Wie had jij bij de bevalling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Wie had jij bij de bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 19:55

Hoewel het nog tot december duurt zijn we toch al even alles aan het uitstippelen.
Nu is mijn lief veel op de weg en heb ik dus grote kans dat hij het niet red, daarom wil ik sowieso mijn eigen moeder bij de bevalling, ze heeft er 5 op de wereld gezet en ik heb gewoon behoefte aan steun die mij begrijpt (lees weet hoe t voelt :') ) maar mijn vriend wil dat liever niet want hij vind dat oneerlijk tegenover zijn moeder.

Nu lees je zelden dat schoonouders erbij zijn en ik vind dat best logisch, ik zie het niet zo zitten dat mijn schoonmoeder richting mijn foef staart, komt nog bij dat ik gewoon een beetje op mezelf ben. (wil oa ook geen handen van een ander behalve die van mijn vriend op mijn buik zonder toestemming)

Hij had een idee dat als er niet (op tijd) bij kon zijn mijn moeder zijn plaats inneemt maar eigenlijk zit me dit niet lekker want als hij aankomt moet mijn andere grote steun wieberen...

Is het zo raar dat ik naar mijn moeders steun verlang tijdens de geboorte?

Wie hadden jullie erbij?

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:58

Ik vind het helemaal niet raar dat je steun van je moeder wilt, ik vind het zelfs logisch.

Maar kan je niet met je vriend afspreken dat hij een x aantal dagen van te voren laat weten als hij het redt of niet, zo kan je nog de zekerheid hebben.

Edit: Zal waarschijnlijk moeilijk zijn om zeker te zijn wanneer je bevalt :P
Anders allebei erbij?

Roosch

Re: Wie had jij bij de bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:59

Ja Prii_boy, als de baby een navigatiesysteem had en duidelijk aangaf wanneer ie precies op de wereld zou komen was dat een goede oplossing. :))

TS, JIJ moet bevallen en het is JOUW lichaam en dus ook JOUW keuze, vind ik.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 20:00

Dat is helaas niet te zeggen, hij zit op de vrachtwagen dus heeft diensten van 12 uur en kan in belgie zitten op dat moment maar dan zou ik alsnog een paar dagen van te voren tegen mijn moeder moeten zeggen oh je mag er niet bij zijn.. Mijn moeder kent me door en door en die weet dat dit mijn keuze niet zou zijn maar ze zou het wel respecteren maar het zit mij niet lekker want heb gewoon het gevoel dat ik haar nodig heb.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:02

Ik vind dat je helemaal zelf mag beslissen wie jij bij je bevalling hebt, en ik vind het echt ontzettend raar dat jouw vriend je op zo'n manier dwingt te kiezen OF om je ongemakkelijk te voelen met je schoonmoeder erbij OF de kans te lopen dat er 'niemand' bij is omdat hij niet wil dat jouw moeder erbij is.

Als jij wil dat je moeder erbij is en zijn moeder niet, dan is dat jouw keuze. Hell, al wil je de hele plaatselijke fanfare uitnodigen en zijn moeder niet, dan is dat jouw keuze. Ik ben 100% dingen samen beslissen, maar met een bevalling zie ik dat nét eventjes anders :P.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:02

Haha, had 't al veranderd, toen ik 't terug las dacht ik: ohja, dat zal wel niet werken :')

Maar anders laat je zei dr allebei bij zijn? Dat vind t ziekenhuis volgens mij geen probleem hoor.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 20:03

Dat was mijn idee natuurlijk ook, ik zei ook al gelijk ik laat mijn moeder niet staan omdat het oneerlijk is tegenover jouw moeder, beetje kinderachtig vond ik het... het is mijn lijf en ik moet er iets uit persen dat al ongemakkelijk genoeg is :') maar wil hem ook niet kwetsen want begrijp hem wel..

