Seriemoordenaars

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:23

Yv_ schreef:
Zodiac is toch ook een seriemoordernaar? Tijdje geleden de film gezien, die was wel goed :).

En Jack The Ripper is naar mijn weten ook wel een bekende.


Film had ik laatst ook gezien ja, interessante film!

shilady schreef:
Nou ik zal een ding vertellen
als ik zoon gestoorde gek tegen kom zal ik echt vechten voor mn leven en als ik de kans krijg zal ik ook echt proberen om hem ter plekke af te maken ! Weet ook zeker dat het van veel mensen de dood is geworden omdat ze uit princiepe niet degene wilde vermoorde die hun aanvalden..


Ja tis eng als je er veel bij nadenkt want ook in nederland zijn er seriemoordenaars die voor de fun moorden en iedereen kan in princiepe het doelwit worden maar ik probeer zo veel mogelijk van afgelegen plekken weg te blijven savonds maar soms moet je werken of je het school en dan heb je toch geen andere keus


Sorry, maar hier moest ik toch wel even om lachen... :') Natuurlijk, jij gaat "even" vechten als je zo'n gek tegenkomt, al zal je tegen die tijd wss niet veel kans meer maken :j de meeste seriemoordenaars weten wel waar ze mee bezig zijn. ;)
Buiten dat, denk je nou echt dat je op hét punt dat je bijna vermoord gaat worden rustig blijft zitten 8)7 natuurlijk niet, iedereen heeft overlevingsdrang. Iedereen zal vechten voor zijn leven, dat lijkt me logisch. :+

Jolliegirl

Berichten: 33025
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:23

*stippie*

Malkesta
Berichten: 886
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Dat wel natuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:25

DaniBanani schreef:
Nou ja, dan loog hij dus niet, het kwam door z'n vrouw dat hij daar zat :P


Ja! :') Hij was zo stoned als een garnaal, hij had alles geslikt opium, heroine, en toen zag ie zijn vrouw blijkbaar in een ander licht... :o
Was wel een van de aardigste mensen waar ik mee werkte, wilde altijd helpen en was een harde werker!

Eskimo
Berichten: 3055
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:26

Hmm, interessant onderwerp dit. Ik lees even mee

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:26

Fiffill, al zijn een boel ook op stomme foutjes uiteindelijk opgepakt..ik bedoel, tijdens een beoordelingsgesprek met de psycholoog een hoofd in je achterbak hebben liggen zou IK niet hebben gedaan..:D (al is dát dan toevallig onopgemerkt gebleven, maar toch)

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:31

Ik ben trouwens benieuwd hoe het kan dat er in de jaren 60-80 zóveel seriemoordenaars actief waren. Best apart..

Oh, trouwens, er is een arts, Harold Shipman, die waarschijnlijk 236 van zijn patiënten heeft vermoord. Veroordeeld voor 15, maar de andere sterfgevallen passen binnen het patroon.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:31

Tuurlijk denk dat de meesten wel tegen zullen sputteren
maar ik heb ook wellis op tv gehoord dat sommige slachtoffers zich neerleggen bij hun lot en zich nauwelijk verzetten (meschien door shock) maar als het toch een van ons gaat worden dan maar hij ...


Ik zat net deze te lezen Kurten die vampier idd
http://www.angelfire.com/fl4/peterkurten/about.html

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:32

DaniBanani schreef:
Fiffill, al zijn een boel ook op stomme foutjes uiteindelijk opgepakt..ik bedoel, tijdens een beoordelingsgesprek met de psycholoog een hoofd in je achterbak hebben liggen zou IK niet hebben gedaan..:D (al is dát dan toevallig onopgemerkt gebleven, maar toch)


Klopt, of zoals Andrei met geamptueerde vrouwenborsten in je tas rondlopen en gecontroleerd worden door de politie omdat de agent vindt dat je vaag doet... en vervolgens controleert 'ie alleen je papieren :+

