Partner met hetzelfde karakter, botsingen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Partner met hetzelfde karakter, botsingen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 17:54

Ik vraag mij af of er meer Bokkers zijn met een vriend/vriendin die hetzelfde karakter heeft als jijzelf, en daardoor regelmatig botsingen hebben, of dat mijn vriend en ik nou echt zo erg zijn met elkaar :+

Wij zijn namelijk allebei enorm eigenwijs, koppig, dominant, wat in ons hoofd zit moet ook zo gebeuren en het liefst nu meteen, willen gelijk krijgen etcetera etcetera. Dit zorgt ervoor dat wij in ons prille samenzijn al de nodige botsingen hebben meegemaakt om de meest onzinnige dingen.
's Avonds na het werk elkaar even zien, maar bij wie thuis? Hij wilde per se naar mij komen omdat hij niet thuis wilde zitten, maar ik wilde ook absoluut niet thuis zijn, dus ik wilde naar hem. We kwamen er maar niet uit dus vervolgens hebben we elkaar die avond maar niet gezien (met het gevolg dat we dus allebei alsnog chagrijnig thuis zaten, wat we allebei niet wilden :')).
Een andere keer toen ik na het werk naar hem zou gaan, bleek dat ik even geen auto tot mijn beschikking had. Geen probleem, ik smste hem dat ik dan wat later zou zijn omdat ik fietsend zou komen. Hij was het daar niet mee eens, en smste terug dat hij me wel even zou komen halen met de auto. Even later toen ik dus fietsend onderweg was naar hem zie ik hem voorbij scheuren in zijn auto, op weg naar mij. Met het gevolg dat ik bij hem voor een dichte deur sta (met -12) omdat hij niet thuis was, en hij stond bij mij voor een dichte deur omdat ik al niet meer thuis was. Allebei woest natuurlijk, ik: "Ik zei toch dat ik fietsend zou komen!?" en hij: "Ik zei toch dat ik je zou komen op halen!?". _O-
Avondeten: hij wilde per se frietjes, ik wilde per se pasta. We hebben uiteindelijk maar brood gegeten. :+
Zaterdag aan het eind van de middag hadden we een discussie over het stappen, waar we ook weer niet uit kwamen. Op een gegeven moment zegt hij: "Ik praat niet meer tegen je." en ik zeg: "Dan toch niet." en ik heb hem sindsdien ook echt niet meer gesproken. Ik weet zéker dat hij nu van mij verwacht dat ik de eerste stap weer ga zetten zodat ie alsnog 'gewonnen' heeft en met smart aan het wachten is op een smsje, maar ik vind dat het zijn beurt is, omdat het immers zijn beslissing was om niet meer tegen me te praten.
En zo nog wel een aantal dingen die echt nergens over gaan. }:0

Nu ik zo teruglees, schaam ik me wel voor mijn/ons belachelijk kinderachtige gedrag. Maar het gevaar is dat wanneer ik hem overal gelijk in ga geven en naar zijn wil ga leven, dat ie me dan helemaal omver loopt, en dit zou andersom ook zo zijn, en dat is iets wat we allebei niet willen.
Het grappige is dat we enerzijds juist wél bij elkaar passen doordat we zo gelijk zijn, en we elkaars karakter om die reden ook juist enorm kunnen waarderen (we kunnen er achteraf ook gigantisch om lachen, gelukkig, het loopt niet uit op ruzie of irritatie), maar aan de andere kant vraag ik me af of het ook niet gedoemd is te mislukken op deze manier :+

Meer Bokkers die zoiets herkennen in zekere mate? Of ligt het dus echt aan mij/hem/ons := ?

Bonnyyyyyy

Re: Partner met hetzelfde karakter, botsingen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:00

Onze eigenwijsheid echt verschrikkelijk hoeveel gedoe we hier wel niet om hebben gehad :) gelukkig gaat het nu een stuk beter!

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:01

Hahaha gelukkig heb ik hier geen last van maar het is best een grappig verhaal, voor jullie niet altijd denk ik maar kunnen jullie niet afspreken dat jullie beide eens wat makkelijker toegeven. Niet dat jij altijd toegeeft en hij nooit en andersom ook niet maar gewoon om de beurt (klinkt wel wat kinderachtig haha) misschien dat dat helpt?

