Wat zou jij doen met..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Wat zou jij doen met..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 00:37

205 miljoen euro? Jaja ieder jaar weer hebben we weer een nieuwe " maak kans op de hoogste jackpot ooit" reclame. Soms hoor ik mensen zeggen: Wat moet je nou met zoveel miljoen euro? Nou lieve mensen, als jullie er echt niet uit komen, wil ik best een handje helpen hoor :) .

Ik denk dat wij de nieuwe eigenaren worden van Utopia, mag ze nog wel met Carl de OS lopen hoor. Zo zijn we dan ook wel weer. Toot halen we terug en die brengen we dan onder bij Ed en Nicole. Daarnaast heb ik 2 vrienden al beloofd Valegro en Mistral voor hun aan te schaffen.

Voor onze stalknecht zouden we de longeerbaan overdekt maken, want echt leuk vindt ie het niet om in dit weer te longeren.

Ach en dan bestel ik ook een paar mooie Aston Martins en een Ferrari staat ook wel leuk achter de poort van onze enorme villa.

Ook zal ik zorgen dat de arme mensen, zoals Russen, Syriers etc. meer hulp krijgen. Uiteraard zal er ook een hoop naar WSPA ( schrijf ik dat goed? ) gaan.

Ik denk wel dat ik mijn school zou afmaken, we blijven gewoon met beide benen op de grond staan hoor :D .

Wie heeft er nog meer zo´n mooie fantasie ?

Marit

Re: Wat zou jij doen met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:40

Ik zou prachtige reizen gaan maken en m'n studie dan dus even uitstellen. Ik zou de rest sparen voor een mooi huisje met eigen stuk land voor een paard en dan heb ik alles wat m'n hartje begeert :D

En misschien koop ik een nieuwe camera met lens :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:41

Ik zou geen dure auto's kopen, geen enorme merkkleding of dure paarden,

Ik zou wel een mooie boerderij met grond en binnenbak aanschaffen, maar wel gewoon een 2de handse auto..
Verder zou ik wat reizen maken, geld uitdelen en wat voor goede doelen doen.
Ik zou per direct stoppen met werken (tenminste, ik zou ergens anders gaan werken op vrijwillegers basis)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:41

Ik zou een miljoentje schenken aan de van der berg stichting waar mijn broertje zit, zodat mijn ouders zich nooit zorgen hoeven te maken wat er met mijn broertje gebeurt als zij er niet meer zijn. Natuurlijk een fijn huis voor ouders en ik maak een wereldreis van een jaar en emigreer naar amerika waar ik mijn eigen ranch begin. Verder zal ik me volledig inzetten als vrijwilliger voor de ASPCA omdat ik toch nog iets met mijn tijd moet doen en zal ik ook nog geld schenken aan brooke hospital. De rest is voor mijn pensioentje :P

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:47

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, denk dat ik me vooral lekker op mijn studie blijf richten en mijn paardje (trailer gaat dan wel aangeschaft worden!), denk wel een nieuwere auto voor mijn ouders, voor mezelf misschien een leuk autotje (niet over the top). Lekker blijven werken, of iets zoeken wat gewoon erg leuk is! :)

En dan vooral sparen, investeren in dingen die me uiteindelijk ook weer geld op leveren. :j
Ook ga ik me dan verdiepen in een goed doel en daar wat aan schenken, maar geen idee hoeveel en alles. ;)

Verder zou ik het zo echt niet weten... Maar direct hele dure dingen kopen, grote vila's, mooie auto's, dure paarden en alles. Nee, hoe wil je dat blijven betalen dan als het geld uiteindelijk op is? := Tuurlijk die 205 miljoen moet je best wat voor doen wil het nou echt allemaal op geraken..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:48

205 miljoen, dat zou ik in mijn leven niet op krijgen. Dat is namelijk ontzettend veel geld. Als ik dat geld nou verdeel in portie's van 10,000 en dat verdeel over vele mensen/doelen. Zelf hou ik dan laat ik zeggen 1,5 miljoen. Lijkt me een goede deal.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:56

Ik zou eerst op vakantie gaan met mijn hele familie :) , zelf verre reizen maken en een huisje kopen maar wel een kleine hypotheek erop nemen ivm belastingen ;) . O en ik wil een minicooper

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:56

Ik zou niet klagen als ik de 205 miljoen win, maar ik denk altijd dan waarom niet 205 mensen blij maken met een miljoen :)

Maar goed ik zou dus een leuk huisje kopen met land waar mijn pony op kan staan en dan koop ik er nog een leuk maatje bij voor de rest heb ik niet veel wensen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:58

joosie schreef:
Ik zou niet klagen als ik de 205 miljoen win, maar ik denk altijd dan waarom niet 205 mensen blij maken met een miljoen :)

Maar goed ik zou dus een leuk huisje kopen met land waar mijn pony op kan staan en dan koop ik er nog een leuk maatje bij voor de rest heb ik niet veel wensen.

