[INFO] Cadeau topic - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:19

Hoihoi
ik heb jullie hulp nodig.
Volgende week vrijdag 7 juli wordt mijn moeder 60 jaar. Maar ik weet echt niet wat ik kan geven. Ik dacht aan een leuk dagje weg ofzo. Maar ik kom er niet uit haha.

Iemand tips ?
M'n moeder heeft 9 jaar geleden een hersenbloeding gehad dus het moet iets zijn waar niet teveel mensen op een kluitje zijn.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:10

Heeft iemand tips voor schoonouders die 60 jaar getrouwd zijn? Alles al hebben, nog redelijk gezond zijn, zelf nog veel dingen ondernemen?
Weekendjes weg, uit eten , schouwburg doen ze allemaal zelf nog. Dit vinden we daarom niet leuk om te geven.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 00:21

Misschien is dit al vaak voorbij gekomen, maar een cadeau voor Mn vriend?
17 jaar, houdt van handbal, voetbal en autodrop :+
Ik dacht aan een nachtje weg maar zonder rijbewijs komen we niet heel ver, maar dagkaart met de trein kan. Maar waar? En dan moet t ook niet te duur?
Of andere ideeen? Wie ^^

tuttifrutti

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-09-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:11

Ik ga volgende week een weekendje naar mijn familie in Engeland en ik zoek een klein cadeau voor mijn oom die een paar dagen daarvoor jarig is. ik ga reizen met alleen handbagage, dus het moet iets kleins zijn.
hij heeft 2 zoontjes en is scouting begeleider.
Ik kan echt niks bedenken -O- met kerst al rumbonen en een flesje drank gegeven. dacht misschien parfum? maarja weet niet wat hij lekker vindt :+

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:30

ODonoghue schreef:
Misschien is dit al vaak voorbij gekomen, maar een cadeau voor Mn vriend?
17 jaar, houdt van handbal, voetbal en autodrop :+
Ik dacht aan een nachtje weg maar zonder rijbewijs komen we niet heel ver, maar dagkaart met de trein kan. Maar waar? En dan moet t ook niet te duur?
Of andere ideeen? Wie ^^

Even in de NS spoordeelwinkel kijken? Daar heb je soms treinkaart + overnachting in een hotel voor de prijs van je heen en terugreis. Soms zonder, soms ook met ontbijt. En natuurlijk goed bereikbaar met de trein!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:32

tuttifrutti schreef:
Ik ga volgende week een weekendje naar mijn familie in Engeland en ik zoek een klein cadeau voor mijn oom die een paar dagen daarvoor jarig is. ik ga reizen met alleen handbagage, dus het moet iets kleins zijn.
hij heeft 2 zoontjes en is scouting begeleider.
Ik kan echt niks bedenken -O- met kerst al rumbonen en een flesje drank gegeven. dacht misschien parfum? maarja weet niet wat hij lekker vindt :+

En hij houd niet van pepermunt, drop of stroopwafels?
Als scouting begeleider is een goed mes tof, maar dat is lastig met douane. Misschien een verrekijker of een kompas?

Wat mss ook leuk is, is zo'n klompje die Nederlandse scouts wel aan hun sjaaltje dragen. Maar dan moeten ze in Engeland natuurlijk wel ook zo'n sjaaltje dragen bij de scouts...

tuttifrutti

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-09-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:25

mirriezz schreef:
En hij houd niet van pepermunt, drop of stroopwafels?
Als scouting begeleider is een goed mes tof, maar dat is lastig met douane. Misschien een verrekijker of een kompas?

Wat mss ook leuk is, is zo'n klompje die Nederlandse scouts wel aan hun sjaaltje dragen. Maar dan moeten ze in Engeland natuurlijk wel ook zo'n sjaaltje dragen bij de scouts...


dat is een leuk idee! doe ik er zo een echt hollandse boerenzakdoek bij. met dat klompje eraan, kan hij het desnoods ook voor de sier gebruiken! En doe ik er stroopwafels, van die knienekeutels(dropjes zie ik altijd bij de bakker liggen :') ) en nog wat nederlandse kleine dingen.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:13

Ik ben opzoek naar een cadeau! (Goh :') )

Ik ben afgelopen 3 weken bij iemand in Denemarken geweest. Daar heb ik zoveel mogen doen (paardrijden, golfen, helpen met dingen in en om het huis, Legoland) dat ik haar natuurlijk wil bedanken :D
Ik heb toen ik aankwam al wat Nederlandse dingen meegenomen (stroopwafels, pepermunt, chocolaatjes etc.) en ik wil haar nu echt iets leuks geven.
Ik zat al te denken aan een mooie foto op aluminium, maar ik heb niet echt mooie kwaliteitsfoto's van daar...
Help!?

