Filmpjes maak/bewerk vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Skyex

Filmpjes maak/bewerk vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 11:05

Hoi allemaal,

Ik weet niet of deze vraag hier goed staat, maar dit leek me de beste plek om het neer te zetten. Zo niet dan hoor ik het wel.

Er zijn hier heel veel mensen op de site die mooie fimpjes maken van foto's en dan soms een filmpje ertussen dus misschien kunnen jullie me helpen. Ik heb ondertussen mijn eerste fimpje dat bestaat uit foto's gemaakt met behulp van Windows Movie Maker. Ik snap nu de basis denk ik wel goed. Ik kan verschillende overgangen maken, tijdinstellingen, muziekje eronder. Al met al best een leuk filmpje.

Nu kom ik hier soms fimpjes met foto's tegen, waar dan ook een klein filmpje in verwerkt zit. Nu zit er vaak onder het totale filmpje muziek en hebben filmpjes die wilt toevoegen ook vaak geluid. Is het mogelijk om bijvoorbeeld even het geluid van het totale filmpje stil te zetten zodat je het geluid van het kleine filmpje wat je wilt toevoegen kan horen. Of het geluid van het kleine fimpje uit zetten zodat je wel bewegend beeld ziet, maar gewoon de muziek van het totale filmpje blijft horen.

Ik hoop dat jullie me snappen, want het klinkt eigenlijk heel vaag als ik het zo terug lees, maar ik weet niet hoe ik dit duidelijker kan uitleggen. Hopelijk is het mogelijk met het programma en kan iemand mij vertellen hoe.

Dankjewel alvast.

Groetjes Micha

Gianti

Re: Filmpjes maak/bewerk vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:53

je kan dat geluid uit doen. Je moet dan het filmpje selecteren en vervolgens kan je de volume veranderen :)

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 21:10

Ok dankjewel, ik zal het eens gaan onderzoeken ;) Is het ook mogelijk tijdens het filmpje wel het geluid van het filmpje te horen en het geluid van het muziekje onder de totale film even uit te zetten?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:50

waarschijnlijk moet je dan je muziek op dat stuk even splitsen en vervolgens dat deel de muziek volume omlaag draaien :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:46

Ja dat dan, ik gebruik zelf Pinnacle, daar werkt het echt super mee,
Als voorbeeld even dit filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=yO-LtbgRBUQ
Daar doe ik het geluid van de muziek weg,
Maar ik kan ook het geluid weg halen van het filmpje,
En het muziek aanlaten zegmaar!
Gewoon alles uit proberen :)

xMarieke