Wie kan mij helpen een auto probleempje:-)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OnlyFroukje

Wie kan mij helpen een auto probleempje:-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 20:54

Ten eerste weet niet of hij goed staat anders sorry!

dan het volgende alvast bedankt voor het lezen:-)

Wij wilde de airco bij laten vullen. Toen werden wij terug gebeld de airco leiding was kapot.
hij noemde een prijs waar ik erg van schrok( omdat ik wil kijken hoeveel enzo zal ik hem nog even niet neerzetten)
wie weet wat het ongeveer kost om die te laten vervangen, ik heb al wel een 2dehandsje gevonden voor de auto.
alleen toen was het eigenlijk maar 20 euro goedkoper volgens de gene die het erin zou zetten.
vandaar dat ik mede monteurs(ik hoop dat ze hier ook zitten:P) wel eens wil vragen wat kost dat nou eigenlijk een airco leiding vervangen
van een pergeot 3.6 1/6 break uit 1999:D owja het is een station weet niet of dat er toe doet.

Dank je wel alvast voor het reageren:)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Wie kan mij helpen een auto probleempje:-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:20

Mijn hubbie (werkzaam in de autoindustrie) zegt dat het zomaar 300-400 euro kost (leiding vullen kost al gauw 150 euro en de leiding zelf ook, en dan heb je het al goed gedaan).
Afhankelijk van wat er kapot is, is het volgens hem de vraag of het handig is om een 2ehandsje te nemen. Airco's zijn toch vaak dure dingen om te repareren en je wilt niet over een jaar weer staan te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:23

Een pergeot 3.6 1/6 is geen auto ;)
Maar ik denk dat je een Peugeot 306 1.6liter break bedoeld... ?

Die heb ik ook. Zelfde uitvoering, zelfde bouwjaar.
Ook de airco kapot.

En die laat ik NIET meer maken, omdat de kosten daarvoor hoger uit kunnen gaan vallen dan de auto waard is.
Je bent echt minstens een paar honderd euro kwijt.

En het is een probleem dat bij heel veel auto's rond deze leeftijd voorkomt.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 21:25

Femke schreef:
Een pergeot 3.6 1/6 is geen auto ;)
Maar ik denk dat je een Peugeot 306 1.6liter break bedoeld... ?

Die heb ik ook. Zelfde uitvoering, zelfde bouwjaar.
Ook de airco kapot.

En die laat ik NIET meer maken, omdat de kosten daarvoor hoger uit kunnen gaan vallen dan de auto waard is.
Je bent echt minstens een paar honderd euro kwijt.

En het is een probleem dat bij heel veel auto's rond deze leeftijd voorkomt.

Dank je wel voor je reactie, ja ik zat er nu zelf aan te denken om bij de sloop die zooi op te halen en die erin te laten zetten.
alleen vraag ik me af of die honderde euros nou de mans uren zijn of dat ding zelf:S anders heeft het nog weinig zin.
maar ik zonder airco |( Daarvoor kocht ik hem toen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:56

Ik hoor net van mn vriend die peugeot klusser is, dat de airco bij de 306 altijd n zwak punt is. Komt veel voor.
Als je gaat repareren kun je beter het complete airco systeem volledig laten vernieuwen, anders heb je net 1 onderdeel laten repareren en gaat er zo weer een ander deel kapot...

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 07:50

-O- dank jullie wel voor jullie reactie, ik wil ook niet volgend jaar weer zitten hoor. Ik vond het vullen al duur hahaha Hij had er beetje in gedaan wat er gelijk weer uit kwam,en daar betaalde we al 60 voor -O-
Maar als ik dit lees word het dus geen airco,.Pff had zo gehoopt op een lekkere zomer want had toch de airco 8-) vorig jaar was de verwarming al kapot en toen samen met de apk hadden we ook al 900 neer geteld. en ja ik denk dan sneu geld maar was toch wel heel blij met de verwarming vorige winter hoor haha.
Ik zit er echt heel erg overna te denken maar als ik dit lees is het niet verstandig hem te repareren

Groetjes Froukje

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:48

MW => HTT

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 14:50

Dank je modje:)