Skeeler/schaats-deskundigen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:21

Als je in de buurt bent kan ik Mijnten wel aanraden, weten echt waar ze het over hebben.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:53

Mijn skates zijn zoek dus ik ben een beetje aan het rondkijken voor nieuwe.
Ik had altijd Nijdam (toen ik klein was), maar lees nu overal op internet dat Nijdam prut is..
Omdat ik nu echt serieus aan de gang wil, durf ik het niet meer aan met Nijdam.

Ik vind de skates van Fila erg mooi, maar moet voorlopig nog even sparen :\ Ook enkele modellen van K2, Rollerblade en Salomon vind ik mooi. Maarja.. sparen sparen sparen :D

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 18:06

Liesje, dat heb ik ook, portemonnix is nu even leeg ivm onverwachtse uitgeven voor paard :o Ben inmiddels wel iets wijzer geworden en ik ga het volgende doen:
- eerst sparen :)*
- inline skates kopen (4 grote wielen) van een goed merk
- door sparen :)*
- ijzers kopen van een goed merk

En inderdaad Nijdam en Zandstra links laten liggen, heb inderdaad gelezen dat dat niet de beste merken zijn.

Ach we hebben nog even tot de volgende winter :P

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:38

Ik ga van de week fila's passen! Ben benieuwd...

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:03

Ik heb Raps high voltage skeelers en er later een paar ijzers bijgekocht. Skeelert heerlijk en schaatst ook goed.
Overigens de skeelers van marktplaats en de ijzers later ook. Skeelers waren hagelnieuw, twee keer gebruikt! En wel voor de helft van een paar nieuwe in de winkel.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:57

Ik heb met Nijdam alleen maar goede ervaringen.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:10

Met Nijdam krijg je ook prima waar voor het geld, evenals Zandstra, prima voor de gemiddelde "gelegenheids" schaatser maar als je iets meer wilt zal je naar andere merken moeten kijken.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:53

Als kind heb ik verschillende skates van Nijdam versleten en daar ging het ook goed mee. Als je klein bent heb je toch een ander doel met die dingen dan nu. Een jaar of 2,5/3 geleden kocht ik met de gedachte aan vroeger weer een paar Nijdam skates, omdat ik aan mijn conditie wilde werken. Mijn conditie was niet je-van-het, ook niet bar slecht, maar ik kwam amper vooruit en na 1km te hebben geskate, was ik al helemaal kapot! Nu ik lees dat dat vaker voorkomt bij nijdam weet ik iig dat het niet aan mij lag, hahahah!

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:18

Heb nu ook Nijdam schaatsen en bevalt uitstekend hoor. Afgelopen week zo'n 200 km op geschaatst en nergens geen last van gehad.

Zou ooit nog eens Raps schaatsen / skeelers willen, die hebben hele mooie combi sets;-)

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:33

Schaatsen van Nijdam heb ik ook geen problemen mee. Vorige week heb ik er prima op geschaatst.
Alleen de skates vind ik niet je-van-het :)

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Skeeler/schaats-deskundigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:38

In de zomermaanden herfst skeleer ik behoorlijk wat af (ongeveer 15 tot 30 km pd) en heb afgelopen zomer rollerblade's aangeschaft. Ze bevallen super en aanstaande zomer kijken voor nieuwe wielen, er bestaan zeker weten rain wielen. Met regen kun je prima skeleren, ging zelfs vlak voor (en uiteraard kwam ik er in terecht) een onweersbui of vlak daarna. Let wel op het is een stuk gladder dus je moet je snelheid erop aan passen.