Huis word verkocht, heel tegenstrijdige gevoelens!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Huis word verkocht, heel tegenstrijdige gevoelens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 19:51

Ik ga verhuizen, met de stal ( 38 paarden) naar een nieuwe locatie.
Daar zijn heel veel voordelen aan verbonden, maar omdat er een woning bij de stal zit, ga/moet ik mijn eigen huis verkopen.
Nu kom ik net thuis en de makelaar heeft het bord opgehangen dat het te koop staat.
Joh, even schrikken, want nu komt het toch dichtbij dat ik mijn huis kwijt raak waar ik heel fijn 17 jaar in heb gewoond.
Zijn er meer mensen op bokt die er moeite mee hebben gehad of hebben om hun oude stekkie te verruilen, ook al heb je zelf de beslissing genomen?

Anoniem

Re: Huis word verkocht, heel tegenstrijdige gevoelens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:53

Ik herken het zelf niet, maar mijn schoonmoeder viel het ook wel zwaar. Die moesten wel verhuizen ivm broer in rolstoel door ongeluk, maar ze vond het moeilijk om hun oude huis achter te laten.

Ik zou zeggen, geniet van de voordelen en ik hoop dat je je snel op je gemak voelt in je nieuwe huis! :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:54

Ik vond het verschrikkelijk toen ik moest verhuizen toen ik 15 was en nog steeds heb ik een zwak voor dat huis en de straat. Nu sta ik dan ook ingeschreven in een appartement in mijn oude straat! En kijk er echt naar uit om weer terug te gaan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:56

Ons huis staat ook te koop, en ik moet zeggen: ik ga het echt wel missen hier... Maar van de andere kant staan er dan ook weer leuke dingen te wachten. Ieder nadeel heeft z'n voordeel is het toch?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:58

Ik heb 1 keer moeite gehad met verhuizen. Ik vond het daar heel prettig wonen, vandaar dat ik nu zo'n zelfde woning heb gekocht (al lijkt het qua indeling en inrichting helemaal niet op mijn ouderlijke woning). Verder viel het me bij de andere woningen wel mee. Waarschijnlijk omdat ik daar ook steeds niet zo heel lang heb gewoond.

Jij hebt 17 jaar in dat huis gewoond, dus er ligt een groot deel van jouw leven in dat huis. Natuurlijk mag je er moeite mee hebben om dat achter te laten, ookal heb je mooi vooruitzicht.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:00

Ik ben 2 x verhuist nu, allebei na jaar of 10 en ik vond het geen een keer erg. We gingen beide keren naar een leukere locatie

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:01

Wij wonen nu bijna 23 jaar in dit huis. Aan de ene kant wil ik graag verhuizen naar een boerderij waar de paarden aan huis kunnen. Maar aan de andere kant moet ik er niet aan denken om uit dit huis te moeten. Ik snap heel goed hoe jij je moet voelen. Aan de andere kant moet je het positief bekijken, want je zal er vast op vooruit gaan anders ga je niet verhuizen. Maar ik begrijp je tegenstrijdige gevoel. Aan de andere kant: het is maar een huis. Een huis is slechts 4 muren en een dak. Je kan van elk huis een thuis maken.
Voorlopig blijven wij hier nog wonen (denk ik). Mijn oudste zoon is al een paar jaar op zoek naar een eigen huis, maar starterswoningen zijn hier haast niet te krijgen voor een startersprijs. Ik denk dat mijn man en ik straks gewoon gaan verhuizen en dat hij hier blijft wonen. :D

Succes met het wennen aan je "te koop " bord in de tuin. Succes ook met de verkoop!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:03

Dat wij verhuisden was ik 14 en had wel moeite om zowel uit ons oude huis te gaan (waar ik altijd gewoond heb en geboren ben zelfs), als wennen aan het nieuwe huis.
Tijdelijke situaties kan ik me altijd vrij makkelijk in aanpassen, maar als iets voor langere tijd is, heb ik er wel moeite mee, zo ook het me thuis gaan voelen ergens. Over een jaar is het de bedoeling dat ik met mijn vriend ga samenwonen, ik heb er onwijs veel zin in, maar aan de andere kant gaat er dan ook zo veel veranderen, dat ik er toch een beetje tegenop zie.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 20:08

Ja... het is "maar" een huis, dat besef ik best wel. Maar mijn pa is hier in dit huis overleden, en op een of andere manier lijkt het of ik die nu in de steek laat of zo.
Raar, want ik heb hiervoor dik 40 jaar in een ander huis mijn jeugd doorgebracht en was ik blij dat ik daar weg ging.
Dat is toch best vreemd??

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:10

Ik vind het niet raar hoor, je kunt je hechten aan een huis! Ik heb het zelf met mijn auto :').

