Oypo.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Oypo.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 08:29

Hi, ik had een vraagje. Wie heeft er ervaring met Oypo.nl? hoe bevalt het, krijg je veel bestellingen ervan? en het belangrijkste hoe zit het met belastingen?
avlvast bedankt :)

DesireeK

Re: Oypo.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:09

ik volg dit even.. ben ook benieuwd naar ervaringen..

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:56

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:59

Ik heb laatst wat uitgezocht voor een meisje. Zolang jij geen KvK nummer heb betaal je over extra inkomsten belasting. Wat wel heel makkelijk is is dat er een jaaroverzicht is van je inkomsten (ik zit er al vanaf 2010 en heb dus 2 jaren in het overzicht staan).

Dit is extra makkelijk met de belasting want ik vul gewoon het bedrag in.

Verder heb ik zeer goede ervaringen met Oypo, snelle service op vragen en goede kwaliteit afdrukken (ook de doeken).

En ja je draagt commissie af over de bestelde foto's, maar het scheelt een hoop rompslomp en je hebt onbeperkte uploadruimte om je foto's in de verkoop te zetten. Je betaald verder geen maandelijks bedrag dus alleen de commissie over de foto's die besteld worden. Als je dus een mindere maand heb draai je geen verlies want je hebt er geen maandelijkse kosten aan.

Ik ben er zeer tevreden over.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:07

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 10:09

oké bedankt!

Nu zit ik even te denken, ik ben 16 jaar, dus mag een deel belasting vrij verdienen... Geld dit dan ook daaronder?

Citaat:
Iedereen in Nederland mag per jaar circa € 6.500 verdienen voordat er inkomstenbelasting moet worden betaald. Bij bijzondere persoonlijke omstandigheden, zoals kinderen, allenstaande ouder, handicap etc is dit bedrag nog hoger.

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=29497

of ben je dan eerder een 'eenmanszaak'?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:47

Geen idee, ik weet alleen dat je het op moet geven. En als dat onder een bepaald bedrag belastingvrij is zal het systeem dat automatisch aangeven.

Omdat oypo een bedrijf is moet je het opgeven bij de belasting want zij doen dat ook. Als er dan een check komt kan het zijn dat je de banketstaaf ben. :)

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:13

Ik verkoop mijn foto's ook via oypo.nl. Ik ben er echt heel tevreden over! Service en de kwaliteit is heel goed. Zij drukken volgens mij ook alles via profonet af. Ik draag zelf belasting af dus hoe het zit als je geen bedrijf hebt weet ik even niet. Maar ik weet wel dat oypo jou gedeelte betaald.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:25

Oypo draagt geen belasting voor jou af!! Even heel belangrijk stuk. Je dient zelf je belasting op te geven.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:10

Mag ik vragen hoeveel de commissie is die ze over de foto's krijgen? Wat moet ik me daarbij voorstellen.
Zoveel €...? per foto :o?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:30

verography schreef:
Ik heb laatst wat uitgezocht voor een meisje. Zolang jij geen KvK nummer heb betaal je over extra inkomsten belasting. Wat wel heel makkelijk is is dat er een jaaroverzicht is van je inkomsten (ik zit er al vanaf 2010 en heb dus 2 jaren in het overzicht staan).

Dit is extra makkelijk met de belasting want ik vul gewoon het bedrag in.

Verder heb ik zeer goede ervaringen met Oypo, snelle service op vragen en goede kwaliteit afdrukken (ook de doeken).

En ja je draagt commissie af over de bestelde foto's, maar het scheelt een hoop rompslomp en je hebt onbeperkte uploadruimte om je foto's in de verkoop te zetten. Je betaald verder geen maandelijks bedrag dus alleen de commissie over de foto's die besteld worden. Als je dus een mindere maand heb draai je geen verlies want je hebt er geen maandelijkse kosten aan.

Ik ben er zeer tevreden over.

idem en heb hem netjes in mijn site kunnen bouwen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:32

Maysie schreef:
Mag ik vragen hoeveel de commissie is die ze over de foto's krijgen? Wat moet ik me daarbij voorstellen.
Zoveel €...? per foto :o?

20%

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:34

@Lindy: Zou je het bestel systeem ook in een flash site kunnen zetten bijvoorbeeld wix? Of zo je dan gewoon moeten werken met links ?

vb:
Springconcours blabla Foto's vind u hier (en dan het woordje hier aanklikbaar met de link naar de map op Oypo?)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:02

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:43

Ik heb ook Oypo integreerd in mijn website. Het is erg makkelijk.
Ze hielden in het begin belasting (BTW) af van mijn bestellingen omdat ik nog geen KvK nummer had. Inmiddels is dat allemaal geregeld en wordt de BTW ook bij mij bij geschreven en moet ik het vanaf die datum dus zelf bij gaan houden. Oypo draagt jij deel van de BTW af aan de belastingdienst. Hoe het zit met inkomstenbelasting dat is weer een ander verhaal.

Ze houden 20% commissie per bestelling in. Maar daar staat tegenover dat de complete administratie en betalingen uit handen gegeven wordt.

Ze zijn erg snel, goede service en het is makkelijk bij te houden. Kortom: ik ben er tevreden over!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:46

ED --> HTT