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:01

Zaterdag vieren mijn opa en oma een feestje omdat ze 6p jaar getrouwd zijn.

Op de kaart staat een envelopje, ze willen dus geld. Ik kan wel een planntje/bloemetje geven met een kaart en geld maar dat vind ik zo afgezaagd. Iemand nog wat leuke ideeën. Mag ook iets anders zijn dan geld.

Dingen zoals een foto van de kleinkinderen, boekje met herrinneringen etc. Valt allemaal al af; dat hebben we al gedaan toen mijn oma 80 werd.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:47

Fee_ schreef:
Zaterdag vieren mijn opa en oma een feestje omdat ze 6p jaar getrouwd zijn.

Op de kaart staat een envelopje, ze willen dus geld. Ik kan wel een planntje/bloemetje geven met een kaart en geld maar dat vind ik zo afgezaagd. Iemand nog wat leuke ideeën. Mag ook iets anders zijn dan geld.

Dingen zoals een foto van de kleinkinderen, boekje met herrinneringen etc. Valt allemaal al af; dat hebben we al gedaan toen mijn oma 80 werd.



Ik heb op Facebook iets leuks gezien met een vissenkom of een Trouwauto. Ik ga het even voor je opzoeken


Edit;


Afbeelding


Afbeelding


Allebei van de pagina creative with action staan echt soms hele leuke dingetjes op

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:07

Wat super leuk, dankjewel!
Inmiddels is het probleem opgelost en gaan we alsnog voor een gezamenlijk cadeau. Maar ga dit zeker onthouden!!

Sophie154
Berichten: 95
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:52

Hoi allemaal!

Binnenkort neem ik afscheid op mijn stage (ik studeer fysiotherapie), en ik wil mijn twee stagebegeleidsters graag iets geven. Ze hebben ontzettend veel voor mij gedaan, het was geen makkelijke periode en daarom wil ik ze graag iets geven. Ik wil ze het liefst wat originelers geven dan een fles wijn of een zakje thee, omdat ze echt voor me klaar gestaan hebben (ook voor dingen die niet over stage gingen). Heb best een beetje budget, ze zijn allebei onder de 30. Hebben jullie leuke ideeën? :D

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:47

Ik heb mijn stagebegeleider destijds een tegeltje gegeven van truttigtegeltje.nl, voor op hun werkplek. Met een spreuk die mijn stageperiode typeerde.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:40

Hoi! Ik kom hier ook even binnen vallen!

Op 1 oktober vertrek ik voor langere tijd op (wereld)reis, vanaf half oktober werkt mijn vriend een tijd in Genève. Kortom: we gaan elkaar niet zien tot volgend jaar, alleen via Skype...

Toch wil ik graag iets 'achterlaten', zodat hij regelmatig iets 'fysieks' krijgt/heeft.

Mijn idee is om een soort van tas of mand te maken met mini-cadeautjes. Op de kaartjes aan de cadeautjes staat dan beschreven 'Dit cadeautje openmaken als...' je me mist bijvoorbeeld en dan zit er iets kleins/liefs in. Zo dacht ik aan een foto van ons twee, een paar Happy Socks en nog wat van dit soort cadeautjes.

Maar nu komt het: wat voor een cadeautjes en wat voor een teksten? Een mand vol lijkt me leuk, maar verder dan bovenstaande twee voorbeelden kom ik niet. Ik heb dit idee ooit een keer gezien bij iemand maar weet niet wat de inhoud en teksten verder waren. Pinterest heb ik al afgespeurd, maar misschien zijn er hier mensen met goede ideeen. Zijn er creatieve suggesties? :)

Ook als het iets totaal anders is mag natuurlijk! :)

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:49

Ook een pot met briefjes met een lippenstift zoen erop.Voor als hij een zoen van jou wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:00

Mag het zoetsappig zijn? Een staaltje van je parfum als hij je geur mist. Een briefje met een fout grapje als hij samen wil lachen. Een kusje op een papiertje of een 'zoen' snoepje als hij een kusje wil?