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:14

ohja, dat ken ik ook wel hoor :D
Ikzelf heb een vrij opvliegende persoonlijkheid, alles moet direct gebeuren, en het liefste zoals IK het wil :D
Mijn vriend is ook vrij dominant, zal zelden zijn ongelijk toegeven, en kan ook wel opvliegend zijn (of nee, eerder vlug op zijn teentjes getrapt, en hij uit dit dan in mij te negeren, ik heb daar een hekel aan, en blijf dan doorgaan op iets tot hij terug reageert, en dan hebben we natuurlijk ruzie omdat ik het al te ver gedreven heb)
wij hebben standaard eens per week of meer dat er iets mij niet aanstaat, en ik ruzie begin te zoeken (kan over een zakdoek zijn dat verkeerd ligt hoor) tot het escaleert, en we staan te roepen tegen elkaar :D
Wél gaan we nooit met ruzie uit elkaar of gaan slapen, daar kan ik dan ook weer niet tegen, en blijf doorhameren tot het uitgebabbeld is (hetgene dat ik meestal uitgelokt had :D )

Nah, it's the way we are
vorig jaar zijn we 6 wkn uit elkaar geweest, maar we kunnen niet zonder elkaar (en ook niet met elkaar hoor :D)
beetje haat liefde relatie, maar we zijn sinds begin deze maand gaan samen wonen, en ik denk dat we het wel nog een tijdje uithouden :D

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:29

*proest* :')

Mijn vriend en ik lijken ook wel aardig op elkaar, maar dan juist allebei vrij relaxt. Stuk makkelijker hoor. En altijd wel iemand die toegeeft. Ruzie? Nooit. Tuurlijk wel eens een meningsverschil, maar daar komen we snel weer uit. Ik vind het heerlijk!

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:38

RTM schreef:
*proest* :')

Mijn vriend en ik lijken ook wel aardig op elkaar, maar dan juist allebei vrij relaxt. Stuk makkelijker hoor. En altijd wel iemand die toegeeft. Ruzie? Nooit. Tuurlijk wel eens een meningsverschil, maar daar komen we snel weer uit. Ik vind het heerlijk!

dat klinkt erg leuk ...
Helaas zou je vriend bij mij na enkele dagen gillend weglopen vrees ik.
ik heb wat sensatie nodig, en als het in men koppie zit dan zoek ik wel iets om eens goed te kunnen over vitten, en dan wil ik ook reactie, déftige reactie :D
Bij iemand dat dan net heel relaxt is (en mij dus gewoon zou laten uitrazen, en negeren, of heel relaxt op reageren van "zal wel", oh nee, dat zou niet lukken hoor :D )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:42

Ja dit geeft enorme botsingen weet ik uit ervaring. Ik wil ook nooit meer een partner met hetzelfde karakter. Gaat gewoon echt niet goed. Continue strijd.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:45

Ach, ik heb ook wel eens 'last' van een momentje razernij, dan zegt hij er wat van, dan denk ik: Och ja, zo erg is het ook niet... Problem solved! ;) Mijn relatie hiervoor was een en al strijd, waarbij ik vrijwel iedere dag moest vechten om mijn mening te laten tellen. Hierdoor een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen opgelopen, want ik dacht niet na, kon niks, blabla. Nee hoor, geef mij dit maar!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:46

Vind je het niet vervelend dat het vaak zo loopt? Zo te horen hebben jullie dus ook best vaak ruzie. Is het niet handig om het hier eens over te hebben samen? Ik heb het idee dat jullie elkaar wat meer tegemoed moeten komen.

Mijn vriend en ik hebben ook zo'n periode gehad, allebei eigenwijs en niet willen toegeven aan de fouten die we hadden gemaakt, we hebben hierdoor een flinke tijd ruzie gehad. Na een paar weken vonden we het allebei toch wel nodig om het uit te praten en sinds dien hebben we nooit meer zo'n heftige ruzie gehad. Ja tuurlijk eens een klein dingetje dat de ene boos is, maar nooit zo heftig als hoe het toen was!

