperatuur als buiten. dus ook als het vriest.

dus ik duim voor een milde winter.


Zeg, het is 2012 he ;)
Hier kies je toch zeker niet voor.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:11

Ijsbeer meld zich! Het kan mij niet koud genoeg zijn! Afgelopen winter vond ik die veeeeel te korte vorstperiode echt een verademing, wat een genot! Heerlijk frisse lucht en lekker hard buiten werken zonder duizelig te worden van de warmte (wat bij mij met 15+ al het geval is...)

Ik hou van alle seizoenen, behalve de zomer...alles gaat dood van droogte en hitte, je wordt continu geplaagd door insecten en ik word zelf ziek van warmte en zon.... Dus juist met dit zogenaamde mooie weer zit ik binnen op de bank ziek te wezen en kan ik juist niks doen....en ik kan niet tegen stil zitten! Maar heb geen keus nu en daar word ik flink depri van. Een zomerdepressie dus! Training met paardlief staat ook juist in de zomer stil, in de winter ga ik lekker door.
De korte dagen vind ik ook heerlijk! Ik hou niet zo van daglicht en voor mijn gevoel kloppen de dagen alleen als het rond 9 uur licht word en net na etenstijd weer donker.... Lange dagen licht voelen voor mij als oneindige zomerellende, alsof de dag nooit over gaat in de nacht...

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:11

Colway schreef:
Ik geloof dat ik een vol-jaar mens ben, ik ben gek op de lente, zomer, herfst en winter

heerlijk toch :D

Inderdaad, de eerste keer dat je de lente, herfst of winter ruikt.
De frisgroene kleur van nieuwe bladeren en de wereld weer zien opbloeien.
De eerste warme bries en de eerste keer zonder jas de avond doorkomen met een wijntje op terras.
De geur van cosmos als het weer regent na een paar hete dagen.
De eerste avonden dat je 's avonds een kaarsje aandoet en de regen tegen de ramen tikt.
De donkergroen geworden bladeren allerhande tinten zien krijgen voor ze van de bomen vallen.
Daarna het gekraak en de bossige geuren als je over het dikke bladerdek wandelt.
De geur van vorst.
De pot thee of chocomelk na een wandeling door de sneeuw.

Het heeft allemaal zijn charmes.
Het heeft ook allemaal zo zijn mindere kanten, guur, wind en regen 80% van het jaar en nog 2% benauwdheid als het kwik opeens tot boven de 30 stijgt.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:12

HEERLIJK! de winter!

ik heb zonneallergie dus ben maar al te blij als de zomer voorbij is. lekker met je pantoffels aan en in je pyjama voor de kachel zitten en een boekje te lezen ofzo :P Heerlijk! ik verheug me er nu al weer op :D

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:14

De winter kan mooi zijn, maar ik heb echt een pest hekel aan de kou.....
Ik ben echt iemand die maar met moeite een beetje warm kan worden in de winter...laat de winter nog maar HEEL ERG LANG wegblijven !

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:15

Overdag en 's avonds wil ik lekker zomer hebben.... maar 's nachts mag het van mij winter zijn :D

Ik hou ervan als het 's ochtends licht is (anders kom ik echt mijn bed niet uit) en ik hou er overdag van om de zon op mijn huid te voelen, 's avonds lekker buiten zitten en een hapje eten met een wijntje....
maar dan 's nachts... ik kan niet slapen met dit weer! ik wil het liefst heule dikke dekens waar ik helemaal in kan kruipen 's nachts hihi!

dus doe maar overdag zomer en 'snachts winter :D

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:15

Goof schreef:
Pelryo schreef:
Je mag een wintertje bij mij meemaken.

ik heb geen verwarming, alleen een kachel die zodra het vriest het huisje niet warm kan krijgen.
ik heb alleen koud water uit de kraan
ik heb genoeg diertjes uit het bos die warmte komen zoeken

zodra je uit bed stapt, stap je in dezelfde temperatuur als buiten. dus ook als het vriest.

dus ik duim voor een milde winter.


Zeg, het is 2012 he ;)
Hier kies je toch zeker niet voor.


haha en toch doe ik het.
het went vanzelf, de kou.
alleen afgelopen februari was vervelend. Mn kraan was bevroren, electriciteit uitgevallen en de kachel echt kapot.

