Zilfstar schreef:Volgens mij kun je dan meteen beter ALLE handel in ALLE levende have stoppen op MP. Want al die honden en katten, en konijnen en knagers die hebben vaak ook al een carriere van handelaren of eigenaren achter zich. En wat te denken van alle paarden en ander vee?
Dus wat mij betreft had de petitie tegen de handel in alle dieren op MP moeten zijn....
Er is weinig onderscheid idd, maar komt dat nou per se door marktplaats?
Voor sommig vee is dit juist een mooie manier, anders komen ze juist bij veehandelaren terecht.. Ik zet ook wel eens een schaap op mp dat ik niet voor de fok kan gebruiken, zo hebben 2 van mijn dames een super huisje gevonden en ik heb nog maandelijks contact met de nieuwe eigenaresse. Ze is totaal in haar nopjes met dr dieren. De gemiddelde schapenhouder heeft een vaste veehandelaar die regelt wat naar de slacht gaat en wat ergens anders verkocht word, is dat alles dan?
Dit is maar een mini voorbeeldje natuurlijk, maar ik vind de opmerkingen als 'tussen het meubilair op marktplaats' 'dieren kopen via internet' (ik zie het meer als uitnodiging om eens te komen kijken... niet van stamp maar in een doos en stuur op) ed soms wat overtrokken. Een advertentie op marktplaats komt niet per definitie van een beroerde dierenhouder die er niks om geeft. Het is hooguit een systeem waarbij je in de openheid ziet hoe het er aan toe gaat met de handel van dieren in Nederland, wat zich anders via andere wegen afspeelt..
Er komen veel trieste zaken voorbij, maar ik weet nog niet in hoeverre die dieren beter af waren zonder een medium als internet.