Koester de mooie herinneringen die je hebt, en maak nieuwe herinneringen op je nieuwe stekje!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:16

ik kan ook slecht tegen verhuizen , je laat weer een deel van het verleden achter en zult verder moeten.
je kunt wel tegen je zelf zeggen dat de herinnering blijft aan alle dingen die je hebt meegemaakt.
maar toch voelt het ze op het moment van vertrekken niet zo voor mij.

moet wel zeggen dat het gevoel na een paar weken weg ebt .,als je nieuwe dingen mee maakt op je nieuwe plek die je later weer als herinnering mag houden.

ik hoop dat je je snel thuis voeld op je nieuwe stekje en dat de verhuizing vlotjes verloopt met zoveel paarden.

suc6

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:08

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar toen mijn vader zijn huis verkocht (waar ik vanaf geboorte tot 5e levensjaar heb gewoond en daarna tot mijn 17e nog wekelijks kwam) vond ik dat toch moeilijk..

Nu ben ik alleen sinds maart al 4 keer verhuisd en ben ik eraan gewend :')

Het wordt steeds makkelijker, maar ik kan mij voorstellen dat als je ergens 17 jaar hebt gewoond dat het moeilijk is om dat deel achter je te laten!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:15

:= Dacht al dat ik 'apart' was.....
Ons huis is een paar weken terug verkocht. Hebben hier ruim 15 jaar gewoond. We gaan absoluut naar een mooiere stek.
Maar wat voelt het raar zeg.......
Van de week kwamen de kopers een bakkie doen. Ze gaan m'n mooie houten keuken wit verven, laminaat over de plavuizen... Túúrlijk is het strakjes hun huis, maar wat geeft het een onderbuik gevoel zeg :o
Ik weet ook zeker dat als ik straks vanuit m'n werk naar huis fiets, ik nog wel een paar keer de verkeerde kant op ga.... :P

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:15

Ik kan het me best voorstellen.
Zelf woon ik nu weer in de omgeving waar ik ben opgegroeid.
De boerderij van toen, wonen nu andere mensen in.
Maar als ik er langs rij, kijk ik er altijd naar.
Het kan wel zijn dat het alleen maar een huis is, maar je hebt er toch herinneringen bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:02

aerdenhout1 schreef:
Ja... het is "maar" een huis, dat besef ik best wel. Maar mijn pa is hier in dit huis overleden, en op een of andere manier lijkt het of ik die nu in de steek laat of zo.

Dat herken ik helemaal, alleen dan met mn moeder.

Toen mijn vader vorig jaar vertelde dat hij het huis te koop ging zetten, heb flink potje zitten janken,terwijl ik toen al ruim jaar hef huis uit was :+ is nu nog steeds niet verkocht, maar blijft ondanks dat er zelf niet meer woon, toch ook een beetje van mij. Mijn broertje zei laatst heel mooi, nu komen we nog thuis, als het verkocht is en mijn vader jets anders koopt, gaan we op viste. En zo voelt het ook echt, vertrouwde gevoel raak je kwijt.

Sterkte!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:04

Toen ik mijn oude huis verliet voor mijn huidige, voelde ik mij gelijk thuis, iets wat ik in mijn oude huis nooit echt heb gehad. De oude bewoner van mijn huidige huis moest het huis noodgedwongen verlaten, hij mist het nog steeds en ik snap heel goed wat hij bedoelt, ik zou dat bij dit huis dus ook hebben.
Het is niet zo maar een huis, het is je thuis, dat maakt het verschil :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:17

Dat is toch helemaal niet gek Greet?
Het is je stekkie, je plekkie waar je je fijn voelt, waar je thuis hoort...
Dat andere is..nieuw..heb je nog helemaal niets mee, je kent er de weg nog niet, je hebt geen favoriete plekje in het huis om te zitten, het voelt niet als thuis.
Raar is het dus niet dat je het moeilijk vind. Dat je het ene moment straalt om dit nieuwe avontuur aan te mogen gaan, het andere moment een traantje weg pinkt omdat je hier nog niet weg wilt.

Probeer er naar uit te kijken, een nieuw avontuur. Neuzen op internet naar gordijnen, vloertje, behangetje/verfkleur...waar de bank straks komt, je bed, maar ook welk paard in welke stal mag en hoe je hun huis mooi gaat maken.

Het gaat helemaal goed komen hoor!

Wanneer krijg je de sleutel / ga je verhuizen?

