Spiegel reflex camera

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:27

Ach geld speelt geen rol Haha! (if only.... Haha! )

Maar het moet een superkwaliteit ding zijn. Waarmee ik echt goed bewegingsfoto's kan maken. Zuiver. Tja alles eigenlijk en hij moet VRESELIJK VER IN kunnen ZOOOOOOMEEEEEEN. DUs eventueel telelens ????? Ik weet niet. Ben me nog aan het orienteren. Kijk, als MrMagic een nieuwe baan heeft moet er wel iets met dat pcpriveproject gebueren he Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:27

Ineke. Dat linkje is wel *kwijl*. Is er iemand die ook fotovoorbeelden van dit ding heeft?>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:29

Jesses, heb de lenzen erbij al gevonden. Wil ik weten wat dat ding kost???? Verward En wat zo'n grote lens kost???

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:34

Ik wil zelf ook graag een spiegelreflex voor het betere fotowerk.
Mijn digi is een leuk speledingetje (overigens ook canon) maar schiet gewoon tekort voor wat ik wil

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:05

Fasel schreef:
Jesses, heb de lenzen erbij al gevonden. Wil ik weten wat dat ding kost???? Verward En wat zo'n grote lens kost???


Goede lenzen kosten bijna evenveel als de body, flink aan de prijs dus.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:25

Eeen beetje fototoestel kost errug veel geld. Wij hebben een Nikon F50 en een Nikon F 100. Geen vervelende toestelletjes Haha! , maar ze kunnen zo ontzettend veel.

Je moet echt een beetje uitzoeken wat je er graag mee wilt doen en als je een toestel hebt er lekker veel tijd in steken om alle knoppen en truken te ontdekken. Dan moet je niet kijken op een rolletje Knipoog

Gezien het feit dat je ze uiteraard voor het fotografen van paarden wilt gebruiken, moet hij iig vet scherpe bewegingsfoto´s laten zien.

En ja.........waar zou je nog meer vragen kunnen stellen. Ieder heeft zo zijn eigen merk en voorkeur. Wanneer je je laat informeren in een winkel zullen ze iets verkopen wat A. het meest opbrengt en B. zal de voorkeur van de verkoper erin door schijnen.

Moeilijk keuze dus Anoukie. Is er niemand in je vriendenkring die er verstand van heeft? Helaas kan je niet effe ´proefdraaien´ he! Haha!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:52

Ik heb zelf 2 Canon EOS bodys. 1 EOS 500 en 1 EOS 300. De 300 is de opvolger van de 500 en is dus ook iets sneller en heeft een paar technische verbeteringen. Ik vind de Canons erg prettig in het gebruik, maar zou het waarschijnlijk met een andere camera ook prima kunnen Knipoog Zoals Dimple al zegt, iedereen heeft zo zijn voorkeur. Mijn vader heeft overigens een EOS 50 en die is vergeleken met de 500 weer een stukje beter. Zo zijn die nummers dus opgebouwd (zie je ook wel aan de prijs)

Fasel, over de digitale EOS, ik heb een digitale EOS D30 kunnen lenen van de vereniging en daar kun je leuke dingen mee doen. De D300 is een nieuwer broertje die op de consumenten markt gericht is ipv op de profi markt. De kwaliteit van de D30 vind ik dus echt prima. Hier 2 (behoorlijk verkleinde) foto's om een idee te geven:

Afbeelding
Afbeelding

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 08:57

Om nog even verder in te gaan op de opmerking "het is niet de body die de foto maakt, maar de lens..". Ik durf nog verder te gaan en te zeggen dat het het oog van de fotograaf is die de foto maakt Knipoog

Dus, ongeacht de camera die je koopt: leer ermee omgaan, dan pas krijg je mooiere foto's! Een SLR (spiegelreflex) is geen garantie voor mooie foto's.

