Ik zou graag tips willen voor het opstellen van een contract. Hierbij gaat het erom dat ik kaartjes wil kopen voor een concert, concert is uitverkocht maar er zijn kaartjes aangeboden op martkplaats. Nu gaat het hier om e-tickets en dat heeft een hoge risico factor omdat je ze inweze 30 keer uit kan printen en verkopen. Nu heeft de verkoper van deze kaartjes ingestemd met het opstellen van een contract over eventuele geldterrugave en garantie dat de kaartjes maar 1 keer verkocht worden. Zodat wij straks niet daar staan en onze kaartjes ongeldig blijken te zijn. Begrijp me niet verkeerd maar we zijn gewoon extra voorzichtig met dit soort dingen omdat het vaak genoeg gebeurt dat ze vaker dan 1 keer verkocht worden en je dan je geld kwijt bent.
Omdat we allebei niet echt weten hoe we dit contract op moeten stellen en wat er evt. in zou moeten komen. En heeft iemand misschien tips over hoe we dit kunnen doen bijv. via de e-mail of echt via post?
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen een goed contract op te stellen!
ik zou een contract via de mail versturen zodag die gene hem even kan printen en een handtekening kan zetten en die weer laten inscannen en hem terug laten sturen. dan kan je hem uitprinten. je zou er ook nog 1 op de aangetekende post kunnen doen ( kost wel geld) voor een contract opstellen kan ik je wel helpen als je wilt
Is niet rechtsgeldig dus bij problemen is een papiertje ook waardeloos. Haal ze in elk geval bij de persoon thuis op! Een oplichter tekent zo'n waardeloos contractje rustig hoor. Maar als je weet waar de persoon woont zijn ze vaak een stuk betrouwbaarder.
volgens mij ben je als je er dan een "zaak" van wilt maken sowieso nog veel meer geld kwijt dan de kaartjes alleen al.. weet niet of t nut heeft..
Fiebie
Geplaatst: 05-03-12 18:38
pinuts schreef:
volgens mij ben je als je er dan een "zaak" van wilt maken sowieso nog veel meer geld kwijt dan de kaartjes alleen al.. weet niet of t nut heeft..
Daar heb je inderdaad een punt...
Juridisch gezien heb je geen 'zaak' als je een bevestigingsmailtje heb... Maar alleen met een handtekening.
Douraque
Geplaatst: 05-03-12 18:44
Wettelijk gezien betekent een handtekening op een dergelijk papier eigenlijk helemaal niets, bewijstechnisch zal het wel iets van waarde hebben. En daarnaast wegen de eventuele kosten van een procedure waarschijnlijk niet op tegen de kaartjes. Ik zou als ik jou was, indien je toch besluit om de kaartjes als zijnde e-ticket te kopen, de verkopende maatschappij bellen en vragen of de desbetreffende e-ticket kan worden omgezet in echte kaartjes. Indien dit mogelijk is, is het e-ticket niets meer waard.
@douraque ja daar dacht ik ook al aan, maar ik weet niet of het mogelijk is e-tickets over te zetten naar echte kaartjes, enig idee of dat mogelijk is?
Een contract heb je niet veel aan in zo'n situatie. Het is verstandig om zoveel mogelijk persoonsgegevens van de verkoper te noteren (voor- en achternaam en adresgegevens), eventueel een kopie identiteitsbewijs te vragen en persoonlijk het kaartje op te gaan halen (zodat je ook kunt zien watvoor persoon het is).
Douraque
Geplaatst: 05-03-12 19:12
XxJustinexX schreef:
@douraque ja daar dacht ik ook al aan, maar ik weet niet of het mogelijk is e-tickets over te zetten naar echte kaartjes, enig idee of dat mogelijk is?
Ik zou het ook niet weten, dan zou je de verkopende partij van de kaartjes (meestal LiveNation of Eventim) moeten bellen