Eskimo
Berichten: 3055
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:36

Brr, ik lees op Wikipedia: ''De grootst nog in levende zijnde seriemoordenaar zou de Colombiaan Pedro Alonso Lopez zijn. Hij zou naar schatting 350 vrouwen en kinderen hebben vermoord en verkracht. De grootste seriemoordenaar aller tijden zou volgens het Guinness Book of Records de Indiër Thug Buhram (of Behram) zijn. Hij behoorde tot het genootschap der thugs, die ritueel mensen wurgden als eerbetoon aan de doodsgodin Kali. De bronnen zijn vaag, maar hij vermoordde naar het schijnt 931 mensen tussen 1790 en 1830, allemaal door wurging met zijn wurgdoek.''

Hoe kan je ooit zo veel mensen vermoorden... Pfff echt luguber allemaal

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:39

Wauw, dat zijn nog eens aantallen..

Shilady, maar shock kan iedereen overkomen, ook jou. En vergeet niet, als jij denkt een man met een gebroken arm te helpen, en 't volgende moment wordt je in zijn auto gesmeten, vastgebonden, geblinddoekt..dan kán je ook weinig verzet bieden. En in die eerste momenten ben je waarschijnlijk ook zo verbaasd over wat er gebeurt dat je niet onmiddellijk van je af gaat trappen..

Maar goed, je hoeft je geen zorgen te maken, hier zijn geen seriemoordenaars. :D

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:40

DaniBanani schreef:
Maar goed, je hoeft je geen zorgen te maken, hier zijn geen seriemoordenaars. :D

Er worden anders genoeg mensen per jaar vermoord, hoeft het niet specifiek een seriemoordenaar voor te zijn ;)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:48

Nee inderdaad worden veel mensen vermoord :j
Zijn ook veel mensen die ermee wegkomen en ik zeg ook altijd je weet maar nooit hoe je buurman echt is want de meeste moordenaren gaan door het leven als nette gerespecteerde mensen ...

Anoniem

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:52

Misschien ook wel een "leuke" toevoeging voor dit topic, de Beul van Twente. Officieel geen seriemoordenaar maar ik denk dat 'ie dat wel was geworden als 'ie niet kort naar zijn eerste moord was opgepakt. Die man was echt ziek.

!!Pas op, enkele zeer schokkende foto's helemaal onderaan de pagina. Rest van de pagina is goed te doen.
http://www.twentetegengeweld.nl/kasebier.htm

Anoniem

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:55

Nog vrij recent ook.. Bah..
Nu vraag ik me af, hoort Joran vd Sloot ook in dit rijtje?

Officieel nog niet toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41949
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:58

DaniBanani schreef:
Wauw, dat zijn nog eens aantallen..

Shilady, maar shock kan iedereen overkomen, ook jou. En vergeet niet, als jij denkt een man met een gebroken arm te helpen, en 't volgende moment wordt je in zijn auto gesmeten, vastgebonden, geblinddoekt..dan kán je ook weinig verzet bieden. En in die eerste momenten ben je waarschijnlijk ook zo verbaasd over wat er gebeurt dat je niet onmiddellijk van je af gaat trappen..

Maar goed, je hoeft je geen zorgen te maken, hier zijn geen seriemoordenaars. :D


Bron?

terlygert

Berichten: 715
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:00

Horsii_mine schreef:
Dit meisje was dat meisje waarvan ik zij dat ze soms echt zieke plaatjes heeft:
http://rogue--leader.tumblr.com/ (niet schrikken als je doorscrolt! Als je niet tegen bloed etc. kunt ook niet doen!!)
Het overgrote deel is trouwens bodymods en hagedissen en dan ineens een plaatje waarvan je denkt AAAH dit wil ik niet zien %) Even ter informatie :P


Het eerste plaatje op haar site is ook al van een bekende seriemoordenaar: Dahmer.

