Nintendo DS voor meisje van 4 jaar??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marshaha

Nintendo DS voor meisje van 4 jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:18

Nog even en mijn meisje wordt 4...
Zou ze (al) wat hebben aan een Nintendo DS? ze heeft nu een VTech, en daar kan ze heel goed op spelen. Ik vind wel spellen vanaf 3 jaar op de DS, maar heeft iemand daar ervaring mee??

wij gaan binnenkort op vakantie, en hoe meer ik kan meenemen in het vliegtuig hoe beter
maarja, ze moet er wel wat aan hebben natuurlijk

Anoniem

Re: Nintendo DS voor meisje van 4 jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:19

Wij hebben hier sinds kort een DS in huis. Mijn jongste word over een week 4 en hij speelt er wel een klein beetje mee maar echt handig is hij er nog niet mee.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:21

Ik zou het niet doen.

Ik heb tijdens mijn stage en werk gezien hoeveel jonge kinderen er al niet meer willen knustelen, buiten spelen enz. omdat ze liever een computerspelletje spelen.
Daar hebben ze nog tijd genoeg voor vind ik, op deze leeftijd zijn andere dingen belangrijker.

Als je het puur doet voor in het vliegtuig zou ik even achter je oor krabben :j
Er zijn genoeg andere dingen om haar mee bezig te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:22

Maar Silence, dat is ook een grens die jij als ouder moet bewaken in mijn ogen.

Hier mogen ze maximaal een half uurtje per dag met dat ding, de rest is gewoon hup spelen.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:24

ik heb een koffer vol knutselspullen bij me hoor! mijn meid is echt een knutselkind

tja 12 uur vliegen, dat vergt veel voorbereiding

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:25

Mijn neefje van 3 speelt dora de explorer op de ds.. Hij kan er eigenlijk wel goed weg mee..
Moet wel zeggen dat het spelen opde ds aan banden ligt hoor.. hij mag niet onbeperkt spelen.. af en toe een half uurtje.. Maar hij vind het heel erg leuk.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:26

Als je de vraag stelt : kan ze er wat mee, denk ik : ja. Er zijn genoeg spellen voor kleintjes. Je bent verbaasd hoe snel ze het snappen!

Of je m moet kopen weet je zelf het beste : als je haar nu al niet van de vtech af kan "slaan" zou ik het niet doen, anders : waarom niet , het is een perfect tijdverdrijf voor sommige situatie's zoals vliegtuig /autoreizen of visites waar een kind eigenlijk niet zo veel lol beleefd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:26

mijn nichtje en neefje hebben al vanaf kleins af aan hun DS , mijn nichtje was volgens mij 2,5 ofzo omdat haar broertje er ook 1 had en zij hem telkens afpakte heeft ze een eigen gekregen al begreep ze de helft toen niet
en nu 2 jaar later spelen ze er nog steeds mee :D

maar het ligt geheel aan je dochtertje, hoe gaat ze ermee om, hoe snel pikt ze dingen op
mensen verklaren mij voor gek ,maar mijn dochter heeft mijn oude iphone in combi met de fisher price iphone houder, mijn dochtertje is 7 maanden....
en ze weet nu al heel goed dat als ze haar hand op het beeld klapt , er dan geluid uit komt!

dus ik zeg, als jij denkt dat je meissie er klaar voor is, en je weet dat ze er erg blij mee is, doen ;)
en wat betreft het verlsaafd zijn er aan en de opvoeding en hoe slecht mensen er over denken: daar ben je als ouder zelf bij en heb je zelf in de hand....
overigens is bewezen dat bepaalde apps op bijv de ipad een kind juist kunnen stimuleren en het lerend vermogen en motoriek bevorderen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:27

Kan zeker, zijn leuke leer spellen voor te krijgen :)

Zolang jij de ds in beheer hebt en niet je dochter (niet op de kamer laten liggen bv) en de tijd bewaakt is het echt een leuk ding :)

Mijn neefjes waren ook jong toen ze de ds kregen, was ook handig voor op visite om ze te belonen voor hun brave gedrag (even een kwartiertje spelen ermee).
Al was de jongste er iets minder geduldig mee; zorg voor goede bescherming om het apparaat haha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-01-12 11:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:27

De leeftijd op de spellen van de DS zijn niet leeftijdsgebonden als in dat ze 3 jaar zijn en er mee overweg kunnen. Zo is bijv. braintraining ook voor 3 jaar, maar ik zie een 3 jarige nog geen sudoku's leggen etc.. :))
Die leeftijden op de spelletjes zijn meer als de kijkwijzer voor de TV.. Vanaf 3 jaar wil dus zeggen geschikt voor alle leeftijden, zonder geweld etc.. De 7, 12, 16 en 18 jaar-aanduidingen duiden dus oa meer geweld etc.

