Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Utixo schreef:Hij is achterop geklapt, en dus fout. De meneer die stil stond krijgt hooguit een boete, de verzekering heeft hier niets mee te maken. Je broer heeft een te korte afstand bij een te hoge snelheid gehad om adequaat te kunnen reageren en is ten alle tijden fout.
Boras schreef:http://auto-en-vervoer.infonu.nl/divers ... uldig.html
Een interessant artikel voor je, ook genoemd wordt een voorste bestuurder die remt zonder verkeersnoodzaak.
De conclusie: "Zoals hierboven gesteld is het helemaal niet zo dat de achterste partij altijd schuldig is aan het ontstaan van een aanrijding. Juist wat zich direct voor de aanrijding afspeelde is van groot belang voor het vaststellen van de schuldvraag. En juist over deze schuldvraag kan lang worden getwist door verzekeraars".
Sleeper schreef:Wat gevaarlijk Sanne, een weldenkend mens zou ook niet wegrijden. Hopelijk kost het je broer niks.
Niet helemaal hetzelfde maar ik vroeg me dat gisteren ook af. Ik was aan het rijden naar stoplichten toe, deze zag ik op groen springen dus alle tijd om met 80 p/u door te rijden. Echter 1 van de wachtende auto's bij het stoplicht besloot om van rechts twee banen op te schuiven. Naar een baan waar het stoplicht voor afslaand verkeer wel op rood stond, dus hij reed vanuit stilstaan langzaam die kant op. Ik moest een noodstop maken anders was ik er bovenop geknald. Ik vroeg me toen ook af als ik er bovenop geknald was was ik dan ook schuldig geweest.
_Marinke_ schreef:Dit lijkt op een ongeval wat wij hebben mee gemaakt, mijn vader voegde in van de linker naar middenste strook. Pal voor z'n neus ging ineens iemand zo hard remmen om niets? (oorzaak van het remmen weten we nog niet..), mijn vader is er toen opgeknalt en iets later knalde er iemand op ons. Wij hadden geluk dat een motor agent het had gezien. Bij ons was de voorste auto in eerste instantie ook doorgereden maar is toen wel vrij vlot gestopt (mede dankzij agent dus..)
Volgens mij hebben mijn ouders alles vergoed gekregen en werd hen geen schuld aangerekend omdat voorste bestuurder dus om niets ineens zo hard en plots op de rem stond. Auto die er bij mijn ouders achterop is geklapt had genoeg tijd om te remmen (klapte er ook niet direct op) die heeft niet alles vergoed gekregen. Het is een verzekeringskwestie dit, hoop voor jullie dat jou broer geen schuld aangerekend word. Wat zei de politie?
Utixo schreef:Hij is achterop geklapt, en dus fout. De meneer die stil stond krijgt hooguit een boete, de verzekering heeft hier niets mee te maken. Je broer heeft een te korte afstand bij een te hoge snelheid gehad om adequaat te kunnen reageren en is ten alle tijden fout.
opisop_shop schreef:ik lees hier nu al in ieder geval 2 verhalen over goede technieken / ABS, tja misschien moet je dan in een oudere/minder luxe auto gewoon maar nog meer afstand houden?
Ik bedoel, als een bumperklever met ABS eerder stil kan staan dan iemand zonder ABS maar met meer afstand, dan moet je dus duidelijk je afstand aanpassen.