stress op het werk, ziekmelden, arbo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

connectant

stress op het werk, ziekmelden, arbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:53

Ik heb een wat complexe vraag:
Ik heb een arbeidsconflict maar heb mij hierdoor niet ziekgemeld.
Ik heb mij ziekgemeld vanwege een aanhoudende verkoudheid en holteontsteking waardoor ik niet langdurig kan staan of spreken vanwege mijn beperkte ademhaling, ik heb namelijk ook astma dus de combinatie speelt mij parten.
Mijn baan op kantoor kan ik prima uitoefenen, echter mijn baan als docent niet omdat dit veel fysieker is en ik 4 uur achtereen moet spreken.
Nu willen ze mij per se op donderdag oproepen voor de bedrijfsarts terwijl ik dan op kantoor werk. Volgens de arbodienst konden zij mij inplannen op een andere dag, ik krijg dan een andere arts dan de reguliere arts van de school. Echter ben ik nooit eerder opgeroepen dus lijkt mij dit geen probleem, ik heb immer geen connectie met deze man.
De school weigert dit, kunnen zij mij verplichten op donderdag naar deze arts te gaan terwijl ik dan niet werkzaam ben voor hen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:59

Yup :)
Ik zat voor de vrijdag in de ziektewet, de overige dagen werk ik. Ik werd op een woensdag opgeroepen door het UWV, terwijl ik enkel voor de vrijdag in de ziektewet zat. Ik had maar te komen :)

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:07

Quellian schreef:
Yup :)
Ik zat voor de vrijdag in de ziektewet, de overige dagen werk ik. Ik werd op een woensdag opgeroepen door het UWV, terwijl ik enkel voor de vrijdag in de ziektewet zat. Ik had maar te komen :)

ja maar is dit voor 1 werkgever ?
en ik wordt niet opgeroepen door het UWV maar de de school zelf ben ik gevraagd een afspraak te maken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:08

Als je het met de Arbo-arts bespreekt, dan zullen die zeker niet moeilijk doen om de afspraak te verplaatsen. Heb zelf ook in de ziektewet gezeten (helaas, ben er gelukkig weer vanaf) en heb toen ook een situatie gehad dat men mij persé op een bepaalde dag wilde zien. Als je belt en netjes aangeeft waarom je niet kunt, dan maken ze daar echt geen probleem van. Eventueel kun je dit ook per brief aangeven. Zodra school dit uit handen heeft gegeven aan de Arbo-arts, dan hebben zij niets meer te vertellen en ligt de verdere communicatie tussen jou en de arbo-dienst.;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:09

Nee, was niet voor 1 werkgever. Mijn werk stond hier nl buiten.
Ik heb toen aangegeven dat de woensdag voor mij niet kon ivm werk, maar dat was dan jammer. Heb toen een middag vrij moeten nemen.

Zit misschien wat ingewikkelder in elkaar :+

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:20

Shenavallie schreef:
Als je het met de Arbo-arts bespreekt, dan zullen die zeker niet moeilijk doen om de afspraak te verplaatsen. Heb zelf ook in de ziektewet gezeten (helaas, ben er gelukkig weer vanaf) en heb toen ook een situatie gehad dat men mij persé op een bepaalde dag wilde zien. Als je belt en netjes aangeeft waarom je niet kunt, dan maken ze daar echt geen probleem van. Eventueel kun je dit ook per brief aangeven. Zodra school dit uit handen heeft gegeven aan de Arbo-arts, dan hebben zij niets meer te vertellen en ligt de verdere communicatie tussen jou en de arbo-dienst.;)

ok dat is wel een goede, ik had de bedrijfsarts namelijk zelf gesproken (of de telefoniste natuurlijk) en de arts waar de school mee werkt is normaal op donderdag beschikbaar. Echter kan het op elke andere dag alleen krijg ik dan een andere arts.
dit wil de school niet :S
Ik vind dit enorm onredelijk, vandaar mijn vraag.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:25

Als alle artsen voor dezelfde Arbo-dienst werken, dan moet dat inderdaad niets uitmaken en kun je met elke arts wat bespreken. Er wordt een dossier aangemaakt en die is ook inzichtelijk voor de donderdag-arts. Hij/zij kan dit dan evengoed kortsluiten met jouw school/werkgever.

ivy_power89

Re: stress op het werk, ziekmelden, arbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:00

ik moest ook naar de arbo arts, terwijl ik op die dag zeer belangrijke toetsen had, waar ik echt naar toe moest.
Ik kon op mijn kop gaan staan, maar ik had echt te komen op die dag

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:08

Ben je lid van de vakbond?? Want dan zou ik zeker even om advies vragen :) Het zou vervelend zijn als je problemen krijgt bij de een om de ander.

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 20:59

Patriciavt schreef:
Ben je lid van de vakbond?? Want dan zou ik zeker even om advies vragen :) Het zou vervelend zijn als je problemen krijgt bij de een om de ander.

Dank je wel, ik ga eens even kijken. Volgens mij kun je heel makkelijk bij de vakbond als je onder een CAO valt.
Hoewel ik de leraren vanbonden persoonlijk niet zo zie zitten qua stakingen enzo, dus dan wil ik eigenlijk niet steunen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:39

MW -> STW

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:51

heb je nou 2 werkgevers? of is dit dezelfde werkgever.

het is toch geen ramp om dan naar de bedrijfsarts te gaan? als het 2 werkgevers zijn.. dan kun je het vragen of je er heen mag.

ik begrijp dat je liever wilt switchen..
ik werk bij p&O en wij heben ook de voorkeur voor dezelfde bedrijfsarts, die werkwijze weet je en je weet ook wat je aan zijn oordeel hebt.

en voor de klas staan.. welke klas geef je les?

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 13:56

Joltsje schreef:
heb je nou 2 werkgevers? of is dit dezelfde werkgever.

het is toch geen ramp om dan naar de bedrijfsarts te gaan? als het 2 werkgevers zijn.. dan kun je het vragen of je er heen mag.

ik begrijp dat je liever wilt switchen..
ik werk bij p&O en wij heben ook de voorkeur voor dezelfde bedrijfsarts, die werkwijze weet je en je weet ook wat je aan zijn oordeel hebt.

en voor de klas staan.. welke klas geef je les?

klopt ik heb twee werkgevers!
Maar ik kan dus geen vrij nemen, ik heb een flexibel beroep in mijn hoofdbaan dus als het zou kunnen zou ik wel gaan.
maar mijn tweede werkgever, de school, is wat rare sprongen aan het maken nu.
Inmiddels bij de bedrijfsarts geweest, die staat volledig aan mijn kant

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:43

bedankt voor de up date.. met 2 banen is het inderdaad veel lastiger.

mooi dat de bedrijfsarts je begrijpt