Ik zou voor een kind van 4 geen DS aanschaffen nog, ze kunnen immers ook nog ruim vooruit op de VTech (die spellen zijn er ook tot 9 jaar meen ik) ik heb het in de praktijk (ben ass. filiaalmanager geweest bij een grote speelgoedzaak) vaak gezien dat de kids een DS kregen om ze zoet te houden maar ze er in feite nog niks mee konden. Ook zijn veel spellen in t Engels, en dan zijn de ouders er toch nog zoet mee omdat ze het kindje steeds moeten helpen. Ik zou dus nog een paar jaar wachten, wat is er nou nog mis met het ouderwetse kleur/spelletjesboek bijv. om ze stil te houden..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:36

Tsja..ik weet het niet hoor..

Ik werk zelf bij de Bart Smit en als ik zie wat voor spelcomputers ouders voor hun jonge kinderen kopen..En zeker wat voor spellen ze ze erop laten spelen..
Ik heb vaak het idee dat de ouders werkelijk geen flauw idee hebben wat het inhoud, maar dat ze het kopen om de kids rustig te houden of omdat ze er zo om zeuren. Er zijn wel spellen voor die leeftijd die leuk zijn, maar ik denk dat je een kind van 4 blijer maakt met een pot klei of een schommel om buiten te spelen, dan met een spelcomputer.

Persoonlijk zou ik ze er zo lang als mogelijk vandaan houden.

Als je het dan toch per se wilt kopen, dan zou ik eerder kiezen voor de storio, mobigo of v-smile pocket van Vtech. Ze kunnen hierop educatieve spellen doen, tot een jaar of 8.

Nog even over de leeftijden die op de doosjes staan: dat is puur de leeftijdsgrens waarvoor het geschikt is, net als bij films, en heeft dus niets met de moeilijkheidsgraad van een spel te maken

http://www.pegi.info/nl/index/id/159/

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:42

Het kan, mijn dochter was ook net 4 toen ze er 1 kreeg van opa.Haar nichtje van 8 had er 1 en mevrouw pakte 'm ook steeds af van haar nichtje toen we gezellig op vakantie waren.

Omdat er nogal wat narigheid ontstond is opa de speelgoed winkel ingedoken en kwam terug met een roze DS met 3 spelletjes: nintendogs (heet dat zo?),Dora en Hamsterz....houd er alleen rekening mee dat je het ding na een paar jaar kunt vervangen,mijn dochter had zo fanatiek met het pennetje zitten krassen dat je na 2 jaar nog amper op het schermpje kon kijken.

Inmiddels is die van mijn dochter (nu 8) vervangen voor de 3d variant en speelt ze er voornamelijk op als we de auto instappen of als ze gaat logeren. Tijdens lange autoritten vind ik het zelf ideaal,ik maak een tasje met kleurboeken etc en haar DS...zo heeft ze al autoritten van ruim 15 uur overleefd.Ik let er alleen wel op dat ze niet te lang achter elkaar speelt en koop voornamelijk spelletjes met prinsesjes,dieren etc.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:26

In de tijd dat ik voor groep 1/2 stond op de basisschool, waren er al een hoop jongste kleuters die redelijk overweg konden met een DS. Echt lekker erop spelen was soms nog wel lastig, maar wat knopjes indrukken vonden ze al gauw goed. De echte problemen kwamen pas als ze moesten delen met andere kinderen of er helemaal mee moesten stoppen.

Ik zou er eerlijk gezegd nog lekker even mee wachten. tot 10 jaar geleden konden wij ons als kinderen ook allemaal nog vermaken met een kleurboek, stickertjes en wat barbies in het vliegtuig. Mijn ervaring (zelf geen kinderen, maar wel op professioneel gebied veel met kinderen te maken gehad) is dat ouders er één aanschaffen met het idee 'leuk voor af en toe'. Maar uiteindelijk blijkt het dan toch wel heel gemakkelijk om de DS even te geven als je zelf aan het koken bent, of aan het stofzuigen, of aan het bellen, of in de auto, of op de bank, of vlak voor het eten, of erna, of vlak voor schooltijd, of erna. Natuurlijk ben je daar zelf bij, maar vergeet niet dat het heel gemakkelijk is om hem te geven, als hij er toch ligt.

