Sociale huurwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Desiree

Sociale huurwoning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 19:21

Wat een drama, ik sta ingeschreven bij woningnet Gouda en omstreken.
Mijn wachttijd is sinds 02-03-2010

Echter heb ik op woningen gereageerd waarbij ik 19e van de 25 was.
En 68 van de 73. Dit waren echter woningen tot 22 jaar. Zelf ben ik nu 20.

Ik wil graag het huis uit, omdat wat meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid wil.
Hebben jullie ervaringen met woningnet of een sociale huurwoning??
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd?

Het lijkt me leuk om hier de ervaringen uit de delen en elkaar op de hoogte te houden.
Ik heb uit wanhoop nu maar een keer op een loting woning gereageerd.
Misschien dat het wat kans bied.

Eleionomae

Re: Sociale huurwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:26

Ik heb 1,5 jaar ingeschreven gestaan voor ik in aanmerking kwam voor een huurwoning. Let wel ik woon in Friesland. In Gouda zullen de wachttijden voor een betaalbare woning een stuk langer zijn.
Vriendin van mij heeft ook in die regio's ingeschreven gestaan en is uiteindelijk in particuliere huur terecht gekomen omdat ze na 6 jaar nog niet in aanraking kwam voor een beetje een fatsoenlijke woning in een niet al te slechte wijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:28

Het kan echt jaren duren voordat je iets hebt. Als je jong bent en je wilt het huis uit zou ik opzoek gaan naar een kamer in een studentenhuis.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:30

Bij Woningnet kun je bij je reacties zien hoeveel wachttijd de kandidaat had die de woning heeft gekregen. Hier in Amsterdam heb je eigenlijk pas wat als je meer dan tien jaar hebt. Succes!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:31

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:37

Hier rond Amsterdam is de wachttijd ook zo lang!

Toch woon ik nu, op 20 jarige leeftijd zelfstandig in een mooi vrijstaand zaans huisje in hartje Assendelft! 75 m2, twee slaapkamers, mooie tuin, eigen oprit.. Meer kan ik voor nu echt niet wensen! Hoe ik hieraan gekomen ben? Via de particuliere sector!

Kijk naast woningnet ook eens verder ;) Via directwonen.nl (hebben jullie ook zoiets in Gouda?) worden dagelijks woningen aangeboden met soms een leuk prijsje, hier zou je dan direct inkunnen. Mijn woning heb ik gevonden via Marktplaats.nl! Nooit geweten dat ik zo een woning zou vinden, maar af en toe worden er leuke huisjes aangeboden! Je moet wel iedere dag een paar keer kijken.. Mijn huisje stond er net 2 uur op toen ik belde en dezelfde avond hadden wij een afspraak gemaakt!

Een nadeel is wel dat het huis te koop staat en dat het dus tijdelijk is. Toch vind ik dat helemaal niet erg. Ik heb een goed contract waarin staat dat na verkoop ik er nog drie maanden in mag verblijven. Daarnaast is er één keer per maand een open avond, waarin in twee jaar tijd nog maar 2 keer een stelletje is geweest. Twee jaar staat het huis al te koop, voor een relatief hoog bedrag door de grote en verwarmde garage die ernaast staat.

Ik heb wel het idee dat ik hier enige tijd kan verblijven :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:45

ik had binnen een half jaar een appartement met 3 slaapkamers (wel in zuid-limburg) :7

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 10:36

Kamer in een studenten woning verdien ik te veel voor.
Verder is particulier huren voor mij te duur met mijn maand salaris.
Ik doe elke week maar mee met een reactie op een lotingwoning en plaats gewoon en reactie.
Wie weet heb ik een keer gelukt, maar in Gouda wil je ook niet in elke wijk wonen.
Ik zal dus niet elke week kunnen reageren, omdat ik ook maar tot de 366,37 kan huren.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:40

Ja het is lang wachten en geluk hebben.
Soms kom je met meerder op nr 1 en dan is het nog loten.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 10:44

Ik sta bij één reactie 19e van de 25, nu kan ik zien dat een aantal hem afgewezen hebben.
Haha, maar dan ben ik er nog steeds niet. Nu heb ik geen haast met uit huis gaan, woon thuis prima bij me ouders. Me vriend woont samen met een vriend in een appartement in Gouda. Daar ben ik ook veel. Dus haast heb ik er niet mee, maar het zou toch wel heerlijk zijn een eigen huisje. Maar het is afwachten en elke week maar reageren meer kan ik niet doen zou ik zeggen.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:49

ik heb net 1 maand ingeschreven gestaan. ik merk dat ik echt geluk heb gehad. het was namelijk het eerste huis waar ik op reageerde. een week later kreeg ik een brief dat ik het huis toegewezen had gekregen. 2 dagen daarna ben ik weze kijken en die middag heb ik de sleuel opgehaald. en daar zat ik dan als net 18 jarige in een gezinswoning. ook nog een hoekhuis. dus ik was ( en ben nog steeds) helemaal blij!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:51

Hoezo verdien je teveel voor een studentenkamer? Die kun je ook particulier huren

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:51

In gouda wordt ook een hoop particulier verhuurd dus dat zou nog een optie kunnen zijn. Via woningnet kom je toch al gauw op een inschrijftijd van een jaar of vijf uit......balen he!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:10

