Slappe excuses... aaaargh!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Slappe excuses... aaaargh!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:22

Hoi bokkers,

Ik kan mij zo gruwelijk ergeren aan slappe excuses!! Zoals vandaag weer... Ons dochtertje is vandaag twee jaar geworden. Krijg ik een smsje, sorry ik heb hoofdpijn, ik moet ongesteld worden dus ik wil niet in de auto zitten. 1) Neem een asprine, gooi een maandverband in en spring in de auto 2) Dat je ongesteld moest worden dat wist je toch al veel eerder? Ik weet dat ze krap bij kas zitten, maar ik had toch liever gelezen dat ze geen geld hebben voor de benzine / geen cadeautje hebben of wat dan ook, alles liever dan zo een slap excuus!!

Hebben jullie daar ook zo een bloedhekel aan en vertel eens wat het was ;)
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 22-01-12 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Slappe excuses... aaaargh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:25

Ik weet niet van hoe ver ze moeten komen, maar als ik ongesteld ben ga ik ook geen uren in de auto zitten :+

Jammer, maar je dochtertje word 2, dus je hebt toch nog veel verjaardagen te gaan :)) Gefeliciteerd :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:26

Voor verjaardagen verzin ik ook wel eens een smoes, bloed hekel aan die onzin.

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:26

Allereerst Gefeliciteerd.
Maar inderdaad, daar heb ik ook zo'n hekel aan!

Ik fiets altijd samen met een jongen naar het station, alleen word hij nogal eens met de auto gebracht.
En i.p.v. dat hij vraagt of ik mee ga, is het smoesje altijd, oh, ik dacht dat je pas een uur later hoefde!
Echt zo vreselijk!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:27

Om te beginnen, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.

Maar om terug te komen op je vraag: wie ben jij om te oordelen dat iets een slap excuus is? Ingesteld worden is wat anders dan ongesteld worden....als jij diabeet bent en je insuline ingesteld moet worden, dan kun je zomaar in een hypo belanden en als dat gebeurt tijdens het autorijden heb je de poppen aan het dansen.

Dus wat voor jou een slap excuus lijkt, kan voor een ander wel degelijk een heel probleem zijn.
En toegeven dat je het financieel even niet red (als dat echt zo is, want wat je nu aan het doen bent is dat je dingen gaat aannemen dat de financiele situatie het niet mogelijk maakt om te komen) is ook iets wat je zomaar doet.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:28

Waar maak je je druk om. Dat je vriendin niet lekker is of dat je dochter nu geen kado krijgt. Pff vindt dit alles behalve een slecht excuus om niet te komen. Jekunt er goed ziek van zijn en met knallende koppijn gaan autorijden is niet veilig. Wat oordeel jij snel zech bah..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:30

Word ze nou ongesteld of heeft ze last van haar suiker zoals Cassidy beschrijft?
Ik snap het nu even niet meer.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:30

Ik heb gisteren ook mijn verjaardag gevierd, en kreeg het ene na het andere excuus..
Over een week beginnen de tentamens dus veel in de trant van 'ik kwam er vandaag achter dat ik nog wel heel veel moet leren'. Ooit gehoord van plannen? Ik heb een maand voor mn verjaardag de uitnodigingen de deur uit gedaan dus ze wisten het ver van te voren :7
En inderdaad 2 die zich niet lekker voelden, vervolgens zijn ze wel super actief op hyves/facebook :))

Dit waren de 2 excuses die me het meest stoorden :+ Rest laat ik buiten beschouwing.

Wat fijn dat het geen paarden/bokt-mensen waren, lekker even mijn hart luchten hier :))

Wat ik overigens het ergst vind is dat mensen op de dag zelf pas af-smsen en dus niet eens het lef hebben om te bellen..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:31

Allereerst: Vanharte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!
Ten tweede: Ik TeM even omdat het hier niet goed staat.
Ten derde: ik ga mee met Cassidy, al vind ik wel dat je gewoon eerlijk kunt zijn. Als je niet kunt komen of je geen geld hebt, kun je dat ook gewoon zeggen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:31

Hahaha lang leve bokt! Bedankt voor de felicitaties! Tja ik zou alleen niet gaan als ik echt koorts had ofzo, een ongesteldheid zou mij echt niet weerhouden, maar blijkbaar zijn mensen daar heel verschillend in :j :=

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:32

liesjecryos schreef:
Word ze nou ongesteld of heeft ze last van haar suiker zoals Cassidy beschrijft?
Ik snap het nu even niet meer.

Nee ongesteld!! Anders was het uiteraard een ander verhaal ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:33

Dan moet je je openingsbericht even aanpassen want daar staat tot twee keer aan toe "ingesteld".

En er zijn mensen die goed ziek zijn als ze ongesteld moeten worden. Ik kan begrijpen dat je dan niet lekker op verjaarsvisite gaat, als je migraine hebt of anderzins niet lekker in je vel zit.
En misschien ben jij een van de gelukkigen die tot op het uur kunnen voorspellen wanneer ze ongesteld worden. Menigeen kan dat niet.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 22-01-12 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:33

moelly schreef:
Allereerst: Vanharte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!
Ten tweede: Ik TeM even omdat het hier niet goed staat.
Ten derde: ik ga mee met Cassidy, al vind ik wel dat je gewoon eerlijk kunt zijn. Als je niet kunt komen of je geen geld hebt, kun je dat ook gewoon zeggen.

