huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13235
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 22:32

Mijn huis staat nu ongeveer 6 maanden te koop.
nog niet zo heel lang voor deze tijd van crisis, maar toch. Ik wil er wel graag alles aan proberen te doen om mn huis te verkopen.
Er zijn in die maanden nog helemaal geeen kijkers geweest, en dat is toch wel ietwat frustrerend.

Ik ben van plan om mn inrichting wat te veranderen en nieuwe foto's te (laten?) maken zodat het er wat ruimer uit zal zien. Ook kunnen we nog wel wat zakken met de vraagprijs.
Iemand zei dat het misschien zinvol is om het opnieuw op funda aan te melden, zodat die weer bovenaan in de picture van de evt. zoekers komt.

maar verder... Zou het zinvol zijn om er een tweede (nvm) makelaar op te zetten? Heeft iemand daarmee ervaring?

Of zelf makelaartje spelen? werkt dat? is dat moeilijk om te doen?

als iemand tips voor me heeft graag...

juval

Berichten: 13235
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 22:47

zou het bijvoorbeeld zin hebben om het ook op marktplaats te zetten?

zonnebloem18

Berichten: 24861
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:51

Ik zou kijkend naar de foto's op funda een paar kleine dingen veranderen en dan nieuwe foto's (laten) maken.
In de ouderslaapkamer zou ik de balken en gestreepte muur licht verven, gebroken wit ofzo.
De meisjes slaapkamer oogt wat rommelig een egaal dekbed, even het spul onder het bed vandaan alleen voor de foto geeft al een rustigere foto.
Verder ogen de keuken en woonkamer vrij donker kijk hoe die beter tot zijn recht kunnen komen op een foto desnoods wat lichten aan.

Ik zou niet te snel een tweede makelaar nemen, je zou zelf inderdaad wel iets meer kunnen doen, al zou ik de bezichtigingen wel via een makelaar laten doen.

juval

Berichten: 13235
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 23:45

bedankt voor de tips.
ik ga de grote kasten weghalen, dat geeft een ruimtelijker effect in de woonkamer.
bouwlampje op de keuken kan misschien ook wel wat doen :D

en de kinderkamer ziet er inderdaad wel rommelig uit.
over schilderen van de slaapkamer denk ik nog even..

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:48

ik kan je geen tips geven; geduld is een schone zaak..
onze woning staat al 3 jaar te koop; al diverse keren met de prijs gezakt. we zitten nu al op het punt van kiet/verlies en nog komt er geen hond op af. versch fotos/makelaars, geadverteerd op funda, in huisbladen, open dagen , makelaarskranten, huisaanhuisbladen, belangrijke dagkranten
maakt allemaal geen bal uit
de tijd is gewoon klote en enige wat je kan doen is afwachten; er hoeft er maar 1 bij te zitten maar ja voordat die komt?

juval

Berichten: 13235
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 23:51

jeetje tamaramt.. dat is ook frustrerend.
heb je al wat anders?
en heb je in die drie jaar wel kijkers gehad?

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:02

nee; we hebben niks anders
bewuste keuze omdat we wisten dat we in een slechte tijd zaten.
in 3 jaar tijd hebben we 2 kijkers gehad in het laatste 1,5 jaar.
1 kijker vanuit de makelaar; 1 kijker vanuit kennissen

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:26

Vervelend Juuf!
Er zijn meer huizen sites dan funda, bijv joop is ook een veelbezochte site.

En al gedacht aan gewoon marktplaats en speurders?

En anders een aanbieding doen, verkocht voor die en die datum is zoveel euro korting?

Christiene
Berichten: 7732
Geregistreerd: 18-11-04

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:40

verven en opruimen wat lichter laten maken.. scheelt al een hele hoop.. mensen moeten er hun huis in kunnen gaan zien.. als het al donkerde oogt(keuken/woonkamer).. of rommelig lijkt het al snel anders(kinderkamer foto).

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 01:07

Organiseert je makelaar ook open huis dagen of avonden? Daardoor hebben wij veel huizen bekeken, het is laagdrempelig en komen er toch wat mensen kijken!

Ik zou zeker kritisch kijken of er goede foto's zijn gemaakt en anders laat je het nog eens doen door een andere makelaar of laat je vrijblijvend adviseren door een paar andere makelaars en wat zij zouden doen.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:33

Mijn broer heeft afgelopen oktober zijn hyuis op marktplaats gezet en ze hebben het een tijdje geleden verkocht. Blijkbaar werkt dat toch ook wel goed :)

Overigens staat ons (in nederland) huis al weer maanden te koop..