Amsterdam is pas een drama...
Ik woonde in een studentenwoning (container woning naast de Bijlmer bajes) in Amsterdam. Maandlasten ca 400 in t begin liep op tot 500 incl elektra en internet, maar dat was echt te klein om in samen te wonen. Heb 7 jaar in Amsterdam ingeschreven gestaan, maar ook dan maak je nog geen kans hoor. Heb ca 4 maanden braaf iedere week gerageerd en t hoogste dat ik kwam was 7e en dan had ik een heel klein eigenlijk niet eens leuk 2 kamer appartementje, waar nog maar 100 reacties op waren gereageerd.
Toen maar (samen met vriend) gaan kijken naar vrije sector huur, maar daar verdiende we eigenlijk te weinig voor, dus werden we afgewezen.
Toch een ontzettend leuk (maar wel duur) appartement gevonden in t Gooi (daar kom ik vandaan), deze woningbouw vond t inkomen niet zo'n probleem.
Plan was daar een jaar te wonen en dan alsnog sociale huurwoning, want die waren er in deze regio wel genoeg, maar kwam ik (nog) niet voor in aanmerking, omdat ik zo lang in Amsterdam heb gewoond, maar na een jaar daar wonen kon dat dan weer wel. Maandlasten ca 820 liep in 2 jaar op tot 850 excl. We misten daar erg een tuin of balkon en de bovenbuurman leek wel een olifant.
Helaas werden toen ineens alle vrijkomende sociale huurwoningen verkocht dus dat ging niet door. Toen een aanbod gekregen van de woningbouw coorperatie om te kopen, dan zouden ze maximaal de helft meefinanceren. Die kans met 2 handen aangepakt, op huizen jacht gegaan en nu een eigen hoekhuis met tuin! Maandlasten gehalveerd nu ca 440 excl. *\o/* Dus blij!
Huis moet nog veel aan gebeuren, maar het is heerlijk om geen stampende bpvenburen meer te hebben en lekker in de tuin te kunnen zitten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:26

_Desiree schreef:
Wat een drama, ik sta ingeschreven bij woningnet Gouda en omstreken.
Mijn wachttijd is sinds 02-03-2010

Echter heb ik op woningen gereageerd waarbij ik 19e van de 25 was.
En 68 van de 73. Dit waren echter woningen tot 22 jaar. Zelf ben ik nu 20.

Ik wil graag het huis uit, omdat wat meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid wil.
Hebben jullie ervaringen met woningnet of een sociale huurwoning??
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd?

Het lijkt me leuk om hier de ervaringen uit de delen en elkaar op de hoogte te houden.
Ik heb uit wanhoop nu maar een keer op een loting woning gereageerd.
Misschien dat het wat kans bied.

Wij stonden ook ingeschreven bij Gouda en omstreken en hadden de pech in moerkapelle te willen blijven, waar vrij weinig woningen vrijkwamen. Mijn vriend heeft 5 jaar ingeschreven gestaan en wij kregen na die 5 jaar met heel veel geluk een eensgezinswoning, omdat 4 anderen de woning afwezen. Mijn ervaring is dat de oudste bovenaan eindigt. Inschrijfduur was niet van toepassing, omdat ze je 'wachttijd' rekenen vanaf de dag dat je 18 wordt. (tot je een woning accepteerd, dan is je wachtijd vanaf die datum). Als jij dus reageert op woningen tot 22 jaar en er is iemand van 21 jaar en 11 maanden, staat die hoger.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 14:50

Ja dat klopt, maar ik wil eigelijk gewoon een keer het geluk hebben dat ik bijvoorbeeld als 5e eindig. En dat de eerste 4 nee zeggen, nu met de vakantie tijd heb ik een beetje hoop. En vooral op loting woningen reageer ik omdat de kans voor iedereen dan gelijk is

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:26

NM > LZP

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:42

Ik stond ook ingeschreven bij woningnet gouda.
Stond zelden wat op wat voor mijn interressant was.
En als er iets bij stond kwam ik daar nooit voor in aanmerking.

Ben toen gaan reageren in Nieuwerkerk aan den IJssel.
Daar gaat het nog ouderwets met woonbonnen.
Hoe ouder je bent hoe meer punten.
Zo kreeg ik dus 2 maanden voor ik 23 werd mijn huidige huisje.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:22

Ik en mijn vriend staan nu al 2 jaar ingeschreven, en wonen in west friesland. Omdat we uit mop huidige huis moeten gaan we maar op een camping wonen voor ongeveer een half jaar. We staan nu 10e en de gemiddeld wacht tijd is hier tussen de 2 en 3 jaar. Vanmiddag naar een stal gekeken en nu ook een super plekje gevonden voor mijn paard. Hij staat nu aan huis dus dat word even wennen maar heb er een super gevoel over! Hij kan daar ook lekker vast blijven staan omdat we een huur huis uit gaan kiezen in de buurt waar we nu ook wonen en onze ouders wonen. Willen liever niet ver weg wonen omdat ik mijn paard niet 10x ga verhuizen! Nu spullen inpakken en over 2 weken verhuizen!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:28

Ik heb vier jaar ingechreven gestaan en kreeg toen pas mijn sociale huurwoning. Ben blij dat ik me direct op mijn 18e heb ingechreven, anders had het nog wel eens een stuk langer kunnen gaan duren...

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 20:43

Ik doe zelf nu mee aan loting woningen daar is de kans voor iedereen even groot

EvelijnSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:26