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:24

Ik ben echt geen wintermens, Ik ben dol op de heerlijk lange zomerdagen! alleen de temperatuur van de laatste dagen waren iets minder mijn ding.
Maar een mooie zonnige dag van 20-25 graden tot 21u30 savonds, bring it on!! :)

Ik kan ook wel de positieve dingen zien aan de winter hoor, het mooie sneeuwlandschap, de feestdagen, honderd donsdekens op je in bed.. Maar bij de gedachte dat ik me weer ga moeten verplaatsen in die vieze sneeuwsmurrie om naar mijn werk te gaan en het feit dat het al om 6 uur savonds donker is..

of al het irritante extra werk bij de paarden omdat alles bevroren is, BAH :r
waterbakken die bevriezen, verzorgspullen die bevriezen (van mijn manensprays tot mijn isobetadine!!), ... en als het dan wat dooit is het 1 grote modderboel en kan mijn paard weer mok krijgen..

de winter hoeft voor mij niet komen dit jaar.. :Y)

Mayling27

Berichten: 1925
Geregistreerd: 11-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:28

Goof schreef:
Pelryo schreef:
Je mag een wintertje bij mij meemaken.

ik heb geen verwarming, alleen een kachel die zodra het vriest het huisje niet warm kan krijgen.
ik heb alleen koud water uit de kraan
ik heb genoeg diertjes uit het bos die warmte komen zoeken

zodra je uit bed stapt, stap je in dezelfde temperatuur als buiten. dus ook als het vriest.

dus ik duim voor een milde winter.


Zeg, het is 2012 he ;)
Hier kies je toch zeker niet voor.



Nou dan zal ik je vertellen dat ik hetzelfde heb... En ZELF voor gekozen heb... Nu klinkt het wel heeel dramatisch...

Maar ik woon in een chaletje in het bos.. En woon er werkelijk prachtig en heerlijk. Maar heb geen verwarming, Wel een grote (ingebouwde) gas-kachel, die in de winter hard zijn best moet doen om mij warm te houden.... en soms hulp van een electrische kachel. Afgelopen winter toen het even na de -20 ging is mijn water en afvoer bevroren. Dit kreeg ik vrij snel ontdooit, maar heb wel 5 dagen zonder warm water gezeten. En inderdaad diertjes uit het bos, nu scheelt het dat ik een halve meter van de grond afsta, dus het meeste onder het huisje zit..

En s'nachts hou ik de kachel aan en heb ik alle tussendeuren open.. (Kachel staat in de woonkamer-open keuken) en dus in de slaapkamer geen verwarming.... Maar kan je vertellen dat als je s'nachts de kachel laag zet en het vriest snachts, dat als je s'ochtens op staat je de damp uit je mond ziet komen :')

En verhuizen? Ik moet er niet aan denken...... Zat eerst warm op een flatje... Nou ik weet het wel hoor.... HEERLIJK in de bossen! en vooral de zomer maakt zoiets goed.....

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:26

Ik ben meer een herfst- lente mens omdat ik een hekel heb aan die warmte in de zomer, maar ook absoluut niet van de sneeuw in de winter :=
Een winter zonder sneeuw vind ik wel heerlijk trouwens :D
Zomer is gewoon verschrikkelijk :=

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:06

Ik ben een liefhebber van alle seizoenen, zolang het maar niet regent en/of keihard waait :+

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:09

Ik zit nu in de trein naar schiphol om weer lekker naar huis te gaan.
Ben deze vakantie bijna flauwgevallen en voel me vreselijk moe en beroerd.

Doe mij maar onze winters. Kou, 40cm sneeuw, om 15u smiddags donker een goede kop thee met een film erbij en een warm dekentje en hondje op de bank.

Mayling27

Berichten: 1925
Geregistreerd: 11-09-10

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:21

Hahaha, iedereen heeft zin in kou en sneeuw om heerlijk met een kop thee op de bank te liggen...

Maar hoeven jullie in de winter niet naar buiten? School, werk, auto krabben, hond uitlaten, s'avonds in de kou na stal?

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:23

Jawel, maar daar hebben ze mutsen en wanten voor uitgevonden :D En het is soms wel afzien als je in het donker ijs staat te bikken uit waterbakken en de stal niet uitgemest krijgt omdat de strokorrels aan de bodem gevroren zitten :Y) En met goede winterbanden kom je al een heel eind en ik vind het heerlijk om in de sneeuw de post rond te brengen, dan krijg ik altijd een wintersportgevoel.

Mayling27

Berichten: 1925
Geregistreerd: 11-09-10

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:29

Ik haat Wintersport :+

nikkialex

Berichten: 1880
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 15:10

chipieke schreef:
Ik krijg spontaan zin in Kerstmis :+

Ik ook!! :')

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ja dus? Ik ben een winter mens :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:36

ik vind het allebei leuk :) Winter vind ik heerlijk, zomer ook. Heb ook geen last van de warmte, heerlijk! Snap ook niet waarom iedereen zo moet klagen, is het eindelijk lekker warm (waar iedereen om zeurt de hele lente al) gaat er collectief geklaagd worden,pfff. In de zomer kun je lekker lang in de tuin zitten, spreek je (ik iig) meer mensen, die bv langskomen op straat. In de winter gaat toch iedereen maar snel weer naar binnen. Maar de winter vind ik ook heerlijk, vooral een lekkere strenge. En kerst en oud&nieuw vind ik super gezellig. Daarna zak ik altijd een beetje in een gat en wil ik de zomer :D

sanne1221
Berichten: 514
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:38

Nee je bent niet de enige. Het leuke bij mij is dat mijn paard ook helemaal niet tegen de warmte kan! Dus toen het van het weekend zo warm was, hebben we het samen rustig aan gedaan.