Diepvries maaltijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cahill

Diepvries maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 18:05

Hallo bokkers *\o/*

Ik heb een vraagje over diepvries maaltijden.

Mijn vriend is chauffeur en die heeft niet altijd de tijd of de keuze om onderweg te stoppen om te eten of om eten te kopen. Daarom koop ik voor hem steeds van die kant en klare maaltijden die je op kan warmen in de magnetron. Maar dat zijn meestal de zelfde maaltijden, nasi, bami en lasagne en dat gaat vervelen.

Zelf als ik alleen ben dan eet ik meestal van die Iglo zakken. Ik ben daar wel 'fan' van. Maar nu dacht ik, kan je die maaltijden na ontdooien in een koeling ook nog opwarmen in een magnetron? Dan heeft mijn vriend wat meer variatie. Volgens mij zijn deze maaltijden al voorgekookt/gebakken dus dan moet het wel kunnen toch...?
Mijn vriend heeft uiteraard niet de luxe om de maaltijden bevroren te houden, hij heeft wel een koeling. En hoelang zouden de maaltijden, na ontdooien in een koeling, houdbaar blijven in een gesloten verpakking?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Diepvries maaltijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:09

ik zou eerst thuis eens uitproberen of dat wel lekker is, staat er geen houdbaarheid op de zakken voor als je ze in de koeling bewaard?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:28

De Albert Heijn heeft lekkere stoommaaltijden voor in de magnetron, is dat niet wat :)?

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 18:33

mayniac_val schreef:
De Albert Heijn heeft lekkere stoommaaltijden voor in de magnetron, is dat niet wat :)?

Zijn dat die ovaal gevormde bakjes met een blauw etiket erom heen? D
Heb ik al eens naar gekeken maar die zijn toch ook diepvries?

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:35

wij doen de rode kool en de erwtjes die in glazen potten zitten ook altijd gewoon in de magnetron dat smaakt even goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:39

Je hebt bij AH idd van die bakjes, boerenkool, spaghetti, spinazie, aardappeltjes etc., salades.

Hoef je niet in de diepvries te knikkeren kan je meteen in de magnetron doen :)
Zijn trouwens echt goed te eten! Ziet er soms een beetje smerig uit maar ik ben er nog geeneen tegen gekomen die vies is!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:45

MW => VT

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:48

Aha! Bekend probleem!
Wel een koeling he?
Waarom alleen kant en klare maaltijden?

Net wat woeps zegt: kleine potjes of blikjes groente/ aardappel hoeven niet in de koeling en sommige vleessoorten ook niet.
Koop een magnetronbak waar je zelf groente/ aardappel en vlees in kan doen vanuit de potjes/blikjes en voila! Eten!

De zakken zijn vaak tot 24 uur na ontdooien te gebruiken, dus zou hij daar mee moeten beginnen.
Staat er ook op trouwens.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:50

Je zou misschien ook een paar maaltijden kunnen koken en deze zelf invriezen zodat hij die mee kan nemen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:54

Cahill schreef:
mayniac_val schreef:

Zijn dat die ovaal gevormde bakjes met een blauw etiket erom heen? D
Heb ik al eens naar gekeken maar die zijn toch ook diepvries?

Nee, die staan in de koeling! Ik gooi ze overigens ook gewoon in de diepvries en ontdooi ze daarna. Leef nog steeds :D

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:07

Er worden zat kant en klare maaltijden, uit de koeling, verkocht in de super markten.
Varierend van de bekende vlees, aardappel, groente gerechten tot exotische gerechten.
Daarnaast hoef je niet zo bang te zijn voor de datum, goed gekoeld en verpakking niet beschadigd lang houdbaar, makkelijk over de datum heen.
Alleen voor een grote vrachtwagen chauffeur wat weinig, maar dit voorkomt wel de "big chauffeur belly".

Daarnaast kan je in principe elke eigen gekookte maaltijd invriezen.
Vooral stamppotjes, zoals zuurkool, andijvie, boerenkool, verzin maar wat.
Een alleen gekookte aardappel wordt waterig na invriezen, dus maak er puree van.
Er zijn zoveel mogelijkheden.
Zonder invriesen kan een restje goed bewaard worden in de koeling.
Belangrijk is wel, een beetje steriel werken bij bereiden en inpakken.

