Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Binnen welke termijn moet de bekeuring op de mat liggen?
Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Gaat het om een huurauto, dan moet de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen zijn. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de bestuurder/kentekenhouder te bereiken.
Bij overschrijding van deze termijnen is een beroep bij de Officier van Justitie aan te raden. Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een formele verjaringstermijn van twee jaar.
kleinvosje schreef:Het kan maar zo dat de bekeuring een foutje bevat, waardoor ie niet afgestuurd kan worden. Ik zou me er geen zorgen en vooral niet druk om maken.
Citaat:De wet Mulder heeft al een zeer groot aantal uitspraken (jurisprudentie) opgeleverd. De belangrijkste: als een agent ziet dat u (een betrokkene of in ieder geval zijn auto) een strafbare gedraging pleegt dan maakt het volgens de rechtbank niet uit of
u dat deed met een rode auto, een blauwe of een groene
of het een Opel of een Volkswagen was,
of het in de Stationsstraat was of op de grote Markt
of u (bijv.) in Amsterdam of in Rotterdam door rood licht reed.
Kortom, alle gegevens op de aankondiging van beschikking en op de beschikking zelf zijn nauwelijks relevant. Uiteraard kun u bezwaar indienen tegen "fouten" die zijn gemaakt, maar vanwege de administratiefrechtelijke afdoening wordt de beschikking vernietigd en krijgt u een nieuwe acceptgiro met de gewijzigde gegevens.
Froukjeloves schreef:mijn man had het met een flitspaal daar zat nooit wat in hij rijd er 2 x te hard langs boem 2 boetes.
echter 2 dagen later was door een boze bestuurder de paal gesloopt..
nooit boetes gezien haha