NHB deurne Het kan me echt kei kei kei veel helpen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mustilove

NHB deurne Het kan me echt kei kei kei veel helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 19:42

Hej, ik had een vraag over NHB deurne wie is er daar juist geweest en hoe was het daar?
en kost daat veel geld?
en moet je daarvoor ook een eigen pony hebben of mag dat niet een pony?
Is daar ook internaat en hoe is dat dan? en kun je ook naar huis gaan?
EN wie is er al in torhout geweest VLTI ? /3

Vriendelijke groeten, Nina

Anoniem

Re: NHB deurne Het kan me echt kei kei kei veel helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:43

Niet meer wat het was.
Ja.
Moet een paard zijn, kan eventueel eentje van school lenen.
Eerste 2 jaar verplicht intern, daarna keuze (voor zo ver ik het me herinner)
Niet ik.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:45

Ik ben nu net ingestroomd op het nhb deurne.
Maar ik weet niet welke opleiding je wilt gaan doen op het Deurne, maar voor sport moet je een goed paard hebben, of een manege paard huren. Voor de rest hebben ze gewoon schoolpaarden voor je. De koste weet ik zo niet uit me hoofd.. ligt ook aan welke opleiding je doet. En vanaf volgendjaar kan je gewoon naar huis met sport waar je eerst moest overnachten in het internaat. En kan iedereen gewoon een kamer huren en is het 5 dagen per week in plaats van nu 2 dagen.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 20:04

ajockeydream schreef:
Ik ben nu net ingestroomd op het nhb deurne.
Maar ik weet niet welke opleiding je wilt gaan doen op het Deurne, maar voor sport moet je een goed paard hebben, of een manege paard huren. Voor de rest hebben ze gewoon schoolpaarden voor je. De koste weet ik zo niet uit me hoofd.. ligt ook aan welke opleiding je doet. En vanaf volgendjaar kan je gewoon naar huis met sport waar je eerst moest overnachten in het internaat. En kan iedereen gewoon een kamer huren en is het 5 dagen per week in plaats van nu 2 dagen.

Dat snap ik nog niet zo goed van dat internaat maar jij zit nu op deurne is het daar leuk en tof ik zou graag paardensport, docent trainer paardensport, paard en verzorging of paardenhouderij. welke richting doe jij mss? en hoe is het nu eigenlijk met het internaat? en mag je ook niet met een pony? /3

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:07

Ik doe horse en leisure. En als ik jouw was zou ik op de 29ste gewoon even naar de opendag gaan. Het bevalt me heel goed, veel afwisseling pratijk theorie. Ze zijn wel streng en het is zwaar maar met doorzettings vermogen is het te doen

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 20:21

ajockeydream schreef:
Ik doe horse en leisure. En als ik jouw was zou ik op de 29ste gewoon even naar de opendag gaan. Het bevalt me heel goed, veel afwisseling pratijk theorie. Ze zijn wel streng en het is zwaar maar met doorzettings vermogen is het te doen

OKe danku dan toch nog iemand dat content is en ja doorzettings vermogen dat moet wel lukken maar weet jij soms ook of de andere richtingen goed zijn? en hoe het internaat is? danku dat je mij info geeft. Zijn het daaar ook goede leraren en mag je kiezen wat je doet springen dressuur cross mag je dat kiezen?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:47

FZ-->STW

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:13

Alle onderdelen worden behandeld, en de leraren zijn goed, je hebt er ook mindere tussen zitten maar in het algemeen zijn ze goed en hebben ze ervaring. Hoe het met het 'internaat' zit is dat je gewoon een kamer huurt voor 20 euro per nacht ofzo.. voor 2 personen dus je krijgt een kamergenoot wil je dat neit meot je 10 euro bij betalen. En dan krijg je ook onbijt en dacht avond eten er bij..

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 18:24

A oke danku voor de info en heeeft er nog iemand op die school gezeten?

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:59

Je bent nog wel te jong voor de opleiding ;) Het is wel goed om je nu alvast wat te gaan verdiepen, maar weet je wel precies wat het inhoud? hoe zwaar het is en hoeveel kennis je vooraf al moet hebben?

Je kan niet met een pony ;) En het eerste de beste paard red het daar ook niet, want er word nogal veel van paard en ruiter gevraagd. Verder kan je idd het best opendagen bezoeken en info vragen bij de school. Over NHB Deurne hoor je heel veel verschillende meningen.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 20:51

Hoe bedoel je kan ik daar op men 14 nog niet naar toe hoe oud moet je dan juist zijn? En van wat uur tt wat uur is de school eigenlijk?

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:09

ik geloof dat je rond de 18 moet zijn! plus je zal eerst wel een diploma op je middelbare school moeten halen (vmbo-havo)
daarbij lijkt het me belangrijkdat je redelijk veel rijervaring hebt als je een opleiding gaat doen waarbij het rijden belangrijk is (sport en leisure volgens mij) ik heb er geen verstand van, maar als ik jou was zou ik eerst nog even je middelbare school af maken en dan even verder kijken wat je wil gaan doen!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:48

Je kan gewoon na je vmbo gaan. Ik ben 16 dus dat van 18 jaar klopt niet helemaal. En je moet wel wat rijervaring hebben, bij leisure iets minder als bij sport maar toch.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:00

Kijk eens op de website ;)

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:03

Ja maar daar staat niks op van de leeftijd en weet iemand de prijs

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:11

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:24

Er is al een topic over Deurne op STW, namelijk [STW] NHB Deurne
Daar kan je al je vragen kwijt, hier een slotje.