welke schaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miepietjuh

welke schaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 20:59

het natuurijs ligt er mooi bij en dan is het natuurlijk tijd voor schaatsen!
ben al een paar dagen aan het schaatsen met de oude kunstschaatsen van mijn moeder,
ik zei alleen tegen haar vandaag dat ze nodig geslepen moesten worden, omdat ze super bot zijn.
Mijn moeder zei toen dat we weleens nieuwe schaatsen voor mij konden kopen aangezien mijn voeten niet meer groeien.
Alleen wat raden jullie aan kunstschaatsen, noren of ijshockeyschaatsen.

Ik schaats niet erg veel, als er natuurijs ligt ongeveer elke dag (maar dat is niet zovaak :+ ) verder nog 2 keer per jaar ergens binnen.
Als ik buiten schaats dan doe ik met vriendinnen meestal wel ijshockeyen.

Maar wat zouden jullie aanraden? welke schaatsen?

Concorde

Re: welke schaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:01

Met noren moet je gewoon rondjes schaatsen, op snelheid zeg maar. Die zijn er niet voor gemaakt om mee te ijshockeyen ofzo, dan ga je op je snufferd want je kan er niet echt handig mee draaien. Wil je niet persé baantjes schaatsen dan zou ik dus iig geen noren kopen. Ijshockeyschaatsen of kunstschaatsen maakt niet heel veel uit.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:03

Persoonlijk zweer ik bij kunstschaatsen :)

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 21:06

Concorde schreef:
Met noren moet je gewoon rondjes schaatsen, op snelheid zeg maar. Die zijn er niet voor gemaakt om mee te ijshockeyen ofzo, dan ga je op je snufferd want je kan er niet echt handig mee draaien. Wil je niet persé baantjes schaatsen dan zou ik dus iig geen noren kopen. Ijshockeyschaatsen of kunstschaatsen maakt niet heel veel uit.

o dat is dan inderdaad niet handig!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:21

Ik heb ijshockeyschaatsen maar wel met z'n tandjes aan de voorkant. Heb ze toen bij de scapino gekocht voor 30 euro geloof ik. Ik vind ze echt heel fijn. Lekker stevig maar wel met tandjes aan de voorkant.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:27

Ik ga morgen kijken voor Hockeyschaatsen met harde schoen en karteltjes aan de voorkant, hoop dat ze nog ergens te koop zijn....

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:28

ja marleen, die bedoel ik ook!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:32

Het ligt er ook een beetje aan of je 'knik' enkels heb of niet. Zo ja, dan zou ik gaan voor ijshockeyschaatsen.

Zelf heb ik kunstschaatsen die heerlijk zitten :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:45

Hockeyschoenen hebben een ronde schaats, waardoor je heel makkelijk scherpe bochtjes maakt..
Kunstschaatsen zijn met karteltjes en ook goed wendbaar, gezien je hieraan gewend bent zou ik je dat ook wel aanraden

oh, en als het even kan: neem vetersluitingen, geeeeen clips.. :P

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:50

Oh, ik vind met die clips wel fijn! ik heb er wel 3. Zit prima!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:52

Ik heb toch altijd de ervaring dat je met veters nauwkeuriger kunt aansnoeren, en ik vind t veel fijner dan clips waarbij je soms enorm veel kracht moet zetten om dan tot de conclusie te komen dat ze nog niet strak zitten :=

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:54

Oh, nee dat heb ik niet. Ik mep er gewoon een keer flink op en dan zitten ze ook wel vast.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:56

Ik heb noren en vind ze heerlijk om op te schaatsen. Maar inderdaad niet zo geschikt om mee te hockeyen alhoewel hoe langer je ermee schaatst hoe makkelijker je sommige dingen doet, maar je bent niet zo wendbaar als met kunstschaatsen, of ijshockeyschaatsen.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 23:29

ik vind inderdaad met karteltjes wel fijn.
een vriending van mij heeft ijshockey schaatsen, alleen die valt sneller achterover omdat de ijzers na de schoen stoppen zeg maar... bij kunstschaats loop dat nog een paar centimeter door.
daarom twijfel ik een beetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:33

Ik zou niet zomaar op noren beginnen. Vooral als je nooit veel geschaatst hebt.
Want bij deze heb je namelijk geen steun aan je enkels. Tenzij je erge sterke enkels hebt.
Zelf heb ik het geleerd op houtjes.

