Ik moet nu een keuze maken, maar wat is de goede?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Ik moet nu een keuze maken, maar wat is de goede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 16:16

Hallo allemaal,

Ik ben 3 jaar bevriend geweest met de 3 beste vriendinnen die je je maar kon wensen.
Van jaar 2 tot en met jaar 3 en de eerste maand van jaar 4 op de middelbare school.
We kochten als iemand jarig was altijd een kleinigheidje en gingen samen naar de film.
En natuurlijk feliciteerden we elkaar!

Of nouja.. Natuurlijk?

Ik ben altijd in de kerstvakantie jarig. Op 25 december welteverstaan.
En, ik wil niet zielig doen, maar ik ben nog nooit door ook maar één van de vriendinnen gefeliciteerd.
Laat staan dat ik een kleinigheidje kreeg. Dit is overigens niet waar ik op uit ben!!! Begrijp me goed!
Het gaat me absoluut niet om een kleinigheidje van een euro of tien, want dat kan ik zelf ook wel kopen. Boven dien krijg ik genoeg van mijn verjaardagsvisite.

Na de kerstvakantie is het altijd eerst even bijpraten van wat we in de vakantie hebben gedaan, en dan ben ik aan het woord.
"Nou, ik ben natuurlijk weer jarig geweest in de vakantie.." Dan kijken ze even naar me en kijken vervolgens weer weg. Niet een:"Oohja! Gefeliciteerd!" ofzo, of een:"Was het leuk? Veel visite gehad?"
Niks. Geen probleem als dat een jaartje gebeurd, want kom op! We zijn mensen en mensen vergeten die dingen!

Als ik samen fiets met één van de meiden en het gespreksonderwerp wordt mijn verjaardag en zeg dat ik jarig ben geweest in de vakantie, kan er niks meer dan een ongeïnteresseerd "Oh.." af.
Ook als ik dan een week later vraag zullen we nog even ter ere van mijn verjaardag naar de bios of mac gaan, is er geen belangstelling. Prima. Als ze geen zin hebben, dan niet. Dan ga ik gezellig met m'n zus naar de bios.

Binnenkort is de eerste meid(met mij geteld de tweede) jarig, en ik zit sterk te twijfelen of ik nog wel zin heb om cadeautjes te kopen of er überhaupt aan te denken.
Aan de ene kant denk ik: Beetje onfatsoenlijk om niet met de 'traditie' mee te doen.
Maar aan de andere kant heb ik zoiets van: Die moeite is ook niet in mij gestoken.

Ik wil geen medelijden of iets in die trand, ik zou graag een eerlijke reactie hebben van mede Bokkers hoe zij hier over denken.

Alvast bedankt voor de reactie.

EDIT: Hier nog een stukje vetgedrukt waarom ik minder bevriend met ze ben geraakt:

Ik heb in november twee weken in een rolstoel doorgebracht(voor meer info PB) we stonden altijd in de pauzes aan een sta tafel. Toen ik in de rolstoel zat, kon ik daar niet bij komen en heb ik vriendelijk gevraagd of we niet even ergens anders konden gaan zitten, waar ik ook bij kon. Er werd gereageerd door een van de 'vriendinnen': Ga zelf ergens anders heen. Sindsdien heb ik een beetje zoiets van ja flikker een end op(sorry voor de woordkeuze, maar kon even geen betere vinden).
Dit hebben zij niet echt gepikt denk ik, want er wordt nu heel anders op mij en mijn opmerkingen gereageerd.
Laatst bijgewerkt door moelly op 10-01-12 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:17

moelly schreef:
Ik ben 3 jaar bevriend geweest met de 3 beste vriendinnen die je je maar kon wensen.

De enige juiste conclusie denk ik zo ;-)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:19

ik begrijp dat compleet en vind dat je niets moet kopen voor haar.
Het draait mij ook natuurlijk niet aan dat geld maar om de intentie die ze er achter halen.
Om de moeite die ze er in steken of die gedachte dat telt.

Al dan niet ontketen je wel een woordwisseling, maar dan kan je echt wel je gedacht zeggen.
Hoeveel jaar is dit al aan de gang ? Hoe zouden zij zich voelen.

Wel ja , probeer het eens uit ...

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:20

moelly schreef:
.

Lees nu nog eens je eigen verhaal opnieuw, en dan als laatste even stil staan bij deze zin.

Je verdiend duidelijk beter dan dit!
Laatst bijgewerkt door TLNLSDB op 10-01-12 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:21

Ik zou ze wel feliciteren, is tenslotte een vriendin (al verdien je betere vrienden). maar zou geen cadeau kopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:22

Kun je ze niet uitnodigen voor je verjaardag?
Zo van: ik ben jarig geweest en komen jullie zaterdag gezellig een filmpje kijken?

Ik heb ong hetzelfde gehad, en het bleek dat zij dachten dat hun niet verwacht werden omdat ik hen niet uitnodigde.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 16:23

_Bonte_ schreef:
ik begrijp dat compleet en vind dat je niets moet kopen voor haar.
Het draait mij ook natuurlijk niet aan dat geld maar om de intentie die ze er achter halen.
Om de moeite die ze er in steken of die gedachte dat telt.