Ik vind dat kinderen van 4 nog lang genoeg de tijd hebben om verslingerd te raken aan computerspelletjes. Ondanks de positieve kanten aan spelcomputers (hand-oog-coördinatie, vooruit denken, logisch denken), vind ik ze niet opwegen tegen de negatieve kanten.. Laat ze eerst nog maar 'overleven' zonder zo'n ding. Voor je het weet willen ze op hun 6e een eigen laptop en voor hun 8e verjaardag een iPhone. Ik zie er geen heil in, in het zo vroeg mogelijk beginnen met al dat spul.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:32

Joyce_ schreef:
In de tijd dat ik voor groep 1/2 stond op de basisschool, waren er al een hoop jongste kleuters die redelijk overweg konden met een DS. Echt lekker erop spelen was soms nog wel lastig, maar wat knopjes indrukken vonden ze al gauw goed. De echte problemen kwamen pas als ze moesten delen met andere kinderen of er helemaal mee moesten stoppen.

Ik zou er eerlijk gezegd nog lekker even mee wachten. tot 10 jaar geleden konden wij ons als kinderen ook allemaal nog vermaken met een kleurboek, stickertjes en wat barbies in het vliegtuig. Mijn ervaring (zelf geen kinderen, maar wel op professioneel gebied veel met kinderen te maken gehad) is dat ouders er één aanschaffen met het idee 'leuk voor af en toe'. Maar uiteindelijk blijkt het dan toch wel heel gemakkelijk om de DS even te geven als je zelf aan het koken bent, of aan het stofzuigen, of aan het bellen, of in de auto, of op de bank, of vlak voor het eten, of erna, of vlak voor schooltijd, of erna. Natuurlijk ben je daar zelf bij, maar vergeet niet dat het heel gemakkelijk is om hem te geven, als hij er toch ligt.

Ik vind dat kinderen van 4 nog lang genoeg de tijd hebben om verslingerd te raken aan computerspelletjes. Ondanks de positieve kanten aan spelcomputers (hand-oog-coördinatie, vooruit denken, logisch denken), vind ik ze niet opwegen tegen de negatieve kanten.. Laat ze eerst nog maar 'overleven' zonder zo'n ding. Voor je het weet willen ze op hun 6e een eigen laptop en voor hun 8e verjaardag een iPhone. Ik zie er geen heil in, in het zo vroeg mogelijk beginnen met al dat spul.

Dat is ook waar ik op doelde inderdaad.
Je hebt als ouders wel een grens aan te geven, maar kiezen voor het makkelijke weg krijgt dan toch uiteindelijk vaak de voorkeur en doen ouders niet zo moeilijk meer als zoon of dochterlief voor de zoveelste keer de computer wil.
Dat risico loop je ook in het vliegtuig.
Stel je dochter mag beginnen op de DS. Vind dit erg leuk, maar moet na een tijdje stoppen om te kleuren of iets dergelijks.
Maar ze wil dit niet en uiteindelijk een hoop heibel in het vliegtuig. Grote kans dat je als ouder zijnde dan toch maar de DS geeft
Laatst bijgewerkt door Silence op 11-01-12 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:33

Joyce_ schreef:
Ik zie er geen heil in, in het zo vroeg mogelijk beginnen met al dat spul.

ik dus juist wel :j <<)

onze dochter gaat (hopelijk als zij ook wil) straks in de leer bij een goede vriend van mijn man
die is uitmuntend op een pc.... en kan je zeggen, als je dat kan, kan je veel geld verdienen :))
en dat zou ik graag aan mijn dochter willen meegeven dus, ik hoop dan ook dat ze het zelf ook wil en er in mee gaat
alle benodigde apparatuur schaffen we dan ook aan voor haar....

als ze die opleiding en kunsten afgerond heeft kan ze namelijk op haar 18e al zeer goed verdienen en een hele goede toekomst voor haar zelf weg zetten :D

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:34

Mijn zoontje is 4. Zelf heb ik een ds (die ook met ons mee gaat in het vliegtuig, ik ben nl een verslaafde) Hij mag hem best is lenen, maar voor zichzelf heeft hij dit jaar van de sint een VTech Storio gekregen. Heel leerzaam en leuk. Hij is er gek mee. Is niet alleen maar spelltjes, ook filmpjes, boekjes, foto's muziekjes. Voorlopig nog geen DS voor mijn zoon, spelletjes zijn niet zo leerzaam en geschikt als die van Vtech.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:38