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 03:51

Als ik jouw huis op i-net zou zien, vind ik het persoonlijk heel druk ogen en daarom ook klein..
Verder heb ik geen tips voor een tweede makelaar.. maar misschien een idee om de kleur buitenshuis te verfen? Vind geel zelf ook niet heel aantrekkelijk..

Dit kan natuurlijk persoonlijk allemaal zijn, maar dit zou voor mij redenen zijn om niet naar jouw huis te kijken :) SUCCES!

mariposa

Berichten: 565
Geregistreerd: 03-07-08

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 07:40

Ten eerste leuk huisje hoor,
Maar wat mij opvalt is dat de foto's van de slaapkamer vanuit de hoogte zijn genomen.
nu lijkt het net of het plafond heel laag is.
En idd de kamers zien er een beetje rommelig uit.
ik zou ook de gestreepte kamer 1 kleur verven.
suc6 ermee en hopen dat er snel mensen op af komen

juval

Berichten: 13235
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 09:57

bedankt voor de tips. die foto's kunnen en moeten beter.
Marktplaats lijkt me ook een kleine moeite en de investering wel waard.

ik kwam nu via de google hier op deze site: http://www.vdnvastgoed.nl/index.html
daar ga ik toch ook maar eens even informeren.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:07

Wij hebben toen zonder makelaar ons huis verkocht (een week voor de crissis uitbrak) Voor meer geld dan wat de drie adviseerende makelaars hadden gezegt.

Ik had het toen ook op mp gezet en daardoor kon ik het ook op Jaap.nl zetten. Verder elke week weer nieuwe advertenties op lokale verkoopsites.

We hadden een jaar de tijd om het te verkopen. Binnen twee maanden was het weg.

Wat ik wel vind is dat veel makelaars het huis niet goed op de foto zetten.
Dat van jou staat er voor mijn gevoel ook niet mooi op.

juval

Berichten: 13235
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 10:13

zo, dan heb je wel geluk gehad hotchocolat!

in principe heb ik ook niet echt haast. ik wil alleen wel graag verder met mn leven, en door dit huis (blok aan been). en helemaal geen kijkers is best frustrerend.

ik ga eens een mooi tekstje voor marktplaats maken. maar beter eerst nieuwe foto's.

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:19

het is moeilijk hoor.
je moet maar net de gene tegen komen.

ik zal als ik jou wast voor de foto's wat dingen net buiten beeld plaatsen en dan pas schieten.
probeer je foto's ook vanuit een hoek of deur te nemen, dus een beetje schuin.

wij hebben net een huis gekocht en dan stond 14 maanden te koop. toen wij tegen de advertentie
aanliepen waren we het binnen 2,5 eens met de prijs. dus het is gewoon afwachten

A_nouk

Berichten: 11637
Geregistreerd: 02-12-06

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:26

Ik ga hier eens even meelezen, zit zelf in dezelfde situaties, wij hebben ons appartement ook zelfstandig te koop staan zonder haast maar tips zijn altijd fijn :j

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:28

@juval; had je link bekeken v vdnvastgoed; ik denk dat er toch wel een aderretje onder het gras zit maar ik ga eens met mijn vriend overleggen en dan toch eens contact met hun opnemen.
Kijken of ze interesse hebben en zo ja voor welke prijs.

juval

Berichten: 13235
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 10:30

ja dat dacht ik ook tamaramt.. laat ze maar een bod doen.. je kan altijd nee zeggen toch :)
ik snap ook wel dat zij heus de hoofdprijs niet geven, maar goed t is te proberen. Jij zit meer in hun werkgebied dan ik in ieder geval. Ik heb het contactformulier maar even ingevuld. ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:31

Wat ik als tip kan geven is je foto's binnen door een professionele fotograaf laten maken. Dit ziet er nu donker en hokkerig uit terwijl dat volgens mij niet zo is. Iemand die weet hoe hij uit de juiste hoek kan schieten, bijv de kinderkamer lijkt nu extreem klein met zo'n laag plafond.
Professionele foto's schelen zoveel!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:34

Ik heb eens naar de foto,s gekeken en ze verbazen me maar eens weer. Veel makelaars leveren beroerd slechte foto s af en zijn niet kritisch in wat ze op internet zetten. Deze vallen nog mee kwa kwaliteit trouwens.Ons 2 e huisje is deels dankzij supergoede foto,s snel verkocht. De makelaar heeft er een halve dag voor uitgetrokken toen met als resultaat zo n foto s dat we ons eigenhuisje niet eens herkende. Terwijl het bij ons een flink stuk rommeliger was, er 3 honden rondliepen en de kipjes in de tuin scharrelde. Maar bij elke foto werd alles dat afleidde van een goede indruk uit beeld gezet foto gemaakt en weer terug gezet.

