Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:41

Reed gister richting Assen en daar ergens aan de kant stond een man te liften..
Heb hem geen lift gegeven maar zijn er mensen die wel lifters meenemen?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:42

nee, sorry, ik neem ze ook niet mee, al zou je ze er wel een enorm groot plezier mee doen. Maar vind dat toch altijd wel eng. Misschien iets teveel films gekeken hahahah

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:43

nop ik neem ze ook niet mee heb over dat soort dingen iets teveel tv gekeken

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:44

Haha dat leek mij dus ook je weet het nooit, maar aan de andere kant ben ik wel iemand die een ander graag zou willen helpen.

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:47

Ik neem ook niemand mee.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:54

dacht even dat is aso was door iemand te laten staan haha :P

Warboel
Berichten: 14699
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:59

Nee ik zou het ook niet doen hoor.
Laatst stonden ze hier, in de binnenstad op de rand Leiden/Noordwijk, op Hemelvaartsdag (Noordwijk is best een gelovig dorp dus er was ook niet zo heel erg veel verkeer) te liften naar Antwerpen :? Op de terugweg stonden ze er in ieder geval nog (zo'n 2, misschien 3 uur later)

Aan de ene kant denk ik dan, jeetje banketstaaf dat ze er nog staan..
Aan de andere kant denk ik: jeetje, het station is hier vlakbij..
Waarop ik weer denk, misschien hebben ze geen geld voor de trein.
En dan denk ik, als je op reis gaat zorg dan dat je geld hebt voor de trein.

Nouja goed. Lekker warrige post weer :')

Sky_As

Berichten: 4769
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:03

haha grappig topic, ik dacht gisteren namelijk precies hetzelfde, maar gezien het aantal auto's die er net als ik, ook gewoon voorbij reden....denk ik dat het antwoord duidelijk is. Bijna niemand neemt lifters mee. Ik als vrouw alleen in de auto durf het ook niet!
(en dan moet ik eerlijk zijn, dat toen ik me dat gisteren in de auto bedacht, ik mezelf ook gelijk bedacht, dat als ik dan een lifter mee moet nemen. Het er 1 zou zijn met een hanekam vol met tattoo's. Deze lijken me toch betrouwbaarder dan iemand die heel netjes gekleed is, dit vind ik er namelijk verdacht uitzien voor een lifter :P)

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:05

Nope. :n
Ik geloof echt niet dat elke lifter rare bijbedoelingen heeft, maar ik gok het er ook niet op.
Wat Warbling ook al zegt: als je op reis wilt moet je zelf maar zorgen dat je ook de middelen hebt om op je bestemming aan te kunnen komen. ;)

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:06

Nee ik neem ze ook niet mee er zijn bussen en treinen genoeg dus daar kun je toch ook mee reizen? En als je geen geld hebt, dan ga je werken of blijf je thuis toch?

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:08

Ik moet er ook wel aan denken en neem ook wel eens iemand mee.
Laatst nog kwam een wat oudere man met fiets langs gelopen helemaal bezweet (was warm toen)
terwijl ik net een paard gelost had in Rhenen.
Het was ook langs een weg waarvan je weet dat hij nog lang niet thuis is, heb dus gevraagd of hij zijn kreupele stalen ros niet wat rust wil gunnen in mijn trailer en ik hem ergens kon dumpen.

Mijn moeder hoor ik dan nog zeggen: ga nooit liften er zitten hele enge mensen in een auto
en toen ik zelf een rijbewijs had: Neem nooit lifters mee die zijn eng


O shoot dit is de verkeerde gebruiker is mijn dochter, ik ben jackyline)
Laatst bijgewerkt door elle108030 op 08-06-12 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:08

Voordat het tot me doordringt; 'hey er staat een lifter' ben ik alweer 1,5 km verder en dus niet meer in staat om diegene op te pikken :')

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:08

Ik neem ze wel mee hoor, hangt wel een beetje af of het handig is en of k alleen ben.
Lift zelf ook veel in de zomer (in de alpen), dus weet hoe fijn het is om meegenomen te worden. Daar is het overigens wel gebruikelijker en nemen mensen je sneller mee.

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:10

Joolien schreef:
Voordat het tot me doordringt; 'hey er staat een lifter' ben ik alweer 1,5 km verder en dus niet meer in staat om diegene op te pikken :')


misschien rijdt je dan wel wat te hard :D

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:11

elle108030 schreef:
Joolien schreef:
Voordat het tot me doordringt; 'hey er staat een lifter' ben ik alweer 1,5 km verder en dus niet meer in staat om diegene op te pikken :')


misschien rijdt je dan wel wat te hard :D


Zo nu benik mezelf weer he voelt beter wel stuk ouder ;(

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:13

Hihi... ik zie ze eigenlijk nooit meer, maar denk dat ze bij mij ook niet graag mee willen met 2 van die grote jongens ( mechelse en duitse herder) in de auto!
Ik zou dan ook niet bang zijn om iemand mee te nemen, laat dat duidelijk zijn!

josien_m_
Berichten: 2426
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:13

