Het gaat dan toch echt gebeuren, ik heb net mijn intentieverklaring van mijn werk in de bus gekregen. Nu zullen jullie denken waar is dat voor nodig? Nou, voor het verkrijgen van een hypotheek!! Ik ben zo blij dat nu eindelijk ons 'avontuur' gaat beginnen. Mijn vriend en ik wonen nu ruim 1,5 jaar samen en willen nu naar een koopwoning gaan kijken. Ons voordeel is dat we nu in een appartement zitten wat we huren en dus met 1 maand kunnen opzeggen.
Ik heb veel op Bokt gelezen over bokkers die ook net een huis hebben gekocht en dat vind ik super leuk. Ervaringen delen is volgens mij altijd goed en je kunt elkaar er zo mee op weg helpen! Wij hebben binnenkort een gesprek met de bank over onze hypotheek zodat we alles op een rijtje kunnen zetten. Daar zijn we natuurlijk al wel mee bezig geweest maar hopelijk kunnen we nog wat tips krijgen want ik vind het behoorlijk lastig het hele hypotheek gebeuren haha! Gelukkig hebben we ook wat mensen om ons heen die ons ermee willen helpen.
Ik had het eigenlijk nooit durven dromen, maar de mogelijkheid is er voor ons om te gaan kijken naar een huisje met een stuk grond erbij. Mede dankzij eigen vermogen zou dit mogelijk kunnen zijn. Ik zou ontzettend graag mijn 2 paarden aan huis willen hebben, wauw wat zou dat bijzonder zijn! Gewoon je eigen huisje en daarbij je paarden altijd bij je hebben.. Daarnaast moet je natuurlijk wel realistisch zijn en bekijken of het qua hypotheek en extra bijkomende kosten te doen is.. Gelukkig staat mijn vriend er ook achter dus we willen in ieder geval kijken of het überhaupt mogelijk is een huis met (voldoende) grond te vinden is voor ons budget. Proberen kan altijd en komen we er gaandeweg achter dat het gewoon niet te doen is, dan zou dat echt enorm jammer zijn maar dan is het op dit moment in ons leven gewoon niet mogelijk! Je moet ten slotte wel een beetje rond kunnen komen samen. Maar volgens mij is het ook een beetje geluk hebbe.. En vooral geduld haha!
Nu vind ik hier op Bokt onwijs veel informatie over weideonderhoud, weideafrastering, stalbedekking, stallen, enz enz. Wat is dat echt fijn, om op die manier alvast ervaringen van andere paardenliefhebbers te kunnen lezen. Daardoor kan ik al bekijken wat voor ons goede opties zouden zijn.
In dit topic zal ik onze vorderingen gaan bijhouden, dus hopelijk willen jullie een beetje met me meeleven! Uiteraard hoor ik ook heel graag jullie ervaringen en er zijn vast wel mensen die dit jaar ook de grote stap gaan maken

De eerste stap voor ons is nu het komende hypotheekgesprek. En stiekem ben ik natuurlijk al een paar weken heel fanatiek aan het rondkijken op internet

Hopelijk kunnen we snel gaan bezichtigen! Ik kan nu al niet wachten, maar ik weet.. Geduld is een schone zaak

Groetjes Estelle