En nu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

En nu...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:12

Ik weet het even niet meer...

Heb een goede baan verdien veel geld maar vind/vond mn werk echt niet meer leuk en werd er doodongelukkig van. Heb toen het besluit genomen om ontslag te nemen en heb tot 1 juni de tijd om ander werk te vinden. Nu ben ik bezig met een nieuwe baan en heb een aanbod gekregen en ga er 150 euro netto op achteruit en ga van 4 dagen naar 5 dagen werken. Het is wel een hele leuke baan met veel afwisseling uitdaging en vooral creativiteit (redacteur bij een uitgeverij). Nu heb ik alleen het probleem dat ik niet meer weet hoe ik nu alles kan blijven betalen enz.. 150 euro lijkt niet veel maar is wel het gedeelte wat ik kwijtraak aan de kortingen die ik nu heb via mn huidige werkgever op de hypotheek en verzekeringen.. Uiteindelijk gaan we er dus 300 euro op achteruit. Als ik goed presteer dan kan ik na een jaar 150 bruto stijgen in het loon en krijg ik weer wat meer ruimte. Ik heb een excel sheet gemaakt met alle kosten en inkomsten en hou niks over als ik alle vaste lasten en paard betaald heb en hou dus niks over voor kleding enz..

Ik vind het heel erg lastig, kan bezuinigen op paard door bijvoorbeeld geen musli en suplementen meer naast de brok te voeren (brok zit bij stalling in) en om de week gaan lessen ipv elke week (scheelt ook weer 40 euro) Maar wil aan de andere kant ook wel weer heel graag wedstrijden gaan rijden en kost ook weer geld... Omdat ik 5 dagen ga werken kan ik ook geen nevenactiviteiten (lesgeven enz) meer doen voor een extra zakcentje en valt die mogelijkheid ook weg..

Wat zouden jullie doen, jaartje heel krap leven en bezuinigen maar wel een hele leuke baan of verder zoeken naar werk in de hoop dat ik ergens anders wat meer kan gaan verdienen..

Lang verhaal zo maar weet t even niet meer...

Dani

Re: En nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:16

Ik denk dat je blij moet zijn een goede baan te hebben gevonden die je leuk vindt en waar je er niet teveel op achteruit gaat. Dit was het risico wat je nam bij je ontslag, zeker omdat je veel verdiende. Tuurlijk, je kan afwachten en door blijven zoeken, maar lijkt dat je echt heel verstandig?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:17

Begrijp ik nou goed dat je al ontslag hebt genomen zonder dat je daadwerkelijk een andere baan had? Dat vind ik persoonlijk echt ontzettend onverstandig in deze tijd. Nu zit jij dus met de gebakken peren.

Het is nog geen 1 juni en ook bij een nieuwe baan heb je een proefperiode, dus als ik jou was dan zou ik nog lekker blijven rondkijken maar dit bedrijf wel 'warm' houden. :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:20

Ja ik heb een loopbaantraject opgestart bij mijn oude werkgever en zo 6 maanden de tijd gekregen om te bedenken wat ik wil en ander werk te zoeken. Hiermee kreeg ik dus ook de tijd om te bedenken wat ik nou wou. Ik zat tegen een burn out aan dus tja wat moet je dan..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:20

MarjanB schreef:
Wat zouden jullie doen, jaartje heel krap leven en bezuinigen maar wel een hele leuke baan of verder zoeken naar werk in de hoop dat ik ergens anders wat meer kan gaan verdienen..

Dat wordt bezuinigen. Kun je van daaruit altijd nog verder zoeken naar iets wat meer betaalt. Dan wel even van te voren bekijken wat de salarissen in die sector zijn en of je dat wel wenselijk vindt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:23

O ja even vergeten te melden (niet geheel onbelangrijk) Omdat ik steeds minder begon te functioneren ivm teveel druk en onvrede is dit besluit dan ook samen met de werkgever genomen en kan ik aanspraak maken op een WW maar dat wil ik niet (wil gewoon werken)

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:23

Neem de baan aan! Dat is beter dan helemaal geen baan. :j

Je kunt ondertussen toch door blijven zoeken naar een beter betaalde baan? En ik ben overigens ervan overtuigd dat je beter plezier kunt hebben in je werk voor wat minder inkomen, dan heel ontevreden en ongelukkig met wat meer centen. Centen zeggen ook niet alles.

Je kunt ook in de avonden en weekenden les blijven geven toch? Geloof mij, voor dat verschil van € 150 vind je een oplossing. Ik ben bij het verliezen van mijn baan 2 jaar terug ineens 500€ netto op achteruit gegaan en het is ook goedgekomen. (Alleen was ik werkloos en wilde heeeeeel graag werken.)

Ik denk dat je erg blij mag zijn met het aanbod van de hele leuke baan en ik zo hem niet laten schieten.

