Hoe kon je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 20:52

Rainie schreef:
Dit heeft een tijd geleden al op bokt gestaan als ik me niet vergis. Het is zo zielig geschreven Verdrietig
Wij hebben een asielkatje...


oh ja? hmm nou af en toe herhalen is wel de moeite waard denk ik Lachen

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 23:12

Dat denk ik dus ook

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 00:37

*pinkt traantje weg* idd heel mooi geschreven..

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 01:18

De waarheid Verdrietig
Wat een mooi geschreven verhaal.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:42

Lot schreef:
Mooi! Ik heb ook een kat uit het asiel en heb altijd zo'n hekel aan mensen die maar raak fokken met katten en honden, zodat het asiel maar vol blijft zitten! Als je toch echt van dieren houdt wil je zo'n oude juist nog een paar mooie jaren geven?!! En een pup blijft ook niet eeuwig jong.

Mooi verhaal!


Ja dat snap ik ook niet. Uberhaupt met katten fokken, dat moet wetteijk aan banden worden gelegt Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:12

Prima schreef:
Mooi verhaal!


Ja dat snap ik ook niet. Uberhaupt met katten fokken, dat moet wetteijk aan banden worden gelegt Haha!
[/quote]
Honden fokken ook! en nu willen die achterlijke veerman het juist versoepelen om de administratie voor fokkers te vereenvoudigen (sinds wanneer willen ze dat?), dus een vrijbrief voor broodfokkers om weer aan de gang te gaan.
Die asiels moeten leeg!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:19

Een mooi verhaal,

Ben het met je eens Desiree, maar denk toch ook dat het beleid van het asiel veranderd moet worden.In ieder geval in mijn regio.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:13

Ook ik had het al eens gelezen, en zit weer met tranen in mijn ogen...
Krijg bijna de neiging om nu naar een asiel te rijden en een hondje op te halen, maar laat ik me toch maar even inhouden.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:48

Prima"]
[quote="Lot schreef:
Mooi! Ik heb ook een kat uit het asiel en heb altijd zo'n hekel aan mensen die maar raak fokken met katten en honden, zodat het asiel maar vol blijft zitten! Als je toch echt van dieren houdt wil je zo'n oude juist nog een paar mooie jaren geven?!! En een pup blijft ook niet eeuwig jong.

Mooi verhaal!


Wat dacht je van de mensen die hun krolse kat lekker buiten laten lopen. Scheve mond *zucht* En als ie dan per ongeluk kittens krijgt komen ze met veel geluk alleen in de goot, met minder geluk worden ze doodgegooid of verzopen. Tsja, en als ze dan wel de zwerf overleven komen ze misschien een keer in het asiel, maar ze azijn zo schuw dat ze nooit meer aan een baasje zullen komen en worden afgemaakt. Tsja, er zit niets ander op... Verdrietig

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 01:05

Ik kende het verhaal ook al.
Kreeg het van de week weer in mijn mailbox, maar hoe vaak je het ook leest, het blijft indrukwekkend!!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:31

Goh... ik zit hier met een brok in mijn keel en een traan in mijn ogen!!!
Mijn hond komt zelf ook uit het asiel.......
Vind het heel mooi geschreven!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:31

basje01 schreef:
Een mooi verhaal,
, maar denk toch ook dat het beleid van het asiel veranderd moet worden.In ieder geval in mijn regio.

hoezo, wat is er dan mis mee?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:30

ze moeten er ook allochtonen instoppen dan ofzo? Knipoog Ik snap ook niet wat er mis mee is dan, ben benieuwd naar je mening, naamgenoot.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:51

Jammer genoeg blijft het gebeuren. Ja.. Ik ken iemand in mijn directe omgeving wiens hond missschien naar het asiel moet omdat ze uit elkaar gaan en beiden geen tijd meer hebben om de hond te verzorgen. Het is een moeilijk plaatsbaar dier (een veel te sterke golden die zijn kracht te goed kent). Ik heb er nog over zitten denken om hem zelf in huis te nemen, maar het valt niet te combineren met mijn werk, paarden en sociaal leven. Ik hoop dat ze een ander huis voor hem zullen vinden, maar ben bang dat hij net zo zal eindigen als de hond in dit verhaal.

Ik kan je vertellen, de gedachte daaraan laat m'n ogen overlopen, maar het enige wat ik kan doen is mensen vertellen dat hij een nieuw baasje zoekt, maar wel eerlijk zijn over zijn mindere punten. Het is een lief en eerlijk dier, heel trouw, maar dus door zijn kracht heel moeilijk. Hij heeft nooit geleerd netjes aan de riem te lopen en dat kan je hem nu op 6 jarig leeftijd niet (moeilijk) meer aanleren. Heel sneu... Het is zo'n mooi dier om te zien, breed front, licht van kleur (hou ik van) echt een heel mooi dier...

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:59

wat een ontzettend mooi ontroerend verhaal.
Jammer dat dit idd keiharde realiteit is.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:16

Dit verhaal heb ik jaren geleden al eens gelezen en het pakt me nog steeds. Toen ik begon te fokken met Cairn terriers heb ik dit altijd als voorbeeld gehouden en als er mensen kwamen voor een pup moesten ze zeker zijn met wat ze van plan waren anders kregen ze bij mij geen pup. Na jaren heb ik wel eens een pup teruggehaald of teruggekocht bij de mensen. Als iemand bij mij een pup koopt weet hij dat hij in problemen altijd bij mij terecht kan.De pup mag altijd terugkomen en eventueel zoek ik een passende nieuwe baas. Als fokker ben ik verantwoordelijk voor al het leven wat door mij op de wereld komt en daarom ben ik zuinig op ieder puppie. Zo ver ik kan zien en nagaan zijn bijna alle puppen goed terecht gekomen. Die niet goed zaten zijn terug bij mij gekomen en na een periode van aanpassen en knuffelpauze naar en nieuwe baas waar ze het nog beter moeten krijgen dan bij mij. Ik denk dat als er meer fokkers met dit principe werken er weinig hondjes en katten in de asiels komen. Maar ja mensen opvoeden is nu eenmaal moeilijker dan dieren. Dieren kunnen niet liegen en mensen zijn daar experts in.groetjes Marij