Al dan niet ontketen je wel een woordwisseling, maar dan kan je echt wel je gedacht zeggen.
Hoeveel jaar is dit al aan de gang ? Hoe zouden zij zich voelen.

Wel ja , probeer het eens uit ...

Sorry, maar ik snap dat vetgedrukte niet, wat bedoel je hiermee?

Bedankt voor de reactie.
Maar ik heb wel weer zoiets van het is misschien wel wat onbeleefd, maar aan de andere kant: Dan zijn ze dus ook flink onbeleefd geweest naar mij toe?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 16:23

Brainless schreef:
Zo van: ik ben jarig geweest en komen jullie zaterdag gezellig een filmpje kijken?

Ik heb ong hetzelfde gehad, en het bleek dat zij dachten dat hun niet verwacht werden omdat ik hen niet uitnodigde.

Nou, het punt is dat ze dan nooit zin hebben. Ik nodig ze wel elk jaar uit!

Elianna_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:24

Dat ze op eerste dag i.v.m. eventuele verplichtingen niet langs kunnen komen kan ik begrijpen.
Maar dat ze helemaal niet aan je denken terwijl jij altijd wel voor de anderen een cadeautje koopt en mee naar de bios gaat kan ik niet begrijpen.
Echte vriendinnen die laten toch altijd wel even wat van zich horen? Ookal is het een smsje, belletje, krabbeltje, of wat dan ook!

Dat ze dan na de vakantie ook nog eens ongeïnteresseerd gaan doen zou voor mij genoeg zeggen.
Ik was er al lang klaar mee geweest, en had dus ook echt geen cadeautje meer voor hun gekocht.

Heb je er trouwens al eens met ze over gesproken? Dat je het niet fijn vind om elk jaar wel voor hun een cadeautje te kopen en naar de bios te gaan, terwijl het andersom nooit gebeurd?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:24

moelly schreef:
Brainless schreef:

Nou, het punt is dat ze dan nooit zin hebben. Ik nodig ze wel elk jaar uit!

Ja, dan wordt het wel anders. Dan zou ik ook denken.... krijg de rambam. :+

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:25

Ik vind het behoorlijk onfatsoenlijk dat jij jaar in jaar uit wel van je laat horen op hun verjaardagen, je gaat er zelfs heen en koopt cadeaus, maar hoe zij met jouw verjaardag om gaan is op zijn zachtst gezegd niet leuk. Prima als ze niet aan verjaardagen willen doen (of aan jouw verjaardag), maar dan moeten ze ook jou niet uitnodigen op hun verjaardagen en jouw cadeaus aannemen. Het hoeft in de wereld niet allemaal op de weegschaal, maar dit is natuurlijk behoorlijk knullig.

Ik zou er geen dikke rel om veroorzaken, maar ik zou dan ook niets meer aan hun verjaardagen doen. Wanneer ze vragen waarom niet, kun je dan gewoon eerlijk zeggen dat ze immers ook niet op jouw verjaardag komen toch? Mijn vriendinnen zijn er altijd op mijn verjaardag en op vele andere dagen. Ik zou deze meiden persoonlijk dan ook meer zien als schoolvriendinnen of kenissen. "De beste vriendinnen die je je kunt wensen" zijn ze sowieso niet lijkt me, anders waren ze wel wat anders met de situatie omgegaan en hoefde jij dit topic niet te openen.

Vervelende situatie TS, succes ermee!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:26

Ik ken natuurlijk het hele verhaal niet, maar zoals we het hier kunnen lezen, klinken het niet echt als goede vriendinnen...
En klink je niet bepaald welkom bij 'het groepje'. Sorry, maar als mijn vriendinnen me alleen zouden laten staan omdat ik in een rolstoel zit? Stjah, wat dan?? Dat zouden ze simpelweg niet doen...

Ik zou als ik jou was niet meegaan inderdaad.. En als ze ernaar vragen gewoon aangeven, dat je voor jou verjaardag ook niet naar de bios bent geweest en er nu ook geen behoefte aan hebt, dit terug te doen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:26

Helemaal in het geval van je Rolstoel verhaal, Konden ze mij mooi ant gas!

_Bonte_

Re: Ik moet nu een keuze maken, maar wat is de goede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:34

ik bedoel als je dit jaar eens geen reactie of gehoor geeft aan hun verjaardag

dan zullen zij hier waarschijnlijk op reageren, en dan kan jij je mening toch even zeggen, dat zij de jouwe ook altijd 'vergeten'

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:35

Wat een onaardige meiden.

Het klinkt misschien gemeen maar het lijkt wel alsof ze geen vriendinnen met jou willen zijn? Als jullie normaal afspreken, nodigen ze jou dan wel altijd uit? Omdat ze ook zo vreemd reageerden toen jij in de rolstoel zat. Echte vriendinnen zouden dan behulpzaam zijn en je het zoveel mogelijk naar de zin maken, en je zeker niet laten stikken!