Joran hoort er niet bij, daarvoor moet je er minimaal 3 op je naam hebben staan dacht ik?

Edit: wikipedia :+ zegt dat 2 of meer moorden je een seriemoordenaar maakt. Dan hoort hij er dus wel bij..
Laatst bijgewerkt door terlygert op 13-01-12 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:00

Nee joran niet
want het is niet bekend of hij meer dan 2 mensen heeft vermoord....

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:01

Shanna, nee, dan moet je minimaal 3 mensen hebben vermoord met een afkoelperiode ertussen.

Heb ik geen bron voor, maar ik heb er nooit iets over gehoord. Dus áls er eentje is dan zal die zijn werkgebied beperken tot de onderwereld en daar heb ik niks mee te maken. Tenzij er de afgelopen jaren minimaal 3 gerespecteerde burgers zijn vermoord met onbekende dader en vergelijkbaar patroon. Maar daar heb ik dus iig niets van gehoord/gevonden.

terlygert

Berichten: 715
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:03

Wikipedia: Volgens een definitie aangenomen op een symposium van de FBI uit 2005 is het een moordenaar die twee of meer slachtoffers maakt in verschillende, verder niet-gerelateerde misdrijven

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41949
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:03

terlygert schreef:
Horsii_mine schreef:
Dit meisje was dat meisje waarvan ik zij dat ze soms echt zieke plaatjes heeft:
http://rogue--leader.tumblr.com/ (niet schrikken als je doorscrolt! Als je niet tegen bloed etc. kunt ook niet doen!!)
Het overgrote deel is trouwens bodymods en hagedissen en dan ineens een plaatje waarvan je denkt AAAH dit wil ik niet zien %) Even ter informatie :P


Het eerste plaatje op haar site is ook al van een bekende seriemoordenaar: Dahmer.

Joran hoort er niet bij, daarvoor moet je er minimaal 3 op je naam hebben staan dacht ik?

Edit: wikipedia :+ zegt dat 2 of meer moorden je een seriemoordenaar maakt. Dan hoort hij er dus wel bij..


De moord op Natalee Holloway is nog niet bewezen, dus hij is geen seriemoordenaar.

Ik vind de definitie seriemoordenaar sowieso vaag... 2 of meer moorden... Dan ben je snel een seriemoordenaar :+.

Anoniem

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:03

Ja joh San, we plegen "effe" 2 moorden ;)

Nick1963

Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:05

Shanna schreef:
Nog vrij recent ook.. Bah..
Nu vraag ik me af, hoort Joran vd Sloot ook in dit rijtje?

Officieel nog niet toch?


Nee denk ik niet , die heeft niet de tijd gekregen om handig te worden , jammer voor hem , dat hij met het tweede meisje iemand getroffen heeft , waar de familie zoveel macht heeft , en in een land waar ze naast het proces weten hoe ze iemand..........vastzetten.(Joran gaat een hel tegemoet)

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:05

Maar volgens mij komt er wel meer bij kijken. Sowieso niet-gerelateerde misdrijven, en ze kijken ook wel naar de motivatie geloof ik. Als jij 2 mensen vermoordt om te overleven (op 2 verschillende momenten) ben je daarmee natuurlijk geen seriemoordenaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41949
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:07

Nouks schreef:
Ja joh San, we plegen "effe" 2 moorden ;)


Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je wel heel snel als seriemoordenaar bestempeld wordt als je twee moorden pleegt die niet gerelateerd zijn en waarvan de motivatie ongeveer hetzelfde is.

Ik denk bij een seriemoordenaar aan iemand die toch minimaal 5 mensen omgelegd heeft :=.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Seriemoordenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:08

Maar als jij er 2 pleegt, puur omdat jij die drang hebt, en er zit een afkoelperiode tussen, en er is geen andere motivatie - dan is de kans waarschijnlijk erg groot dat er meer volgen. Die drang zal niet spontaan weer verdwijnen..