Succes!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:24

Hilli schreef:
MarjanB schreef:

Dat wordt bezuinigen. Kun je van daaruit altijd nog verder zoeken naar iets wat meer betaalt. Dan wel even van te voren bekijken wat de salarissen in die sector zijn en of je dat wel wenselijk vindt.

Ik heb een overzicht van salarisschalen enz gekregen en zitten veel mogelijkheden in. Maarja ik begin onderaan omdat ik geen ervaring heb in deze branche..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:26

@ Agossie dat van dat geld en plezier klopt! Ik ben zo ongelukkig geweest het afgelopen jaar en wil dat niet meer! Dus vandaar dat ik de keuze ook gemaakt heb maar het is een heel eng idee om zo ineens alles los te laten en in het diepe te springen..

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:29

Ten eerste heel dapper om een loopbaantraject in te gaan in deze tijd!

En qua nieuwe baan, ga iets doen wat je leuk vindt. Wat minder verdienen, maar meer lol is heel belangrijk, echt veel belangrijker dan nieuwe kleding. Dus als die nieuwe functie is wat je graag wil gaan doen, aannemen dan;-)

Ik spreek uit ervaring, heb een nieuwe baan met tijdelijk contract aangenomen en daarmee mijn huidige vaste baan opgezegd! Oude baan geen uitdaging meer, nieuwe baan veel uitdaging!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:31

TS: Echt, respect voor je besluit! Ik vind het oprecht knap dat je op die manier voor jezelf kiest!

Tja, de consequentie is natuurlijk bezuinigen. Maar zoals je zelf al zegt zijn daar echt wel mogelijkheden voor.
Even een periode wat minder lessen, misschien ook even wat minder wedstrijden rijden.
ZIe het als een investering in jezelf. En vergeet niet dat je er op termijn ook financieel weer op vooruit gaat!
Ga eens op zoek naar websites/topics over bezuinigen, er zijn best veel mogelijkheden hoor!

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:35

MarjanB schreef:
@ Agossie dat van dat geld en plezier klopt! Ik ben zo ongelukkig geweest het afgelopen jaar en wil dat niet meer! Dus vandaar dat ik de keuze ook gemaakt heb maar het is een heel eng idee om zo ineens alles los te laten en in het diepe te springen..

Ik lees nu pas van je loopbaantraject. Ook ik heb dat hele proces doorlopen. Bij mij was het niet helemaal geslaagd, maar het heeft wel geholpen. Ik heb nu wel een baan waar ik bijzonder blij mee ben en ook trots op ben, maar die had ik ook gevonden zonder dit loopbaantraject.

Wel goed dat je dit met je werkgever hebt doorgelopen.

Tja, het is een moeilijke stap. Ik ben een tijd werkloos geweest voor ik hier tegenaan liep. Het is een risico, maar het heeft bij mij een hele positieve uitslag. Ik heb de Burn Out "full force" gehad en dat wil je niet.

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik ws kiezen voor de baan die jij leuk vindt. Dan maar een stapje terug, maar wèl met een lach op je gezicht en vol goede moed elke keer aan het werk. Dan "verdien" je je inkomen. Tenminste, zo voel ik het.

Succes hoor!!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:36

MW => STW

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:41

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Voel me weer een stuk beter!

Ik moet idd het positieve weer vinden! En dan moet ik wat gaan doen wat ik leuk vind :) Vanavond nog maar een keer met mn vriend alles doorspreken en morgen de knoop doorhakken.

Ben de afgelopen 3 jaar kostwinner geweest en heb vaak even wat extra betaald enz dus dat moet ik ook even loslaten en moeten het thuis maar even wat minder luxe doen (lidl here I come ;) )

AgossieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:49

MarjanB schreef:
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Voel me weer een stuk beter!

Ik moet idd het positieve weer vinden! En dan moet ik wat gaan doen wat ik leuk vind :) Vanavond nog maar een keer met mn vriend alles doorspreken en morgen de knoop doorhakken.

Ben de afgelopen 3 jaar kostwinner geweest en heb vaak even wat extra betaald enz dus dat moet ik ook even loslaten en moeten het thuis maar even wat minder luxe doen (lidl here I come ;) )

Joh, je moet eens zien hoeveel je kan bezuinigen op de boodschappen door niet de merkspullen te kopen, maar huismerk! Op de fiets naar de super in plaats van met de auto, groenten bij de groenteman en zelf snijden ipv de voorgesneden bij de supermarkt. Ik koop nog steeds veel van "Euroshopper" van AH. Goedkoop en vaak prima kwaliteit! Pasta van 1,39 per 500 gram (duur merk) of inderdaad Euroshopper 0,59 voor 1000gram!! Scheelt nogal en het smaakt echt niet veel anders hoor... Ik denk dat ik voor mijzelf meer dan € 50,- ben gaan bezuinigen, gewoon door heel selectief boodschappen te doen.