Hij heeft ADHD en sinds een maand weet ik dat ik dat ook heb, toen vielen toch wel veel dingen op zijn plek. We lijken ook echt ontzettend veel op elkaar, maar daardoor begrijpen we elkaar wel goed wat niet altijd zo is bij mensen met ADHD.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:49

Wij zijn ook beide stronteigenwijs, maar over serieuzere dingen wisselt het elkaar af. Dan is óf hij heel stellig, óf ik, zelden beide. Da's op zich wel handig :P
Met onzindingen kunnen we er allebei wel om lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:22

Ohhh typisch hoor :D Nu zal ik echt nooit toegeven dat ik fout zit, behalve als ik echt heel heel erg fout zit en vriendje er écht niks aan kon doen. Maar anders niet. Erg he? :P Maar goed, soms botst het ja maar dat maakt me uiteindelijk ook helemaal niks uit. Kan ik wel om lachen uiteindelijk :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:31

ja.. ik ken dat.. heel goed :D
en zit momenteel midden in zo'n bui :')

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:19

Wij lijken ook behoorlijk op elkaar, maar dan het andere uiterste van jullie karakter.
Allebei vrij nuchter, makkelijk en gevoelig voor spanningen, dus hier heeft het in 4 jaar tijd eigenlijk nog nooit flink geknald := Kunnen slecht tegen onredelijkheid en zullen dat zelfs in woede (wat we eigenlijk ook zelden hebben) niet zijn. Als we al irritaties hebben, spreken we dat meestal binnen een uur alweer uit omdat we slecht tegen die spanning kunnen. Praten dan even goed, kunnen goed naar elkaars kritiek luisteren en dan is het ook klaar :j

Heerlijk hoor, maar het is maar net waar je van houdt. Sommige stellen hebben ruzies en strijd af en toe even nodig :))

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:55

ik moest wel lachen om je verhaal :=
mijn vriend en ik lijken kwa karakter ook erg op elkaar, nog niet problemen mee gehad, het is eerder makkelijk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:11

Haha, je schrijft het wel grappig ja! :P Maar kan me voorstellen dat het best wel vervelend kan zijn, vooral het eigenwijs zijn.
Ik en m'n vriend hebben niet echt eenzelfde karakter, behalve dat we allebei ook soms heel eigenwijs kunnen zijn.. Ik zong een keer voor de grap 'ik maak het uuuuuit' en toen vond hij dat ik het opnieuw aan moest maken. Maar dat wilde ik niet, want ik zong het maar voor de grap, en niet echt. Dus toen mocht ik niet meer in zijn bed blijven.. Maar ik wilde het nog steeds niet aanmaken, dus uiteindelijk stond ik buiten de deur. Gelukkig smste hij toen dat hij me miste. Mooi ook niet dat ik dat gedaan zou hebben. :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-12 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:23

Leuke sitiuaties krijg je ervan :')

Manlief en ik zijn totaal verschillend. Hij is rustig en makkelijk.
Ik kan druk zijn, ben eigenwijs etc :+ Dus wij botsen eigenlijk nooit. Wij vullen elkaar juist aan :D

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:30

Ik had dat met mijn ex ook altijd..
Met mijn huidige vriend minder, wij hebben hele verschillende karakters en dat gaat altijd wel goed. Wel moet ik nog leren om als we beetje boos zijn op elkaar, dat ik wel als eerste toegeef als het mijn schuld was. Daar deden ik en m'n ex niet aan, wij smsten soms dagen niet, maar met mijn huidige vriend gaat dat stukken beter!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:35

Ik heb een ex gehad met hetzelfde karakter. Nog een hele tijd samen geweest maar eigenlijk veel bonje en discussies. Dat maakte het ook wel weer grappig. Uiteindelijk toch maar besloten dat het niet ging werken. Daarna kreeg ik een vriendje die juist overal mee instemde. Heel lief enz maar soms ook gruwelijk frustrerend, ik heb blijkbaar af en toe een goede discussie nodig om op mijn plek gezet te worden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:40

