Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joyce_ schreef:In de tijd dat ik voor groep 1/2 stond op de basisschool, waren er al een hoop jongste kleuters die redelijk overweg konden met een DS. Echt lekker erop spelen was soms nog wel lastig, maar wat knopjes indrukken vonden ze al gauw goed. De echte problemen kwamen pas als ze moesten delen met andere kinderen of er helemaal mee moesten stoppen.
Ik zou er eerlijk gezegd nog lekker even mee wachten. tot 10 jaar geleden konden wij ons als kinderen ook allemaal nog vermaken met een kleurboek, stickertjes en wat barbies in het vliegtuig. Mijn ervaring (zelf geen kinderen, maar wel op professioneel gebied veel met kinderen te maken gehad) is dat ouders er één aanschaffen met het idee 'leuk voor af en toe'. Maar uiteindelijk blijkt het dan toch wel heel gemakkelijk om de DS even te geven als je zelf aan het koken bent, of aan het stofzuigen, of aan het bellen, of in de auto, of op de bank, of vlak voor het eten, of erna, of vlak voor schooltijd, of erna. Natuurlijk ben je daar zelf bij, maar vergeet niet dat het heel gemakkelijk is om hem te geven, als hij er toch ligt.
Ik vind dat kinderen van 4 nog lang genoeg de tijd hebben om verslingerd te raken aan computerspelletjes. Ondanks de positieve kanten aan spelcomputers (hand-oog-coördinatie, vooruit denken, logisch denken), vind ik ze niet opwegen tegen de negatieve kanten.. Laat ze eerst nog maar 'overleven' zonder zo'n ding. Voor je het weet willen ze op hun 6e een eigen laptop en voor hun 8e verjaardag een iPhone. Ik zie er geen heil in, in het zo vroeg mogelijk beginnen met al dat spul.
Joyce_ schreef:Ik zie er geen heil in, in het zo vroeg mogelijk beginnen met al dat spul.