Ervaringen met scooter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

comeclose

Ervaringen met scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:33

Hoi,

Ik wil al heel lang een nieuwe scooter kopen en na lang sparen heb ik eindelijk het geld bij elkaar om een beetje een leuke scooter te kopen. Nu zag ik deze op internet en vond hem eigenlijk wel heel erg leuk. Ik zou hem dan graag nieuw willen kopen en dan met een zwart zadel. Alleen nu vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met dit merk? Gaat de scooter een beetje lang mee? Niet snel kapot, etc? Ik ben van plan om de scooter de kopen bij La Souris, zijn hier mensen met ervaringen van deze scooter winkel? Dan hoor ik dat zeker! Graag zou ik graag willen weten als jullie nog goede scooterwinkels kennen of misschien een andere leuke scooter? Niet boven de 1500,- En de scooterwinkel moet in de omgeving van Amsterdam zitten.

Afbeelding
Dit is de scooter die ik graag wil. Merk is Futuro Retro Scooter.

De site van de winkel waar ik hem graag wil kopen is: http://www.lasouris.nl/index.php/retro- ... oter#thumb

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips aan!

1988kdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:21

Hey!

Ik heb zelf een grande retro scooter zwart van la souris gehad. De scooter reed heel goed en werd netjes thuis afgeleverd. Uit eindelijk heb ik m weer verkocht vanwege ruimte gebrek:(

comeclose

Re: Ervaringen met scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 16:16

Bedankt voor je reactie! Heb inmiddels al een scooter gekocht. Het is een mio geworden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:14

ED --> HTT

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:45

Hallo,

Ik weet dat dit een sterk verouderd topic is, maar ik zit met de zelfde vraag op het moment als TS. Ik ben opzoek naar een scooter en zo kwam ik ook de la souris R scooter tegen. Nu ben ik benieuwd of er mensen hier zijn die ervaringen hebben met een la souris scooter. Ik heb wat negatieve ervaringen gehoord maar ook goede. Ik wil eigenlijk liever niet meer dan rond de 1500 uitgeven.

Zijn er hier mensen met een la souris scooter? zoja, wat zijn jullie ervaringen?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:06

La souris R is geen slechte scooter. Echter heeft La Souris op dit moment maar weinig op voorraad. Ik ben zelf meer fan van van de Santini Capri. Is hetzelfde model maar veel meer doorontwikkeld en ruim op voorraad.

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:10

Dankjewel! ik zal die ook eens opzoeken.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:17

Een vriendin van mij heeft er een gehad en die was echt vrij vaak stuk, maar het kan ook zijn dat het pech was, maar vergeleken met mijn scooter toen der tijd (Vespa), had zij qua reparatiekosten ook uiteindelijk een Vespa kunnen kopen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:21

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:29

Aii dankjwel voor jullie ervaringen.

Nobel01, Begin nu inderdaad toch te twijfelen over de la souris scooters, aangezien in dit soort verhalen eerder heb gelezen maar die kwamen uit 2012, dus dacht misschien zijn ze in loop van tijd verbeterd, niet dus. Hoop voor jullie dat je wel je geld terug krijgen.

De Santini capri spreekt mij erg aan, ik kan hem alleen alleen maar op 1 plek vinden en die winkel zit in amsterdam.

Weten mensen hier toevallig of deze ook in omgeving Rotterdam of utrecht te koop zijn, Of andere scooters in goedkopere prijsklasse die je wel zou aanraden

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:37

Even een kleine nuance, in scooterland is het ontzettend druk op dit moment. Wij hebben ook bijna 8 weken op onze scooter moeten wachten, maar nu hij er is, is hij ontzettend fijn.
Wij hebben gekozen, met t oog op milieuvriendelijkheid, voor een Nipponia E-legance. Nipponia is nog redelijk onbekend, maar nu al erg goed aangeschreven. Ze hebben ook benzine-scooters.
Maar als we voor benzine waren gegaan, was ik toch naar het oude vertrouwde Sym Fiddle gegaan. Die heb ik vroeger gehad, heeft mij nooit in de steek gelaten en naar het schijnt zijn ze alleen maar beter geworden.

Enne, goedkoop is duurkoop. Santini is daar een voorbeeld van.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:45

De Santini capri is inderdaad alleen in Amsterdam te koop. Ze bezorgen wel door heel Nederland. Dus misschien een dagje amsterdam doen en dan proef gaan rijden?

Nou celieen. Je wilt niet weten hoeveel Sym Fiddles ik in de werkplaats voorbij heb zien komen. Echt om te huilen. Vooral de nieuwe euro 5 injectiemotor is drama. Die zou ik dus zeker niet aanraden.
Heb je zelf ervaring met de Santini?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:50

Sure_lee schreef:
De Santini capri is inderdaad alleen in Amsterdam te koop. Ze bezorgen wel door heel Nederland. Dus misschien een dagje amsterdam doen en dan proef gaan rijden?

Nou celieen. Je wilt niet weten hoeveel Sym Fiddles ik in de werkplaats voorbij heb zien komen. Echt om te huilen. Vooral de nieuwe euro 5 injectiemotor is drama. Die zou ik dus zeker niet aanraden.
Heb je zelf ervaring met de Santini?