Mae schreef:
Wij lijken ook behoorlijk op elkaar, maar dan het andere uiterste van jullie karakter.
Allebei vrij nuchter, makkelijk en gevoelig voor spanningen, dus hier heeft het in 4 jaar tijd eigenlijk nog nooit flink geknald := Kunnen slecht tegen onredelijkheid en zullen dat zelfs in woede (wat we eigenlijk ook zelden hebben) niet zijn. Als we al irritaties hebben, spreken we dat meestal binnen een uur alweer uit omdat we slecht tegen die spanning kunnen. Praten dan even goed, kunnen goed naar elkaars kritiek luisteren en dan is het ook klaar :j

Heerlijk hoor, maar het is maar net waar je van houdt. Sommige stellen hebben ruzies en strijd af en toe even nodig :))

Herkenbaar Mae. Wij zijn ook zo'n stel en het past prima bij me.
Eerder een relatie gehad met iemand die totaal anders was en ik werd er niet gelukkig van. Ik heb een hekel aan strijd (let wel, dan is iets anders dan een goede discussie) en die persoon haalde het slechtste in me boven :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:50

Wij zijn allebei verschillend, mijn vriend is rustig, makkelijk en denkt over dingen langer na, verder is hij vooral van dingen ongeveer doen en is hij snel vergeetachtig.
Ik ben impulsief, creatief en eigenwijs, maar heb het geheugen van een olifant en ben heel precies in dingen :+
Dus eigenlijk zijn we wel een goede combi, we vullen elkaar goed aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:53

haha het lijkt of ik mij en m'n vriend in dit verhaal zie :P
ook alle 2 gelijk willen hebben boos zijn en niks meer tegen elkaar zeggen. waarop die na een half uur begint met "ga je nog wat zeggen" of via de sms na een halve dag "stuur je me nu nog wat". waarop mijn antwoord meestal is "als jij ook wat zegt" en zo gaan we maar door.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:57

Volgens mij maken jullie het jezelf wel heel moeilijk als ik het zo lees :+ Vermoeiend!
Ik lijk qua karakter op jou, TS, maar mijn vriend is dan weer iemand die zo snel mogelijk rust wil en daarom alsnel toegeeft. Ideaal :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:59

ik herken mezelf en m'n vriend hierin wel in :o
wij zijn al 9 jaar samen, hebben al vaak slaande ruzies gehad en ik heb meermaals op het punt gestaan m'n boeltje bijeen te zoeken en te vertrekken. soms communiceren we alleen via sms (zitten dan gewoon in een andere kamer van het huis)
Ik heb 1 klein voordeeltje: hoe koppig, dominant, arrogant,... mijn vriend ook is/kan zijn, hij is "aanhankelijker" heeft een vast vertrouwensmaatje nodig en dat ben ik :D Dus meestal draait hij na x-aantal tijd wel bij. Met de nodige "maar'en" maar toch, ik ben blijkbaar net iets koppiger en zelfstandiger :+
Maar we kunnen dus niet zonder elkaar, anders hadden we het nooit zo lang volgehouden :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:00

Mijn vriend en ik hebben op zich best hetzelfde karakter, maar dan vrij relaxed. Hij is alleen soms wat ongeduldig als hij iets aan het doen is en het lukt niet, maar ik daarentegen ben dan weer juist heel geduldig, maar weet dat ik hem dan beter even kan laten knotteren en dan is het zo weer over.
Ruzie hebben we nog niet gehad, maar goed we zijn 6 maanden samen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik ruzie met hem krijg ergens over, maar dat is ook omdat we gelijk alles tegen elkaar zeggen als er wat is en dat scheelt denk ik een heleboel.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:01

Hahhaha wat vre-se-lijk herkenbaar!!
Ik heb hier met mijn vent ook al flinke botsingen om gehad, dezelfde stomme dingen :+
Ik moet zeggen, ik heb in die tijd wel geleerd om mijn ongelijk toe te geven als ik ook geen gelijk heb... dat kon ik eerst ook niet :o Soms nog niet overigens, maar ik doe wel mijn best ;)

Ik moet zeggen, dat we nog vaak snauwen naar elkaar maar het minder uitloopt op ruzies. Ik ben bang dat we nooit helemaal van de botsingen afkomen, zou niet weten hoe in ieder geval :=