Dus zou voor een schaatsen gaan waar je enkels goed word ondersteund. Dus ijshockey of kunstschaatsen.

En ik doe ook altijd mee met ijshockey maar ben net zo snel wendbaar als iemand op ijshockey's :') Mischien komt het door dat ik jaren lang aan actief schaatsen deed. En elke zaterdagochten om 7 uur les had :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:36

Vroeger schaatste ik altijd op ijshockeyschaatsen. Nu heb ik de 60 jaar oude schaatsen van mijn oma. Als ik eerlijk ben vind ik ijshockeyschaatsen fijner, lekker wendbaar enz. Maar het sentiment zorgt ervoor dat ik toch op de oudjes schaats.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:38

Ik zweer bij noren maar ik ben lange afstandsschaatser
Hoop nog altijd klapschaatsen te kunnen kopen met hoge schoen (heb ze al gezien volgend jaar liggen ze in de kast)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:47

corientjuhh schreef:
Ik zweer bij noren maar ik ben lange afstandsschaatser
Hoop nog altijd klapschaatsen te kunnen kopen met hoge schoen (heb ze al gezien volgend jaar liggen ze in de kast)

Tjah ik kan ook maar op noren schaatsen. Helaas nog niet op hoge noren. Of ze waren mij vorig jaar gewoon te groot. Waren namelijk van mijn opa geweest. Maar ik wil ook sowieso klapschaatsen over 1 of 2 jaar.

Eerst weer wat meer vertrouwen krijgen in mijzelf :+

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:51

Heb vandaag ook nieuwe noren gekocht met semi harde schaal, ideaal voor de zwakkere enkels. Nu alleen niet meer zo hard op mijn snufferd gaan als gisteren hihi. Succes met kopen, er is weinig meer! De mijne was laatste paar maat 40. Had geluk!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:55

Reed vroeger altijd op Kunstschaatsen of ijshockeyschaatsen. Vooral handig vond ik de hoge schoen ivm steun aan de enkels. Altijd prima op vermaakt. Sinds ik in Friesland woon rijdt ik meer afstanden, voorheen was dat soms voor de lol op een binnen-ijsbaan. Met afstanden was Ijshockey shaatsen niet ideaal en dus noren aangeschaft. Heb nu Nijdam noren: http://productimages.wehkamp.nl/is/imag ... -blauw.jpg

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 18:23

en wat zouden jullie mij dan aanraden?
ijshockey of kunstschaatsen, want ik zwik inderdaad wel sneller om.
en hoe zit het met het achteruit vallen met ijshockey schaatsen waar ik het in mijn vorige bericht over had?

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:28

Ik heb zelf leren kunstschaatsen, dus niet heel stevig bij je enkel maar ik vind het persoonlijk wel mee vallen! (op noren kan ik dan weer niet schaatsen want dan wiebelen me enkels alle kanten op :o )

Ik heb inderdaad wel een keertje ijshockeyschaatsen aangehad en viel de hele tijd achterover omdat ik dus kunstschaatsen gewend was waarbij dat ijzer iets langer doorloopt :+
Zelf zou ik voor kunstschaatsen gaan, mocht je bang zijn dat je enkels hierin ''zwikken'', dan hebben ze tegenwoordig geloof ik ook gewoon kunstschaatsen met een harde schoen. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:33

love_western schreef:
Ik zou niet zomaar op noren beginnen. Vooral als je nooit veel geschaatst hebt.
Want bij deze heb je namelijk geen steun aan je enkels. Tenzij je erge sterke enkels hebt.
Zelf heb ik het geleerd op houtjes.

Dus zou voor een schaatsen gaan waar je enkels goed word ondersteund. Dus ijshockey of kunstschaatsen.

+

Is tegenwoordig niet meer zo; je hebt combinoren; harde schoen van een ijshockey schaats maar wel gewoon de ijzers van Noren :)

Ik kan zelf echt niet op ijshockey schaatsen staan, vreselijk := veel te korte ijzers, te hoog boven het ijs en door die harde schoen kom ik amper overeind als ik val.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:05

Je hebt ook noren met harde schoen, dat zijn com binoren, kan je zoals veel zeggen lange afstanden mee schaatsen. Persoonlijk vind ik noren wel prettiger dan ijshockey/kunstschaatsen! Maar ik denk als je altijd l op kunstschaatsen heb geschaats je dat het beste kan doen!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:34

Ik heb dit soort noren. Schaatsen echt heel fijn! :j

Afbeelding