Haar tips waren toen voor de foto, zorg er voor dat er geen huisdieren zichtbaar zijn. Jullie hond staat op zeker 2 foto s. Veel foto s zijn donker, niet helemaal scherp of recht genomen, of vanuit een vreemde hoek. De voorkant van het huis is belangrijk maar om zoveel stoep en straat te laten zien voegt weinig toe.

De foto van achter naar voor in de tuin genomen, zie ik een kruiwagen, visvoer en zo staan achter de schuur. Ik stoor me er niet aan, maar veel mensen kennelijk wel. Jullie zwembad oogt niet schoon op de bodem en er liggen slangen in, dit geeft sommige mensen het idee misschien dat het niet goed werkt.

De kamer vind ik zelf niet klein ogen en ook de kinderkamer ziet er uit als een kinderkamer, zouden de rozetten netjes in lijn hangen en het dekbed ligt recht ben je er al denk ik. Al zou onze makelaar toen de rozetten hebben weggehaald even.

Zelf kun je je huis op marktplaats zetten en ook kan je makelaar zelf wat actiever worden met zoeken naar mensen. met afwachten tot kijkers komen ben je er niet.

Ons 1 e huisje hebben we zelf verkocht. Het 2 e noodgedwongen een makelaar genomen omdat er in ons hofje van de ongeveer 30 huizen er 8 of 9 te koop stonden, een aantal al 2 jaar en 2 zelfs nu nog (na ruim 8 jaar). We zijn toen als laatste in de verkoop gegaan en als eerste verkocht, ondanks rommeligheid, 3 honden, geen luxe keuken of houten vloer en een volle tuin. Dankzij goede foto s en een scherpe prijs.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-01-12 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Berichten: 13235
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 10:34

plafond is daar ook wel vrij laag (2 m) maar een goede fotograaf kan wonderen doen, dat geloof ik zeker.
onze makelaar is vrij lang, dus de foto's zijn automatisch vanaf een hoogte genomen..
het zou dus beter zijn om hoogte te suggereren om wat door de knieën te gaan bij het fotograferen begrijp ik.. t is het proberen waard in ieder geval.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: huis verkopen, is een 2e makelaar zinvol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:42

Was eigenlijk een pb. Maar zo kijk ik tegen het huis van de ts aan

neem een zonnige dag voor nieuwe foto's dan ziet het er al anders uit.
Foto van het vijvertje zou ik weglaten, slangen uit je zwembad, plastick tuinstoelen weg (de hond ook).
De deur van de keuken is een storend element. Kinderkamer opruimen en even de opgeslagen spullen eruit. Het plafond lijkt daar op de foto heel laag. Ik zou dus ook niet op een verhoging staan.
In de slaapkamer zou ik een bijpassend dekbed overtrek doen. Het lichter blauw is heel er aanwezig en de ruimte toont al niet groot.
Als je een spiegel hebt in je badkamer kun je deze gebruiken om het wat ruimer te laten lijken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M87CEMCE.jpg

http://cloud.funda.nl/valentina_media/0 ... _groot.jpg
Deze foto kun je ook vanuit de keuken nemen, het komt dan een stuk ruimtelijker over En de hondenmand even aan de kant).

Neem de foto's op oog hoogte of iets eronder

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:48

juval schreef:
plafond is daar ook wel vrij laag (2 m) maar een goede fotograaf kan wonderen doen, dat geloof ik zeker.
onze makelaar is vrij lang, dus de foto's zijn automatisch vanaf een hoogte genomen..
het zou dus beter zijn om hoogte te suggereren om wat door de knieën te gaan bij het fotograferen begrijp ik.. t is het proberen waard in ieder geval.


Een goede makelaar zou dat moeten snappen en kritisch kijken naar zijn eigen foto s. :j

Hier 2 linken van hoe het niet moet in mijn ogen. De rhonestraat is donker, alle mankementen zijn goed op foto zichtbaar, niet echt fris en scherp en die op de 1 e verdieping naar buiten is nog scheef ook.

http://www.funda.nl/koop/lelystad/huis- ... 223/fotos/

Deze veel foto s van goede kwaliteit maar ze zeggen niet veel, hoe ziet de badkamer er werkelijk uit? En het doorkijkje met de dode plant is ook erg fraai.

http://www.funda.nl/koop/lelystad/huis- ... -1/fotos/#

Om te zien hoe styling niet moet, soms wat ver gezocht maar geeft wel een beeld van wat je zeker niet wilt op een verkoopfoto. Hebben we zelf veel van geleerd.

http://www.foutehuizen.nl/
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-01-12 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt