Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:45

Mijn schoonmoeder had van de week ff dr klaagmomentje tegen mijn vriend.. Ze begon ermee dat ik geen cadeautje had meegenomen toen ik bij dr kwam nadat ze aan dr knie was geopereerd.. -O- Oke, had ik misschien kunnen/moeten doen, maar het was de 2e x in korte tijd en we zijn nu eenmaal niet zo van de cadeautjes.. Bij mijn familie hebben we die allang afgeschaft. Maar goed, dat zat dr dwars.. En waarom ík daar op aangesproken wordt via mijn vriend is me een raadsel, want vriendlief neemt ook nooit iets voor dr mee.. }:0

Maar goed, toen kwam het volgende, ik kwam nog maar zo weinig bij ze langs... -O- -O- In het begin dat ik bij mijn vriend was studeerde ik nog en daarna was ik wat zoekende naar werk en dus een poos werkloos. Toen gingen we iedere week wel een keer bij ze langs, meestal met mijn vriend, soms alleen.. Ook reed ik in die tijd geen paard en had dus al mijn avonden wel vrij. Inmiddels heb ik het paardrijden weer opgepakt en ik werk fulltime, dus ik heb gewoon geen zin in die verplichtingen naar mijn schoonouders.. Ook mijn eigen ouders zie ik niet wekelijks.. Maar goed, ik kwam dus veelste weinig bij dr :+ Oma van vriendlief zegt iedere keer hetzelfde en hoe harder mensen gaan roepen dat ik bij ze moet komen hoe minder ik dat doe.. :o

Vraag dus, hoe vaak gaan jullie of jij naar je schoonouders? En je eigen ouders?

marianbv

Re: Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:46

hihihi Mijn schoonouders zieik bijna elke dag zo niet elke dag.
We wonen in het zelfde dorp mijn schoonmoeder past op mijn kinderen als ik werk en mijn schoonvader is tevens mijn baas dus ja dan gebeurt dat hahaha.
Mijn ouders zien we een a twee keer in de week dus niet zo heel vaak maar toch genoeg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:50

marianbv schreef:
hihihi Mijn schoonouders zieik bijna elke dag zo niet elke dag.
We wonen in het zelfde dorp mijn schoonmoeder past op mijn kinderen als ik werk en mijn schoonvader is tevens mijn baas dus ja dan gebeurt dat hahaha.
Mijn ouders zien we een a twee keer in de week dus niet zo heel vaak maar toch genoeg.

Niet zo heel vaak??? :wow:

Ik zie mijn ouders regelmatig weken niet. Mijn schoonouders idem.
Soms zijn er van die dingen (verjaardagen, jubilea etc) dat we ze vaker zien, maar anders vind ik eens per maand echt wel genoeg :D (minder mag ook := )

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:50

Mijn ouders zie ik elke dag omdat we naast ze wonen en ik daar veel ben. Mijn schoonouders is erg wisselend. Ik ga er eigenlijk nooit alleen heen, vriend werkt in horeca dus is in de avond bijna nooit thuis. Als hij vrij is wil hij nog wel eens overdag gaan maar gemiddeld ziet hij ze 1x per 2 weken en ik zie ze eens per 3 weken?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:51

Oh ik had schoonouders die ik op gegeven moment geboycot heb. Vreselijk wijf, ik ben er zo'n jaaar niet meer geweest voordat ik het weer 1 keer probeerde, maar mijn ergernissen liepen weer zo op dat ik toen besloot om maar nooit meer te gaan.... :+
Uiteindelijk heb ik de relatie maar verbroken, nog beter :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:52

Goh zusje en schoonbroer komen hier elke zondagavond eten.
Welja, elke...
Niet als ze vakantie hebben of m'n ouders op vakantie zijn, het al heel het weekend druk is geweest, ...

