Tips voor skigebieden gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 13:21

Marjolein"]
[quote="Fitzroy"]
Verder denk ik ook dat het toch Frankrijk wordt omdat een zeker persoon geen pas wil lopen met zijn skischoenen aan Knipoog en zo het appartement/hotel uit wil skien en ook weer terug.
[/quote]
En terecht OK dan! , wat lopen die dingen bagger. En dan zeker ook ngo eindeloos je ski's overal heen moeten slepen, geef jullie groot gelijk.
Als ik ooit nog ga skien wil ik vanaf mn hotel naar beneden kunnen skien, ga voor het skien niet om te zeulen met te zware spullen.
[/quote]
In Frankrijk zaten we ideaal, lift was voor ons appartementje, We konden smiddags gewoon zo naar binnen skien, skies uit, de lift in (trappen lopen is ook geen pretje Tong uitsteken ) en we waren weer "thuis"
Heel wat beter dan op zo'n ellendig lange parkeerplaats staan, en dan over ijsbrokken heen glibberend met je skies naar de lift moeten lopen.
[quote="kojack schreef:
Als ik de weerberichten zo zie/hoor kan je ook in Nederland blijven hoor Haha!

Maar waar zijn de bergen? Haha!

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:24

Serfaus is idd. ook er vet. Ben ik ook 10 jaar geweest

layla d schreef:
Wij gingen altijd naar Serfaus. Je kunt met je skipas skiën in Serfaus, Fiss en Ladis. Een groot skigebied dus! Je kunt ook richting Italië skiën, ik weet niet of je er ook heen kunt, maar je kunt Italië wel zien. Of je nou een beginnende of een vergevorderde skiër bent, je kunt er goed skiën.De sneeuw is er ook goed. Wij gaan deze keer naar Nauders toe, omdat we al heel lang naar Sefraus toe gaan en nu wel een keer ergens anders heen willen. Veel succes met het uitzoeken van een vakantiebestemming!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 23:09

Ik heb inmiddels geboekt en we gaan naar Les Arcs en wel het nieuwe dorpje Arcs 1950.
Een superdeluxe appartement en dat is wel leuk als je geen ontzettend fanatieke skier bent.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:22

Veel plezier alvast!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:30

wij gaan naar kaltenbach in het Hochzillertal......... een na laatste week van januari.....wie gaat er nog meer dan, misschien gaan andere bokkers ook wel in die week, dan weet ik wie ik wel en niet ondersteboven kan skieen.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 13:39

Hey Kaltenbach, klinkt bekend.

Wij hebben jaren in het dorpje ernaast, Aschau im Zillertal, een huisje gehad.
Persoonlijk vind ik het skigebied van het Zillertal wat te beperkt. Vooral dat je overal met de skibus of auto naar toe moet, staat mij niet zo aan.

Ik wil graag zo van mijn appartement uit naar de lift kunnen skien en tussen de middag ook even lekker bijkomen in mijn appartementje met verse broodjes en zonder rijen in de overvolle restaurants.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:49

Dit is voor ons ook het laatste jaar.... dan zijn we er 4 jaar geweest en gaan we eens verder kijken....... je bent daar inderdaad eigenlijk altijd afhankelijk van de lift, tenzij je een hele goede skieer bent want die zwarte afdaling naar het dal toe is zelfs voor geoeffende skieers echt een hele lastige