Sierlijke letters op een donker buine muur krijgen???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marianne18

Sierlijke letters op een donker buine muur krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:06

Ten eerst weet niet of het hier goed staat (kon ook niet zo gauw iets vinden waar het wel moest).
zo niet kan het verplaatst worden???

Ik ben eigenlijk op zoek naar de oplossing voor onze bruine muur.
hier wil ik graag in het zilver sierlijke letters(tekst) op schilderen alleen ben niet zo goed in uit de losse pols zo wat op de muur te schilderen.
dus wie heeft DE OPLOSSING hoe ik het wel kan doen????

De tekst heb ik al alleen nu nog de uitwerking ervan op de muur.

Duke

Re: Sierlijke letters op een donker buine muur krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:27

Overhead projector. Of, als je daar de beschikking over hebt: beamer. Waar je de letters mee projecteert.
Hoewel het een donkere muur is, met genoeg belichting van de overhead projector/beamer, zie je al genoeg.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:58

Letters van hout kopen. Heeft een vriendinnetje pas van me gedaan in lila-kleur en ik dacht eerst dat het geschilderd was. Moet je maar eens voor googelen. :)

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 14:30

Ja daar hebben we ook aangedacht maar willen het echt op de muur zelf schilderen en eigenlijk niet van hout.
alleen hoe krijg ik de letters mooi op de muur zodat ik ze mooi strak kan schilderen.
heb zelf al gedacht om ze van karton te maken en dan overtetrekken maar of dat nou mooi word denk ik niet.
vandaar deze vraag hihi

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:32

Uitprinten op papier op het formaat dat je ze hebben wil. Papiertje op karton plakken (verhuisdoos, verpakkingsmateriaal...goedkoop kan in ieder geval)
Dan met een stanleymes de letter uitsnijden.

Heb je een mal voor de letter en kun je er zo tussenin verven.
Kost eventjes maar heb je wel mooie mallen en rechte letters.

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 14:34

@duke daar beschikken wij helaas niet over maar zal even googlen op het eerste wat je zei Overhead projector geen idee wat dat is.

@lolleke ja daar heb ik ook aangedacht inderdaad maar krijg je het wel mooi dan is alleen mijn vraag krijg je dan geen druppen om het zo maar te zeggen die ertussen door kunnen want dan moeten we de hele muur overnieuw gaan doen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:36

Muurstickers ervoor gebruiken? Denk dat dat de netste optie is :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:37

Hangt er vanaf hoe glad je muur is.

Andere optie is gewoon met een potlood de mal overtekenen, dus in de mal overtrekken of het uitgesneden stuk natrekken, en dan verven.

Maar als je bang bent dat het drupt moet je ook niet gaan verven zonder mal. Je zult toch netjes met een kwast moeten werken en niet er flink in kwasten, dat werkt met geen ene mal.

Beter 3x verven en dan een goede laag maar netjes, dan 1x een grote lading verf.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:11

UK -> HTT

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:41

Carbonpapier! Ik heb laatst een zin bij mijn zusje op de muur gezet, eerst uitgeprint op het gewenste formaat, overgetrokken op carbonpapier en vervolgens de letters toen ze al op de muur stonden ingeschilderd.

Hier een foto'tje van toen het op de muur stond (alleen nog carbon):
http://oi45.tinypic.com/358p8oz.jpg

Edit: Even in link gezet, foto was iets groot.

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 15:29

Oh dat is wel een goed idee alleen nu de vraag zie je het ook op een donker bruine muur. (kun je de letters dan terug vinden hih)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:37

Mijn ervaring is dat je potlood wel ziet op donkere oppervlaktes (ook zwart). Wat eerder gezegd is van de mal werk ook goed, let dan wel op dat je de mal goed strak spant. Anders kan je vlekken onder het papier krijgen. Dan kan je misschien beter wat dikker papier nemen.
Een muursticker kan ook.

Als je carbon gebruikt is het denk ik wel handig als je alleen de outlines overtrekt zeg maar. Anders heb je misschien dat de kleur wat donkerder uitvalt omdat het carbon toch een donker laagje maakt en misschien nog wel iets mengt met je verf.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:20

Ik denk wel dat je het op een donkerbruine muur ziet omdat het een beetje een potloodkleur geeft, dus grijsachtig, mits je niet te hard drukt met het overtrekken. Ik wilde eerst ook een mal maken maar mijn zusje wilde zo'n fijn en dun lettertype dat dat geen optie was, want dan zouden de lijntjes veel te dik worden dus dit was voor mij een hele mooie uitkomst. :)