Mijn dochtertje wordt deze maand 7 en ze kan nu pas wat eenvoudige spelletjes spelen (met cheets, of hoe schrijf je dat) Ik zou het persoonlijk niet doen. Daarnaast heb je tegenwoordig de DSi met camera. Deze zijn heel kwetsbaar..
Met een ipad achtig ding zou ze veel meer kunnen denk ik. Mijn dochtertje speelt graag (gratis) spelletjes die ik op mijn smartphone heb. Dat vindt ze leuke dan een met haar DS.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:38

Ik zat toen ik 1 was ook te spelen met de computerpijltjes ( want de muis bestond nog niet) van de computer en op mijn vierde kon ik als je kind er geschikt voor is en leergierig is vind ik het juist positief om vroeg te beginne. Je kan niets meer zonder computer en al die handigheidjes, mijn ouders waren ook van; zo vroeg mogelijk eraan laten wennen.
Wel met tijdsbewaking natuurlijk.
Als ik zie hoe handig mijn 6 jarige neefje nu is met al die dingen, ideaal! De 10 jarige kan mij zelfs dingen leren haha :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:44

Ik zou er ook nog even mee wachten, ik zou dr zoveel mogelijk stimuleren zichzelf te kunnen vermaken. Denk dat met dergelijke spelletjes op zo'n jonge leeftijd de creativiteit van kinderen al vrij snel achterop gaat raken.
Mocht je het idd toch willen doen, idd zelf de tijd bewaken! En dan het liefst niet "elke dag een halfuurtje" maar op random momenten geven. Zodat ze er niet te veel aan gaat wennen dat dat ding altijd maar beschikbaar is.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:54

Ik heb er toen een voor "mezelf" gekocht en er ook een paar spelletjes voor haar op gezet en dan mocht ze hem af en toe lenen. Werkte super en werd eigenlijk alleen onderweg en bij speciale gelegenheden gebruikt.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:57

Mijn kinderen hebben beide een DS, al waren ze wel iets ouder als die van jou.
Ik vind het werkelijk het beste kado wat we ze ooit geven hebben.
Ze spelen er vaak mee, maar soms ook tijden niet. In de zomer zie ik die dingen nooit.
Dan hebben ze het te druk met buitenaktiviteiten. Daar ben je als ouder zelf ook bij, vind ik.
Voor het vakantie naar Denemarken waren ze helemaal oud waard!! Auto oplader erbij en ik heb ze niet
gehoord!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:12

Tsja..

Wij gingen vroeger ook vaak op autovakantie. Ben ook eens met 't vliegtuig naar Canada geweest als 4-jarige. Mijn ouders deden dan altijd een tas met kleine cadeautjes. Om de zoveel tijd mochten we er dan eentje uitpakken. Kleurboekjes, reisspelletjes, dat soort dingetjes. Ging echt prima, ze hebben nooit last van ons gehad. Kan dus ook prima zónder DS. :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:16

Er zijn best spelletjes die geschikt zijn voor die hele kleintjes, en ze zullen er best mee uit de voeten kunnen. Maar als je zelf zo twijfelt, misschien dat je dan eens andere opties onder de loep kan nemen???

Bijvoorbeeld een draagbare dvd-speler. Mijn moeder heeft er toen mijn broertje klein was ook een gekocht, en het ding heeft afgelopen zomer op de camping ook erg goed dienst gedaan! Als ze dan ook haar V-tech computer mee heeft en wat knutsel/tekenspullen denk ik dat je die 12 uur wel doorkomt :)

Dan kan je altijd over een paar jaar nog nadenken over een DS :) Aan de andere kant, wellicht bied het computertje ook nog wat vertier voor jou :)) (jat ook af en toe de DS van haar broertje)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:03

Die van mij wordt volgende week 5 maar ze vroeg hem gewoon voor haar verjaardag. Mama, ik weet al wat ik wil voor mijn verjaardag, een Nintendo DS. :')

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:11

Vroeger kreeg je idd kleurboekjes e.d. om je te vermaken onderweg, maar het is 2012 en de wereld is een en al electronica en gadgets.
Ik denk niet dat je kind enige emotionele of motorische schade gaat ondervinden als ze met een Nintendo DS zichzelf vermaakt in het vliegtuig. Goeie reis!
Laatst bijgewerkt door Betteke op 11-01-12 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt