Gisteren avond rond een uur of half 12 ging het gruwelijk mis met bokt, ineens konden we niet meer op de server komen waar ook bokt.nl op draait. Hebben contact opgenomen met het bedrijf waar de server staat en deze zouden de machine resetten ('s ochtends). Dit is gebeurd maar hielp niets, machine bleef dood.
Ime is toen naar Hoofddorp vertrokken en kwam daar tot de conclusie dat het moederbord van die server dood was. Snel een nieuwe moederbord gekocht, wat dingen geinstalleerd en omgewisseld en na een hele hoop geknutsel draaide de server eindelijk weer..
Bokt heeft het toen 10 seconde gedaan maar toen kwamen we tot de ontdekking dat de bokt database corrupt was doordat de server ineens plat is gegaan. Deze is nu helemaal gerepareerd maar dat heeft wel bijna een uur geduurd omdat er meer dan 160.000 posts nagekeken moesten worden.
Maar goed, server draait dus weer met een nieuwe processor (een snellere) en nieuwe moederbord.
Mijn welgemeende excuses voor al het ongemak!
(ik denk dat jullie werkgevers me wel erg dankbaar zijn vandaag
)_________________
"It never hurts to help" -- Eek the Cat
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-08-22 16:56 ]</font>

Je hebt me nog net op tijd kunnen behoeden voor zware ontwenningsverschijnselen...

) maar goed, op de chat van horses was bokt ook het enige gespreksonderwerp hihihi, we moesten elkaar echt troosten ensteunen hoor... 

!!! Maar toen ik het aan andere mensen ging vragen of tie ut bij hun deed kreeg ik dezelfde reacties: Neej, hij doet ut niet!! Ikke gelijk