Ik werk dus in de horeca, en krijg elke keer weer te horen van mijn werkgever dat ik mijn traguspiercing uit moet doen (wat niet kan), dat ik mijn neuspiercing niet in mag (die ik nu daardoor kwijt ben geraakt -.- ) en dat ik mijn tattoo op mijn pols moet bedekken. Gisteren werd ik nota bene terug gestuurd naar de kleedkamer terwijl het al best druk was om een bloes met lange mouwen aan te trekken, omdat mijn tattoo zichtbaar was.. Het is trouwens een tattoo die rond mijn pols gaat en ca. 1-2 cm breed is, en is gewoon een soort van kringelend dingetje, niet iets aanstootgevends ofzo (althans niet dat ik me kan voorstellen
)Dan denk ik echt, sorry hoor, maar we leven in 2012. Tattoo's zijn echt onderdeel van het straatbeeld. Ik snap dat het niet netjes staat als ik op een chique diner moet lopen en er prijkt een ringetje in mijn neus, maar waar ik de laatste tijd vooral werk is op concerten. En ik kan je vertellen dat zeker de helft van de bezoekers zelf ook voorzien is van één of meerder piercings of tattoos
Dus wat is het probleem nu precies? Ik heb meerdere collega's die dus wel eens gezeur hebben met hun tattoo's of piercings. Er is zelfs een meisje die een tattoo op haar hart heeft, en haar bloesje viel een beetje open, deze tattoo was te zien, en daar werd dus wat van gezegd. (Ze heeft hier trouwens terecht op gereageerd met 'Sorry hoor, maar waarom kijk je eigenlijk in mijn bloes? '
)Vraag is dus: wie van jullie beleeft er daadwerkelijk aanstoot aan een medewerker in de horeca met een (kleine) tattoo of piercing? Hygiëne vind ik trouwens geen argument voor piercings, want dames mogen wel 1 kleine oorbel dragen en dat is net zo onhygiënisch, zo niet minder. En ik heb het ook niet over helemaal onder hangen met piercings en tattoo's

Dus stem en licht toe!
Alvast bedankt!
ik vind mijn knopje in mijn neus en mijn ringetje in mijn oor (die je meestal niet ziet omdat er een lok voor hangt) niet storend...
ik zou er zeker geen probleem mee hebben. 
Zo denk ik er ook over
Ik heb de laatste optie gestemd. Totaal geen problemen mee. Men moet lekker zelf weten wat ze piercen of laten tatoeëren
) al zegt moet je juist goed voor je piercings en tattoos zorgen om ontstekingen te voorkomen. Maar zoals mensen met een passie voor lichaamsversieringen respect hebben voor de mensen die er niks mee hebben, kan dat toch ook andersom zo zijn? Als je het ver wilt doordrijven is het verbieden van tat's en piercings een 'rem' (kom even niet op het goede woord) op de vrijheid van meningsuiting...
Bah!
Oh en ook ik heb piercings en tatoeages