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:04

Als ik ooit zwanger wordt en zou gaan bevallen zou ik graag mijn moeder, vriend en zusje erbij willen hebben. :j
Paps mag er ook bij zijn als ie dat wil, maar meer familie/vrienden niet.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:07

Mijn man was erbij, mijn moeder én mijn schoonmoeder!
Bij mij was het wel eerder de vraag of ik m'n moeder erbij wilde, ik heb niet zo'n goede band en ze is nogal dramatisch maar ik heb het toen toch gedaan omdat ik mijn schoonmoeder ook vroeg.
Daar had ik later dus spijt van, mij moeder deed weer heel achterlijk dus had ik haar er liever niet bij gehad..heb daarna eigenlijk nog steeds een slecht gevoel over, terwijl het verder heel goed ging en het een leuke ervaring moet zijn, zonder dat soort gedoe.
Doe het dus alleen als je zelf echt wil en niet omdat het zo hoort!
Ik vind het belangrijkste wat de bevallende vrouw wil, die moet het doen en zich op haar gemak voelen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:08

Eerlijk gezegd.... het is jouw lichaam en jij draagt dit kindje. Dus JIJ mag bepalen wie erbij is, niet je man. Klinkt l.llig, maar zo is het nou eenmaal. Dat is het voordeel van het vrouw zijn. ;)

In jouw geval zou ik dan voor je eigen moeder kiezen. En niet je schoonmoeder. Pfffff, moet er niet aan denken dat mijn schoonmoeder er destijds bij was geweest. Met alle respect overigens, maar dat is me veel te prive. Maar eigenlijk vind ik dat je man maar zijn best moet doen om er wel bij te zijn, door bv vrij te nemen. De vader van mijn kind heeft destijds ook 6 weken vrij genomen. Had hij dagen voor gespaard, superlief. Het is je eerste kind, daar mag je best wat voor over hebben. :j

En het allerbelangrijkste vind ik dat JIJ je er goed bij voelt. Sterkte met je beslissing!!!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:09

Oeh, zou ook m'n schoonmoeder niet bij de bevalling willen denk ik :P Mag je d'r nog zo goed mee overweg kunnen, zou ik me niet comfortabel bij voelen en is toch een uhm 'deel' van mezelf dat ik niet per se wil delen met m'n schoonmoeder. :+ Ik vind ook dat jij gewoon recht heb om dat te beslissen. Beetje raar dat hij stelt dat zijn moeder erbij 'moet' zijn als hij er niet bij is := Nee, begrijp volkomen dat je je eigen moeder zou vragen! Zou het d'r nog eens met hem over hebben :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:10

Vjestagirl schreef:
Ik vind dat je helemaal zelf mag beslissen wie jij bij je bevalling hebt, en ik vind het echt ontzettend raar dat jouw vriend je op zo'n manier dwingt te kiezen OF om je ongemakkelijk te voelen met je schoonmoeder erbij OF de kans te lopen dat er 'niemand' bij is omdat hij niet wil dat jouw moeder erbij is.

Als jij wil dat je moeder erbij is en zijn moeder niet, dan is dat jouw keuze. Hell, al wil je de hele plaatselijke fanfare uitnodigen en zijn moeder niet, dan is dat jouw keuze. Ik ben 100% dingen samen beslissen, maar met een bevalling zie ik dat nét eventjes anders :P.

Nou inderdaad. Lekker doen waar je zin in hebt, als het hem niet zint dat je moeder erbij is moet hij maar even een uurtje op de gang staan mokken. :P Ik zou ook echt niet een schoonmoeder erbij willen en mijn eigen moeder wel :j Ook wel logisch toch?

