Muizen in huis, ik word er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Muizen in huis, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 00:01

Dag bokkers!

Wie heeft de oplossing voor me? Ik loop al 2 maanden te harken met mijn huisbaas erover, maar helaas is er nog steeds niks aan Tom en Jerry gedaan.
Ze komen niet in de kamers, ze zitten in de muren en het plafond. Ik kan helaas nergens achter komen om vallen te zetten, zonder mijn hele huis te molesteren.
Eerst hoorde ik er maar eentje af en toe heen en weer lopen op het plafond, maar inmiddels zijn het er meer maken ze een herrie waar je u tegen zegt en oordoppen voor wegrennen.
Ik hoor ze knagen en schrapen over het plafond en achter de muren. Ik ben bang dat ze zichzelf binnenkort een doorgang knagen het huis in.

Wie o wie weet hoe ik Tom en Jerry uit huis kan krijgen, voordat ze IN het huis komen en zich tegoed gaan doen aan mijn etenswaren?

Op het internet kan ik alleen dingen vinden als, vallen plaatsen, gif strooien... Maar ze zitten niet IN huis, maar in de muren en plafond waar ik dus niet bij kan komen...

Somebitch

Re: Muizen in huis, ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:02

Ik denk dat je hier een ongedierte bestrijder voor zal moeten laten komen. :\

Bah wat een eng idee zeg dat die beesten daar zitten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:03

Als Tom ook achter de muur zit is er niets aan de hand, eet hij van zelf een keer Jerry op.

Maar even zonder gekheid...
Zitten er ergens ventilatie roosters, aan de binnen of buitenkant van je huis?
En kan je onder de vloer komen in de kruipruimte?
Dan zou ik daar beginnen met gif en vallen.
Stopcontact los maken is ook een optie (wel eerst stroom eraf!) om achter de muur te komen.

Sterkte met Speedy conzales en Jerry en vrienden.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 00:04

Jah het probleem is alleen dat die niet al te goedkoop zijn en dit is toch echt iets dat de verhuurder op moet lossen. Echter na al 2 maanden te lopen harken met hem hierover en nog niks eraan is gedaan, begin ik toch aardig pissed te raken, want Tom en Jerry krijgen ook een groot aantal kinders eens in de zoveel tijd...

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:06

Waarschijnlijk zitten ze ook bij de buren....denk dat wanneer jij alleen wat doet het niet afdoende is.....

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 00:07

Sjolvir schreef:
Als Tom ook achter de muur zit is er niets aan de hand, eet hij van zelf een keer Jerry op.

Maar even zonder gekheid...
Zitten er ergens ventilatie roosters, aan de binnen of buitenkant van je huis?
En kan je onder de vloer komen in de kruipruimte?
Dan zou ik daar beginnen met gif en vallen.
Stopcontact los maken is ook een optie (wel eerst stroom eraf!) om achter de muur te komen.

Sterkte met Speedy conzales en Jerry en vrienden.

Ik kan niet in de kruipruimte komen, ik zit in een appartementje. Onder mij zit ook een appartement en boven mij zit het balkon van de bovenburen.
Ik denk dat ze via dat dak bij mij binnen komen. Maar ik zou echt niet weten waar. Dak is pas nog vernieuwd volgens de verhuurder, dus er zouden geen gaten in mogen zitten. Ventilatieroosters heb ik niet in mijn appartementje. Ze zitten op 3 vaste plekken in het plafond en op 1 vaste plek in de muur. Als ik daar toch eens achter kon komen, maar dat gaat niet zonder een gat in de muur te maken of in het plafond. Ik denk niet dat de verhuurder dat heel erg zal waarderen...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:12