Ze gaan op donderdagavond geloof ik bij mijn zus haar schoonouders langs, dan is er verse vis van de markt (op donderdagochtend) oid :9

Paps kan dan op zondag bij ons experimenteren in de keuken (kritische dochters zonder tact, en hij vind't maar wat leuk) en hij heeft z'n kinderen en kleinkind allemaal samen.
Het is ook leuk om de week te kunnen bespreken, op't gemak.
Dus een vast moment, is misschien een optie.
Wij nemen de zondagavond omdat niemand dan sociale verplichtingen heeft, als het goed weer is en ik heb geen wedstrijd zitten we lekker al om 17h aan de aperitiefje :):)

Maar goed, we wonen allemaal binnen een straal van 7 km dus dan gaat dat hé.
Mijn schoonouders wonen 60 km verder, dus 1 keer per week daar aanschuiven en vriendlief hier 1 keer per week is meer dan voldoende.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:52

Schoonouders nooit (ze wonen in Australie :+ ) en mijn ouders varieert, maar gemiddeld zeker niet wekelijks en ook niet eens in de 2 weken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:59

Mijn schoonouders zie ik gemiddeld 1 keer in de 2 weken ze wonen ook in Assen, mijn ouders zie ik denk ik 1 keer per maand die wonen zo'n 18km verderop.
We hebben zelf geen auto dus we kunnen niet heel makkelijk even heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:01

Optiwolk, no way dat we een vast moment af gaan spreken :n

Ik vind het gewoon irritant dat ze verwachten dat ik langskom, dan heb ik juist geen zin om te gaan. Ga 100x liever naar mijn ouders en die wonen verder weg.. Mijn schoonvader drinkt en praat veelsteveel en irriteer me na een half uur al helemaal dood.. Ze vragen ook nooit ergens naar en laatst had ik verteld dat ik weer ging rijden en vertelt zij aan iedereen dat ik zelf weer een paard heb gekocht.. Luisteren doen ze dus ook niet :+

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:02

Ik zie m'n schoonouders vaker als mijn eigen ouders :=
Die zijn wat meer van het gezellig met elkaar. Mijn familie heeft dat niet zo.
Ik werk sowieso met m'n 'stief'schoonmoeder en de rest van de schoonfamilie zie ik ook dagelijks/wekelijks.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:02

Mijn ouders elke dag :)
Ivm de paarden en ze passen op mijn hond.

Mijn schoonouders zie ik bijna elke week en sinds wat vaker in de week.
Heb super schoonouders dus kom er graag :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:04

Jeetje elke week? Je hebt toch ook andere sociale contacten dan alleen je familie? Zou er niet aan moeten denken elke week bij mijn ouders of schoonouders te moeten zitten :n.

Ik zie mijn eigen ouders 1x in de maand of 2 maanden. Mijn schoonouders op dit moment heel weinig wegens een conflict. Normaal gesproken zien wij ze met verjaardagen en dat is ongeveer 1x in de 2 maanden.

Heb 2 dagen weekend en ook nog een hoop vriendinnen, hobby's, tijd met vriendlief dus vind het wel best zo!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:05

ik zie ze minimaal 2 keer per week ivm opassen op ons kindje, maar vaak zijn we de weekenden er ook. Gemiddeld 3 a 4 keer per week, vaker dan mijn eigen ouders die ik ook zowieso 2 keer per week zie. Moet wel zeggen dat ik me er heel erg thuis voel, vaak mee eet en hun me ook als eigen beschouwen, zo voelt het tenminste

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:09

Pff, vermoeiend zeg, dat het eigenlijk van je verwacht wordt. Zeker als daar op bezoek gaan nu niet bepaald plezierverhogend voor je is...

Hier geen last van, ik kwam in ieder geval 1x per week bij m´n ouders toen m'n vriend doordeweeks nog niet thuis was (militair), dan at ik gezellig mee. Inmiddels werkt hij nu een maand ergens anders en is hij wel wel alle avonden thuis, en merk direct dat ik veel minder bij m'n ouders kom := Maar contact is super, bel zeker om de dag met m'n ouders en ach, we wonen 5 minuten bij elkaar vandaan, dus als er iets is, dan zijn we zo bij elkaar :j Er is ook absoluut geen verplichting van mijn ouders kant, die hebben ook hun leventje. Als we met ze afspreken, is het echt omdat we dat allemaal gezellig vinden, niet omdat het moet :n

Toen we nog niet samen woonden, waren we sowieso altijd 1 dag bij mij en 1 dag bij m'n vriend in het weekend. Omdat hij doordeweeks nooit thuis was ivm werk, zag ik zijn ouders ook niet iedere week, hij ging alleen zondagavond altijd met z'n vader naar de kerk en zag dan z'n ouders. Mijn schoonvader heeft een eigen winkel en is altijd druk, dus die heeft simpelweg de tijd niet om op bezoek te komen of bezoek van ons te verlangen.

