Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarChak schreef:Ik denk dat je moeder nogal geschrokken is omdat ze altijd voor zichzelf het perfecte plaatje voor ogen heeft gehad. Je ben gaan beseffen dat jouw plaatje van de wereld er toch anders uitziet, en helaas voor je moeder zal ze dat wel moeten leren accepteren - ze zal moeten inzien dat je een eigen persoonlijkheid bent en niet alleen maar een door haar gevormd perfect plaatje.
Het doet pijn als je zo'n reactie van je moeder krijgt, maar die pijn doet ze zichzelf aan, doordat ze jou kennelijk nog niet zag zoals je nu jezelf -steeds beter- leert kennen.
Een opluchting dat je nu hebt kunnen zeggen wat je misschien al veel eerder wilde zeggen maar het het niet '' lukte''. Nu ben je eerlijk tegen jezelf en tegen je moeder, en dat is al een enorme stap in de juiste richting! Zet je masker af en praat voorzichtig over dingen en heb je mening zoals nu, dan komt het echt goed! Heel veel succes
Je kunt het! Caira schreef:Denk erom dat er 2 kanten en 2 partijen zijn. Het voelt voor jou waarschijnlijk als een enorme opluchting, maar ik vind dat je ook rekening moet houden met de gevoelens en gedachten van je moeder. Het is onterecht om haar nu gelijk in 1 keer met alles te confronteren en te denken dat ze dat gelijk allemaal begrijpt.
Citaat:Het gaat er mij niet om dat ze veranderd, maar als we allemaal normaal verder willen zal het wel moeten. Ze werkt zichzelf tegen mij en de familie, het is tijd om nu eens eerlijk te zijn. Ik kan mijn moeder hierin niet negeren...