En uhm, heb je ook foto's voor de nieuwsgierige aagjes onder ons :o :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 08:34

Haha, ik ben dus niet de enige!
Ik ga er qua woning wel dik op achteruit,kom nu in een wel behoorlijk grote, maar stacaravan te wonen.
Ik moet van mijn huidige stal weg omdat ze hier gaan bouwen. Na lang zoeken en eigenlijk de hoop al te hebben opgegeven, toch op deze stal gereageerd en wonder boven wonder kan ik die overnemen.
Het lijkt me wel heerlijk om eindelijk bij de paarden te kunnen wonen, dat was, en een binnen bak, altijd een droomwens en die gaat nu in vervulling.
IK krijg er dus ook veel voor terug hoor, mijn hele groep van hier gaat met me mee, dus dat scheelt ook al een heel stuk.
De verhuizing gaat in November gebeuren. Ik zal tegen die tijd zeker een topic openen met foto's!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:10

Aerdenhout...Ik ben ook pas verhuisd,wel vanuit een huurhuis maar was ook niet makkelijk.Ik heb daar 16 jaar gewoond en heb de keuze op medische gronden gemaakt.
Om mijn paarden te kunnen behouden zijn we naar de andere kant van Nederland gegaan...er moest een stuk grond bij en vooral erg rustig zijn.
Moeilijk om mijn geboorteplaats achter te laten...heb ook altijd in dezelfde buurt gewoond.

Qua ruimte ben ik er zeker op vooruit gegaan,de omgeving is prachtig,de paarden staan hier heerlijk en er wonen hier lieve mensen...och mis ik stiekum nog steeds mijn oude huisje :\
Toch heb ik geen spijt...ik woon nu ook in een grote woonwagen :D Als je foto's wilt zien dan stuur je maar pb ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:14

Ikzelf heb er geen moeite mee, met verhuizen... ben al 4x verhuisd

Wat ik alleen wel lastig vind is dat sinds van de week mijn ouderlijk huis te koop staat...
Mijn ouders gaan naar soort van 55+ woning
en nu wordt het huis verkocht waar ik 33 jaar geleden geboren en opgegroeid ben
Ik weet niet beter als dat dat altijd mijn "Thuis" was
Al mijn jeugd herinneringen liggen daar om en rond dat huis... dat zal wel raar zijn, als ze daar definitief weggaan...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:15

Wij zijn ook bezig met een ander huis, ons huis staat te koop.
Heb altijd heel hard geroepen dat het mijn huis was maar niet mijn thuis.
Dat ik het huis nooit zal missen en de buren wel.
Het huis waar we nu mee bezig zijn heb ik in gedachten al helemaal ingericht, zie de paarden al lekker buiten staan op de wei enzovoorts, zie me zelf al elke dag de weg over steken om met de honden in het bos te kunnen lopen.
Nu we voor de 2e keer willen gaan kijken naar het huis met iemand erbij die er verstand van heeft merk ik dat het huis in al die jaren toch meer thuis is geworden dan ik heb gedacht...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:18

Tjeempie aerdenhout1, dat is toch wel een hele grote verhuizing!

Wij zijn al meerdere keren verhuisd, maar alleen bij ons allereerste huisje had ik moeite.
We gingen er met het nieuwe huis fiks op vooruit, dit huisje was echt te klein, maar toch...
Toen het huisje verkocht was en ik voor de allerlaatste keer er doorheen liep was dat al met een trillende onderlip.
Maar toen we de voordeur definitief dicht trokken, heb ik het echt op een brullen gezet. :o

Beschamend? Welnee: we hebben er fijn gewoond, lief en leed gedeeld, veel leuke buren achter moeten laten.
Maar dat heimwee-gevoel was toch wel snel over in het nieuwe huis, hoor! ;)

_merel_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:18

Ik begrijp goed wat je bedoel! Ik zeg steeds, zelfs als ik 10 miljoen win ga ik nog niet uit ons huisje! We hebben zo'n heerlijk plekje! vroeger had ik nooit problemen met verhuizen! ik ben meerdere keren verhuisd en vond het nieuwe plekje altijd n uitdaging!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:23

Hoi Aerdenhout,

Wat ontzettend spannend en leuk voor je dat je je eigen stal met woonhuis én binnenbak hebt gevonden.
Ik ben heel benieuwd naar foto's en updates strakjes dus een topic is een goed idee!

Ik heb geen ervaring mee maar als mijn ouders zouden gaan verhuizen zou ik dat ook vreselijk vinden. Je hebt het bedrijf toch zelf gemaakt tot wat het nu is.

Word het gesloopt of gaan ze er langs heen bouwen?
De vriendin van mijn moeder met haar fokkerij en een manege hier moeten ook gesloopt worden ivm verlenging van de snelweg. Dat lijkt me echt heel erg. Ook al krijg je een dot geld mee om wat nieuws te starten.

Ik wil je veel succes wensen, sterkte voor de moeilijke tijden en verder vooral veel geluk en plezier!! :D

Groetjes, Chaos

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:24

Ik heb 23 jaar in mijn ouderlijk huis gewoon en ik vond het echt vreselijk om te moeten verhuizen. Ik heb zoveel meegemaakt in dat huis, mijn jeugd zit in dat huis en alle herinneringen aan mijn moeder...ik heb er nog steeds moeite mee...vooral als ik er langs moet rijden..