Ja dat vindt ik dus ook, ik ben ook blij met 1 miljoen en dan zijn er 205 mensen heel blij met 1 miljoen...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 01:12

Leuk autootje, Land rover/Range rover. Mooie boerderij waar ik een kleine pensionstal voor vrienden/bekende van zou maken en een paardje erbij voor mezelf. Vrijwilligerswerk gaan doen en veel goede doelen steunen. Voedselbank oid Dierenbescherming doen wij al. Paardenopvang hebben we al, maar daar zou ik wel mee doorgaan.

Verder nieuw huis bouwen voor mijn ouders op de plek waar we nu wonen, hun droomplekje. Nieuwe auto voor papa en een behoorlijl bedrag naar hun overmaken zodat zij zich geen zorgen meer hoeven te maken de rest van hun leven.

Winkelen met vriendinnen en voor je paard gaat iedereen wel doen denk ik? :=
hoeft niet persee duur te zijn, maar jezelf een nieuwe outfit geven is altijd leuk!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 01:26

Mijn hele familie eens lekker mee uit eten nemen.
En verder zou ik echt niet weten wat ik zou willen..
heb eigenlijk niet echt wensen..
Óhh ja, had laatst een Topic geopend over de buurthonden die heel mijn land volkakken
En dat ik eerst moest sparen om 1,3 hectare te voorzien van gaas en/of stroom
dus ik denk dat dat hem wel eens zou kunnen worden..
Of gewoon de buren uit hun huis kopen en heel hun boelte met de grond gelijk maken en een honden uitlaat strook maken voor de andere buurthonden? haha ik weet het echt niet

Maar verder....zou echt niet meteen dikke auto kopen of gaan verhuizen ofzo..Al zou ik een binnenbak ergens toch ook wel een heel klein beetje soort van prettig vinden..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:04

Pfoe, moeilijk hoor.. Ik zou sowieso stoppen met werken.. een miljoentje naar de mensen in de familie die het verdiend hebben :Y) ..een huisje met wei voor mezelf.. nieuwe auto (al zou dat geen grote worden hoor, gewoon zo'n schattige Fiat 500, een luxe versie :P ) en misschien nog een leuk paard erbij, om mee te fokken ofzo, gewoon voor de leuk :))
Ik zou wat vaker op vakantie gaan.. Misschien een leuk vakantiehuis in Zuid-Frankrijk erbij..
En misschien ging ik wel wat vrijwilligerswerk doen met dieren in ontwikkelingslanden ofzo.. goede zadels en tuig voor de paarden en ezels daar enzo, zodat je ook weet dat het goed aankomt, want als je aan goede doelen geeft dan komt maar een klein deel van je gift daar daadwerkelijk aan..

Helaas is liefde niet te koop, want daar had ik dan die laatste 100 miljoen wel voor over :Y) :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:09

ik zou 3 kwart van het geld schenken aan een goed doel...
een gedeelte aan mijn ouders geven, voor alle goede zorgen en liefde die ze me hebben gegeven en natuurlijk voor de sponsoring van mij en mijn paard :))
mijn broertje krijgt de auto waar hij zo om zeurt (pas als hij 18 is want meneer is nu pas 13 :+)
en ik koop tweede paardje :)
wat ik niet uit heb gegeven daarvan zet ik een gedeelte op verschillende banken, een gedeelte berg ik op in fondsen, en ik beleg een gedeelte in aandelen...
de economie mocht toch eens slecht gaan, dan ben ik straks nog arm :oo :') _O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:09

8nnemiek schreef:
Pfoe, moeilijk hoor.. Ik zou sowieso stoppen met werken.. een miljoentje naar de mensen in de familie die het verdiend hebben :Y) ..een huisje met wei voor mezelf.. nieuwe auto (al zou dat geen grote worden hoor, gewoon zo'n schattige Fiat 500, een luxe versie :P ) en misschien nog een leuk paard erbij, om mee te fokken ofzo, gewoon voor de leuk :))
Ik zou wat vaker op vakantie gaan.. Misschien een leuk vakantiehuis in Zuid-Frankrijk erbij..
En misschien ging ik wel wat vrijwilligerswerk doen met dieren in ontwikkelingslanden ofzo.. goede zadels en tuig voor de paarden en ezels daar enzo, zodat je ook weet dat het goed aankomt, want als je aan goede doelen geeft dan komt maar een klein deel van je gift daar daadwerkelijk aan..

