Ons rechtssysteem klopt van geen kant!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jacqueline_Y

Ons rechtssysteem klopt van geen kant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 13:40

Iemand die zijn kinderen fysiek en psychisch heeft mishandeld en de moeder en oudste kinderen constant bedreigd per mail en sms en snachts voor de deur staat en spullen beklad in de voortuin achterlaat en namen op het naambordje doorkrassen en zo kan ik nog wel even doorgaan....

Hoe kan zo'n persoon dezelfde bezoekregeling toegewezen krijgen van de rechter als alle 'normaal' gescheiden ouders?! ;(

Zijn er meer mensen hier op bokt die hetzelfde hebben meegemaakt?
Of een soortgelijk in mijn ogen rechterlijke dwaling kennen?

Ik kan er ook met mijn gezonde verstand niet bij dat de rechtbank om de alimentatie te bepalen bijvoorbeeld geen gegevens mag inzien bij de belastingdienst, de rechter gaat er gewoon vanuit dat alle aangedragen inkomstengegevens correct zijn, wat in dit geval zeker niet zo is! :(

Hoop op ervaringen van andere mensen en hoe jullie hiermee omgaan

sita12

Re: Ons rechtssysteem klopt van geen kant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:02

hoi, nee dat snap ik idd niet,maar ja dat zelfde rechtsysteem laat een moeder van een kind van 8 een hennepkwekerij in de woonkamer hebben! kind op de bovenverdieping leven, nooit afspreken met andere kindjes of familie. En toch de voogdij!!! dat zelfde system vraagt zich niet af hoe het kan dat moeder in huurhuis woont, niet werkt, geen uitkering/bijstand krijgt en dus in feite van huurtoeslag , kinderbijslag, kinderalimentatie, zorgtoeslag leeft. rarara hoe kan dat? ons system hier in NL klop idd van geen kant

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:04

Klopt ook van geen kanten. Vaak hebben ze gewoon een visie en die projecteren ze op alle gevallen. Ze hebben het zo druk dat ze geen tijd hebben om alles individueel goed te bekijken en wijzen dus de standaardregeling op 99 van de 100 gevallen toe.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:53

Is er ook van die zaken (mishandeling, bedrieging, ...) aangifte gedaan? Hoe dicht sta je bij de zaak? Weet je ook waarom er een gewone omgangsregeling is gegeven in plaats van een aangepaste omgangsregeling?
Op deze website staan alle (bijna) alle uitspraken van de rechterlijke macht, wellicht dat ie daar tussen staat en je daar wijzer uit wordt over de reden waarom er een in jouw ogen verkeerde uitspraak is gedaan.
http://www.rechtspraak.nl/Pages/default.aspx (zie Uitspraken en Registers > Uitspraken).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:06

MW -> LZP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:07

Heb jij aangifte van stalking en vernieling gedaan??? Dan kan je een straatverbod aanvragen en met die zaken weer naar de kinderrechter...eens kijken wat er dan gaat gebeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:16

De politie neemt dat soort stalking/vernieling zaken helemaal niet zo makkelijk aan.
Ja, je kunt aangifte doen, en je krijgt daarna te horen dat het "moeilijk" is om er daarna daadwerkelijk iets mee te doen.

In m'n schoonfamilie is er op dit moment zo'n vergelijkbare zaak.
Echt heel vervelend. Heftige vormen van stalking, vernieling van de auto, 's nachts op de deur rammen, bedreiging, etc. etc.
Wordt geen drol aan gedaan, terwijl er van ieder probleem aangifte gedaan is en er ook bewijsmateriaal en getuigen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:21

Jawel hoor, je moet een dagboek bijhouden, alles noteren, dag, uur, gebeurtenis en zodra hij voor je huis staat, bellen, melding maken....wordt heel serieus genomen!! Soms loopt dit soort dingen nl uit de hand en dat weten ze .....genoeg vrouwen die hoekje omgegaan zijn waar eerst stalking aan vooraf zijn gegaan.

Goed laten merken dat je niet bang bent, dat je niet schroomt hem aan te laten spreken door de politie...soms is dat al een grote afgang, maar geloof mij dit komt zoooooo vaak voor en als ze door de politie gehoord worden en er aangiftes tegen lopen, kan het zeker stoppen......en de rechter neemt dit zeker mee in de opvoeding van het kind. Want zo een vader kan een slechte invloed hebben op de ontwikkeling van het kind....

Doorzetten en dossier aanleggen, helaas heb je daar wel een heleboel meldingen voor nodig, maar zo zit dat in elkaar.

Voor 3 of 4 keer doen ze niets, dat is pesten, dader krijgt kans zich terug te trekken, stelselmatig en zeker bedoelt als intimidatie en vernieling en binnendringen prive leven, dan krijgt hij zeker wel veroordeling....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:24

wat triest inderdaad..
kan je niet in hoger beroep? betere advocaat.. meer aangifte/meldingen doen bij de politie.

veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:33

Femke, doet schoonfamilie dan ook dingen terug? Want dan wordt het vaak weer als een twist gezien en krijg je over en weer akties en over en weer aangiftes...daar kan dan alleen bemiddeling in dienen of 1 kant moet zich daarna dan ineens koest houden, maar dan is de voorgeschiedenis die ook weer mee telt...elke zaak wordt apart beoordeelt..