Verder vind ik dat feliciteren de normaalste zaak van de wereld is. Dat doe je nog bij mensen die niet je vrienden zijn. Dus dat kun je echt niet maken om keer op keer een vriendin haar verjaardag te negeren. Ik zou hun wel nog feliciteren op hun verjaardag om de eer aan jezelf te houden maar ik zou geen cadeau's meer kopen.

Ik denk ook echt dat je beter verdient dan dit! Tenzij je zegt dat je normaal wel super leuk met hun omgaat en ze er voor je zijn in voor en tegenspoed. Maar als ik dit verhaal lees krijg ik daar een rot gevoel bij.

Succes!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:38

Ik zou er eigenlijk klaar mee zijn. Als ze zo doen, zijn het geen goede vriendinnen imo. Ik vergeet ook wel eens een verjaardag, maar dan excuseer ik me wel bij die persoon. Maar als je met een groepje altijd iets doet bij iemands verjaardag en jij wordt telkens overgeslaan zonder enig woord uitleg van hen? Nee, dan vind ik ze maar asociaal.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:38

Ze hebben duidelijk geen interesse in jou,ik ken ook zo iemand die dan na een maand opeens riep o ja je was toch jarig? Ik zou er niet veel meer mee om gaan,gewoon langzaam afbouwen.Jij zit er meer mee als dat hun er mee zitten.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:43

Nou ik was allang klaar geweest met die meiden. Dat kan ik geen vriendinnen noemen hoor. Ik vind het gewoon ronduit onbeschoft hoe ze met je omgaan. En al helemaal met dat rolstoel gebeuren er nog bij..

Ik vind het maar vreemd dat ze zo doen over een verjaardag..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:47

Nou meis, dit noem ik geen echte vriendschap. Het lijkt wel of alles van jouw kant moet komen en je niets terug krijgt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:47

Ik hoop voor je dat je later écht goede vriendinnen tegenkomt, want zou zou ik hen niet noemen. :n
Welke goede vriendin stuurt je nou weg als je in een rolstoel zit, en welke goede vriendin komt nooit op je verjaardag? De gemiddelde goeie buurman heeft nog meer fatsoen..

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:50

Wat krijg jij zelf uit deze vriendschap terug? Zit je echt te wachten op meiden die niet eens de moeite nemen je te feliciteren? Vriendschap komt van twee kanten, het lijkt nu wel een eenrichtingsverkeer.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:59

dit is geen vriendschap.. je moeten blijkbaar niks van je.. Heel jammer. Als je het nog een kans wil geven of je beter erdoor voelt zou ik erover gaan praten..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:02

Lekker een richtingsverkeer, heb je ze weleens uitgenodigd op je verjaardag? Of een dag erna of een dag ervoor? Als ik niemand uitnodig komt er ook niemand en dan ga ik niet in een hoekje staan janken dat ik wel wat op hun verjaardag geef en ik nooit iets krijg. :+

Organiseer anders gezamelijk een feestje met je andere vriendin omdat je dit jaar geen feestje hebt gevierd! Dan sla je twee vliegen in één klap en misschien ontmoet je zo wel andere mensen die je normaal niet op je feestje zou hebben uitgenodigd!

Dat met die rolstoel is echt banketstaaf, maar misschien hadden ze gewoon even geen zin om zich aan jou aan te passen. Laat je leven niet teveel leiden door je vriendinnen maar ga ook zelf je eigen gang en dan zie je vanzelf wie er aanhaakt en wie niet. Maar probeer echt zelf initiatief te nemen en niet af te wachten of ze wel of niet komen.

Ik ben precies tussen mijn zus, vader (ik) en moeder jarig. En het verschilt echt steeds maximaal 2 dagen (lekker gezellig... ahum) . Dus vaak vieren we het in één keer, als ik dan zelf nog een feestje organiseer met mijn vrienden dan vinden mijn broer en zus het niet vanzelfsprekend dat ze komen en komen dan niet uit zichzelf. Ik moet ze dan echt vragen of ze dan op mijn feestje nog een keer komen. Dus bepaalde dingen die jij wel heel logisch vind hoeft niet logisch te zijn voor een ander. Ik vind het vanzelfsprekend dat ik af en toe bepaalde dingen doe maar ik verwacht dat niet terug van mijn vriendinnen en dan is het helemaal niet erg om dat te vragen en zelf iets te organiseren! Bij sommige mensen komt het gewoon niet in hun hoofd op om jou te vragen of je het dit jaar viert o.i.d.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:05

lekker vriendinnen zeg
. je hebt een moelijke tijd achter de rug(zoals ik lees teminste) en dan heb ej steun nodig.

ik zou niet komen. ze zijn geen echte vriendinnne dan
echte vriendinnen weten waneer je jarig bent,. kopen ene kadootje, of bellen teminste even op de dag, en helpen je als je het moelijk hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:12

Pfoeh, ik sluit me bij de rest aan dat dit niet heel tof van ze is...

Persoonlijk zou ik geneigd zijn eens flink op mijn strepen te staan. Inderdaad dit jaar maar eens niet naar hun verjaardagen, en daar dan duidelijk bij vermelden "nee sorry, ik ga niet naar verjaardagen van mensen die niet eens de moeite nemen mij te feliciteren" ofzo.