Ja daar zou ik alle begrip voor hebben :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:34

Aangepast! Autocorrect ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:34

Tsja, ik heb ook dagen dat ik ongesteld (ik meen dat het daar om gaat?) ben en dat ik me rótellendig voel, en dus ook mijn afspraak van die dag afzeg als het gaat. En nee, dat weet ik niet op voorhand, de ene maand is veel erger dan de andere en de dagen zijn ook wel eens onregelmatig.
Geen geld voor benzine kan trouwens toch een slap excuus zijn voor "geen zin?"

Stel dat ze zei: "sorry, ik kom niet naar je verjaardag, ik vind er niets aan om een kinderfeestje te moeten vieren van een 2-jarige want ik heb niets met kinderen en vind het al helemaal nutteloos om haar een cadeau te moeten geven", had je haar eerlijkheid dan kwalijk genomen?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:34

Snap je helemaal hoor, jou trots is jarig, dat wil je graag met iedereen en allemaal vieren.
Van harte gefelciteerd met je kleine meid. En laat je dag er niet door beinvloeden dat sommig er niet zijn.

En als ze echt niet kunnen, dan volstaat een kaartje via de mail de toch ook wel? Dan hebben ze er toch nog een soort van moeite voor gedaan vind ik zelf altijd.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:35

Zou jij het niet vreselijk vinden om toe te moeten geven dat je geen centen hebt voor een reis en een kadootje?
Ik wel, ik zou ook een slappe smoes verzinnen ben ik bang...
Maarr gefeliciteerd en maak er een fijne dag van voor je kind.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:36

In ieder geval gefeliciteerd. Toen ik nog ongesteld was betekende dat 2 dagen migraine en buikkramp niet echt fijn om dan in de auto te zitten en op een verjaardag gillende kinderen aan te moeten horen. Maar bot gezegd het is maar een kinderverjaardag geen begrafenis of bruiloft. Voor jou is je dochter het allerbelangrijkste lijkt me maar niet voor andere mensen.

Afzeggen zal met een voor hun goede reden zijn, ben blij dat ze afzeggen en niet gewoonweg niet op komen dagen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:37

Kun je ze niet voor bv volgend weekend uitnodigen?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:37

Kwanyin schreef:
Tsja, ik heb ook dagen dat ik ongesteld (ik meen dat het daar om gaat?) ben en dat ik me rótellendig voel, en dus ook mijn afspraak van die dag afzeg als het gaat. En nee, dat weet ik niet op voorhand, de ene maand is veel erger dan de andere en de dagen zijn ook wel eens onregelmatig.
Geen geld voor benzine kan trouwens toch een slap excuus zijn voor "geen zin?"

Stel dat ze zei: "sorry, ik kom niet naar je verjaardag, ik vind er niets aan om een kinderfeestje te moeten vieren van een 2-jarige want ik heb niets met kinderen en vind het al helemaal nutteloos om haar een cadeau te moeten geven", had je haar eerlijkheid dan kwalijk genomen?

:n ik hou van eerlijkheid in welke vorm dan ook.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:38

Dus je kan je alleen heel beroerd voelen als je koorts hebt??
Ik heb met enige regelmaat hele ernstige hoofdpijn, die zich met pijnstillers niet laat verdrijven. Ik voel me dan flink beroerder dan met een flinke griep. Autorijden hoef ik dan ook echt niet te proberen, levensgevaarlijk.
Er zijn ook mensen die ontzettend veel last van hun ongesteldheid hebben, ook dat is voor iedereen anders. Ik ken mensen die dan echt nauwelijks op de been kunnen blijven.
Weet je waar ik pas een hekel aan heb? Mensen die zo ontzettend snel oordelen!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:38

Inderdaad ik kan er ook niet tegen..
Dan vraag ik aan een vriendin het hw als ik ziek ben geweest ofzo, en dan moet ik het eerst 5 x vragen.
dan gaat t zo:
Hee wat is t hw?
Uhh weet ik niet.
Dus dan zeg ik, hoezo weet ik niet? dat staat toch in je agenda? :+
Ja maar dat heb ik niet opgeschreven -.-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:40

Gefeliciteerd ;)

Maar vind t niet zo aardig dat je dit op internet zet. Als ik dit zou lezen als haar zijnde was ik erg boos geweest dat je dit niet gewoon tegen mij zegt, ipv achter mijn rug om.
Daarbij, van ongesteld zijn/hoofdpijn hebben kunnen mensen echt erg ziek/zwak zijn, lekker makkelijk bekritiseren siert je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:40

LCharlotte schreef:
Hahaha lang leve bokt! Bedankt voor de felicitaties! Tja ik zou alleen niet gaan als ik echt koorts had ofzo, een ongesteldheid zou mij echt niet weerhouden, maar blijkbaar zijn mensen daar heel verschillend in :j :=

Nouja, daar heb je inderdaad ook wel gradaties in. De een heeft er nauwelijks last van en de ander valt flauw van de pijn. Ik ben wel allergisch voor slappe smoesjes als mensen eigenlijk gewoon geen zin hebben om te komen. Zeg dat dan gewoon, dat vind ik ook prima. Een van mijn vrienden laatst toen ik vroeg of hij zin had om mee naar de film te gaan: "Ik heb net gedoucht en nu is mijn haar nat dus ik kan niet." Halloooo. Je bent een kortharige jongen, come on :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:41

Doubtless schreef:
Gefeliciteerd ;)

Maar vind t niet zo aardig dat je dit op internet zet. Als ik dit zou lezen als haar zijnde was ik erg boos geweest dat je dit niet gewoon tegen mij zegt, ipv achter mijn rug om.
Daarbij, van ongesteld zijn/hoofdpijn hebben kunnen mensen echt erg ziek/zwak zijn, lekker makkelijk bekritiseren siert je niet.

dan neemt ze een paracetemol ? :)