Surfende bokkers (niet op internet)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Surfende bokkers (niet op internet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:55

Zijn er nog meer surfende bokkers? Golfsurfen, kitesurfen, windsurfen, maakt niet uit :D

Zelf ga ik in de meivakantie wat lesjes golfsurfen nemen, heb het nog nooit gedaan en ben erg benieuwd hoe het is. Ik woon aan het strand, dus als het bevalt komt er ook zeker een eigen surfboard en wetsuit!

corientjuhh

Re: Surfende bokkers (niet op internet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:55

Kitesurfen lijkt me erg gaaf om eens te doen
Helaas nog steeds geen geld ervoor

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:41

Kitesurfen en een beetje golfsurfen. Golfsurfen in NL is niet heel makkelijk, we hebben maar op een heel klein aantal plaatsen goede 'swell'.

Voor golfsurfen ga ik naar Frankrijk of het Canarische eiland Lanzarote ( kan al heel goedkoop met Ryanair) en kitesurfen kan gewoon hier op het strand van oa Zeeland, daar ben ik dan vaak te vinden.
Onlangs hebben we zowel gesurft als gekite in Brazilie, heel erg gaaf!

Wetsuit is fijn om van jezelf te hebben ivm hygiene maar ook pasvorm, als hij niet loeistrak aan je lijf zit komt er water in en krijg je het hier in het NL water stervenskoud. En een paar neopreen schoenen erbij voor steentjes en kou. Een board zou ik zo snel nog niet zelf kopen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:43

Ik doe sinds 3 jaar aan kitesurfen.
Maar als ik in een weekend moet kiezen tussen paard en Kiten gaat paard wel voor.
Helaas is er afgelopen zomer weinig gelegenheid geweest om te kiten...

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:51

Kite- en windsurfen hier :D
Heb twee eigen kites, een 8 en een 11, eerste generatie Bandits, wel al oudjes dus maar nog in goede staat want ik ben er heel zuinig op :) En sinds vorig jaar een nieuw boardje en een nieuwe belt want m'n eerste was kapotgescheurd na een ongelukje _O- Ik ga in de zomer meestal een paar weekjes naar Sardinie, Porto Pollo, heerlijk baaitje. Wel steeds drukker inmiddels, dat is jammer. Wil deze zomer met jumps beginnen.
Windsurfspul is allemaal van m'n vader, heb ik nu al twee niet gedaan omdat ik het kiten even helemaal onder de knie wilde krijgen :)
Ik heb alleen een korte wetsuit, wil nog een hele maar ga momenteel toch niet het water in als het koud is :Y) Een eigen board zou ik alleen kopen als je het echt veel gaat doen, anders ben je goedkoper uit als je gaat huren denk ik :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:56

Ook Bandits? Gaaf!
Ik heb eind 2010 mijn eigen set gekocht en daarbij een BanditIII een 8, halverwege vorig jaar heb ik een 7 gekocht, ook een Bandit III.
Heerlijke kites en ik ben er ook erg zuinig op inderdaad.

Ik heb alleen een lange wetsuite en ik heb alleen nog maar in Nl gekite. In oktober voor het laatste, toen werd het water al een tikkie koud en daarna kon ik ook niet meer helaas.
Hoop in het voorjaar weer weg te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:22

Eigen board is om mee te nemen op vakantie ;) Mijn ouders hebben een boot waarmee we altijd weggaan, en een board kan makkelijk mee. Zoals dit jaar gaan we o.a. naar het ijsselmeer :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:55

Ik kitesurf ook!
Momenteel heeeeeel weinig ivm gebrek aan strand in Groningen.. :')

Ik heb een Wipika Airblast 11.8.. Oudje al, maar hij vaart heel fijn!
http://i126.photobucket.com/albums/p90/ ... C_0778.jpg
Eigen board heb ik alleen niet, maakt het ook wel lastig om je gear te pakken en gewoon te gaan!

Ik heb het geleerd in zuid frankrijk (bij Frejus/Nice) en heb daar heeeerlijk veel gekite!
Moet het snel maar weer op gaan pakken! :D

@ Nickeltje.. Bandit III! Vet! Die wil ik ook wel, jammer dat ze zo enorm duur zijn :x

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:57

De III's zijn inmiddels niet zo duur meer omdat de IV al lang uit is.
Wij hebben vorig jaar (samen met een vriendin) een Bandit III, 11m gekocht van een online winkel in Duitsland, voor 400 euro, nieuw en met lijnen...
Nog steeds veel geld, maar niet de 1200 euro die je neerlegt voor een Bandit IV.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:18

Ik twijfel ook nog om een extra bandit III te kopen, wilde eigenlijk al een dosje kopen maar die waren blijkbaar echt prut vergelijken met de uno dus dat maar niet gedaan. Ben wel echt enorm fan van de bandits, heerlijke stabiele kites <3

Ik ben heel verwend, ik heb leren kiten op Sardinie dus ik ben gewend aan diep water en blauwe zeeen :Y) Maar wil dit jaar zeker wel in NL gaan kiten, misschien een weekje naar Zeeland ook oid :j

Best een grote Sok! Kom je daar wel mee rond, je 11? Ik pak m'n 11 alleen als er een klein windje staat.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:36

Ik surf zelf nog niet, maar werk wel bij 1 van de bekendste leveranciers van (kite) surf kleding en accesoires. Hopelijk ga ik dit voorjaar een beginnerscursus doen zodat ik en beetje weet waar al mijn collega's over praten :D .