Maarre, ik sluit me helemaal aan bij de aanrader Canon. Ikzelf heb een EOS 5, is een semiprofessionele camera. Bevalt me stukken beter dan de EOS 300 die ik daarvoor had. De 5 ligt mij gewoon prettiger in de hand, heeft meerdere autofocus opties, sluitertijd opties en ik vind dat 'ie beter om kan gaan met moeilijke lichtsituaties in z'n automaat.

Maar als camera om mee te beginnen raad ik ook de 300 aan, of een Nikon F80. Komt eigenlijk, ook qua kwaliteit, op hetzelfde neer. Het is maar net welke jij prettiger te bedienen vindt. Struin de winkels langs, laat je niets aanpraten en vergelijk.

En tot slot: je hoeft niet perse tot nieuwkoop over te gaan. Je kan vele eurootjes besparen als je naar een goede 2e hands fotozaak gaat en daar je eerste set koopt. Je ziet snel genoeg aan de spullen of ze nog in goede staat zijn!

Succes Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 09:48

Haha, jeetje al 2 pagina's, boven al mijn verwachtingen! Thanx allemaal! Precies wat Dimple zegt, ik ben bang dat als ik naar een winkel ga, ik het lievelingetje van de verkoper gepresenteerd krijg met het bijbehorende prijskaartje. Nu wil ik er echt wel wat aan uitgeven, maar aangezien het voor mij mn eerste "echte" *LOL* camera wordt, wil ik wel iets waar ik goed mee uit de voeten kan. De rest moet ik toch nog leren (ik ga wel in de leer bij enkele bokkers hier heb ik wel gezien Haha!).

Veel Canons zie ik dus,... Ik wil het liefst ook een 2e hands kopen, maar daar heb ik weer het "probleem" mee dat ik niet weet hoe je bijv. de slijtage van zo'n ding kunt zien (behalve de externe beschadigingen dan).

Iemand daar nog tips voor???

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:04

Dat zijn geen misselijke foto's Wmijn. Erg mooi.

Tweedehands is natuurlijk ook een mooie optie. Wij hebben hier niet zulke zaken volgens mij maar ik kan eens in Almere kijken.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:28

Wou dit ook eens op bokt gaan vragen, maar dat hoeft dus niet meer Haha!

Die van Canon zien er erg goed uit, van de week maar eens naar de stad gaan Lachen

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:41

Ik heb ook een 2e hands spiegereflex en ben er ontzettend blij mee! Ik ban helaas inmiddels al aan mn derder toestel toe, maar dat komt omdat er 2x is ingebroken en dus niet omdat er iets stuk ging! Alle drie toestellen zijn van Pentax en errug oud (+20 jaar).

Als je een spiegereflex gaat kopen heb je weet mogelijkheden: schroefdraad en het kliksysteem. Schroefdraad is wat ouder en over het algemeen kan je voor kliktoestellen makkelijker lenzen vinden. Ik heb alleen maar schroefdraad-toestellen gehad en daar verschillende lenzen bij. Ik heb een 'standaard' lens van 50mm, een groothoeklens (28mm) en 2 macroringen. Mijn lievelingslens is een minolta 70-210mm zoom! Fijn compact lensje en behoorlijk modern. Mijn body kostte 60 euro met een standaard lens en de zoom was 65 euro!

Ik ga meestal naar objektief, veel vestigingen hebben een 2ehandsafdeling en anders kunnen ze je wel doorverwijzen. Ze geven garantie. Ze verkopen er trouwens ook hele pakketten bestaande uit een body en een paar lenzen, die zijn wat goedkoper dan wanneer je alles los moet kopen. Een vriendin van me heeft dat gedaan. Koop het toestel iig in een winkel waar je garantie krijgt!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 11:35

En Objectief is een speciaalzaak begrijp ik dus?

Als ik even heel bot mag vragen Haha!, als ik nu een camera ga kopen, afgezien van de body (want die moet gewoon van goede kwaliteit zijn en fijn in je hand liggen begrijp ik van jullie), welke lenzen moet ik erbij aanschaffen om kwalitatieve rijfoto's te kunnen maken??? Mooie foto's zal ik niet zeggen, dat is o.a. ook erg afhankelijk van de fotograaf Knipoog!