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 19:14

Het probleem is, hij is een slechte eter qua groente!! En maaltijden met pittige sausen of kruiden hoef ik hem al helemaal niet mee te geven!

Ik heb al eens de cordonblue van de AH meegegeven. Daar zit toevallig groente in die hij wel lust. Die andere 'wereld' maaltijden hoef ik niet mee aan te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:18

En als je nou eens zelfgemaakte verse maaltijden vacuum trekt voor hem, is dat niet wat?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:20

Vacuum trekken is ook een heel goed systeem.
En zelfs nog langer houdbaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:22

ik neem ook dagelijks eten mee naar mijn werk (geen chauffeur, maar is hetzelfde volgens mij) en ik heb geen koeling.
vriendlief kookt gewoon dagelijks, en doet mijn portie in een magnetronbakje, smiddags gooi ik die gewoon in de magnetron op het werk.
kun je varieren wat je wil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:25

Is nèt ff anders dan dat je het bv 5 dagen goed moet kunnen houden terwijl je alleen een klein koelkastje hebt ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:28

daar heb je een punt. voor de eerste twee dagen kun je perfect zelf koken, dag drie,vier en vijf zal je idd moeten vacuumen of klaargemaakt kopen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:36

De magnetron maaltijden van de Lidl zijn erg goed! Gewoon groente vlees en aardappels of stamppot. Zijn ook niet duur.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:12

Ik stop alles in de vriezer en ik doe alles in de magnetron :D Of in elk geval alles waarvan de verpakking zegt dat het erin kan. Maar groente uit blik of uit een pot kan ook gewoon gemagnetrond. Wat ik zelf trouwens ook wel lekker vind: vruchtjes uit blik :9
En wat ook al genoemd is: thuis iets koken en dat later opwarmen.
De magnetrongehaktballetjes van (?) Aldi geloof ik zijn trouwens ook errug lekker....

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:19

Inderdaad thuis iets koken, af laten koelen en in de vriezer gooien. Zo doen wij dat ook bij mijn gehandicapte oom die alleen woont en niet kan koken. Hij haalt het uit de vriezer, zet het in de magnetron en klaar :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:38

mijn moeder heeft jaren gewoon extra gekookt voor mijn vader
vlees bakken bij de maaltijd, extra lappie voor pa en dan in de vriezer met wat jus
aardappels kun je trouwens ook heel fijn via de blikjes van bonduelle doen, is ook kwa smaak goed :j
groente gingen ook via bonduelle mee, hoeft niet in de koeling en op zich is het weer extra variatie op de maaltijden die hij nu meeneemt

weet niet of hij krootjes, rode kool etc lust?

maar misschien eens handig om te kijken welke groentes hij wel lust en dan kijken welke daar van te krijgen zijn in blik', is voor onderweg met beperkte koelruimte best een handig idee.
dingen uit de vriezer mee de wagen in, als je het goed bevroren in de koelkast mikt, ondooit het erg langzaam en zal het spul waarschijnlijk de eerste drie dagen van de rit sowieso nog wel goed bevroren tot semibevroren zijn. daarna blijft het die laatste twee dagen echt nog wel goed in de koeling.

tegenwoordig neemt hij ook wel weer wat kant en klaar dingen uit de super mee , dus combi blik, kant en klaar uit de koeling en vers gemaakt en ingevroren door mijn moeder
maar kijk met die kant en klaar muik wel een beetje uit ivm vetten... ken redelijk wat chauffeurs met een te hoog cholesterol gehalte en daar helpen die kant en klaar dingen vaak ook niet bij

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:09

vegatarische nasi blijft lang goed, broccoli kan worden opgewarmd, pannenkoeken, dopewrten, bloemkool, sperzibonen, champigons, aardappels gekookte kan je ook in de magnetron opwarmen, eigenlijk alles en in de koeling blijft het ook een paar dagen goed