Mijn schoonmoeder is helaas vorig jaar overleden, wij woonden toen net een halfjaartje samen, en helaas heb ik met haar de tijd van op visite komen niet eens meer meegemaakt. Ze gaf ons juist dat eerste halfjaar heel veel ruimte met oog op de verbouwing en lekker samen genieten, voelde nooit de druk van 'kom nu eens langs'. Dat mis ik juist wel, het had me zo leuk geleken om naast naar mijn ouders, ook eens gezellig naar zijn beide ouders te kunnen gaan of ze hier uit te nodigen...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:13

Mijn schoonouders wonen in Panama :D Daar ga ik niet naar toe :D Als ze in NL zijn (1x per jaar een paar weken) zitten ze nog 100 km verderop. Dan gaan we wel elke week even, maar dat is dus nog maar max 5 keer ofzo. Mijn eigen moeder woont ook een paar 100 km verderop, die zie ik 1 à 2 x per maand. Het hangt een beetje van de 'feestelijkheden' af, meestal spreken we af rond een feestdag/verjaardag, heel af en toe zomaar. Toen we nog geen kinderen hadden, was dat echt een stuk minder btw.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:16

Ik zie mijn schoonouders vaker als m'n eigen ouders maar dat komt omdat ik deze kant op ben verhuisd. Ik zie ze ong. 1x per maand.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:17

Schoonouders, gemiddeld een keer per jaar of eens per 2 jaar. Ze wonen in Italië.
Mijn ouders, mijn vader komt ongeveer elke 2 weken gezellig bij me eten en mijn moeder zie ik onregelmatig, net wanneer het beiden uitkomt of we zin hebben. Soms blijf ik dan ook een nachtje slapen, tikken we gezellig een flesje wijn weg. Niemand doet moeilijk. Wel zo prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:24

MiReRe schreef:
Schoonouders, gemiddeld een keer per jaar of eens per 2 jaar. Ze wonen in Italië.
Mijn ouders, mijn vader komt ongeveer elke 2 weken gezellig bij me eten en mijn moeder zie ik onregelmatig, net wanneer het beiden uitkomt of we zin hebben. Soms blijf ik dan ook een nachtje slapen, tikken we gezellig een flesje wijn weg. Niemand doet moeilijk. Wel zo prettig.

Pcies zoals mijn eigen ouders idd! Als ze willen weten hoe het is bellen ze gewoon ff, maar voel echt nooit de verplichting om heen te gaan en juist daarom ga ik er dan ook graag heen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:24

Mijn eigen ouders zie ik gemiddeld maar 2x per jaar.
1 Keertje in de zomer en tijdens de jaarwisseling.

Want zij zijn naar Duitsland verhuisd, en wij wonen in Noord-Holland.
Daar ga je dus niet "even" op de koffie, want dan zit je in totaal zo'n 10 uur in de auto _O-

Bovendien hebben ze een trainingslocatie met verblijf voor de gasten (slapen, eten, etc.). En dat doen ze zowel door de week als in het weekend. Dus vaak kunnen we er gewoon maandenlang niet terecht.

We hebben afgesproken om minstens 1x in de zomer naar elkaar te gaan, en de jaarwisseling vieren we altijd daar (het is daar qua vuurwerk ook lekker rustig voor onze honden).

Mijn schoonouders?
Ik heb alleen een schoonmoeder.
Die is erg aan d'r kids gehecht. Dus wil 't liefst dat we meerdere keren per week langs komen, blijven eten, etc. etc.
Maar dat zit er natuurlijk lang niet altijd in. Ik denk dat we iedere 2 á 3 weken bij d'r langs gaan. Ze woont wel in 't zelfde dorp als wij...
En dat vind ik niet altijd even handig (zo wordt m'n vriend voor ieder los schroefje even opgeroepen om direct te komen, etc.).