Santini hebben 2 van mijn nichten gehad. Drama drama drama. Ook met reparaties en garanties. Nooit weer.
ik heb echt geen last gehad van mijn sym. sterker nog, een vriend van ons rijdt nog steeds op zijn Sym, en dat rijd hij al 6 jaar. Natuurlijk wel goed onderhouden, maar niks geks. en dat had ik eigenlijk ook. maarja, ik had mijn Sym tot ongeveer 7 jaar geleden, dus dat kan uiteraard veranderd zijn :j Ik zag namelijk nu ook dat je niet alleen de II, maar ook de III en de IV hebt.
Maargoed, wij zijn dus elektrisch gegaan :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:53

Wij hebben 10jr geleden een La Souris gehad en dat was een drama.

Vanaf het begin problemen en daarop contact gehad met het bedrijf, maar communicatie was ook niet hun sterkste kant.
Bij een bromfiets zaak laten nakijken en die zei ook dat die scoooters een drama zijn. We waren al snel 200 voor reparatie kwijt, maar dat hielp maar tijdelijk.

Hij heeft vaak wel gereden, maar ook ontzettend vaak stil gestaan. Werd echt wel frustrerend, dus verkocht.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:03

Hoe de Santini capri's waren toen je nichten die hadden kan ik zo niet beoordelen. Maar ik kan wel zeggen dat ze nu echt heel goed zijn. Het oude model is 2 jaar geleden helemaal terug gegaan naar te tekentafel en alle verbeteringen die de monteurs wilden doorvoeren zijn in dit model gestopt.
Reparaties en garantiewerk heb je eigenlijk met alle scooters of auto's wel. Dat is niet te voorkomen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:13

Met La Souris was het wel een drama toen de scooter binnen garantietermijn het niet goed deed. Je koopt vooral een nieuwe, omdat je dan ook denkt garantie te hebben.

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:30

Bedankt voor de enkele verhelderingen Sure_Lee

Ik heb besloten om in iedergeval de la souris te laten varen. Donderdag ga ik maar een gezellig dagje naar Amsterdam :)) . Ik ga dan langs bij Scooterspot voor verkenning en hopelijk een proefrit waar ze zowel de Sym fyddle 2 als de nieuwe 2021 santini capri digital hebben. Ik neig voor nu wel meer naar de santini omdat het een nieuw model is en de fyddle toch al weer wat ouder vgm.

De gene die ik in gedachte heb:
https://www.scooterspot.nl/santini/capr ... r/matblauw

Nogmaals, dankjewel iedereen voor het delen van zijn/haar ervaringen :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:37

Veel plezier donderdag. Laat je nog even weten wat het is geworden?

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 11:56

Zal ik doen!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:12

Al die vespa look scooters zijn Chinese scooters. Allemaal hetzelfde, alleen ander merkje. Ik heb er ook 1 maar wel 1 doe ik bij een goede brommerzaak in de buurt heb gekocht.

Allemaal leuk en aardig via internet kopen maar als puntje bij paaltje komt en er mankeerd wat zijn de leveranciers niet thuis, geen garantie of ze komen langs a 60 euro voorrijkosten en dan moeten ze nog beginnen.

Ik weet niet of je snor of brom wilt maar vanaf volgend jaar moet je ook met blauw kenteken een helm op.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:20

Het zijn inderdaad wel allemaal scooters uit China. Maar iedere leverancier heeft zijn eigen agent in China en er wordt ook met verschillende fabrieken gewerkt. Dus hoe de scooter motorisch, qua afwerking en dergelijke is kan zeker afwijken.

Of de helmplicht als zo snel komt betwijfel ik.
https://www.scooterbelang.nl/nl/nieuws/ ... ar-wanneer

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:28

Ik zal sws gaan voor een scooter met geel kenteken dus over die helmplicht hoef ik me geen zorgen te maken, want moet toch al een helm op.

Het zijn inderdaad allemaal chinese merken, daarom ook goedkoper en misscchien meer onderhoud nodig hebben, dat snap ik. Maar dacht dat er inderdaad misschien wel verschil in zit tussen de verschillende leveranciers en bouwjaren.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:15

Scooters uit China hoeven helemaal niet slecht te zijn. Bijna alle scooters worden in China gemaakt, maar je kunt vooral aan de prijs zien of hij van goede kwaliteit is of niet. Voor een scooter van 1100 euro zoals de meeste La Souris kun je gewoon geen hoge verwachtingen bij hebben.

Mijn vriend heeft in november 2020 een La Souris Sourini R gekocht en hoewel het ding rijdt en er wel hip uitziet, rijd je eigenlijk gewoon op een stuk plastic dat elk moment uit elkaar kan trillen.

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:35

Kleine update:

Vandaag naar Scooterspot geweest. Super vriendelijke medewerkers die goed met je meedenken en je rustig de tijd geven om na te denken. Ze jagen je niet op met allemaal verkooptrucs etc. Heb zowel op de Symfiddle als de nieuwe Santini Capri digital mogen proefrijden. Uit eindelijk voor de mat Donderblauwe santini capri 2021 digital gekozen. Erg blij mee! En wat al helemaal super is: Hij word 9 augustus al bij mij afgeleverd *\o/* *\%/* .

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:12

Wat goed om te horen! Was je dagje Amsterdam verder ook leuk?
Veel plezier alvast met je Santini Capri.