Helaas is liefde niet te koop, want daar had ik dan die laatste 100 miljoen wel voor over :Y) :')

lust wel :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:14

Ik zou een huis kopen waar ik met mijn vriend kan wonen. Een opleiding voor hem betalen. De kosten die mijn ouders hebben gemaakt voor mijn studie direct terugstorten en de rest netjes zelf betalen..
Ook acuut naar de ikea voor een aantal kasten zodat er hier wat meer orde in de chaos komt :P Uitzendbureaus ajuu zeggen, doordat ik zoveel moet werken heb ik nauwelijks tijd voor mijn studie :n Oh en het paard komt er dan natuurlijk, en een electrische auto :) of op zijn minst een hybride. Een goede auto voor mijn vriend, hij is erg lang en zit nogal opgevouwen in de meeste auto's := Uhh en ja, ik weet niet of ik verder veel behoefte zou hebben aan geld geven aan anderen. Heb namelijk het idee dat bepaalde mensen in mijn omgeving acuut niet meer met mij om willen gaan als ik ze niet wat geld geef.. :=

Oh en ik zou ook een miljoen doneren aan de spaarrekening van mijn vereniging :) Ons gebouw is nodig aan renovatie toe (dat krijg je als je in een monumentaal pand zit uit de 13e eeuw) en we zitten gewoon extreem krap bij kas. Er is zelfs sprake geweest van dat de vereniging opgeheven moest worden.. Dat is echt ontzettend naar want dat verdienen we niet :n

Tja.. Het nare is dat je het eigenlijk wel zo veel mogelijk uit WIL geven want anders kan je het volgend jaar weer inleveren voor de belasting :n

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:21

ik zou 50 miljoen bewaren voor mijn verdere leven.

Verder zou ik per direct stoppen met school. Eeen te gekke vette wereldreis maken met mijn beste vrienden. :D Een dik huis kopen voor mijn ouders, evenals 2 dikke auto's voor ze en een lekker bedragje op hun rekening. Een groot bedrag overmaken naar mijn beide oma's zodat zij nog kunnen genieten van hun leven.
Een mega huis voor mezelf aanschaffen met een luxe auto. Over the top feestjes organiseren. een aantal nieuwe outfits kopen.
Mijn vrienden zou ik ook wat duizendjes sponsoren op hun rekening.

Verder zou ik gaan reizen naar ontwikkelingslanden en daar beslissen wat ik met mijn geld doe ipv goede doelen.

Ohja, op de manege zou ik boxen laten bouwen voor de manegepony's zodat de stands weg kunnen. Paardje heeft een box dus die is tevreden denk ik ;)

oh my god.. was het maar zo.. ik zie die wereldreis al voo rme :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:26

Oja mijn manege krijgt ook een bedragje van mij, voor de uitbreiding :j kunnen we eindelijk normaal binnen rijden als het regent :=

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:27

Leuk huisje met een lapje grond, wat stallen en een binnenbak voor mezelf, hoeft niet eens zo speciaal te zijn.
Ik zou voor mn moeder een leuk appartementje/huisje aan de kust kopen waar ze in de weekends heen kan, en de huizen van mn zussen afbetalen. Mn nichtjes krijgen een leuke spaarcent waar ze niet aankunnen tot ze gaan trouwen/samenwonen.
Een aantal van mn vrienden kunnen ook leuk cadeau verwachten.
Zo is er een hele goede vriendin die ik zou willen overladen met dingen die ze graag wil en zo hard verdient, al heb ik zo het idee dat ze het enkel zou accepteren als ik haar dwing :+ (wat ik dus ook gewoon zou doen :p )

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:38

even een vraagje aan de bescheiden mensen onder ons: Waarom een 2ehandse auto als je een extravagante luxe auto kan kopen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:41

