Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
?
. We wonen in een dorp, zo'n 500 meter bij de school vandaan, hij moet 2 kleine straten door en geen drukke wegen in de buurt. Hij gaat inderdaad zelf naar school en komt zelf weer uit school. Niet omdat mijn moeder te lui is om hem op te halen, maar omdat hij heeft laten zien dat hij dit kan en omdat hij heeft aangegeven dat hij dit graag zelf wil.
Ik vind er ook niets vreemds aan, lekker laten gaan, maak je niet druk. Ik begeleid kinderfeestjes en de meeste kinderen van 6 die ik langs zie komen zie ik makkelijk alleen naar school lopen, zou niet weten waarom niet.
Hij moet onder andere een drukke weg over steken en ik zie dat niet zitten... Na die drukke weg mag hij alleen verder lopen, maar ik kijk toch toe of hij het wel echt naar school gaat
Over een paar jaar mag hij vast alleen, maar ik zou het mezelf nooit vergeten dat hij al spelend de straat over steekt en aangereden word of iets dergelijks. Daarbij lopen er nog zoveel gekken los rond.... Joyckuh schreef:Ik zal wel overbezorgd zijn ofzo, maar school is hier zo'n 500 meter vandaan en no way dat mijn 7 jarige daar alleen naar toe mag lopenHij moet onder andere een drukke weg over steken en ik zie dat niet zitten... Na die drukke weg mag hij alleen verder lopen, maar ik kijk toch toe of hij het wel echt naar school gaat
Over een paar jaar mag hij vast alleen, maar ik zou het mezelf nooit vergeten dat hij al spelend de straat over steekt en aangereden word of iets dergelijks. Daarbij lopen er nog zoveel gekken los rond....
.
ik weet het. Mjetterd schreef:Ik weet niet waar je de leeftijd van 4 jaar vandaag hebt gehaald? Want ik heb daar nergens iets over gelezen in het andere topic?

ik was een rustig kind en bleef echt braaf in de buurt
alleen naar de speeltuin ook geen probleem, was 10 meter lopen namelijk. Op mijn vierde verhuisd en daar mocht ik ook alleen rondlopen en naar de speeltuin, was allemaal binnen de straat en dat was absoluut geen doorgaande weg dus amper verkeer en wat er reed kan niet harder dan stapvoets.
Miryamk schreef:Ik vraag ook altijd eerst een verklaring van goed gedrag van ouders van vriendjes en vriendinnetjes voor mijn kinderen ergens mogen spelen
maar nee, ze is 11. Ik geloof dat die manier wel erg schadelijk is. Hoe moet ze straks naar de middelbare school
Aan het handje van mama?
dus ik vraag mij af hoe zij zich gaat ontwikkelen..