Als hij besneden wordt wil hij vast ook niet dat jouw ma erbij staat ;)

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:12

Het is jouw beslissing

Bij mij was (buiten vroedvrouw en gynaecoloog) enkel mijn man aanwezig. Ik wilde er zelf niemand anders bij. Had ook de luxe dat ik zeker was dat mijn man erbij kon zijn. Moest ik in jouw situatie verkeren zou ik ook opteren om mijn moeder erbij te hebben maar ZEKER niet mijn schoonmoeder of anderen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:13

antje_vip schreef:

_O-

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:14

VdBA schreef:
Het is jouw beslissing

Bij mij was (buiten vroedvrouw en gynaecoloog) enkel mijn man aanwezig. Ik wilde er zelf niemand anders bij. Had ook de luxe dat ik zeker was dat mijn man erbij kon zijn. Moest ik in jouw situatie verkeren zou ik ook opteren om mijn moeder erbij te hebben maar ZEKER niet mijn schoonmoeder of anderen.

Same here. :j Ik wilde mijn moeder er niet bij, misschien bij een volgend kindje wel.... Schoonmoeder is overleden, dus dat kan sowieso niet.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 20:15

antje_vip schreef:
Vjestagirl schreef:

Nou inderdaad. Lekker doen waar je zin in hebt, als het hem niet zint dat je moeder erbij is moet hij maar even een uurtje op de gang staan mokken. :P Ik zou ook echt niet een schoonmoeder erbij willen en mijn eigen moeder wel :j Ook wel logisch toch?

*proest*
moest toch wel even hardop lachen om dat laatste _O- thanks dames, doet me goed! ben ik toch niet geheel gek ;)

Ik kan opzich prima overweg met mijn schoonmoeder maar niet tot knuffelen aan toe ofzo, dat ik haar hand niet op mijn bolle buik wil zegt al genoeg. echt alleen mijn vriend (en mijn moeder) mogen onaangekondigd over mijn buikje wrijven

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:16

Vraag je toch gewoon of hij zou willen dat jouw moeder een tijd naar zijn pielemoos staat te staren. dan is het antwoord wel duidelijk denk ik :P

Vind ook dat t jou beslissing is hoor.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 20:17

Ja ik ga dat besneden argument maar erin gooien, misschien snapt ie t dan :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:26

Ik wilde mijn moeder er graag bij, maar mijn schoonmoeder niet. Niet omdat ik haar niet aardig vind, maar het idee dat ze me 'van onderen' ziet, zag ik niet zitten.
Mijn vriend vond dit heel erg en was bang dat zijn moeder zich dan misschien gepasseerd zou voelen, daarom hebben we er toen voor gekozen om het samen te doen. Uiteindelijk heb ik daar geen spijt van, mijn vriend heeft me enorm goed gesteund en bleef maar zeggen hoe trots hij was tijdens de weeën, en hij hielp ook heel goed mee tijdens de persweeën.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:28

ik heb er 2 via de keizersnee op de wereld gezet en wou absoluut niet mijn moeder erbij. Gelukkig was het bij ons niet aan de orde dat mijn wederhelft het niet zou redden om bij de bevalling te zijn.
Ik persoonlijk had dan liever mijn schoonmoeder als mijn moeder.

Kan me heel goed voorstellen dat je wel een vertrouwd iemand erbij wilt hebben of dat nou je moeder, je schoonmoeder, je beste vriendin of je oma is

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 20:36

Storm schreef:
Ik wilde mijn moeder er graag bij, maar mijn schoonmoeder niet. Niet omdat ik haar niet aardig vind, maar het idee dat ze me 'van onderen' ziet, zag ik niet zitten.
Mijn vriend vond dit heel erg en was bang dat zijn moeder zich dan misschien gepasseerd zou voelen, daarom hebben we er toen voor gekozen om het samen te doen. Uiteindelijk heb ik daar geen spijt van, mijn vriend heeft me enorm goed gesteund en bleef maar zeggen hoe trots hij was tijdens de weeën, en hij hielp ook heel goed mee tijdens de persweeën.

