Probleempje met buurkindjes...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annutjuuh

Probleempje met buurkindjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 22:42

Wil even wat met jullie delen omdat ik graag meer meningen hierover hoor...

Ik woon sinds anderhalf jaar samen met mijn vriend, echt heerlijk!! Hij had al een huisje waar eerder zijn ouders in woonden. Naast ons woont zijn oom met zijn gezin, vrouw en 3 kinderen. Hele aardige mensen en dat gaat verder ook prima.
Er is toch wel iets waar ik me toch steeds meer aan begin te ergeren... De kinderen komen erg veel hier. Nou is dat opzich natuurlijk niet zo'n probleem, maar toch begint het me te irriteren.

Even wat voorbeeldjes om een beeld te krijgen hoe het zit. We hebben tussen de 2 tuinen in een deur. Die zit er al jaaaaren. Vooral nu het mooier weer is zijn we dus meer buiten. Zodra ik ook maar buiten kom of we buiten zitten gaat de deur open en komen de kinderen de tuin in. Als dat een keer voorkomt vind ik het niet zo'n probleem, maar het is te vanzelfsprekend.
Afgelopen zondag hadden de buren een feestje en wij zagen constant kinderen langs het huis op en dan door de tuin heen rennen omdat ze tikkertje deden...

Als klap op de vuurpijl stond ik straks lekker te douchen... komt de jongste van hierlangs ( jongetje van bijna 4) zo boven de badkamer binnen!!! :( Ik heb tot 3 keer toe gezegd dat hij naar beneden moest gaan omdat ik aan het douchen was en telkens kwam hij weer terug. Dit gaat mij echt te ver!!!
Ik heb verdorie geen privacy meer in mijn eigen huis en tuin!!!

Wat vinden jullie hier nou van?? Stel ik me aan??
Ik heb het er zeker met mijn vriend over gehad en hij gaat er zowieso wel wat van zeggen maar zit er verder niet zo mee..
Natuurlijk zijn het kinderen, maar ik vind dat er grenzen zijn. Ze horen niet keer op keer zomaar binnen te komen lopen en al helemaal niet naar boven te komen... ben blij dat we niet met iets anders bezig waren... :+

Magrathea

Re: Probleempje met buurkindjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:44

Pfft ik zou de ouders er eens op aanspreken! Sorry maar jij loopt toch ook niet zomaar hun badkamer in :')

Geef je ze altijd snoepjes ofzo? :P

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:45

Slot op de tussentuindeur... :D . De meest simpele oplossing. Ze snappen blijkbaar niet dat ze niet zomaar bij anderen binnen kunnen wandelen..

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 22:45

Haha, nee hoor! Heel af en toe krijgen ze wel wat, maar het is niet zo dat ze daar voor komen :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:46

ik vind dit niet kunnen!!! direct ouders inlichten en anders maar een slot op die deur zetten...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:46

Ik zou er een slot op zetten als ze in de tuin willen bellen ze maar aan en moeten ze het maar netjes vragen.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 22:47

Aukelizzy schreef:
Slot op de tussentuindeur... :D . De meest simpele oplossing. Ze snappen blijkbaar niet dat ze niet zomaar bij anderen binnen kunnen wandelen..

Dat zei ik dus ook al tegen mijn vriend, maar die wilde eerst de ouders even waarschuwen. Maar bij hem ligt het iets gevoeliger omdat het familie is... ik vind dat niet uitmaken en wil echt een beetje privacy behouden...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:47

Ik zou idd ook een slot erop zetten, dan kunnen ze er enkel in als jullie dat goed vinden. Vind je dat te rigoreus dan zou ik echt hun ouders aanspreken. Prima dat ze langs komen, maar het moet idd geen vanzelfsprekendheid zijn. Mijn buurjongetje komt ook graag bij ons, maar hij mag enkel van zijn ouders komen als hij alleen is en zonder vriendjes.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:47

Een slot zou ik ook weer zoiets vinden. Ik neem aan dat je verder wel een goede verstandshouding met de buren hebt? Dan staat dat ook weer zo van BLIJF UIT MIJN TUIN :\ plus kan erg handig zijn als iemand zichzelf buiten heeft gesloten :+

Nee gewoon de ouders inlichten... Duidelijk zeggen dat de kinderen niet luisteren, en waarom zouden ze, jullie zijn de ouders niet :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:48

Dit is echt niet leuk!

Deur op slot als je gaat douchen? Grendel op de tuindeur?

Vooral dat laatste zou ik niet zomaar doen, eerst een gesprek dat je soms ook gewoon rust wilt. Aangeven dat je een grendel op de deur maakt die je dicht doet als je gewoon even rustig wilt zitten zonder de kids. Voor kinderen is dat ook duidelijk, deur dicht mag je niet naar binnen, is deur open dan zijn ze gewenst. Op zo'n moment zou je ook even wat leuks met de kids kunnen doen, spelletje o.i.d.

Ragdollcat

Huis is verboden gebied, deuren gaan maar voortaan op slot, wat denken ze wel zeg.

Ik zou dat nooit toestaan, dat ze zomaar naar binnen gaan in huis, dat gaat me veel te ver, familie of niet.

