Armband van Paardenhaarsieraad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllaRose

Armband van Paardenhaarsieraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 20:18

Ik hoop dat het hier goed staat.

Ik heb gisteren mijn armband van Paardenhaarsieraad ontvangen waarin haren verwerkt zitten van mijn onlangs ingeslapen verzorgpaard.
De armband is prachtig geworden maar nu zit ik toch met een probleem.
Het gaat om armband A021 en ik heb schrik dat als ik de armband dagelijks aan en uit doe, de armband gaat vervormen of de sluiting niet meer gaat werken omdat ik nu al moeilijk vind om deze aan en vervolgens toe te krijgen.

Zijn er nog mensen met deze armband? Laten jullie deze dan altijd aan of gewoon 's avonds uit doen? Ik wil natuurlijk dat ik het nog jaren kan aandoen en het zou zonde zijn moesten er na korte tijd al beschadigingen zijn.

Het gaat om deze armband, foto van paardenhaarsieraad.nl
Afbeelding

celano

Re: Armband van Paardenhaarsieraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:19

Ik heb geen ervaring, maar wat een prachtige armband!

Dat is duidelijk geen prutswerk, erg mooi.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:21

Wouwiee.
Dat is echt super mooii!!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:22

Heb ook een sierraad van paardenhaar, maar niet dezelfde.
Ik doe hem niet dagelijks om, alleen als ik op pad ga. En ook met douchen/handen wassen doe ik hem af.

Volgens mij is dit sierraad niet heel kwetsbaar, maar wel iets om natuurlijk zuinig op te zijn.
Dus even bij nadenken wat je gaat doen, om doen naar de stad of iets kan zeker geen kwaad, maar ga je klussen of naar de paarden dan zou ik hem lekker thuis laten!

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 22:38

Afbeelding is van de site, bij mij zijn het voskleurige haren maar ik ben er alleszinds heel blij mee. :)

@daNiielle_ dank je voor de reactie, ik zou hem graag dagelijks dragen maar ik denk dat dat inderdaad niet zo verstandig gaat zijn.
Ik ga er inderdaad zuinig op zijn, wil natuurlijk niet dat het binnen enkele maanden al aan het verslijten is.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:50

Ik heb ook een sieraad van paardenhaar, maar dan even anders (en goedkoper :P )
Ik doe hem niet om als ik werk of bij de paarden ben. Meestal wel als ik vrij ben of met een feestje.
Met uitgaan doe ik hem niet om, omdat er drank overheen kan. Dat risico loop je altijd wel, maar in de kroeg is die wat groter.
Met slapen en douchen doe ik hem ook zeker niet om!

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:51

Heel mooi! Maar ik zou hem sowieso niet omdoen met vuilen klusjes...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:17

Heel erg mooi!
Ik heb mijn armband bij makedreamz en draag hem dag en nacht. Nu na twee jaar is die nog mooi.
Gewoon dragen want als je hem in een doosje bewaard heb je er ook niets aan.

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 18:35

@LePapillon Ermee slapen en douchen leek me ook niet zo'n goed idee maar omdat de armband nogal moeilijk aan en uit te krijgen is (en na een keer dragen al wat vervormd is) lijkt het me ook geen goed idee om het dagelijks aan te doen.

Voor bij de paarden of ergens waar hij vuil kan worden, doe ik de armband zeker niet aan.

@kohtje Ik had de mijne ook graag de hele tijd aangelaten maar dat lijkt me niet zo'n goed idee bij dit systeem van armband en ik zou ook niet willen dat de haren beginnen los te komen.
Zal het doosje dan maar regelmatig eens moeten opendoen om de armband te kunnen bewonderen. :o

Dit is trouwens mijn armand:
Afbeelding

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:05

Wel een hele mooie!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:43

Heel mooi :) , ik heb daar ook een armband laten maken, en ik heb hem niet elke dag aan. En niet aandoen als je je handen wast oid, want zeep lijkt me er niet goed voor. 's Nachts ook uitdoen, zonde als ie klem komt te zitten.

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 14:24

Dank je. :) Er staat inderdaad bij dat er geen zeep of andere dingen aan mag komen, dus daar ben ik zeker voorzichtig mee.

Is er iemand die een armband met dezelfde soort sluiting heeft? Ik krijg de armband namelijk niet zonder hulp van iemand anders aan en zelfs dan is het nog moelijk. Daarbij is hij ook al licht vervormd na een keer aan te doen, iemand tips?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:27

Ik heb niet zo'n 1, 1 zonder zilver er omheen, maar echt alleen een vlechtje met sluiting,
deze is dus veel zwakker als die van jou met "bescherming" er om heen. Ik heb hem altijd om, met feesten, werk in de paarden, áltijd. Alleen met douchen/zwemmen/slapen doe ik hem af,
ik moet zeggen, er zit nog geen enkel stukje 'beschadiging' op. :j

Maar vervormen? Is het zwak zilver(oid)?

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:38

Ik heb er zelf ook een, wel een andere dan jou. Ik kreeg hem eerst ook heel moeilijk af. Ik dacht als ik dit iedere dag ga doen is hij zo kapot! maar ik doe hem iedere dag om en hij is nog steeds niet kapot :) (heb hem al een half jaar)
Ik doe hem alleen niet met handen wassen, zwemmen en slapen om. Voor de rest onder alles. Ook in de winter toe ik dikke handschoenen erover had en ook nog een jas erover. Ik dacht dalijk gaan de haren eruit maar hij ziet er gewoon nog heel mooi uit! :) Ik kan even niet vinden welke ik heb. Maar ik denk dat die van jou wel mooi blijft.

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:09

@Joscaa Ik weet welke armband je bedoelt, die is ook heel mooi!

Dat vervormen komt door de manier waarop je hem moet aandoen. Eerst uit elkaar buigen om dan rond je arm te 'wringen' en vervolgens weer toe te buigen. Het kan dus bijna niet anders dat het wat vervormd maar ik heb schrik dat het elke keer erger gaat worden.

Goed om te horen dat de armbanden dus echt wel stevig zijn! :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:54

wat een goed idee, echt heel mooi! had vroeger een vergelijkbare armband van olifantenhaar, maar die is helaas kapot.... Was wel van een andere kwaliteit dan de jouwe, het vlechtwerk zat ook niet in een zilveren omhulsel.

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:34

Van olifantenhaar, dat klinkt wel heel speciaal, spijtig dat 'ie kapot is.