Wij hebben deze winter ook voor het eerst muizen in de muren... eerst hoorde je af en toe wat geritsel, nu werd ik er iedere avond wakker van... Wij hebben nu een apparaatje via internet gekocht dat een toon geeft waar muizen voor weg gaan... zelf hoor je er niets van en het helpt wel redelijk! Ook heb ik nu achter het schot in mijn kamer muizenkorrels gestrooit, ik ben geen fan van dieren dood maken, maar als ze mij iedere nacht uit mijn slaap houden wordt ik toch wat minder zachtaardig!!
Dat apparaatje moet je echt eens opzoeken!
http://www.shop4home.nl/index.php?main_page=index&cPath=87&gclid=CNXRvai1vK0CFcRH3godGmqW_w

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:13

He jakkes, muizen in t plafond.. Heb je ergens spotlichtjes oid in het plafond zitten? Mijn ouders hebben ook regelmatig muizen in het plafond en doen dan gif doosjes neerleggen door een spotlampje er uit te draaien. Door dat gat kan dan net een doosje geschoven worden :p

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 00:15

Zwitsal schreef:
He jakkes, muizen in t plafond.. Heb je ergens spotlichtjes oid in het plafond zitten? Mijn ouders hebben ook regelmatig muizen in het plafond en doen dan gif doosjes neerleggen door een spotlampje er uit te draaien. Door dat gat kan dan net een doosje geschoven worden :p

Jah dat heb ik, maar als ik die eraf draai zit er maar een gaatje van 1cm doorsnee in... Past denk ik geen doosje doorheen...

@ my_Chimanga, werkt dat echt? Ik lees er verschillende meningen over op het internet. De een zweert erbij en de ander zegt dat het totaal niet werkt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:23

Die piepdingen helpen niks. Het enige wat goed helpt is vergif.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:26

Hmmm en kun je door dat gaatje niet los een lading gif naar binnen strooien?
(ps waar woon je? Ik weet dat bijv in amsterdam een hoop muizen immuun voor het gewone gif zijn, dus dan wordt er vaak gelijk rattengif aangeraden).

Edit: ik heb mijn muizen in amsterdam destijds trouwens wel weg gekregen met gewoon muizengif (heel heel veel muizengif). Maar ze begonnen daar pas van te eten toen ik het uit de doosjes had gehaal en los op bordjes had neergelegd.
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 07-01-12 00:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:28

Balen dat je er echt niet bij kunt.
En als je met je beneden buren etc. in overleg gaat?
Zit daar ergens binnen of buiten een gaatje/kiertje?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:39

Bij ons werkte dat piepdingetje wel hoor! Maar misschien werkt dat maar tijdelijk, dat weet ik natuurlijk nog niet!!
Het was hier eigenlijk gelijk gedaan met de muizen....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:44

Hier zijn de muizen met de stortregens het huis binnen gekomen. Nu dus alles waar ze aan kunnen knagen aan eetverpakkingen in glas, blik of plastic krat, alles schoongemaakt en gif neergezet. Ben nu weekje verder en voor 3/4 van het geknaag/piep/krabbel af. En bij mij zaten ze al zeker 2 jaar in de muur.

Piep ding denk ik niet eens aan, ultrasone muggenverjager hoor ik ook nl.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 03:12

:Y) Tja, daar heb ik mijn Jackrussel voor , maar daar heb jij weinig aan als ze tussen je muren zitten..

Ik zou er een spotje uit halen en daar wat gif neer leggen..
Door 1cm doorsneel kan ik aardig wat gif stoppen hoor.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 04:13

Hier zitten ze ook in de muren en onder de vloer, maar ze komen via mijn fornuis, droger en openhaard wel degelijk in mijn huis! Zelfs al zie ik ze nooit, heb gewoon muizenvallen gezet en ja hoor, elke dag wel een muis gevangen... Gelukkig is het bijna zomer, dan gaan ze meestal wel weer buiten wonen en lossen mijn katten en uilen het wel op ;)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:14

Wij hebben ze ook, oud huis met genoeg mogelijkheid binnen te komen. En sinds de.kat overleden is,dansen ze helemaal.spreekwoordelijk op tafel.
Gif strooien en gaten proberen te dichten is t enige.wat helpt