Ik begrijp hem wel maar ik heb gewoon niet het idee dat ik dit zonder mijn moeder kan, mijn vriend is ontzettend trots maar begrijpt het verder allemaal niet zo dat iets zo groot als een meloen dat eruit moet komen aardig pijnlijk kan zijn :') hij zou ook absoluut niet weten hoe hij zich moet gedragen tijdens de bevalling en ik weet nu al dat ie rete zenuwachtig is en ben er zelfs bang voor dat hij flauw valt :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:48

Je kan ook altijd nog beslissen tijdens het bevallen of je iemand weg wil hebben hoor, gewoon van te voren afspreken dat je ze weer weg kunt sturen, je weet nooit van te voren hoe je je voelt dan..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:59

Mijn schoonmoeder erbij? Geen denken aan!! Tis maar goed dat dat niet voorgesteld was haha!
Ik heb al eerder in m'n zwangerschap weeën gehad en heb dus voor de echte bevalling wel even aan mijn moeder gevraagd of ze, als ik zou besluiten haar er toch bij te willen hebben, alsnog naar het ziekenhuis zou willen komen rijden (1,5uur enkele reis. Moest ivm afwijking dochter persé in het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam bevallen, helaas) en ze zei natuurlijk gelijk dat ze dat zou doen als ik zou bellen.
Toen het eenmaal zo ver was, hebben we het met z'n 2en gedaan (en de hele roedel aan artsen/verplegers enzo)

Achteraf denk ik, misschien had ik het mijn moeder wel moeten vragen... voel me nu toch wel een beetje banketstaaf. Maarja, is niet meer terug te draaien en het was al druk genoeg enzo. Kans bestond dat dochterlief het niet zou redden dus mocht dat niet zo zijn geweest, had ik dat mijn moeder ook niet willen doen aanzien.

Ik was er dus bij, duh :P en mijn vriend. Die heeft me dapper bijgestaan tijdens het hele avontuur *LOL*
Verder was er bij mij een:
-verpleegkundige
-gynaecoloog
- ennog een arts of verpleegkundige ofzo bij (of missch. was het ook wel nog een gynaecoloog, niet helemaal begrepen toen)

Voor ons dochtertje stonden klaar een:
-Professor, hoofd Kinder Intensive Care,
-kinderartsen
-arts-assistenten
-verpleegkundigen.

Het aantal weet ik niet meer precies want ze stonden in een apart kamertje dat dmv een deur aan de verloskamer grensde. Met zo'n doorkijkspiegel. Ik wist (gelukkig) tijdens de bevalling niet dat die mensen de hele tijd klaar stonden om haar op te vangen, anders had ik waarschijnlijk dichtgeslagen hihi :') aangezien die doorkijkspiegel rècht op mijn 'uitgang' gericht was := Pas ze geboren was en ze haar gelijk meenamen naar dat kamertje zag ik al die mensen staan en dacht ik 'huh?! waren zij daar al de hele tijd?!?!' haha.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 22-06-12 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:04

Mijn vriend, de VK en de verpleegster vh zhuis :) meer dan genoeg voor mij. Maar als je je moeder erbij wilt, wat ik mij voor kan stellen, dan moet je dat gewoon doen :) op het eind wil je geen toestanden.. dan nog allemaal dingen om zetten is niet prettig :)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:05

hahaha schoonmoeder erbij was hier ook geen denken aan....

mijn man is ook (bijna weer) chauffeur en als hij er niet bij had kunnen zijn en mijn moeder had nog geleefd, was die er zeker bij geweest :j

in principe wilden we het gewoon samen doen en iedereen bellen als ze er was, maar ik kreeg een spoedkeizersnede, dus manlief was uiteraard mee op de OK (en die valt al flauw als hij moet bloedprikken ofzo en hij bleef gewoon overeind toen ik de ruggenprik kreeg!) en daarna is iedereen wel ff langs geweest

soms vallen die mannen ineens heel erg mee als je iets anders verwachtte :D

maar ik zou vooral doen waar JIJ je goed bij voelt, of hij dat nou leuk vindt of niet
iedere schoonmoeder weet ook dat die band gewoon nooit niet in de buurt zal komen van een moeder-dochter band, dus die zal dat ook heus wel begrijpen :j