Ik zou toch vooral voor een mileuvriendelijke auto gaan.. En nee dat zijn nog geen tweedehandsauto's :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 03:06

Mijn vriend en ik willen zoiezo een mooi apartement in spanje (die willen we ook wel keertje kopen zonder milj)
En idd een mooie woning met veel grond en stallen hier in nederland is ook niet mis !
Paar leuke autoos om boodschappen mee te doen mn vriend wil graag een porsch ik denk dat ik dan maar een leuk vrouwelijk cabriootje koop van bmw. Natuurlijk worden er dan nog wat paarden bij gekocht want mijn paard kan natuurlijk niet alleen staan he. En we nemen 2 stalknechten in dienst die voor de dieren zorgen :j

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:15

Ik zou een mooi huis kopen voor mij en mn vriend met - natuurlijk - paardenstallen, weides en een binnenbak. Grote garage voor onze auto's. Mn mama een paar miljoen geven. Lekker gaan shoppen met vriendinnen. Naar Amerika op vakantie gaan met mn vriend...
Een kleine greep uit mn wensen... Maar ach, als ik vandaag een miljoen win ben ik ook al tevreden hoor +)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:22

Zou ook een leuke boerderij kopen met stalletjes en vooral stoppen met werken... ;) Misschien haffie's fokken ofzo... gewoon iets leuks. Mn vriend wil graag een kartbaan in de tuin, kan gewoon! En mn ouders lekker op vakantie sturen en leuk huis voor ze kopen in A'dam. Verder wegzetten en maar zien wat we nog willen... Leuke auto!

Vind t altijd wel leuk dat mensen zeggen dat ze een hoop weggeven, maar mensen worden ontzettend gierig van veel geld hebben, dus vraag me het altijd af.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:48

djulsie, de mensen die gierig worden dat zijn de mensen die niet gelukkig zijn met hoe ze nu leven ;)
ik ben ontzettend gelukkig nu met mijn manier van leven, daar heb ik niet meer geld voor nodig dan dat ik nu heb :n
wat extras is altijd fijn, om meer zekerheid te hebben en je toekomst te kunnen garanderen.
bovendien, beter dat je een groot deel weg geeft anders komt de belastingdienst wel de helft weg halen :))

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:50

Grappig dat ik hier enkelen hoor zeggen dat men dan ook wel blijft sparen.
Door alleen al deze €205.000.000,- op een rekening hebben te staan tegen, (laten we het even heel belachelijk laag houden :+ ) 1% rente, heb je daarmee al €205000,- per jaar.
Zie het maar eens op te krijgen met alleen een iets luxere auto, een leuke boerderij of een extra paard of een reisje hier en daar.

Wanneer ik zo'n bedrag zou winnen, ga ik in het onroerend goed.
Ik koop gemakkelijk te verhuren appartementen en huizen en verhuur deze.
Ik zou deze panden wel onderbrengen in een bedrijf.
Mannetje of wat voor het onderhoud in dienst nemen.
Van geld maak je geld.

Zowiezo gaat er geld naar diverse goede doelen.
Ik ga 1 dienst per week werken op mn huidige werk.
Dat is veelste leuk, daar neem ik geen afscheid van.
Verder zou ik een varkensopvang beginnen, want een heus asiel voor deze dieren bestaat niet in Nld.

Mn ouders en zusje en zwager zouden vrij zijn van vaste lasten zoals hypotheek, boodschappen en tanken.
Met vriendinnen zou ik gaan shoppen in Milaan en New York. Krijgen van mij een creditcard en leef je uit.

Verder zou ik een erg leuk optrekje kopen met gastenverblijf, meerdere slaapkamers en alle luxe die mij verder leuk lijkt:
Een ontspanningsruimte met bar, pooltafel en hele grote flatscreen met zeer goede homecinema set.
Uiteraard sauna, zwembad, jacuzzi.

Een parkaangelegde tuin waar ik mn hond lekker los kan laten lopen. Die dan ook minimaal al 2 maatjes erbij heeft.
Mooie stallen, binnen -en buitenbak, en alle andere denkbare paardendingen.
Een luxe auto, een Jeep en een vrachtwagentje voor de paarden met living.

Ieder jaar met kerst alles mooi laten versieren door professioneel bedrijf, catering inhuren en met familie en vrienden kerst vieren.

Veel tussendoor op reis gaan, wat uiteraard geregeld wordt door mn PA.

Maar goed: keep on dreaming....... :P