Gaat jou echt wel lukken!! En je wordt een stuk happier!

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:07

Volgens mij (lekker advies van een tiener :P ) moet je het gewoon aannemen. En met je paard kan je ook wandelingen gaan maken (of is daar geen mogelijkheid voor?) en niet altijd rijdend, maar ook met paard achter je aan. Of kunstjes leren... Misschien ga je dan niet qua niveau veel omhoog, maar je verbeterd de band met je paard dan wel en dat is belangrijk voor rijden (wedstrijd of niet).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:46

Haha maakt niet uit hoor dat je een tiener bent ;) Maar rijden of wandelen maakt niet zo heel veel uit ze blijft evenveel eten ;) daarnaast kan ik niet zo ver lopen.. buitenrijden doen we wel :)

@ Agossie, ik denk ook dat het wel moet lukken :) We hebben nu met zn 2en 350 euro aan boodschappen geld (wat ik aardig veel vind) ik denk dat 250/300 wel moet kunnen, dan maar wat minder vaak chinees/pizza enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:58

Op zich een heel erg verstandig besluit om een nieuwe baan te zoeken die wel goed bij je past en waar je gelukkig in kan zijn.
Want je brengt toch een groot deel van je leven door tijdens je werk. :j

De kosten zijn wel te bezuinigen via verschillende punten.
Inderdaad wat minder luxere dingen kopen, koopjes jagen met houdbare producten, en wat bezuinigen op overige boodschappen en je bent er al :)

Wij zijn ook aan het bezuinigen in ons huishouden, en ik heb me voorgenomen om niets of bijna niets meer te betalen voor vaatwasmiddelen, wasmiddelen, etc. etc.
Bij de Hoogvliet om de hoek kunnen we met kassabonnen steeds gratis sparen voor verschillende producten.
Zo heb ik in 2 weken tijd (zonder extra uit te geven) al genoeg bonnetjes kunnen sparen om 2 pakken van 78 tabletten SUN vaatwasmiddel te kunnen ophalen. Gratis.
Daar kunnen we bijna een jaar mee vooruit.

Zelfde verhaal met wasmiddel. Ik koop het alleen als het echt in een vette aanbieding is, of als ik het via dit soort aanbiedingen gratis kan krijgen.

Tandpasta, shampoo, douchegel, en ook voedsel dat heel lang houdbaar is. Alles in de aanbieding kopen en opslaan.

Dat soort korting shoppen scheelt mij al zo'n 150 á 200 euro per maand op m'n boodschappen. Op een rekening van normaal 300 a 350 euro per maand aan boodschappen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:16

Over besparen op wasmiddel gesproken, dit wil ik nog eens proberen: http://www.onegoodthingbyjillee.com/201 ... -last.html

En als ik jou zo hoor, zou ik lekke voor die leuke baan gaan. Geld is leuk, maar persoonlijk vind ik veel plezier in m'n werk veel belangrijker. Dan maar wat besparen op eten of kleding :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:27

Dat is een goede tip imd! Die ga ik ook eens proberen! :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 20:18

Cool die wasmiddels :-) helaas is mn vriend snel allergisch en krijgt ie overal jeuk haha. Haal wasmiddel shampo enz in duitsland scheelt vaak de helft (woon 2km van de grens)

Wat betreft de baan, dat ga ik doen! Mn vriend gaat wat meer verdienen en wil dit extra inleggen :-) Dit heb ik de laatste jaren gedaan en hij wil dit nu terug doen. Ben er erg blij mee want ik voelde me schuldig om het te vragen omdat ik zo'n dure hobby heb en vind dat hij hier niet voor hoeft te betalen.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:40

Super dat jullie het zo opgelost hebben!

Uiteindelijk heeft hij er ook profijt ;)

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:33

en maar 1x in de week boodschappen doen, dan hou je ook veel meer geld in je zak :))
Veel succes met je nieuwe baan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:47

MarjanB schreef:
Cool die wasmiddels :-) helaas is mn vriend snel allergisch en krijgt ie overal jeuk haha.

Dan is dat zelfgemaakte wasmiddel dus juist ideaal.
Vrijwel niemand is daar allergisch voor door de natuurlijke ingrediënten. En 't feit dat er geen hulpstoffen, chemische parfurm etc. in zitten (want dat zijn vaak de stoffen waar mensen allergisch voor zijn).

Ik ben aan de hand van alle reacties op blogs die ik tegenkwam over zelfgemaakt wasmiddel ook overgestapt naar Marseille zeep om mee te douchen en haren te wassen.
Echt heeeeerlijk. M'n huid voelt fantastisch aan en de lekkere geur blijft veel langer hangen dan bij een normale douchegel.