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:48

Killyenn schreef:
Ik twijfel ook nog om een extra bandit III te kopen, wilde eigenlijk al een dosje kopen maar die waren blijkbaar echt prut vergelijken met de uno dus dat maar niet gedaan. Ben wel echt enorm fan van de bandits, heerlijke stabiele kites <3

Ik ben heel verwend, ik heb leren kiten op Sardinie dus ik ben gewend aan diep water en blauwe zeeen :Y) Maar wil dit jaar zeker wel in NL gaan kiten, misschien een weekje naar Zeeland ook oid :j

Best een grote Sok! Kom je daar wel mee rond, je 11? Ik pak m'n 11 alleen als er een klein windje staat.

Amper :D kan ook alleen als er niet teveel wind staat inderdaad.
Het is eigenlijk meer een 12 dan een 11. Op 20 cm na dan!
In Frankrijk was ie perfect, maar voor hier in NL..... :=

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:55

ik wil het gaan leren. Ik woon nu op Bali, en IEDEREEN surft hier, dus voel me bijna een buitenbeentje door het niet te doen. Eerst maar eens leren op een plank te staan.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:20

Geen surfen, maar ik ga als het mooi weer is wakeboarden :):)
Een collega van mij doet het al lang, en die heeft gezegd dat hij het mij wel wil leren.

Lijkt me zoo gaaf om dat te kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:46

Er zijn wel veel kitesurfers zeg := Ben nogal groen op dat gebied... Hoe groot is een kite normaal dan? :+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:46

Ik kom met mijn 9m het jaar aardig rond. Bij wind boven 30 knopen pak ik een kleinere en onder 11 knopen de 11m

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:48

Hier nog een beginnende kiter!
Heb een paar dagen les gehad maar vind het nog te eng om alleen het water op te gaan. In het voorjaar nog een paar lesjes volgen en dan durf ik het hopelijk alleen! Deze zomer ook golfsurfen, mennn wat heb ik er zin in :D

Zijn er meer mensen die met kiten in het begin niet erg zeker waren? Of hadden jullie het direct allemaal onder controle? :P

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:50

Ik heb nu 2 keer gewaterskied en ga dit jaar wakeboarden :))

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:06

Cynthy, ik vond het dood eng. Ik sprak wel af met bekenden die beter kiten. Erg prettig als iemand je board uit zee kan vissen na een missertje.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:09

Windsurfer hier! Niet heel fanatiek, vind het heel leuk als het wat warmer is dus deze zomer weinig gesurfd!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:12

Ik heb twee seizoenen gewindsurft! :D Heel erg leuk, maar ik kan dat niet zoveel bij ons in de buurt.

Ik vind het heel leuk, maar ik ben geen diehard, ik heb er pas sinds enkele jaren mee kennis gemaakt. Dus ik geloof niet dat ik er heel erg bijhoor, haha.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:16

Ik ben zowat opgegroeid tussen de windsurfers, spijtig genoeg haatte ik het :')

Elk weekend naar Zeeland en terug (woon in België), en dan een hele dag binnen zitten in de mobilhome omdat je moeder wil surfen, nee dank je _-:( Toen ik 13 werdt, was ik het beu en mocht ik thuis blijven. Vreemd genoeg houden mijn ouders van windsurfen, maar ben ik bang van water :')

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:17

Op vakantie , doe ik veel aan golfsurfen maar windsurfen vind ik ook leuk :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:20

Serendipity1 schreef:
Heb een paar dagen les gehad maar vind het nog te eng om alleen het water op te gaan. In het voorjaar nog een paar lesjes volgen en dan durf ik het hopelijk alleen! Deze zomer ook golfsurfen, mennn wat heb ik er zin in :D

Zijn er meer mensen die met kiten in het begin niet erg zeker waren? Of hadden jullie het direct allemaal onder controle? :P

Ik ben ook pas na twee jaar alleen het water op gegaan :) Terwijl ik toch al voordat ik ging kitesurfen een aardige kiter was en ik ook al m'n hele leven windsurf. Ik heb twee nogal akelige dingetjes meegemaakt toen ik net begon waar ik maar niet op inga voor ik anderen bang maak :') Maar daardoor wilde ik echt zeker weten dat ik het helemaal onder controle heb. Was ook doodsbang toen ik de eerste keer zelf m'n kite ging oplaten zonder begeleiden, maar na dat drie keer gedaan te hebben was er niets meer aan de hand :D En het helpt dat je als dame natuurlijk meteen 30 mannen om je heen hebt die je willen helpen *D (Enige nadeel is dat ze vaak denken dat je minder goed dan hen bent omdat je een vrouw bent. Heb er toch al meerdere uitgeraced en ook ik ben met een stevige wind echt nog wel op het water te vinden hoor, ben niet van suiker O:) )

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:22

Serendipity1 schreef:

Niet onder controle, gewoon roekeloos :')