En in de tuin, als je geen zin hebt dan gaat die deur van de tuinen ook gewoon opslot, of weghalen en maak er een heg van. Als ze bij jou in de tuin wil spelen dan gaat dat voortaan met jouw toestemming en alleen als jij het toestaat.

Kijk om de redenen zou ik nooit familie als buren willen hebben dan gaat ze echt vaak te ver omdat men niks daarover durft te zeggen, dat jullie ook privacy willen en ff geen gezeur en kids om je heen wil.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-06-12 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Maeve

Magrathea schreef:
Pfft ik zou de ouders er eens op aanspreken! Sorry maar jij loopt toch ook niet zomaar hun badkamer in :')
\

Misschien moest je dat eens doen :') moet je kijken hoe snel het afgelopen is. Dit verhaal komt me trouwens erg bekend voor, iets soortgelijks is volgens mij ooit eens in zo'n programma als Burenruzies geweest ofzo... die verdraaide tussentuindeuren ook :-P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:50

Maeve schreef:
Magrathea schreef:
\

Misschien moest je dat eens doen :') moet je kijken hoe snel het afgelopen is. Dit verhaal komt me trouwens erg bekend voor, iets soortgelijks is volgens mij ooit eens in zo'n programma als Burenruzies geweest ofzo... die verdraaide tussentuindeuren ook :-P

Haha nou als het kleine kindjes zijn zal het ze niet interesseren denk ik _O- De ouders hooguit. Maar of je dat zelf wil...

Ik heb 't! :)* Neem een grote waakhond!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:51

:oo
Jeetje dat is wel heel erg brutaal zeg! Ik snap dat je daar helemaal niet blij mee bent. Zou ook even met de ouders in gesprek gaan dat je graag hebt dat ze door de voordeur komen zodat je aan kunt geven of je tijd/zin hebt of niet. En verbeterd dit niet dan zou ik er ook een mooi slot op zetten of de deur weghalen en de boel dichtmaken.
Dat er zomaar kinderen in je huis staan dat kan natuurlijk niet :n

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:53

Kindjes zijn het wrs gewend geweest bij (als ik het goed heb onthouden) de ouders van je vriend. Gewoon even gesprekje met oom en tante aanknopen dat het nu nog niet gebeurd is maar het wat vervelend is als de kids binnen wandelen terwijl jullie.... Ehm nou ja...

Dus van met de ouders en kindjes afspreken dat ze voortaan eerst effe op die tuinder kloppen ofzo. Moet niet moeilijk zijn. Ouders weten het misschien niet eens.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:54

Magrathea schreef:
Een slot zou ik ook weer zoiets vinden. Ik neem aan dat je verder wel een goede verstandshouding met de buren hebt? Dan staat dat ook weer zo van BLIJF UIT MIJN TUIN :\ plus kan erg handig zijn als iemand zichzelf buiten heeft gesloten :+

Je kunt toch met ze afspreken dat ze welkom zijn als de tussendeur los is en wanneer hij op slot is het betekent dat ze in hun eigen tuin moeten blijven.. Ik zie het probleem niet zo.. :o

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:55

Ik leef met je mee, ik heb dit de godganse-dag, om doodziek van te worden, als de hond niet buiten is schreeuwt ze "Wouuuuuuutje" (we hebben een hondenluik) het is zooo erg dat de beukenhaag niet groeit op de plek waar het kind bijna 24/7 staat.

Afbeelding

respect voor jou, als ons buurmeisje (die ook regelmatig over de haag klimt) op mijn badkamer zou staan........ oef.... }>

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:56

ik ga mais zaaien denk ik, groeit snel en HOOG

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:57

Vinos: schuttinkje plaatsen? Van metertje of 2 hoog.... Zou daar ook niet blij van worden zeg,...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:58

Brrr vinos, daar zouden mn haren van overeind gaan staan als dat de hele dag zo doorgaat :\
Nu heb ik het toch al niet op kinderen, dus misschien dat dat scheelt... Maar als ik er zo één naast me had denk ik dat er heel snel een flinke schutting zou staan. Mooie bloembakjes eraan en klaar is kees.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:01

Of een goed gemikte emmer water }>

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:02

Maar de ellende is dat kind dan waarschijnlijk nog meer herrie gaat staan maken :P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:03

Maar de hond wordt er wrs minder neurotisch van....

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 23:04

In ieder geval bedankt voor jullie meningen! Altijd fijn om meerdere meningen te horen :) We gaan morgen even praatje maken hierlangs. De ouders weten wel dat ze hier komen. De oudste is nu 11 en toen zij klein was woonden idd de ouders van mijn vriend er nog. Die vonden het allemaal prima. Ik heb een tijdje geleden ook al aangeven bij mijn vriend dat ik het zat was. Maar we hebben nog geen actie ondernomen. Als het praatje niets verbeterd, dan ga ik toch denken aan het slot.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:04

haha, ik heb nogal een grote tuin, niet te zien op de foto, ik vind een schutting lelijk (de beukenhaag is net gezet 1 jaar geleden, zal er pokon bij gooien zodat ie sneller groeit) Ik heb de ouwelui meerdere malen aangesproken, 0 resultaat, als we visite hebben, bbq ga zo maar door... kind staat er aaaaaaltijd.....