Maar als jullie ontevreden zijn over het optreden van de politie...daar is een uitgebreid klachtensysteem voor en dat wordt heeeeeeel veeeeelvuldig gebruikt door burgers en gek genoeg wordt daar vaker gehoor aan gegeven door hogerhand dan aan dingen die in de samenleving gebeuren en niet politiewaardig zijn, maar civielrechtelijk...

Ik zou desnoods naar een ander politiebureau uitwijken als er bij jouw een team zit dat niet doet wat ze moeten doen, om wat voor reden dan ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:02

Nee, de pesterijen zijn puur eenzijdig, schoonfamilie is inmiddels zo angstig geworden dat ze niet eens iets terug zouden "durven" te doen.
En inderdaad, er ligt al een heel dossier. Het gaat ook niet om 1 of 2 keren, maar tientallen keren. Waarbij de ex inderdaad ook al eens het huis binnengedrongen is.

Toch blijft de politie "niets" doen. Ze kreeg letterlijk te horen dat ze pas wat gaan doen als er daadwerkelijk "iets gebeurd".
Oftewel, volgens de politie moet ze gewoon wachten tot ze een keer neergestoken wordt ofzo... Alsof bedreigingen, vernielingen, huisvredebreuk, etc. etc. al niet genoeg zijn.

Er lopen al een aantal "lijntjes" om het op te lossen nu inderdaad...
Maar het is zo jammer dat het niet gewoon gelijk goed opgelost kan worden.
Zoiets sloopt al je hele leven, het is eigenlijk te gek voor woorden dat een slachtoffer zó veel actie moet ondernemen voordat er iets aan de dader gedaan wordt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:09

@ Femke, in dit soort zaken vragen wij (advocatenkantoor) vaak met cliënt een straat- en contactverbod aan. Is dit geen mogelijkheid voor jullie?

Verder is het allemaal natuurlijk vreselijk vervelend! Helaas mag de rechter ook maar binnen grenzen oordelen. Alhoewel dat natuurlijk niets goed praat. Hopelijk is er een goede advocaat ingeschakeld voor een Hoger Beroep! Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn van ons rechtssysteem!

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Selka op 08-03-12 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:11

@Selka: ja, daar zijn ze nu inderdaad mee bezig geloof ik :)

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 11:18

Wij hebben ook aangifte gedaan en daar is hij toen ook voor veroordeeld, een aantal uur een lege school schoonmaken.... wat is dat voor straf.... maar ja... dit was omdat hij ons in elkaar had geslagen en toen was er wel lichamelijk bewijs (blauwe plekken enzo), maar voor al die andere keren, bedreigingen enzovoorts wel een melding van gemaakt op aanraden van de politie maar geen aangifte omdat de politie al zij dat dat niet veel uithaalt. Maar de rechter heeft helemaal niet naar zijn veroordeling gekeken volgens mij er kwam in ieder geval niet ter sprake tijdens de rechtszitting. misschien ook omdat de aangifte in Gouda ligt en de rechtzaak in rotterdam was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:11

Maar dat is het begin, een 2e veroordeling is geen school stofzuigen...

Zorgen dat advokaat de zaken voegt....

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:21

jacqueline_Y schreef:
Wij hebben ook aangifte gedaan en daar is hij toen ook voor veroordeeld, een aantal uur een lege school schoonmaken.... wat is dat voor straf.... maar ja... dit was omdat hij ons in elkaar had geslagen en toen was er wel lichamelijk bewijs (blauwe plekken enzo), maar voor al die andere keren, bedreigingen enzovoorts wel een melding van gemaakt op aanraden van de politie maar geen aangifte omdat de politie al zij dat dat niet veel uithaalt. Maar de rechter heeft helemaal niet naar zijn veroordeling gekeken volgens mij er kwam in ieder geval niet ter sprake tijdens de rechtszitting. misschien ook omdat de aangifte in Gouda ligt en de rechtzaak in rotterdam was?

Wat betreft de aangifte: dat zal dan echt aan de advocaat hebben gelegen? Als het goed is zend je namelijk alle stukken naar de rechtbank toe :) Dus zelfs al had je aangifte gedaan in Rotterdam, als de rechter het niet weet dan kan/mag hij er niets mee. Plus als er valsheid in geschrifte is gepleegd (maak ik op uit je verhaal dat er stukken zijn ingediend die niet kloppen) dan moet de advocaat daar ook mee aan de slag!
Mocht je trouwens een klacht hebben over een advocaat, dan kun je dat altijd aangeven bij de geschillencommissie:
http://www.advocatenorde.nl/585/consumenten/geschillencommissie-advocatuur.html (staat algemene info op)

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 10:08

Ik zal aan aan mijn moeder doorgeven! bedankt

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:16

Wat een ellende allemaal,vinden ze het ook nog gek dat sommige mensen het recht in eigen hand nemen..wat ik me in zo'n geval heel goed kan voorstellen _-:(