Natuurlijk wel! Als ik alleen in de auto zit en ruimte over heb, geen prbleem. Juist goed denk ik dan dat iemand het milieu extra belast door zelf te gaan rijden. Of goed dat iemand ergens heen wil en zich niet laat belemmeren door het niet hebben van geld, er op vertrouwend dat er genoeg menslievende personen zijn die ze mee willen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:19

elle108030 schreef:
Joolien schreef:
Voordat het tot me doordringt; 'hey er staat een lifter' ben ik alweer 1,5 km verder en dus niet meer in staat om diegene op te pikken :')


misschien rijdt je dan wel wat te hard :D


Nee hoor ik ben soms gewoon wat traag van begrip :')

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:20

Joolien schreef:
Voordat het tot me doordringt; 'hey er staat een lifter' ben ik alweer 1,5 km verder en dus niet meer in staat om diegene op te pikken :')


Dat heb ik ook vaak. Dan bedenk ik me verderop, ach, die persoon zag er best wel netjes uit.... Maarja, om dan om te keren :+

JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Lifters, wie neemt ze tegenwoordig nog mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:22

Een groep studenten mag bij mij zo instappen hoor, één of twee lifters zou ik minder snel doen, van een groep jolige studenten verwacht ik niet dat ze iets beramen. Die zijn gewoon lekker enthousiast.

En andere lifters zou ik misschien ook wel meenemen als ik niet alleen in de auto zit. Je moet nog wel een beetje vertrouwen in je medemens hebben toch? We leven allemaal al zo individueel en "vies" van anderen....

JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:24

Cyrilletje schreef:
Nope. :n
Ik geloof echt niet dat elke lifter rare bijbedoelingen heeft, maar ik gok het er ook niet op.
Wat Warbling ook al zegt: als je op reis wilt moet je zelf maar zorgen dat je ook de middelen hebt om op je bestemming aan te kunnen komen. ;)


Liften is een hele manier van reizen, veel mensen doen het er juist om: mensen ontmoeten, het "adventure!" =:) gevoel, gevoel van vrijheid.... Heeft vaak niets met een tekort aan middelen te maken hoor. En al zou dat zo zijn.... :D

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:24

wendy1987 schreef:
Dat heb ik ook vaak. Dan bedenk ik me verderop, ach, die persoon zag er best wel netjes uit.... Maarja, om dan om te keren :+


Nou, ik heb het wel eens gehad dat mensen voor ons omkeerde. We stonden al een tijdje in de zeikregen, maar het meeste verkeer was lokaal.
Op een gegeven moment reeds een volbeladen auto voorbij, even later kwamen ze terug, gingen ze de auto her inpakken zodat er twee plekjes vrij kwamen. Ze hebben ons uiteindelijk ruim 500 km meegenomen :)

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:26

Ook ik neem lifters mee. Toen ik zelf veel liftte hoorde ik regelmatig van de chauffeurs die mij meenamen dat ze dat deden omdat ze zelf ook heel veel gelift hadden. En nu ben ik dus zelf zo'n chauffeur die lifters meeneemt om die reden.
Ik neem niet altijd iedereen mee, maar als het uitkomt en als ik een lift kan bieden die de moeite waard is (van het ene tankstation aan de snelweg naar het volgende schiet niet erg op) dan stop ik. Wel grappig trouwens dat mannelijke lifters vaak verbaasd zijn als er een vrouw alleen voor ze stopt (of misschien zijn ze teleurgesteld omdat ze hoopten er eng en stoer uit te zien).

Ik heb zelf veel gelift, ook in m'n eentje. En ik heb geen zwarte band karate en zie er verder ook niet erg raar of eng uit, maar toch heb ik me nooit onveilig gevoeld. Volgens mij is de kans niet zo heel groot dat je al liftend of lifters meenemend net die ene psychopaat met die motorzaag in z'n binnenzak tegenkomt hoor.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:28

Nee ik neem geen lifters mee :n
Sorry maar als vrouw alleen in een auto ben je veel te kwetsbaar.

Zelf zou ik ook niet gaan liften, je weet nooit bij wat voor een gek je in de auto stapt...

Misschien heb ik iets teveel films gekeken maar liever te voorzichtig dan 1x niet voorzichtig genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:31

Wij hebben 1,5 á 2 jaar geleden in Zuid Limburg 2 universitaire biologie studenten meegenomen.
Die stonden met een hele groep studenten te liften naar Duitsland.

Hadden ze een studie reis ofzo, waar ze met z'n allen liftend moesten komen (werd dan ook een soort wedstrijd).

Die studenten hadden bij ons heel veel geluk, want onze bestemming was echt vlakbij de plaats waar zij naartoe moesten. Dus ze hebben 't hele stuk mee kunnen rijden.

En het was voor ons wel "gezellig" die lange rit.



In m'n eentje zou ik het nooit doen.
Maar ik was toch samen met m'n vriend. En de kans dat een hele groep jongeren gezamelijk staat te liften een setje seriemoordenaars zijn is relatief klein (wel een briljant idee trouwens :P LOL )