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:52

LZP --> HTT

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:45

Is het misschien een idee om een tijdje op katten van vrienden die op vakantie gaan te passen? Over het algemeen hebben katteneigenaren geen last van muizen. De lucht die katten verspreiden vinden muizen angstaanjagend. Ook al jaagt de kat niet op de muis, de muis zoekt zijn onderkomen elders.
Het proberen waard....tenzij je niet van katten houdt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:46

Gif in lokdoosjes doen. Hebben wij ook gedaan in het schuurtje, hou ze er redelijk goed uit.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 13:56

Ersina schreef:
Is het misschien een idee om een tijdje op katten van vrienden die op vakantie gaan te passen? Over het algemeen hebben katteneigenaren geen last van muizen. De lucht die katten verspreiden vinden muizen angstaanjagend. Ook al jaagt de kat niet op de muis, de muis zoekt zijn onderkomen elders.
Het proberen waard....tenzij je niet van katten houdt.

Huisdieren zijn hier helaas niet toegestaan. Ik huur particulier. Anders was er allang een kat geweest. Misschien kan de vuile kattebak van een vriendin lenen voor de geur. :+

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:35

Babeth schreef:
Huisdieren zijn hier helaas niet toegestaan. Ik huur particulier. Anders was er allang een kat geweest. Misschien kan de vuile kattebak van een vriendin lenen voor de geur. :+

Ha, ha, nou dat zou ik je niet aanraden! Ik weet niet wat erger is, de geur van een vieze kattenbak (zonder de lol, van het hebben van een kat) of muizen...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:12

He gedver ik krijg alleen al bij dit te lezen de kriebels als men muizen in huis hebben ieylllll...

Hier hebben wij 1 kat maar wij hebben toch ook een keer van die dansende muizen gehad ze zaten tussen het plafond van de slaapkamer en de zolder, elke nacht konden we weer mee genieten van hun feessies :+ . En dat was toen we hier net woonden, het moment dat we echt net hier gingen wonen en de badkamer nog in oude status was en ik me toch een partij nodig naar het toilet moest maar mijn lief zat beneden op het toilet, rende ik snel naar boven om daar naar het toilet te gaan (lang leve 2 toiletten in huis :+ ). En ik weet niet waarom maar ik zat zo ineens omhoog naar die toen nog afschuwelijke schroten plafond te kijken in de badkamer, en ineens voordat ik het zelf wist zat ik zelf bijna tegen het plafond ik stond meteen rechtop van het toilet, aangezien daarboven een lamp hing en daar zat een muis in (was al dood) maar goed ik schrok me de pleuris...

Ik ben echt een giga held op sokken als het om muizen gaat, ik ga daar echt moord en brand voor gillen!!! Al is het midden in de nacht!! Gelukkig al een lange tijd niks meer gehad/gehoord *klopt snel af*

TS: Hoeist nu met je Tom en Jerry??

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 12:31

Oef Tom en Jerry weten wel hoe ze me wakker moeten maken hoor! Het zachtjes rondrennen over het plafond ben ik al aan gewend, maar het omhoog en omlaag klimmen langs de muur (uiteraard precies bij mijn hoofdeinde van het bed, zucht) geeft zo'n naar krasserig geluid. Ik ga vanmiddag even het dak onderzoeken of daar een opening zit. Ze moeten toch ergens eten en drinken vandaan halen lijkt mij. En aangezien ze dat niet bij mij of mijn buren doen, moeten ze dat haast eel buiten doen. Nadeel is alleen dat ik flonders op het dakterras heb liggen waardoor ik er niet goed onder kan komen...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:39

Akelig he, muizen die je overal hoort in je huis.
Ik had dat toen ik in een appartement in een veldschuur woonde.
De maat was vol toen ze tijdens mijn verjaardagsfeestje tegen de muren opkropen.
Een feestje was nog nooit ze snel afgelopen :D
Het enige wat bij mij hielp, maar daar moeten de omstandigheden naar zijn natuurlijk, was een kat in huis nemen. Weg waren ze :+