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:47

Ik zie mijn moeder 4 keer per week. Ze past regelmatig op mijn zoontje. Mijn schoonouders zie ik het liefst zo min mogelijk. De laatste keer was nu zo'n 3 maanden geleden.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:59

Mijn ouders zie ik normaal gesproken zo'n 1 keer per 2 weken omdat ik dan om de hoek ben om mijn dochter op te halen.Voordat ik naar Hoogvliet verhuisde zag ik ze 3,4,5 dagen in de week ivm oppassen dochter.

Schoonouders zijn gescheide.
Schoon moeder zag ons liefst meerdere keren in de week komen en verwachte zelfs dat Oudste dochter daarvoor later naar bed ging al moest ze de volgende dag naar school.Hier zag je haar zelden,Enkel als ze iets nodig had of verjaardag was.Nu geen contact mee.

Schoonvader en vrouw zagen we zelden omdat ze simpelweg geen tijd vrij wilde maken voor de klein kinderen.Belde wel regelmatig maar meer zodat ze wisten wat er afspeelde in huis en om hun gal te spuwen.Eens in de maand,2 maanden gingen wij langs.Contact is dan ook verbroken omdat aangenomen kinderen en kleinkinderen belangrijker zijn.

Ben blij dat ik daarin verder ook geen verplichting heb.Als ik zin heb ga ik naar mijn ouders eens in de 2 weken en zo niet dan zien ze ons na 4 weken pas.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:06

Mijn schoonouders zien wij ongeveer 1 keer per week. Zij wonen om de hoek en daar gaan we vaak op zondag wat drinken. Soms slaan we over en dat is ook prima.

Mijn moeder is verschillend. Soms 3 weken niet en dan weer 3 keer in de week.
Bij mijn vader komen we gemiddeld 1 keer in de maand. Hij woont verder weg en heeft samen met zijn nieuwe vrouw 10 kids te onderhouden (7 van pa, 3 van stiefma)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:44

Goh wat ziet iedereen zijn familie eigenlijk weinig.. Ben zelf ook niet echt een familiemens, maar zie mijn schoonfamilie toch wel minstens elke week. Maar dan is het niet dat ze dan direct een hele middag komen. Soms 's avonds even een kopje koffie, ook wel eens als ik zelf niet thuis ben. Mijn schoonouders wonen 1 km verderop, soms ook wel eens te dichtbij eigenlijk, maar als ze komen dan blijven ze niet lang. En ik voel me zelf ook niet verplicht om daar wekelijks heen te gaan ofzo..

Mijn eigen vader zie ik bijna dagelijks, maar ook meer vanwege de paarden.. En eerder als ik niet ging rijden, belde ik altijd nog even met mijn moeder... Mijn moeder sprak ik hoe dan ook elke dag wel! Maar ook daar heb ik me nooit verplicht gevoeld om wekelijks langs te gaan. Dat lijkt me wel het ergste als die verplichting je opgelegd wordt..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:54

Hangt er een beetje vanaf, maar ik denk gemiddeld zo'n 1x in de 2 weken. :) Soms meerdere keren in de week, dan weer een paar weken niet. Het is maar net hoe druk we het hebben en hoe het uitkomt. :)

M'n vriend en ik zijn nog student (] hebben het niet heel breed :)) ) dus we eten ook graag bij de ouders. :D En het is natuurlijk ook heel gezellig, heb hele lieve schoonouders die zich absoluut niet druk maken om hoevaak we komen en of we een cadeautje oid meenemen. Krijg daar echt de kriebels van als ik t lees. :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:27

Mijn ouders zie ik zeker een paar keer per week en spreek ik nagenoeg dagelijks.
Schoonouders spreek ik zelf 1x in de 2 weken ongeveer en vriendje vaker omdat die vaak op het bedrijf is.

ik vind het prima zo en zou echt niet langer zonder mijn ouders willen, als ze op vakantie zijn smsen we ook veel.