Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Ellie_F schreef:Mijn man heeft niet zo veel behoefte aan contact met bepaalde familieleden van hem. Hij denkt vaak niet aan verjaardag, het sturen van een kerstkaartje etc... Ik doe dit daarom voor hem en natuurlijk mijn eigen familie ook. Kleine moeite. Maar als ik jarig ben dan vergeet mijn schoonfamilie eigenlijk altijd wel even een berichtje te doen. Na meer dan 10 jaar begin ik hier een beetje van te balen. Ik denk eraan om voortaan gewoon niets meer te sturen, laat mijn man zelf maar kijken wat hij nog wel en niet wil. Hij kan toch zelf zijn verantwoordelijkheid daarin nemen of als hij dit niet wil, ook goed. Maar ja... dan komt kerst er weer aan en denk ik 'ach... een kleine moeite'. Hoe doen anderen dit?

weet wel ongeveer wanneer, maar daar blijft het ook bij 

Vjestagirl schreef:Ze zijn ook jouw familie, die kreeg je er gratis bij toen je trouwde
Ik zou gewoon kaartjes blijven sturen, waarom zou je opzettelijk dingen doen waar je schoonfamilie niet gelukkiger van wordt en de relatie niet beter van wordt?
ik hecht er niet zo heel veel waarde aan eigenlijk. Maar omdat anderen dat wel doen, doe ik soms moeite. Maar dan nog vergeet ik het weleens... Gulpje schreef:Vjestagirl schreef:Ze zijn ook jouw familie, die kreeg je er gratis bij toen je trouwde
Ik zou gewoon kaartjes blijven sturen, waarom zou je opzettelijk dingen doen waar je schoonfamilie niet gelukkiger van wordt en de relatie niet beter van wordt?
Het is juist opzettelijk dingen níet doen en wie zegt dat ze er ongelukkig van worden, zouden ze het merken?
TS: word je bedankt voor je kaartjes?
. De reden dat ik wel kaartjes stuur is omdat ik het fijn vind dat mijn man nog enige binding met zijn familie heeft. Ik ken hem en weet dat hij het totaal geen probleem vind als ik zeg 'lief, doe dat voortaan maar lekker zelf' maar als het puntje bij paaltje komt denkt hij er simpelweg niet aan. Ik vrees dat het contact dan op zo'n laag pitje komt te staan dat het helemaal wegebt. Ik baal er inderdaad van dat ze niet even een sms-je, mailtje, telefoontje, of kaartje sturen wanneer ik jarig ben. Waarom...? Tja het is zo maar ik zal daar wel even overna denken.
) en vice versa. Prima, live and let live, dan blijft je leven veel prettiger!