Een aftellen schema? Een flesje lievelingsbier voor als hij een beetje moed nodig heeft? Een zelf gebreide sjaal voor wanneer hij het koud heeft alleen/warmte nodig heeft?

Geen idee hoe romantische je vriend is. Heel cliché maar toen mijn vriend en ik allebei in een andere land woonden hadden we elk een T-shirt van de ander. Zelfs gewassen bleef de geur van diegene er in zitten.

Edit op Pinterest vind ik nog zoiets als een boek of een film voor als hij zich verveeld. Iets lekkers voor wanneer hij een opkikker nodig heeft. En bubbeltjes plastic voor als hij stress heeft. :D

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:36

Dankje Judith, zulke dingen zoek ik inderdaad! :) Meer inspiratie is altijd goed!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:44

Van een heel andere orde...

Mijn zusje en zwager zijn jarig komende week en morgen vieren ze het. Dus ik cadeautjes kopen. Begreep dat hij graag een Garmin wilde, dus m'n moeder zou een Media Markt bon doen, dan ik ook maar.
Kom ik thuis, krijg ik een berichtje van m'n moeder dat m'n zusje niet meer zo zeker weet of hij wel een Garmin gaat kopen. Dus nu zit ik met een Media Markt bon/cadeaukaart ding...
Voel me zo banketstaaf... Maar een kerel (denk motorrijden als hobby, grote hond, vrachtwagenchauffeur) kan daar toch hopelijk wel iets vinden? Of kom ik nu met een heeeeel erg banketstaaf cadeau aan? Want verder weten ze ook allebei niets... -O-

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:16

Ik zou het gewoon geven,had je zus maar wat duidelijker moeten zijn.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:34

Gewoon geven, je vindt altijd wel iets in de mediamarkt!

Ik ben op zoek naar een doopcadeautje. Het neefje van mijn vriend wordt 24 september gedoopt en nu weet ik niet of het gebruikelijk is om dan iets te geven?
We hebben al een olifant knuffel (kindje heeft vrijwel alles in olifant...), kwam hem per toeval tegen en vond hem zo leuk...

Maar moet daar nog iets bij?

Vriend is geen peetoom van het kind trouwens.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 04:07

Ik heb een paar ideeetjes nodig. Mijn allerbeste vriendin gaat einde van de maand d'r pony laten inslapen. Ik ben op vakantie. Ze zegt nu dat ze dat geen probleem vind en dat ze er vrede mee heeft. Maar ik wil d'r graag een doosjes sturen met afleidingskadootjes. Geen sentimentele dingen, maar meer dingetjes voor d'r waarmee ze d'r gedachten wat kan verzetten die avond.

Heb niet echt een budget. Er moet zeker een goede recente horrorfilm in een fles wijn en iets lekker (geen chocola). Maar de precieze details heb ik verder niet. Jullie suggesties?

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:19

Wat is een leuk cadeau voor een jongetje die 1 wordt. T is mn neefje, dus mag best wat duurder zijn

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:16

Een driewieler.Of loopauto.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 06:55

Mexlady: de gebruiken bij een doop zijn nogal verschillend afhankelijk van welke stroming van het geloof wordt gevolgd en naar mijn idee is de locatie in het land (noord oost zuid west) ook van invloed. Dus of het bij hun doopfeest gewoon is om cadeautjes te geven, is moeilijk te zeggen. Ik zou het niet te groot maken iig. Je olifant is leuk, misschien kun je nog iets met een inspirerende tekst (niet perse een bijbeltekst) vinden voor erbij?

Veulen: lastig onderwerp om cadeautjes voor te geven. Ik zou in zo'n geval niet voelen voor een horrorfilm, dus ik denk dat ik je moeilijk kan adviseren.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:27

Oh geweldig topic dit. Ik ben ook altijd zo inspiratieloos. Ik meld me zodat ik kan mee genieten van alle tips :D